ICx en 1500 V?
ICx en 1500 V?
Vraagje:
Hoe zat het ook alweer met de ICx order van DB? Volgens wikipedia zijn er een onbepaald aantal treinen besteld waarvan een aantal met 7 bakken, multicourant, en een ander aantal met 10 bakken, unicourant. Ik hoorde laatst iemand zeggen dat er helemaal geen multicourante ICx'en meer komen. Hoe zit dat precies, en wat betekent het voor de IC Amsterdam-Berlijn?
Mij leek dat DB in de eerste instantie ICx'en met 1500 V én 25 kV wilde om in te zetten op het Nederlandse net én de HSL-zuid, alhoewel het ontbreken van 3000 V dan toch wel een kritieke fout is.
O ja, en laten we a.u.b. Groningen-Leer dubbelsporen en electrificeren. IC Hamburg-Amsterdam met 200 over de Hanzelijn yes please :Y
Hoe zat het ook alweer met de ICx order van DB? Volgens wikipedia zijn er een onbepaald aantal treinen besteld waarvan een aantal met 7 bakken, multicourant, en een ander aantal met 10 bakken, unicourant. Ik hoorde laatst iemand zeggen dat er helemaal geen multicourante ICx'en meer komen. Hoe zit dat precies, en wat betekent het voor de IC Amsterdam-Berlijn?
Mij leek dat DB in de eerste instantie ICx'en met 1500 V én 25 kV wilde om in te zetten op het Nederlandse net én de HSL-zuid, alhoewel het ontbreken van 3000 V dan toch wel een kritieke fout is.
O ja, en laten we a.u.b. Groningen-Leer dubbelsporen en electrificeren. IC Hamburg-Amsterdam met 200 over de Hanzelijn yes please :Y
Re: ICx en 1500 V?
ICx is voorlopig niet meer multicourant, dus pimpel blijft loc + rijtuigen..
Komt wel goed schatje.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: ICx en 1500 V?
Welke wikipedia? De Duitse versie is actueel: de.wikipedia.org/wiki/DB_ICxBram schreef:Volgens wikipedia zijn er een onbepaald aantal treinen besteld waarvan een aantal met 7 bakken, multicourant, en een ander aantal met 10 bakken, unicourant.
Als DB op de HSL-Zuid gaat rijden doen ze dat met snellere treinen.Bram schreef:Mij leek dat DB in de eerste instantie ICx'en met 1500 V én 25 kV wilde om in te zetten op het Nederlandse net én de HSL-zuid, alhoewel het ontbreken van 3000 V dan toch wel een kritieke fout is.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: ICx en 1500 V?
ICx en rijden op de HSL-Zuid, dat is wel heel voorbarig en ik vermoed dat er sprake is van een rijke fantasie (A)
Re: ICx en 1500 V?
Rijke fantasie inderdaad (niet dat daar iets aan scheelt, of moeten we allemaal 100% realistisch zijn op dit forum?), maar ook door een beetje gebrowse op dit duitse treinforum.
Re: ICx en 1500 V?
Tuurlijk hoeft niet alles realistisch te zijn, dromen mag altijd. Maar het blijkt nogal door elkaar te lopen :Y
Re: ICx en 1500 V?
Och, als je een 100% realistisch beeld wilt leveren dat vereist dat vaak een vrij uitgebreide raming, en daar hebben weinig van ons tijd voor. Nou ben ik er een die graag een uitgebreider netwerk van internationale treinen ziet. Dan gaan de fantasieklieren aan het werk, en krijg je dingen als Amsterdam-Groningen-Hamburg. Dan zet je zoiets in Google Earth, en dan is het helemaal te visualiseren. Ik zou het wel weten, hoor, als ik in Hamburg moest zijn en als zo 'n trein zou bestaan!
Kortom, fantasie sluit een bepaalde mate van realisme niet uit.
Kortom, fantasie sluit een bepaalde mate van realisme niet uit.
-
- Berichten: 3541
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: ICx en 1500 V?
Amsterdam-Hamburg is nu een redelijk goede verbinding met een goede overstap in Osnabruck (niet te krap, niet de ruim). Er is gewoon geen vraag naar een extra verbinding via Zwolle-Oldenburg (via Groningen kost een hoop extra reistijd vanwege kopmaken). Deal with it.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Re: ICx en 1500 V?
Kop maken is niet nodig als je via Leeuwarden van Zwolle naar Groningen rijdt ;)
-
- Berichten: 3541
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: ICx en 1500 V?
Dat is een gigantisch end om. Gn-Lw is 55km, Lw-Zl 90 km, bei elkaar 145 km, terwijl Gn-Zl 100 km is.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Re: ICx en 1500 V?
Germanofiel :)bei
Asd - Hamburg lekker via Osnabrück als het aan mij ligt
-
- Berichten: 3541
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: ICx en 1500 V?
Dat zei ik ook bloemkooltje
Adam-Hamburg met overstap in Osnabruck.
Adam-Hamburg met overstap in Osnabruck.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Re: ICx en 1500 V?
Joh :DErno-BE schreef:Dat is een gigantisch end om. Gn-Lw is 55km, Lw-Zl 90 km, bei elkaar 145 km, terwijl Gn-Zl 100 km is.
Re: ICx en 1500 V?
Reistijd Amsterdam - Hamburg met de trein met één overstap is 5 á 6 uur, spaaraanbiedingen tussen €29 en €99Erno-BE schreef:Amsterdam-Hamburg is nu een redelijk goede verbinding met een goede overstap in Osnabruck (niet te krap, niet de ruim).
Met de bus doe je er zónder overstap 6 á 7 uur uur over, met prijzen tussen €25 en €53.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 gasten