Minder klachten over overvolle treinen
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39191
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Minder klachten over overvolle treinen
Minder klachten over overvolle treinen
Geplaatst op: dinsdag 9 september 2014 08:36
Laatst bijgewerkt: dinsdag 9 september 2014 08:36
De aanpak van overvolle treinen in de spits lijkt de eerste vruchten af te werpen. Het aantal klachten van treinforensen is volgens reizigersvereniging Rover fors gedaald.
Dat meldt dagblad Metro. Ontving het meldpunt volletreinen.nl vorig jaar in de eerste week van september zo'n 2000 klachten, dit jaar waren dat er nog 200 in dezelfde week.
Lees verder
Geplaatst op: dinsdag 9 september 2014 08:36
Laatst bijgewerkt: dinsdag 9 september 2014 08:36
De aanpak van overvolle treinen in de spits lijkt de eerste vruchten af te werpen. Het aantal klachten van treinforensen is volgens reizigersvereniging Rover fors gedaald.
Dat meldt dagblad Metro. Ontving het meldpunt volletreinen.nl vorig jaar in de eerste week van september zo'n 2000 klachten, dit jaar waren dat er nog 200 in dezelfde week.
Lees verder
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Minder klachten over overvolle treinen
Of mensen zijn klaagmoe, iets wat mij niet snel zal overkomen ;P
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Minder klachten over overvolle treinen
Heb jij de DDARs al gezien?Thom91 schreef:Toch die 6000 zitplaatsen
Re: Minder klachten over overvolle treinen
Nee, niet maar dat is maar de helft van dat aantal. Daarnaast is een flink aantal bakken natuurlijk herverdeeld want bijvoorbeeld met 10 bakken VIRM in de avondspits van Zwolle naar Groningen rijden is niet echt nodig, 2 daarvan zijn dus terecht naar een andere trein gegaan.
-
- Berichten: 3543
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Minder klachten over overvolle treinen
Stilstaand in Nijmegen8-)webguy schreef:Heb jij de DDARs al gezien?Thom91 schreef:Toch die 6000 zitplaatsen
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Re: Minder klachten over overvolle treinen
Gelukkig zit ik niet meer in de t3625 naar Nm elke dag... Zeker voorin zit dat ding propvol elke dag. Achterin zijn er meestal nog wel wat staanplaatsen... in de coupés.
Re: Minder klachten over overvolle treinen
Ik wist niet eens dat deze site bestond,zal eens gaan klagen als er weer eens een los v-tje te krap is.marlies schreef:Of mensen zijn klaagmoe, iets wat mij niet snel zal overkomen ;P
Code: Selecteer alles
Overzichtje van die site.
Vertrekstation Klachten :
1 Utrecht Centraal 54
2 Amsterdam Centraal 41
3 Leiden Centraal 36
4 Amsterdam Sloterdijk 27
5 Haarlem 25
Klachten over vervoerders
Vervoerder Klachten
1 NS 829
2 Arriva 30
3 Veolia 12
4 Valleilijn 4
5 Syntus 3
Laatste 10 klachten
Gemeld op Vervoerder Trein type Rit Traject
9 september 2014 NS Intercity 2673 Goes > Roosendaal
9 september 2014 NS Intercity 3657 Tilburg > Roosendaal
9 september 2014 NS Intercity 2673 Goes > Roosendaal
9 september 2014 NS Sprinter 5657 Harderwijk > Zwolle
9 september 2014 NS Sprinter 5754 Hoofddorp > Leiden Centraal
9 september 2014 NS Intercity 3050 Schagen > Anna Paulowna
9 september 2014 NS Intercity 2673 Goes > Krabbendijke
9 september 2014 Valleilijn Stoptrein 31310 Lunteren > Amersfoort
9 september 2014 NS Sprinter 9657 Eindhoven > Helmond Brandevoort
9 september 2014 NS Sprinter 7452 Amsterdam Bijlmer ArenA > Zaandam.
Re: Minder klachten over overvolle treinen
Tussen 9.00 en 11.00 zijn veel ICs weer op de oude lengte gebracht.
-
- Berichten: 3543
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Minder klachten over overvolle treinen
Geen lekkere studentes in die trein?Frank schreef:Gelukkig zit ik niet meer in de t3625 naar Nm elke dag... Zeker voorin zit dat ding propvol elke dag. Achterin zijn er meestal nog wel wat staanplaatsen... in de coupés.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Re: Minder klachten over overvolle treinen
Wat is een 'overvolle trein'? Je ziet dat, als alle zitplaatsen bezet zijn, men snel geneigd is het balkon te vullen, en als het dan echt niet anders kan de gangpaden te gaan gebruiken. Als je een propvol balkon hebt, dan oogt een trein vaak als 'sardientjes in een blikje', terwijl er in de gangpaden nog ruimte is. Mijns inziens zouden grotere balkons in ieder geval Sprinters (a la SGMm) wellicht ook kunnen helpen. :)
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Minder klachten over overvolle treinen
Toen ik zaterdag de trein wou nemen kon ik niet meer instappen omdat anders bij wijze van spreken de deuren niet meer dicht hadden gekund. Gold voor de hele trein, was ook onverantwoord geweest om daarmee te gaan rijden. Dus werd er een extra stel voorgezet. Dat leverde maar +3 op. Vond ik erg netjes, de informatievoorziening was ook goed.
Re: Minder klachten over overvolle treinen
Toevallig vandaag met deze trein gereisd waarbij ik aan je moest denken. Ik had een plek ergens middenin de ICR, tussen Zp en Dr was het zinvol, daarna tot Ah een aantal staplaatsen en na Arnhem was de halve coupe leeg. Ik had het niet verwacht, maar blijkbaar gaan er minder mensen richting Nijmegen.Frank schreef:Gelukkig zit ik niet meer in de t3625 naar Nm elke dag... Zeker voorin zit dat ding propvol elke dag. Achterin zijn er meestal nog wel wat staanplaatsen... in de coupés.
Re: Minder klachten over overvolle treinen
Net off-topic berichten gesplitst, willen we weer een beetje on-topic blijven?
Re: Minder klachten over overvolle treinen
Arnhem-Nijmegen is sowieso overbewinkeld.Freek schreef: Toevallig vandaag met deze trein gereisd waarbij ik aan je moest denken. Ik had een plek ergens middenin de ICR, tussen Zp en Dr was het zinvol, daarna tot Ah een aantal staplaatsen en na Arnhem was de halve coupe leeg. Ik had het niet verwacht, maar blijkbaar gaan er minder mensen richting Nijmegen.
Re: Minder klachten over overvolle treinen
Die 9e en 10e trein per uur hoeven niet van jou :)
Re: Minder klachten over overvolle treinen
Nou ja, de eerste week van het collegejaar zag ik hem weer langskomen en de voorste drie coupés (ook eerste klasse) stonden helemaal vol. Daarachter was het wat rustiger inderdaad. Misschien is er ook sprake van heel slechte spreiding.Freek schreef:Toevallig vandaag met deze trein gereisd waarbij ik aan je moest denken. Ik had een plek ergens middenin de ICR, tussen Zp en Dr was het zinvol, daarna tot Ah een aantal staplaatsen en na Arnhem was de halve coupe leeg. Ik had het niet verwacht, maar blijkbaar gaan er minder mensen richting Nijmegen.Frank schreef:Gelukkig zit ik niet meer in de t3625 naar Nm elke dag... Zeker voorin zit dat ding propvol elke dag. Achterin zijn er meestal nog wel wat staanplaatsen... in de coupés.
Laten we eerlijk zijn, qua hoeveelheid zitplaatsen hoeft het niet. Maar als je en elk kwartier een echte stoptrein wilt hebben en elk kwartier een intercity naar de Randstad wil laten rijden en elke dertig minuten een intercity tussen Zwolle en Roosendaal voorbij wilt laten gaan, dan kun je niet veel anders.waldo79 schreef:Die 9e en 10e trein per uur hoeven niet van jou :)
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Minder klachten over overvolle treinen
Je kan overigens in de Reisplanner Xtra treinen ook melden als te kort (Of te lang, mag ook). Dat gaat rechtstreeks naar de NS (en daar word naar gekeken).
-
- Berichten: 3543
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Minder klachten over overvolle treinen
Eigenlijk ook niet van mij. Over het algemeen zitten de s3000 en de s3100 niet erg vol (alleen de t3021, maar als je een kwartier eerder met de trein gaat, dus met de t3121 kun je waarschijnlijk wel zitten). Ook de s3600 en s7600 worden in Arnhem en Nijmegen gevult/geleegd en zit er niet echt overdreven veel volk in beide treinen tussen Arnhem en Nijmegen.waldo79 schreef:Die 9e en 10e trein per uur hoeven niet van jou :)
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Re: Minder klachten over overvolle treinen
Moet je waarschijnlijk inloggen op MijnNS?webguy schreef:Je kan overigens in de Reisplanner Xtra treinen ook melden als te kort (Of te lang, mag ook). Dat gaat rechtstreeks naar de NS (en daar word naar gekeken).
🍉
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Minder klachten over overvolle treinen
Nope, als je in je reisadvies doorklikt op een rit, kan je rechts bovenin de drukte melden van die trein.
Disclaimer: heb uiteraard niks met de functionaliteit te maken
Disclaimer: heb uiteraard niks met de functionaliteit te maken
Re: Minder klachten over overvolle treinen
Irritant zijn wel de doorzichtige leugens van de NS-woordvoerder dat er tussen Den Bosch en Nijmegen geen langere treinen kunnen rijden. Alle stations zijn geschikt voor 8 rijtuigen, vroeger reden de IC's bij het begin en eind van de dienst daar als sprinter met loc+7xICR.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39191
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Minder klachten over overvolle treinen
Da's wel heel vroeger dan? Mijn herinnering wat die lijn betreft gaat terug tot 2005 (toen reisde ik geregeld over die lijn op weg naar m'n stage in de spits). Destijds stopte m'n gebruikelijke trein alleen extra in Wijchen ter ontlasting van de Sprinter.
En tja, leuk dat de stations geschikt zijn voor 8 rijtuigen maar dan kan je nog niet heel extreem versterken. Sowieso gaat het om een aantal extreem verspitste ritten als ik de inzet zo eens terugkijk via ovtijden.com: op de piek rijdt er 3x Plan V of een DDZ-IV, dat zal qua capaciteit wel gelijk op gaan. Acht bakken DDZ zal echter weer veel te ruim zijn en moet je 4x Plan V gaan inzetten dan groeit de inzet in spits- en dal wel heel scheef dus dat is relatief duur.
En tja, leuk dat de stations geschikt zijn voor 8 rijtuigen maar dan kan je nog niet heel extreem versterken. Sowieso gaat het om een aantal extreem verspitste ritten als ik de inzet zo eens terugkijk via ovtijden.com: op de piek rijdt er 3x Plan V of een DDZ-IV, dat zal qua capaciteit wel gelijk op gaan. Acht bakken DDZ zal echter weer veel te ruim zijn en moet je 4x Plan V gaan inzetten dan groeit de inzet in spits- en dal wel heel scheef dus dat is relatief duur.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Minder klachten over overvolle treinen
Ook buiten de spits wordt er vaak veel te kort materieel inzet,zoals structureel op zondag 1 plan-V of SGM. Regelmatig staat het helemaal vol :neg:Daniel schreef: En tja, leuk dat de stations geschikt zijn voor 8 rijtuigen maar dan kan je nog niet heel extreem versterken. Sowieso gaat het om een aantal extreem verspitste ritten als ik de inzet zo eens terugkijk via ovtijden.com: op de piek rijdt er 3x Plan V of een DDZ-IV, dat zal qua capaciteit wel gelijk op gaan. Acht bakken DDZ zal echter weer veel te ruim zijn en moet je 4x Plan V gaan inzetten dan groeit de inzet in spits- en dal wel heel scheef dus dat is relatief duur.
Volgens mij zijn op het hele traject van de s4400 en s9600 zijn de stations geschikt voor 8 bakken en sommige sprinterstation zelfs voor 10 bakken. NS heeft gewoonFrans F schreef:Irritant zijn wel de doorzichtige leugens van de NS-woordvoerder dat er tussen Den Bosch en Nijmegen geen langere treinen kunnen rijden. Alle stations zijn geschikt voor 8 rijtuigen, vroeger reden de IC's bij het begin en eind van de dienst daar als sprinter met loc+7xICR.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 178 gasten