Mag ik even kwijt #160

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #159

Bericht door Suus »

Het begint meteen al goed, voordat Roemer ook maar een woord heeft kunnen zeggen is Wilders al begonnen over het aanwezig zijn van de Koran in de Tweede Kamer. En nu volgt er een hoofdelijke stemming of het boek wel of niet moet blijven :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Mag ik even kwijt #159

Bericht door MdJ »

Kunnen we niet een algemeen Tweede Kamer-topic/Politiek topic openen? Stiekem vind ik het ook wel interessant wat ze te melden hebben, maar in MIEK sneeuwt het misschien te ver onder. En hebben we meteen zo'n vergaarbak voor verkiezingen. :)
Bij twijfel: gebruik beton.
waldo79
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Mag ik even kwijt #159

Bericht door waldo79 »

Open een eigen topic zou ik zeggen.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6031
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Mag ik even kwijt #159

Bericht door AppleMoose »

Vinny schreef:
Ben nu 25 en wil nu echt wel een keer het huis uit, een toekomst opbouwen maar dat gaat op deze manier echt niet lukken.
Snap ik, maar je moet je ook niet laten ontmoedigen. Ik heb pas op mijn 33e vast werk gekregen, na allerlei detacherings- en tijdelijke klussen (en periodes van werkloosheid). Je hebt dus nog alle tijd :wink:

Oh ja, de wereld is groter dan Nederland. Kijk of je leuk en uitdagend werk over de grens kunt vinden. Dat is zo goed voor je persoonlijke ontwikkeling en je CV. Heb ik ook gedaan en kan het iedereen aanraden. Overigens woon en werk ik nu in Friesland, ook een soort buitenland... :)
Uiteraard heb ik nog alle tijd. Ik ga er ook van uit dat het weer goed komt, ik had gister alleen even een dip.
Inmiddels heb ik al iets interessants gezien, dus daar ga ik direct achteraan. Als dat lukt, zijn er ook mogelijkheden om naar het buitenland te gaan. Met mijn huidige diploma (mbo jeugdzorg) is die kans gewoon klein omdat deze opleiding specifiek op Nederland is gericht.
Opzich hoef ik niet direct vast werk te hebben, maar wil wel enige zekerheid hebben over een "vast inkomen", zodat ik toch een keer op mezelf kan gaan.

Ik ga zo maar even lekker het bos in en de hei op. Vind ik een beter plan dan de hele dag in een trein zitten met dit weer, wat ik eigenlijk eerst van plan was. :)
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
waldo79
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Mag ik even kwijt #159

Bericht door waldo79 »

Vast werk is erg lastig op dit moment. Alles is op flexwerk gebaseerd.
Daar was die Flexwet toch niet voor bedoeld :N
Bakpapier
Berichten: 1203
Lid geworden op: di 08 jul 2014, 15:46

Re: Mag ik even kwijt #159

Bericht door Bakpapier »

Da's het voordeel van studeren, je krijgt een extra beurs als je uit huis gaat. Voor mij was uit huis gaan de enige keuze (3 uur enkele reis met het OV), dus ik verliet al voor m'n 18e het ouderlijk huis.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt #159

Bericht door Meltrain »

Opvallend dat het hier nu over werk zoeken gaat, aangezien ik aanstaande vrijdag na zeven jaar voor de allerlaatste keer bij de Jumbo werk. :) Dus ik zoek nu ook iets leuks.
Mijn studie en bijleswerk behoud ik overigens nog wel. :D
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #159

Bericht door Thom91 »

En dat is 1...
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Mag ik even kwijt #159

Bericht door Vinny »

Aandacht voor Sophia Loren in DWDD 8-)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #160

Bericht door Suus »

Ik heb wel zin in morgen, voor het eerst sinds ik een heel klein Beetje was weer eens een rit maken met een Mat '54. De laatste keer was volgens mij in 1993 of 1994 tussen Gouda en Den Haag Centraal :lol:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #160

Bericht door webguy »

Zag dit trouwens op Facebook - in Bilbao, Spanje. Geniaal bedacht eigenlijk als je weinig ruimte hebt:
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #160

Bericht door Ardan »

Grappig inderdaad. Ik wist van het bestaan maar nooit beelden gezien. Volgens mij hebben ze er in NRW ook eentje (gehad?). Ik dacht in Solingen.
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12818
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mag ik even kwijt #160

Bericht door Hainje »

Zoiets hebben ze toch ook bij een of andere trolleylijn in de Alpen?

Edit: Oh, wat Ardan zegt, Solingen.
Edit2: Staat mij overigens bij dat die in Solingen inmiddels niet meer in gebruik is.
🍉
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #160

Bericht door Suus »

Solingen is inmiddels buiten gebruik, de bus rijdt nu met behulp van de dieselmotor voorbij de keerschijf naar het dorp iets verderop.
Zie deze pagina uit Schwandl's Tram Atlas Deutschland: http://www.robert-schwandl.de/tram-atlas/solingen1.png
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #160

Bericht door Thom91 »

webguy schreef:Zag dit trouwens op Facebook - in Bilbao, Spanje. Geniaal bedacht eigenlijk als je weinig ruimte hebt:
Nou, daar maar een EK wedstrijd in 2020 bezoeken ;)
Komt wel goed schatje.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #160

Bericht door webguy »

Bilbao is sowieso wel leuk - hebben ook een erg moderne metro. Dit zijn vooral streekbussen - de frequentie is er meestal om te huilen (5-8x per dag).
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt #160

Bericht door Aking »

Dus voor 5 bussen per dag die per se door een bepaald straatje moeten spenderen ze een paar ton om zo'm draaischijf aan te leggen? :X
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Mag ik even kwijt #160

Bericht door Ronald »

Goed, dit is al het derde weekend achterelkaar dat een gepland reisje bijna een uur per enkele reis langer duurt door werkzaamheden. Dat weekendvrij is inmiddels een veredeld busabonnement geworden. Aan het eind van het jaar zeg ik het waarschijnlijk op, ik heb er niets aan zo :-(
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #160

Bericht door Thom91 »

Ik heb nergens last van, net als vorig weekend en weekend ervoor :P
Komt wel goed schatje.
Michael
Berichten: 11760
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #160

Bericht door Michael »

Vanmiddag 2 uur bij de garage gezeten. Achteruitrijlichten van de auto deden het niet. Eerst dachten ze dat er kortsluiting gemaakt werd en daardoor een zekering kapot ging. Uiteindelijk bleek het gewoon een kabeltje dat niet goed aangesloten was.
waldo79
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Mag ik even kwijt #160

Bericht door waldo79 »

Ronald schreef:Goed, dit is al het derde weekend achterelkaar dat een gepland reisje bijna een uur per enkele reis langer duurt door werkzaamheden. Dat weekendvrij is inmiddels een veredeld busabonnement geworden. Aan het eind van het jaar zeg ik het waarschijnlijk op, ik heb er niets aan zo :-(
Waar wil je dan heen? Ik kan prima uit de voeten met Weekend Vrij.
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: Mag ik even kwijt #160

Bericht door microshit »

't land is praktisch in tweeën gedeeld dit weekend :p
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #160

Bericht door Fles »

Aking schreef:Dus voor 5 bussen per dag die per se door een bepaald straatje moeten spenderen ze een paar ton om zo'm draaischijf aan te leggen? :X
draaischijf? Ik dacht dat er zo'n stempel onder die bus zat :D draaischijf is lame -o-
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Mag ik even kwijt #160

Bericht door Ronald »

waldo79 schreef:
Ronald schreef:Goed, dit is al het derde weekend achterelkaar dat een gepland reisje bijna een uur per enkele reis langer duurt door werkzaamheden. Dat weekendvrij is inmiddels een veredeld busabonnement geworden. Aan het eind van het jaar zeg ik het waarschijnlijk op, ik heb er niets aan zo :-(
Waar wil je dan heen? Ik kan prima uit de voeten met Weekend Vrij.
Zuid-Limburg heeft dit weekend een reistijd van ruim drie uur vanaf Utrecht met twee bussen, en een middagje Zandvoort heb ik vorige week ook maar laten zitten toen bleek dat ik er bijna twee uur over zou gaan doen.
waldo79
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Mag ik even kwijt #160

Bericht door waldo79 »

Afgelopen zondag anders een reisje naar Zvt kunnen maken. Overigens vind ik de reguliere reistijd van 1.58 uur ook naadje :x

En voor dat andere: het is om de werkzaamheden heen plannen.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 gasten