Dienstregeling 2015
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Dienstregeling 2015
Het is nog te vroeg voor conclusies.
De gegevens in de planner zijn mogelijk nog niet helemaal compleet.
Het zou ook kunnen dat er nog geen definitief besluit is genomen in het overleg tussen NS en regio Utrecht.
De gegevens in de planner zijn mogelijk nog niet helemaal compleet.
Het zou ook kunnen dat er nog geen definitief besluit is genomen in het overleg tussen NS en regio Utrecht.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Dienstregeling 2015
Heb wat door de data gespit op hafas. Nijmegen Goffert is nog niet in de dienstregeling opgenomen, weet niet of dat de bedoeling was. De nieuwe Sprinter Nijmegen - Wijchen staat er wel in.
Vanuit Nijmegen: vertrek 6:37 tot 9:07 en van 14:37 tot 17:37 elke dertig minuten; reistijd 10 minuten
Vanuit Wijchen: vertrek 6:41 tot 9:41 en van 15:11 tot 17:41 elke dertig minuten; reistijd 11 minuten
Op het traject Arnhem - Ede-Wageningen doordeweeks inderdaad een halfuursdienst. Vanuit Arnhem laatste trein in halfuursdienst om 19:37, daarna elk uur een trein; vanuit Ede laatste trein in halfuursdienst om 20:06, daarna elk uur een trein. In het weekend altijd elk uur een trein.
Nachttreinen tussen Nijmegen en Utrecht, in de nachten van vrijdag op zaterdag en zaterdag op zondag.
Vanuit Nijmegen, trein 23402: Nm V 0:57, Ah V 1:17, Ed V 1:27, Ut A, 1:53
Vanuit Nijmegen, trein 23406: Nm V 1:57, Ah V 2:17, Ed V, 2:27, Ut V, 2:53
Vanuit Utrecht, trein 23403: Ut V 1:57, Db V 2:06, Klp V 2:17, Ed V 2:23, Ah V 2:39, Est V 2:46, Nm A 2:43
Vanuit Nijmegen: vertrek 6:37 tot 9:07 en van 14:37 tot 17:37 elke dertig minuten; reistijd 10 minuten
Vanuit Wijchen: vertrek 6:41 tot 9:41 en van 15:11 tot 17:41 elke dertig minuten; reistijd 11 minuten
Op het traject Arnhem - Ede-Wageningen doordeweeks inderdaad een halfuursdienst. Vanuit Arnhem laatste trein in halfuursdienst om 19:37, daarna elk uur een trein; vanuit Ede laatste trein in halfuursdienst om 20:06, daarna elk uur een trein. In het weekend altijd elk uur een trein.
Nachttreinen tussen Nijmegen en Utrecht, in de nachten van vrijdag op zaterdag en zaterdag op zondag.
Vanuit Nijmegen, trein 23402: Nm V 0:57, Ah V 1:17, Ed V 1:27, Ut A, 1:53
Vanuit Nijmegen, trein 23406: Nm V 1:57, Ah V 2:17, Ed V, 2:27, Ut V, 2:53
Vanuit Utrecht, trein 23403: Ut V 1:57, Db V 2:06, Klp V 2:17, Ed V 2:23, Ah V 2:39, Est V 2:46, Nm A 2:43
-
- Berichten: 3543
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Dienstregeling 2015
Waarom niet op de nacht van donderdag op vrijdag een nachtrein? Een gat van 6 uur (tussen 23:42 en 5:35) is erg groot. Een Nachttrein naar Utrecht vertrek om 2:35 met aansluitend een Arriva-trein naar Doetinchem vult dit gat mooi.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Re: Dienstregeling 2015
Mensen die teveel vragen, worden overgeslagen :')
Een nachtgat is over het algemeen een heel realistisch iets. Prorail moet nog ruimte hebben om te werken; er is nagenoeg geen vraag naar OV en om voor 3 man en een paardenkop een trein te laten rijden kost tienduizenden euro's :X
Een nachtgat is over het algemeen een heel realistisch iets. Prorail moet nog ruimte hebben om te werken; er is nagenoeg geen vraag naar OV en om voor 3 man en een paardenkop een trein te laten rijden kost tienduizenden euro's :X
Re: Dienstregeling 2015
Geen vraag, onderhoudsroosters, wat moet iemand in Doetinchem om kwart over drie 's nachts?Erno-BE schreef:Waarom niet op de nacht van donderdag op vrijdag een nachtrein? Een gat van 6 uur (tussen 23:42 en 5:35) is erg groot. Een Nachttrein naar Utrecht vertrek om 2:35 met aansluitend een Arriva-trein naar Doetinchem vult dit gat mooi.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Dienstregeling 2015
Zie ook mijn reactie.
-
- Berichten: 3543
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Dienstregeling 2015
Zo'n nachtgat van 6 uur is niet handig als je een keer wilt stappen.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Re: Dienstregeling 2015
#firstworldproblems.
Zo'n nachtgat is daarentegen wel weer verdomd handig om onderhoud te plegen. :D
Zo'n nachtgat is daarentegen wel weer verdomd handig om onderhoud te plegen. :D
🍉
Re: Dienstregeling 2015
De ervaring met de nachttreinen in Brabant was dat er in de nacht donderdag/vrijdag maar heel weinig vervoer was.Erno-BE schreef:Zo'n nachtgat van 6 uur is niet handig als je een keer wilt stappen.
De vraag is of dat op Utrecht-Nijmegen wel veel anders is.
's Middags had een verschuiving van een halfuur naar achteren me wat logischer geleken.Frank schreef: Vanuit Nijmegen: vertrek 6:37 tot 9:07 en van 14:37 tot 17:37 elke dertig minuten; reistijd 10 minuten
Vanuit Wijchen: vertrek 6:41 tot 9:41 en van 15:11 tot 17:41 elke dertig minuten; reistijd 11 minuten
Re: Dienstregeling 2015
Wordt de s7600 eigenlijk gekoppeld aan de s17600?
Qua perrongebruik zou dat volgens mij moeten kunnen, want ze zijn beiden nooit tegelijk met de s3600's in Nijmegen.
Qua perrongebruik zou dat volgens mij moeten kunnen, want ze zijn beiden nooit tegelijk met de s3600's in Nijmegen.
Re: Dienstregeling 2015
Het nachtgat voor onderhoud is vier uur, geen zes.Erno-BE schreef:Zo'n nachtgat van 6 uur is niet handig als je een keer wilt stappen.
Komt wel goed schatje.
Re: Dienstregeling 2015
Nee is niet de bedoeling voor komend jaar. Op termijn wel en gaat de 7600 door naar Wijchen.starx schreef:Wordt de s7600 eigenlijk gekoppeld aan de s17600?
Qua perrongebruik zou dat volgens mij moeten kunnen, want ze zijn beiden nooit tegelijk met de s3600's in Nijmegen.
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Dienstregeling 2015
Lijkt me ook redelijk funest voor de omloop: s7600 keert kort in Nijmegen.
Re: Dienstregeling 2015
Een trein die op zo'n korte afstand als Nijmegen-Wijchen twee keer keert zal het ook wel niet zo goed doen voor de omloop, tenzij het toevallig zo uitvalt dat je twee korte keringen hebt.
Re: Dienstregeling 2015
Nijmegen-Wijchen is zo'n 10 minuten rijden. Dus met twee keringen van 5 minuten kan dat precies met 1 trein. De vraag is dan wanneer je hem moet schoonmaken...
-
- Berichten: 3543
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Dienstregeling 2015
Alleen kun je hem nooit in kwartiersdienst krijgen met de s4400 en nooit aansluiten op de s3000 of a3100.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Re: Dienstregeling 2015
De keringen in Wijchen en in Nijmegen zijn beide 20 minuten anders krijg je tussen Wijchen en Nijmegen geen kwartierdienst. Ik vermoed dat de pendeldiensten met een losse Plan V gereden gaan worden.verfmeer schreef:Nijmegen-Wijchen is zo'n 10 minuten rijden. Dus met twee keringen van 5 minuten kan dat precies met 1 trein.
Een koppeling met de 7600 is natuurlijk zeer onhandig want dan rijden de beide sprinters tussen Nijmegen en Wijchen 5 minuten na elkaar. De 4400 verschuiven is ook geen optie in verband met de aansluitingen in Den Bosch.
Laatst gewijzigd door Frans F op wo 17 sep 2014, 19:49, 1 keer totaal gewijzigd.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Dienstregeling 2015
Koppeling van die twee series hoeft niet te betekenen dat je in Nijmegen meteen doorrijdt.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
-
- Berichten: 3543
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Dienstregeling 2015
Het is wel bijzonder krap in Nijmegen voor nog een extra lang kerende of stilstaande treinserie. Je bent verplicht om de s3000 op de s3100 te laten krijgen om zo een sectie op spoor 3 vrij te krijgen voor een extra trein naar Wijchen.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Re: Dienstregeling 2015
De s3000 en s3100 keren toch ook op elkaar, dat is dus toch geen probleem?
Re: Dienstregeling 2015
Qua perrongebruik in Nijmegen is het geen probleem om te koppelen: de s3000 , s3100 en s4400 blijven zoals ze zijn en verder worden de sporen zo bezet:
4a:
s3600 : X:12-X:18 en X:42-X:48
s7600 : X:27-X:37 en X:57-X:07
3:
s3600 : X:12-X:18 en X:42-X:48
s7600 : X:22-X:33 en X:52-X:03
Maar ik denk dat het probleem vooral het materieel is. De s17600 zal inderdaad wel met losse stellen gaan rijden, terwijl dat voor de s7600 echt te weinig is in de spits.
4a:
s3600 : X:12-X:18 en X:42-X:48
s7600 : X:27-X:37 en X:57-X:07
3:
s3600 : X:12-X:18 en X:42-X:48
s7600 : X:22-X:33 en X:52-X:03
Maar ik denk dat het probleem vooral het materieel is. De s17600 zal inderdaad wel met losse stellen gaan rijden, terwijl dat voor de s7600 echt te weinig is in de spits.
-
- Berichten: 3543
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Dienstregeling 2015
Alleen in de spits, buiten de spits wordt er op zichzelf gekeerd waarbij de s3100 naar het opstalterrein rijdt. De s3000 rijdt doorgaans met een VIRM6 en de s3100 met een VIRM4 en om te voorkomen dat er een solo VIRM4 in de s3000 komt keert men buiten de spits op zichzelf.Freek schreef:De s3000 en s3100 keren toch ook op elkaar, dat is dus toch geen probleem?
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
-
- Berichten: 3543
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Dienstregeling 2015
Kun je de s17600 op spoor 3b laten keren. De s3600 pakkeert in beide richtingen op de a-sectie.starx schreef:Qua perrongebruik in Nijmegen is het geen probleem om te koppelen: de s3000 , s3100 en s4400 blijven zoals ze zijn en verder worden de sporen zo bezet:
4a:
s3600 : X:12-X:18 en X:42-X:48
s7600 : X:27-X:37 en X:57-X:07
3:
s3600 : X:12-X:18 en X:42-X:48
s7600 : X:22-X:33 en X:52-X:03
Maar ik denk dat het probleem vooral het materieel is. De s17600 zal inderdaad wel met losse stellen gaan rijden, terwijl dat voor de s7600 echt te weinig is in de spits.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Re: Dienstregeling 2015
Even tipje tussendoor: gebruik een t voor de treinserie, die je wilt laten zien t1500 leidt dan tot de IC Amersfoort - Enkhuizen
Re: Dienstregeling 2015
De t is voor een specifieke trein, de s voor een serie en de m voor een treinstel. Echter, het gaat vaker mis bij Erno dus wellicht staat er bij hem een instelling verkeerd.
Anyway, zover ik kan zien wordt er gewoon langs het perron gekeerd in Nijmegen, in ieder geval in het weekend heb ik dat ook gewoon meerdere keren zelf waargenomen.
Anyway, zover ik kan zien wordt er gewoon langs het perron gekeerd in Nijmegen, in ieder geval in het weekend heb ik dat ook gewoon meerdere keren zelf waargenomen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 119 gasten