Het Grote Politiektopic

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Plaats reactie
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Het Grote Politiektopic

Bericht door MdJ »

Afijn, hier al uw gespuis over de Algemene Beschouwingen, andere debatten en verkiezingen.
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het Grote Politiektopic

Bericht door Suus »

Samenvatting tot nu toe

Wilders wil de Koran uit de Tweede Kamer verwijderd hebben vanwege IS-terreur. Voorzitter gaat niet akkoord, Wilders vraagt hoofdelijke stemming en iedereen stemt tegen behalve PVV.

Roemer begint daarna met zijn eerste termijn en wordt op een gegeven moment door de andere fractievoorzitters hard aangepakt omdat hij (nog) geen tegenbegroting beschikbaar heeft.

Eerste toevoeging om kwart over twaalf.

VVD-fractievoorzitter Zijlstra begint met een woord aan dank aan het kabinet over de aanpak van de ramp met de MH17, waarna lid Bontes met een interruptie komt dat de VVD hun eigen migratiebeleid verloochend voor de PvdA. Zijlstra serveert hem vakkundig af.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
dylanwild94
Berichten: 6184
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Het Grote Politiektopic

Bericht door dylanwild94 »

de acties van wilders kan je denk ik wel bestempelen als "het loze wilders momentje" :mrgreen:
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Nitein-Repart
Berichten: 3521
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Het Grote Politiektopic

Bericht door Nitein-Repart »

Ja inderdaad, puur voor de aandacht
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Het Grote Politiektopic

Bericht door JWM »

Ik heb alleen een stuk met Halbe Zijlstra gezien die weer soepeltjes overeind bleef. Waarom was er in DWDD helemaal geen aandacht voor?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het Grote Politiektopic

Bericht door Suus »

Ik heb het idee dat het programma zijn interesse in politiek is verloren, het wordt allemaal maar frivoler, muziekjes, spelletjes, cultuurdingetjes. Diepgang was er eigenlijk nooit maar het heeft na de eerste weken van dit seizoen mijn aandacht al totaal verloren. Jammer van mijn VARA-contributie -o-
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12816
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Het Grote Politiektopic

Bericht door Hainje »

BNN is goedkoper en indirect steun je de VARA alsnog. :P
🍉
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Het Grote Politiektopic

Bericht door Aking »

Indirect steun je al die onzin toch al via de belastingz? :')
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het Grote Politiektopic

Bericht door Suus »

Als lid krijg je in theorie ook de mogelijkheid om de koers van de omroep te bepalen. In de praktijk is dat bij de VARA een soort communistisch stelsel. Ik kreeg een stemlijst toegestuurd met 32 kandidaten voor een omroepraad van 30 leden en om mijn stem geldig te verklaren moest minimaal 5 en maximaal 15 kandidaten invullen op het stembiljet. De 17 leden met het meeste aantal stemmen worden automatisch geplaatst in de gemeenschappelijke raad van VARA/BNN.

Er was welgeteld één kandidaat onder de veertig en de gemiddelde leeftijd van de kandidaten lag boven AOW-leeftijd. Bovendien had bijna niemand bij de kandidaten een verhaal waarom ik ze moest kiezen behalve dat ze al sinds sint-juttemis lid zijn en nu ze 70+ zijn verder niets te doen hebben. Nou, dat soort democratie kan mij gestolen worden hoor :')

(Ik ben ooit lid geworden zodat ik af en toe naar een uitzending van DWDD/P&W kon, maar ben eigenlijk al twee jaar niet meer geweest)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Het Grote Politiektopic

Bericht door Fles »

Myrthe Hilkens is een lekker ding :P

Afbeelding

*O* :Y
waldo79
Berichten: 7624
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Het Grote Politiektopic

Bericht door waldo79 »

Wow Fles.
TomSteyl
Berichten: 309
Lid geworden op: ma 25 mei 2009, 14:33

Re: Het Grote Politiektopic

Bericht door TomSteyl »

dylanwild94 schreef:de acties van wilders kan je denk ik wel bestempelen als "het loze wilders momentje" :mrgreen:
Janmaat werd vroeger nog veel harder aangepakt, maar ten opzichte van Wilders was dat vaak niks. Janmaat zei toen dingen (die abnormaal werden gevonden door links én rechts) die nu ook door Roemer en Samson en Gert worden gezegd.
Bee schreef:Ik heb het idee dat het programma zijn interesse in politiek is verloren, het wordt allemaal maar frivoler, muziekjes, spelletjes, cultuurdingetjes. Diepgang was er eigenlijk nooit maar het heeft na de eerste weken van dit seizoen mijn aandacht al totaal verloren. Jammer van mijn VARA-contributie -o-
Ik ben niet zo van de VARA, teveel sturend in hun mening. Ik kan daarom niet kijken naar DWDD (behalve LuckyTV dan) en dat soort programma's. Ik ben al heel lang lid van de KRO en AVROTROS-lid vanwege de AVRObode en heb in het verleden wel eens geshopt tussen andere omroepen (NCRV, Llink, WNL).
Veel gebruik gemaakt van het OV tussen 2006 en 2012, daarna meer bekeken vanaf de zijlijn.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het Grote Politiektopic

Bericht door Suus »

Premier Rutte heeft tijdens zijn eerste termijn vandaag eindelijk gedaan wat er al een tijd moest gebeuren: hard uithalen naar Wilders: http://nos.nl/video/699939-rutte-wilder ... akker.html
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
dylanwild94
Berichten: 6184
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Het Grote Politiektopic

Bericht door dylanwild94 »

Ik vind dat wilders wel goede punten aandraagt. Maar zijn oplossingen gaan helemaal nergens over en zijn ronduit discriminerend en reiken naar een nieuwe holocaust.

Ik vind ook dat wilders de Hitler van anno 2014 is. Gelukkig is hij (nog) niet aan de macht,en ik hoop ook dat dat nooit gaat gebeuren.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
TomSteyl
Berichten: 309
Lid geworden op: ma 25 mei 2009, 14:33

Re: Het Grote Politiektopic

Bericht door TomSteyl »

dylanwild94 schreef:Ik vind ook dat wilders de Hitler van anno 2014 is. Gelukkig is hij (nog) niet aan de macht,en ik hoop ook dat dat nooit gaat gebeuren.
Wat je daar zegt, doet me erg aan dit denken:
http://youtu.be/5D3Fs4CDEks

Dat advies wil ik overnemen van Brammetje, ga geschiedenis studeren!!
Veel gebruik gemaakt van het OV tussen 2006 en 2012, daarna meer bekeken vanaf de zijlijn.
waldo79
Berichten: 7624
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Het Grote Politiektopic

Bericht door waldo79 »

Godwindiscussies (=verwijzingen naar Hitler, Holocaust etc.) leveren over het algemeen weinig op.
Wilders is een roeptoeter, die enkel aandacht trekt. Geen enkel onnozel idee van hem krijgt een politieke meerderheid :X
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Het Grote Politiektopic

Bericht door Karl »

TomSteyl schreef:Wat je daar zegt, doet me erg aan dit denken:
http://youtu.be/5D3Fs4CDEks

Dat advies wil ik overnemen van Brammetje, ga geschiedenis studeren!!
Wel jammer dat hij niet ingaat op het 'hoe en waarom'. Alleen maar een "Ga geschiedenis studeren!" en het publiek begint al te klappen. :')
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12816
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Het Grote Politiektopic

Bericht door Hainje »

dylanwild94 schreef:Ik vind ook dat wilders de Hitler van anno 2014 is. Gelukkig is hij (nog) niet aan de macht,en ik hoop ook dat dat nooit gaat gebeuren.
Wilders wil geen verantwoordelijkheden dragen, anders had hij wel op een normale manier aan het kabinet Rutte 1 deelgenomen en niet gestuurd op/akkoord gegaan met de gedoogconstructie. Dus hoewel ik ergens van harte hoop dat Wilders een keer premier wordt (zodat ik met veel plezier kan toekijken hoe hard die kerel op zijn bek gaat), zal die man toch vooral liever veilig in de oppositie willen blijven.
🍉
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 24 gasten