OVer je reiservaringen in september 2014

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2014

Bericht door webguy »

Volgens mij is dat een "feature" van het feit dat de NS de bus heeft opgenomen in de reisplanner/actuele vertrektijden.
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: OVer je reiservaringen in september 2014

Bericht door Somoht »

Ik denk dat die snelbus in het treinenscherm staat omdat die snelbus tegenwoordig vermeld in de databestanden die NS-planner ingaan. Ding staat tegenwoordig ook in HAFAS :')
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: OVer je reiservaringen in september 2014

Bericht door microshit »

Vandaag werd in de trein omgeroepen dat op de schermen in de trein niets stond vanwege landelijke storing. Lekkere update dus :p
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: OVer je reiservaringen in september 2014

Bericht door Freek »

Ik zat in de s3000 vanuit Utrecht die om 19.23 vertrok. In Ede volgde de mededeling dat de trein zou keren en terug zou gaan naar Utrecht. Verder geen enkele info. De NS app wist te melden dat er tot 22.30 geen treinen zouden rijden. Snel alternatieven afgewogen. Omreizen via Amersfoort duurt te lang, bus naar Arnhem was nog bijna een half uur wachten en een lange reistijd. Snel dus 3 andere mensen geregeld en een taxi genomen. Waren 3 minuten aan het rijden waarop ik toch maar even op de NS app kijken, en jawel storing voorbij. Kortom een storing van 1953 tot 2006 terwijl de prognose tot 2230 was. Dat moet toch beter kunnen. Enige die nu blij was, was de taxichauffeur. Ben ook benieuwd hoe NS met mijn gtbv omgaat, heb uitgecheckt in Ede dus hoe ze in de systemen het halfuur vertraging gaan herkennen?
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2014

Bericht door webguy »

Overigens was dat gisteren ook al het geval... De trein van 17:08 Ut - Ah viel toen opeens uit "ivm herstelwerkzaamheden" - nergens details te vinden. Trein van 17:23 reed wel, met extra stop te Driebergen. Net na Ede stapvoets bij de eerste overweg aan het einde van het emplacement.

Vandaag was nog leuker - er stond op 14a een ERTMS SLT, en 14b de trein van 16:08 Ut - Ah nog half in het wissel, laatste bak was dus "afgesloten" door servicemederwerkers.
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: OVer je reiservaringen in september 2014

Bericht door Freek »

Nu zat de storing aannemelijk ook ergens rond die overweg. Vanaf het perron waren 2 treinen te zien die uit de richting Arnhem daar stil stonden.
Etienne
Donateur
Berichten: 7941
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2014

Bericht door Etienne »

De t2816 kwam vanochtend met +12 aan op Rotterdam Centraal en vertrok daar ook weer met +5. Maar daarmee zat hij ook andere treinen in de weg, zoals de t4020, t516 en t527 die allemaal eveneens +5 meekregen.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Daelea
Berichten: 1112
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: OVer je reiservaringen in september 2014

Bericht door Daelea »

De t2238 werd net tegengehouden vlak voor Hlm, waarop een onverstaanbare omroep volgde. Wel werd snel duidelijk waar we op wachtten: twee politieagenten liepen over het spoor en communiceerden met de machinist van het stel dat net van het rangeerterrein kwam om te combineren met de t2238. Uiteindelijk werd met ruim +13 vertrokken, met op de TBP's alvast de (30) t2140 aangegeven. Dit leidde tot een verontwaardigde blik van een reizigster die net de trap op kwam: de trein leek twee minuten te vroeg te vertrekken ^.^
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: OVer je reiservaringen in september 2014

Bericht door Freek »

Zojuist een Thalys in Utrecht uit de richting Parijs. Volgens de storing info is er alleen niets aan de hand op de HSL en de oude lijn. Waarom is dat ding dan in Utrecht. Vanmorgen viel daar ook minimaal 1 s800 uit vanwege een wisselstoring die verder nergens werd gemeld.
dylanwild94
Berichten: 6184
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: OVer je reiservaringen in september 2014

Bericht door dylanwild94 »

wat is Rotterdam Blijdorp (wijk) en drama wat betreft bereikbaarheid van het openbaar vervoer. ik moest van de nooderbocht in Rotterdam weer naar huis na 15 a 20 min lopen kwam ik pas een bushalte tegen en 5 min later zit een metrostation.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50890
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2014

Bericht door Suus »

Afbeelding
11 minuten lopen van die straat naar het metrostation volgens Apple Maps...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
waldo79
Berichten: 7627
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: OVer je reiservaringen in september 2014

Bericht door waldo79 »

Het viel me op dat t6051 vanmiddag stopte op spoor 4a te Gdm, aan de Dordtse zijde, in plaats van op 4b. Is dit vaker zo?
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2014

Bericht door reisthijs »

Vaste donderdagse afwijking volgens de vertrekstaat http://www.ns.nl/vertrekstaten/gdm0.pdf (maar niet op 26 dec en 29 mei...).
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in september 2014

Bericht door Thom91 »

Freek schreef:Zojuist een Thalys in Utrecht uit de richting Parijs. Volgens de storing info is er alleen niets aan de hand op de HSL en de oude lijn. Waarom is dat ding dan in Utrecht. Vanmorgen viel daar ook minimaal 1 s800 uit vanwege een wisselstoring die verder nergens werd gemeld.
Was een storing tussen Lombardijen en Rotterdam C..
http://www.rijdendetreinen.nl/storingen ... am-c-breda
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13031
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je reiservaringen in september 2014

Bericht door Ardan »

Tramverkeer in Rotterdam ligt plat in het centrum en volgens facebook heeft onze Justin er last van -o-
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12816
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OVer je reiservaringen in september 2014

Bericht door Hainje »

Denk niet alleen Justin. :X
🍉
dylanwild94
Berichten: 6184
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: OVer je reiservaringen in september 2014

Bericht door dylanwild94 »

Bee schreef:Afbeelding
11 minuten lopen van die straat naar het metrostation volgens Apple Maps...
probeer eens noorderbocht 25.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50890
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2014

Bericht door Suus »

12 minuten, 100 meter meer. Volgende keer even een kaart meenemen of de kaarten-app op je telefoon gebruiken? :wink:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
dylanwild94
Berichten: 6184
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: OVer je reiservaringen in september 2014

Bericht door dylanwild94 »

het leek langer dan dat het was. :@
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer je reiservaringen in september 2014

Bericht door Justin »

Ardan schreef:Tramverkeer in Rotterdam ligt plat in het centrum en volgens facebook heeft onze Justin er last van -o-
Was toch al een vreemde dag. Eerder kwam ik rond 12:05 aan in Rotterdam met de ICD (vanuit Schiphol). Ding werd op het laatste moment gespoorwijzigd naar 1. Dus hoop paniek voor de mensen die naar Antwerpen en Brussel moesten. Er werd op dat moment niks omgeroepen. Vijf minuten later was er het ping-pongeltje dat er geen treinverkeer richting Dordrecht was. Alleen de ICD naar Breda zou misschien rijden, verder heb ik er niks meer van gehoord, aangezien ik zelf in Rotterdam moest wezen.

Later kwam ik terug van een congres van de WTC/Beurs. Ik moest naar richting de Bergweg, en besloot te lopen naar de Hofplein en daar tram 4/8/25 te pakken. Eenmaal bij halte Weena aangekomen zag ik diverse trams zonder passagiers 'geparkeerd' staan, alsook RET-personeel zitten op de stoep voor de tram. Ik dacht eerst nog dat er een aanrijding was, en dat de trambestuurder gechoqueerd er bij zat, maar hij werd juist geïnterviewd door de radio.

Toen pas zag ik op Twitter dat het tramnetwerk plat lag door spanningsproblemen. Ik besloot daarop maar naar de Bergweg te lopen: op Stadhuis metro E naar Blijdorp duurde net zo lang, en naar Melanchthonweg gaan en dan met de tram terug gaan had ook geen zin, omdat er toch geen tram terug zou rijden. En ik telde onderweg dan ook vier trams die ook allemaal geëvacueerd en gestrand waren. Er waren verder overal wel pendelbussen ingezet, maar het verzoek van de RET was om zoveel mogelijk met de metro en reguliere bussen te gaan, voor zover mogelijk...

Heb in elk geval een leuke wandeling er aan overgehouden. Jammer alleen dat ik in pak rondliep en het erg zweten was, maar ach :).
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: OVer je reiservaringen in september 2014

Bericht door fogeltje »

Vandaag perfecte verbinding gehad, 20 minuten deur-tot-deur. *bus* Met de fiets zal ik dat niet veel sneller kunnen doen.

Zag in OV-info dat lijn 6 weer eens te vroeg was, dus aanlopen. Ik kom aan bij de halte, ga zitten en op dat punt draait het roze Graftaro gedrocht de bocht om. In Dukenburg stap ik uit, loop naar perron C, ga in het hokje staan en op dat moment draait wederom een roze Graftaro gedrocht het perron op. Als ik nu twee MAN-bussen (of nog beter twee HOV-bussen of nog nog beter twee Amba's) had gehad, dan zou de ochtend qua OV perfect zijn geweest.

Als het nu eens elke dag zo ging.
"Een touringcar is geen bus"
flipje
Berichten: 1253
Lid geworden op: di 02 nov 2010, 10:36
Locatie: Zwolle e.o.

Re: OVer je reiservaringen in september 2014

Bericht door flipje »

De Citea's en het busstation in Zwolle zijn niet bepaalt een fijne combi. Dit maal ging het om de 4316 waarvan de chauffeur de bocht te ruim nam en met de voorkant van de bus nader kennis heeft gemaakt met de overkapping.
DrechtBlub
Berichten: 1224
Lid geworden op: za 03 mei 2014, 20:43

Re: OVer je reiservaringen in september 2014

Bericht door DrechtBlub »

bus: hallo overkapping, mag ik even "knuffelen" :roll:
Ik blub in het Drecht.
Mr-W
Berichten: 3065
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in september 2014

Bericht door Mr-W »

Vandaag eens naar Blixembosch geweest met Lijn 2 Eindhoven, Blixembosch-Oost - Station. Heen had ik de rit van 12:53,bus stond helemaal vol tot aan de gele streep,en zelfs na de Looierstraat.(tot Looierstraat 87 reizigers,daarna 76) op de terugweg zaten er zo'n 40 reizigers in en na Looierstraat +-55. @huibf is deze lijn altijd zo druk?
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12816
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OVer je reiservaringen in september 2014

Bericht door Hainje »

Lijn 2 is altijd best druk. Zeker als er net een of twee klassen klaar zijn met school (wat best aannemelijk is rond dat tijdstip), dan heb je vanaf de Kloosterdreef makkelijk een wagen vol. Plus het volk wat er opstapt tussen de Leuvenlaan(?) en de Kloosterdreef, wat doorgaans toch ook wel een leuk aantal is. Ook al heet ik geen huibf, ik hoop dat je nu een aannemelijke verklaring hiervoor hebt.
🍉
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten