Gouda: Man 30 meter meegesleurd met trein

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39165
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Gouda: Man 30 meter meegesleurd met trein

Bericht door Daniel »

Man 30 meter meegesleurd met trein
GOUDA - Een 21-jarige Gouwenaar is woensdagmiddag enkele tientallen meters meegesleurd met de intercity in de richting Utrecht.

Alerte reizigers in de trein trokken aan de noodrem. De verwondingen van de man vielen mee. Zijn schouder raakte uit de kom en hij liep enkele blauwe plekken op.

De man stapte kort voor een uur op het station in zijn woonplaats in de intercity, maar kwam er achter dat hij was vergeten een kaartje te kopen. Op het moment dat hij de trein uitstapte, sloten de deuren en kwam hij aan de buitenkant klem te zitten.

Agenten van de Spoorwegpolitie die in de trein aanwezig waren verleenden hulp. Hij is met een ambulance naar het Groene Hart ziekenhuis gebracht. Hoe de trein heeft kunnen vertrekken terwijl de man klemzat, is iets waarnaar de Spoorwegpolitie onderzoek doet.

Bron: Algemeen Dagblad
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: Gouda: Man 30 meter meegesleurd met trein

Bericht door Daan »

Reiziger Ddrs schreef:Hoe de trein heeft kunnen vertrekken terwijl de man klemzat, is iets waarnaar de Spoorwegpolitie onderzoek doet.
Mwa, dat kan ik ze zo ook wel vertellen denk ik... Wie stapt er dan ook uit een vertrekkende trein... :roll:
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Gouda: Man 30 meter meegesleurd met trein

Bericht door Fles »

Waarschijnlijk zijn de deuren gewoon gesloten en zat hij er nog met zijn jas tussen of zo. Daar doe je weinig tegen.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Gouda: Man 30 meter meegesleurd met trein

Bericht door Geert »

Kijken de HC's bij de vertrekprocedure tegenwoordig niet meer of er nog mensen tussen de deur zitten?
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: Gouda: Man 30 meter meegesleurd met trein

Bericht door M57 »

Vandaag ook weer eens een hc meegemaakt die door rood sleutelde. Het blijven mensen, gelukkig en helaas.
WSM
Berichten: 1403
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:59

Re: Gouda: Man 30 meter meegesleurd met trein

Bericht door WSM »

Het was toch:
- conducteur fluit;
- deuren sluiten, behalve de deur waar de conducteur staat;
- conducteur kijkt of alle deuren gesloten zijn (en er dus geen reizigers tussen zitten)
- conducteur sluit eigen deur;
- trein gaat rijden.

Ik snap dan niet hoe iemand tussen de deuren kan zitten terwijl een trein gaat rijden.
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
WSM
Berichten: 1403
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:59

Re: Gouda: Man 30 meter meegesleurd met trein

Bericht door WSM »

M57 schreef:Vandaag ook weer eens een hc meegemaakt die door rood sleutelde. Het blijven mensen, gelukkig en helaas.
Krijgt een hc die dit soort ernstige fouten maakt ook een vigilantietest en onderzoek en de rest van de papiermolen?
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Doc Zenith
Berichten: 48
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 12:14
Locatie: Gn

Re: Gouda: Man 30 meter meegesleurd met trein

Bericht door Doc Zenith »

Daan schreef:
Reiziger Ddrs schreef:Hoe de trein heeft kunnen vertrekken terwijl de man klemzat, is iets waarnaar de Spoorwegpolitie onderzoek doet.
Mwa, dat kan ik ze zo ook wel vertellen denk ik... Wie stapt er dan ook uit een vertrekkende trein... :roll:
Je bedenken dat je geen kaartje hebt, schrikken van een eventuele boete van 35 euro en dan de trein uitlopen? Dan kan ik me best voorstellen dat je niet overal aan denkt. Daarnaast kan je je beter afvragen waarom een trein kan vertrekken met iemand tussen de deuren.
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: Gouda: Man 30 meter meegesleurd met trein

Bericht door Daan »

Tja, dan moet je wel heel apart uit zijn gestapt, als je niet ziet dat de deuren dicht gaan (of dat risico toch neemt) en dan toch klem komt te zitten...
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Gouda: Man 30 meter meegesleurd met trein

Bericht door Chauf21 »

Dan nog had de conducteur de trein niet moeten laten vertrekken...
Wanneer de HC de vertrekprocedure juist heeft uitgevoerd, kan de man de deuren nog met de noodontgrendeling openen, maar ik neem aan dat de lamp 'deuren dicht' bij de machinist dan dooft (?).
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: Gouda: Man 30 meter meegesleurd met trein

Bericht door Daan »

Denk niet dat die man nog bij die knop kon, anders had ie dat ook vast wel gedaan. Ik ga er vanuit dat de groene lamp inderdaad dooft zodra er een deur open gaat.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Gouda: Man 30 meter meegesleurd met trein

Bericht door Justin »

vanochtend op Rtd met trein t12525, bleef de trein nog voor 2 minuten staan, vervolgens komt er uit de voorste cabine een hc op zijn dooie gemak naar achteren lopen via het perron, halverwege zegt hij ineens: 'ow, ik dacht dat er iemand tussen de deur zat'... waarop hij weer langzaam naar voren sjokte, en uiteindelijk bedacht dat het een +5 werd en maar begon te rennen (waarbij 5 mensen hem gingen volgen, omdat ze die trein zo nog konden halen) ...
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Gouda: Man 30 meter meegesleurd met trein

Bericht door STF »

De onverbouwde sprintertjes hadden er nog weleens een handje van om inet de meldlamp "deuren dicht" te laten doven bij een volledig openstaande deur via de noodontgrendeling. Ook al eens bij DD-AR meegemaakt dat het systeem rustig aangaf dat alle deuren dichtwaren, terwijl het glaasje toch was ingeslagen, noodknop ingedrukt en deur open stond.
Dus of je daar zou zoveel vertrouwen in kunt hebben... Hopelijk wel bij het moderne materieel zoals VIRM, SGMm en ICMm.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten