Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Zijn ze massaal DRIS aan het uitrollen? Overal rond de VU zijn ze nu kubussen op de abri's aan het zetten, zelfs op de abri van lijn 51 richting CS.
-
- Berichten: 3930
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Wifi op de haltes...
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Wifi :'). Dat verklaart wel de vage plaatsing qua haltes..
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Halte Provincialeweg (66, Almere, Waterland etc.) richting A1 is al komen te vervallen. En in het weekend van 27 en 28 september vervalt voor de 328 de haltes Vineknbrug, Provincialeweg, Eekholt en Eeftink. Die gaat over de A10 en Gooiseweg schat ik zo in.
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Iedere keer als ik zo'n kubus zie huil ik van binnen. Wat een lelijke krengen t.o.v. die dunne halte bordjes die ze vervangen.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Dan ga je het nog moeilijk krijgen de komende jaren ;-)
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Heb ik het nu al iedere keer als ik zo'n monster zie.
Dat dat niet anders kan zeg... Hang zo'n bak lekker op aan een bovenleidingsmast uit het zicht of zo. :X
Dat dat niet anders kan zeg... Hang zo'n bak lekker op aan een bovenleidingsmast uit het zicht of zo. :X
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Wifi op de haltes...
Is dit een teken dat GVB frequentieverlagingen gaat invoeren? :X
#GratisInternet!!!
Is dit een teken dat GVB frequentieverlagingen gaat invoeren? :X
Zullen die mensen in de stad leuk vinden!n-evo schreef:Heb ik het nu al iedere keer als ik zo'n monster zie.
Dat dat niet anders kan zeg... Hang zo'n bak lekker op aan een bovenleidingsmast uit het zicht of zo. :X
#GratisInternet!!!
-
- Berichten: 3930
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Die hele abri-vervanging en die test-displays heeft niks met GVB met te maken dus waarschijnlijk wifi ook niet.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Dacht dat iemand anders hier zei dat het om uitbreiding van het Vodafone 4G-netwerk ging. Niet Wi-Fi. In dat geval is het lelijk én ik heb d'r geen ene bal aan.
Bizar dat omwille van een enkele provider overal van die bakken worden geplaatst.
Bizar dat omwille van een enkele provider overal van die bakken worden geplaatst.
-
- Berichten: 3930
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Het is voor beide dus. In eerste instantie ter versterking van 4G-netwerk. En wifi is ook mogelijk.
Laatst gewijzigd door hauptbahnhof op wo 17 dec 2014, 17:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Nou ja dan heeft het tenminste nog functie voor niet-Vodafone klanten. Hoop ik tenminste.
Snap er vooral weinig van dat een halte met 3 abri's ook daadwerkelijk 3 van die blokken nodig heeft, terwijl een halte met 1 abri het kennelijk af kan met 1 blok. Zag toevallig vandaag hetzelfde op halte Johan Huizingalaan: 2 abri's, 2 blokken. Gezien hoe dicht die abri's op elkaar staan lijkt het me nogal overkil. Volgens mij kunnen zendmasten ook met elkaar in conflict komen als ze te dicht op elkaar staan.
Snap er vooral weinig van dat een halte met 3 abri's ook daadwerkelijk 3 van die blokken nodig heeft, terwijl een halte met 1 abri het kennelijk af kan met 1 blok. Zag toevallig vandaag hetzelfde op halte Johan Huizingalaan: 2 abri's, 2 blokken. Gezien hoe dicht die abri's op elkaar staan lijkt het me nogal overkil. Volgens mij kunnen zendmasten ook met elkaar in conflict komen als ze te dicht op elkaar staan.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Metrovoertuig 36 heeft al enige tijd last van een defecte lijnfilm. Er is daarom een kaartje met het lijnnummer achter de voorruit geplaatst.
Van metrovoertuig 40 is eerder deze week het plafond naar beneden gekomen door een lekkage.
Van metrovoertuig 40 is eerder deze week het plafond naar beneden gekomen door een lekkage.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Enige wat ik mij als n00b in zou kunnen denken is dat als er drie abri's nodig zijn het nogal een drukke halte is. Dus wanneer er maar 1 blok staat, dan word de verbinding wellicht weer te traag als er op dat moment veel reizigers staan te wachten.n-evo schreef:Snap er vooral weinig van dat een halte met 3 abri's ook daadwerkelijk 3 van die blokken nodig heeft, terwijl een halte met 1 abri het kennelijk af kan met 1 blok
🍉
-
- Berichten: 3930
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Vandaag in metrorijtuig 127/128 (wagendienst 50-4) richting Isolatorweg wel werkende reisinfo, alleen alle binnendisplays (lichtkranten) waren bevroren op "M50 Gein".
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Ik zag er gisteren eentje rijden waar alleen 'M' buiten en binnen op stond.
Ik doe ook maar wat
-
- Berichten: 3930
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Dat zie je als de bestuurder geen missie instelt. Dan zie je of die M op de displays of helemaal niks.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Kreeg laatst nog van je te horen dat het melden van defecte M5 reizigersinfo nutteloos was. :')hauptbahnhof schreef:Vandaag in metrorijtuig 127/128 (wagendienst 50-4) richting Isolatorweg wel werkende reisinfo, alleen alle binnendisplays (lichtkranten) waren bevroren op "M50 Gein".
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Misschien niet voor dit topic, maarja
Ik kom binnenkort een keer in Amsterdam en wil natuurlijk graag een ritje maken met de M5
Kan iemand mij vertellen waar en wanneer hij rijdt (in iedergeval niet op de 50 en 51 )
Ik kom binnenkort een keer in Amsterdam en wil natuurlijk graag een ritje maken met de M5
Kan iemand mij vertellen waar en wanneer hij rijdt (in iedergeval niet op de 50 en 51 )
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Hij rijdt op de M50 en M53/M54. Maar hoeveel er rijden en op welke tijden is nattevingerwerk. Gewoon ergens wachten tot je er eentje ziet
Ik doe ook maar wat
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Een 3 meter bak op de 50, dat had ik niet verwacht
Maar bedankt, met die frequenties in Amsterdam moet dat niet lang wachten zijn
Maar bedankt, met die frequenties in Amsterdam moet dat niet lang wachten zijn
-
- Berichten: 3930
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Nee melden dat er iets niet werkt is prima. Zeuren dat het nóg niet gefixt is is niet ok :-)n-evo schreef: Kreeg laatst nog van je te horen dat het melden van defecte M5 reizigersinfo nutteloos was. :')
@Niek: op van der madeweg staan en je zult vrijwel elke 10 min wel minimaal eentje zien.
-
- Berichten: 3930
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Vandaag rijden de trams en bussen zonder halteafroep.
Laatst gewijzigd door hauptbahnhof op za 08 nov 2014, 14:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Ach, als er over GVB niet gezeurd wordt dan komt waarschijnlijk nooit iets gedaan.hauptbahnhof schreef:Nee melden dat er iets niet werkt is prima. Zeuren dat het nóg niet gefixt is is niet ok :-)
Why? Dat gebeurt al iets van 10 jaar. Eerst de Zilvermeeuwen en nu de M5. Niks bijzonders. :YNiek schreef:Een 3 meter bak op de 50, dat had ik niet verwacht
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Vandaag de bussen ook niet. Moet wel zeggen dat het lekker rustig is... Xdhauptbahnhof schreef:Vandaag rijden de trams zonder halteafroep. Waarschijnlijk verkeerde voertuig-update.
Met Vriendelijke Groet,
Amstram17
In opleiding
Amstram17
In opleiding
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 191 gasten