(BTM) OVer je reiservaringen in januari 2009

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39166
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2009

Bericht door Daniel »

Vandaag was er weer een groene bus op een BRU-lijn verdwaald. Weer op dezelfde rit trouwens: de 47 naar Houten die rond 17.00 uur van halte Europalaan vertrekt werd gereden door de 8239, overigens keurig voorzien van Voor U-logo's.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2009

Bericht door Wubbo »

Tijdens mijn kwartier overstaptijd op Almere Centrum ben ik er achter gekomen dat je niet op het dak van een gelede Citaro mag staan. Er zitten stickers op die je dat verbieden ;-).
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21334
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2009

Bericht door Meltrain »

Oude tijden herleefden vanmiddag in Rotterdam: Alliance 821 reed op lijn 38. :D
Ik vind 800's eigenlijk nog steeds de meest geschikte bussen voor lijn 38.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2009

Bericht door STF »

De trams in Amsterdam hebben ook stickers op het dak zitten dat er op de technische kasten niet gelopen mag worden.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2009

Bericht door Suus »

MdJ schreef:Toen ik met school naar de Wageningen Universiteit ging, zag ik Citaro 5435 op lijn 88 (naar Wageningen). Dat zal rond 16.00 geweest zijn. Ik dacht dat er alleen aardgaswagens reden?
Dat is wel de bedoeling, en het grootste deel van de tijd gebeurt dat ook wel, maar als er een bus defect is dan is er weinig om te vervangen behalve gewone dieselbussen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2009

Bericht door Geert »

meltrain schreef:Oude tijden herleefden vanmiddag in Rotterdam: Alliance 821 reed op lijn 38. :D
Ik vind 800's eigenlijk nog steeds de meest geschikte bussen voor lijn 38.
Ik niet. Gelukkig zijn ze bijna allemaal weg.
Maandag zat er volgens mij ook nog één 800'tje op de 38 ;)
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2009

Bericht door webguy »

Vanmiddag op lijn 293 reed er een Apeldoornse "Stadsbusplus" Volvo 7700. Dat is een streeklijn, waar normaal een Citaro rijdt, en de bus zag er wel druk uit.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2009

Bericht door Stefan »

Geert schreef:Ik niet. Gelukkig zijn ze bijna allemaal weg.
Maandag zat er volgens mij ook nog één 800'tje op de 38 ;)
Inderdaad, het zijn leuke busjes voor een keer, maar ik vind het echt niets om er vaak in te zitten. ;)

Gisteren had ik weer zo'n NG313 en volgens mij stond 'ie op het punt om uit elkaar te vallen, want álles zat los leek het wel. :P
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2009

Bericht door mb90 »

Ik heb gistermiddag maar gelijk mijn eerste ritje gemaakt met de nieuwe RR-metro's op de RR Erasmuslijn. Ik moest toch naar Den Haag, dus ja dan is de keuze snel gemaakt. :wink: Hier komt de combi 5506-5510 station Hofplein binnen:
Afbeelding

Een deel van de 5510 met het al afgesloten deel van station Hofplein. Nog ongeveer een jaartje is dit nog zo te zien. Oud en nieuw bij elkaar:
Afbeelding

Daarna ging ik met deze combi naar Den Haag. Een veel rustigere rit dan met een Teetje en ook een stuk comfortabeler. Na een half uurtje zat het er alweer op. Op Den Haag Centraal kon ik de toen weer goed bezette combi nog een keer vastleggen:
Afbeelding

Ik ga nog een keer terug als het wat zonniger en lichter is, want het was rond 16:30 uur al vrij donker. :wink:

Ook nog van gisteren:
- Arriva Amba 8046 heeft naast het bijna uit elkaar rammelen nog iets. De voordeur klemt behoorlijk en gaat pas na een knal hard open.
- Op Qbuzz-lijn 173 op de rit van 16:32 uur vanaf Rotterdam Centraal naar Bleiswijk reed een grijze Integro van Hofstad Tours.
- Op Qbuzz-lijn 171 en 176 reed de RET 802. Dinsdag zag ik deze nog op lijn 126 in Maassluis, maar gisteren was hij dus daar beland.

En van vanmorgen was de chauffeur van mijn bus op Arriva-lijn 92 in gesprek met een andere chauffeur die de weg niet wist van zijn lijn, omdat hij daar nog nooit gereden had. Welke lijn het was weet ik niet, maar hij kwam in ieder geval na de uitleg bij de halte Rijnstraat in Alblasserdam uit. Ik denk dat het dan een chauffeur van de Dordtse stadsdienst was die op sneldienst 116 van Alblasserdam naar Dordt reed, want anders lijkt het mij toch niet zo handig dat een chauffeur de route van een lijn in zijn regio nog nooit gereden heeft.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2009

Bericht door Stefan »

Dat ging in de HWGO ook fout in het begin. Er was anderhalf uur gelest op Flakkee en dan moest je het allemaal wel weten..
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2009

Bericht door Daan »

Alle bussen die ik vanmorgen op lijn 52 (Groningen - De Punt) zag rijden, werden allemaal gereden door een 59xx in plaats van een Citaro. Is dat toeval, of nieuwe inzet?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39166
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2009

Bericht door Daniel »

Arriva maakte vanmorgen heel wat automobilisten erg blij...

In Vianen bevindt zich in de weg tussen A27 en A2 een doseerinstallatie om sluipverkeer te weren, met een busbaan ernaast zodat de bussen daar geen last van hebben. Van de 6154 op lijn 387 bleek vanmorgen alleen de VETAG defect, dus ging de bussluis niet omlaag. Sta je daar op een ietwat bochtige busbaan waar je niet even makkelijk achteruit uit steekt.
Enig gebel later werd het systeem gereset, maar dan wel volledig: niet alleen de bussluis ging buiten werking, maar ook de doseerinstallatie voor het autoverkeer sprong op oranje-knipper :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2009

Bericht door JeePee »

mb90 schreef:- Op Qbuzz-lijn 171 en 176 reed de RET 802. Dinsdag zag ik deze nog op lijn 126 in Maassluis, maar gisteren was hij dus daar beland.
Das goed mogelijk. Maasdijk rijdt namelijk in de middag ook een dienst op de 171/176. Net zoals Krimpen overigens.
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2009

Bericht door MdJ »

webguy schreef:Vanmiddag op lijn 293 reed er een Apeldoornse "Stadsbusplus" Volvo 7700. Dat is een streeklijn, waar normaal een Citaro rijdt, en de bus zag er wel druk uit.
Dinsdag reed er ook al een op :o Ik mag hopen dat het niet planmatig is...
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39166
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2009

Bericht door Daniel »

Toen ik in 2005 in Arnhem stage liep gebeurde het ook al :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2009

Bericht door Marc »

Vanmorgen was een van de gelede bussen aan 't proefrijden in Heerlen. Hier de 831, voorzien van de Limburgse Veolia-kleurstelling, op het busstation in Heerlen:
Afbeelding
Oud forumgebruiker

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2009

Bericht door Oud forumgebruiker »

Op een ander forum vernomen dat de MAN's (6405, 6414, 6415) niet meer vanuit garage Zaandam rijden en de verkoop in zijn gegaan :( (hoewel, je kon er op wachten met bouwjaar 2000/2001). Iemand een idee wat de vervangers zijn? De laatste tijd heb ik 3 vreemde eenden in de bijt gezien:
- 8166 (ruilpoule)
- 8225 (ex-alkmaar)
- 8683 (ex-emmeloord)

Van de 8225 en 8683 zou het nog weleens kunnen dat het vervangers zijn, van de 8166 betwijfel ik het, aangezien die ook al vanuit Zaandam reed toen de MAN's ook nog reden. Zou wel mooi zijn als ze de 8682 ook uit Emmeloord getroggeld hebben, dan rijdt er een mooie seire 8677-8682 vanuit Z'dam :P (8677-8681 zijn in dec 2007 al vanuit Emmeloord overgekomen).
tsov
Berichten: 4085
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2009

Bericht door tsov »

Ik weet niet precies welke bussen het zijn, maar naar verluid zijn er twee standaards en één midi voor teruggekomen :wink:
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21334
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2009

Bericht door Meltrain »

Geert schreef:
meltrain schreef:Oude tijden herleefden vanmiddag in Rotterdam: Alliance 821 reed op lijn 38. :D
Ik vind 800's eigenlijk nog steeds de meest geschikte bussen voor lijn 38.
Ik niet. Gelukkig zijn ze bijna allemaal weg.
Maandag zat er volgens mij ook nog één 800'tje op de 38 ;)
Ik vind Citaro's niet zo handig op lijn 38, omdat ze maar één uitstapdeur hebben.
Niet dat er vaak werd doorgelopen in die 800's op lijn 38, maar die achterste deur was wel heel handig om de bus binnen te komen als hij al erg druk was. :P
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2009

Bericht door Suus »

Ik zag vanmiddag rond kwart over twee een normale GVB-bus op de A1 rijden bij knooppunt Muiderberg. Beetje uit de route :shock:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
tsov
Berichten: 4085
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2009

Bericht door tsov »

Bij grote defecten of schades gaan ze vaak naar de fabrikant / importeur. In het geval van de Mercedessen is dat EvoBus in Nijkerk, de rest gaat naar Berkhof in Heerenveen. Dat is in beide gevallen de goede kant uit via de A1 :wink:
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2009

Bericht door Geert »

meltrain schreef:Ik vind Citaro's niet zo handig op lijn 38, omdat ze maar één uitstapdeur hebben.
Niet dat er vaak werd doorgelopen in die 800's op lijn 38, maar die achterste deur was wel heel handig om de bus binnen te komen als hij al erg druk was. :P
Da's dus niet de bedoeling he ;)
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2009

Bericht door mb90 »

Vanmiddag rond half 5 reed er een Arriva HW/GO Amba op de Vaanweg in Rotterdam richting het Zuidplein. Hij ging alleen niet naar het Zuidplein, maar naar Jan Smit. :lol:
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2009

Bericht door Aking »

Daarnet een deels gratis ritje: De chaffeur had nog geen winkelkaartjes.
Helaas moest ik overstappen en moest ik dus in Zeist alsnog stempelen :(
88122903
Berichten: 205
Lid geworden op: vr 12 dec 2008, 00:52

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2009

Bericht door 88122903 »

Raymond schreef:Veolia heeft een nieuw inzetgebied gevonden voor de oude gele standaardstreekbussen die eerst de regio Eindhoven onveilig maakten. Vanmorgen kon er eentje opdraven op de 126/127 tussen Oosterhout en Breda :roll: Dat noemen ze HOV daar..
Die stoelen/banken van die gele rakkers zijn tenminste HOV waardig :D !
Nou ja ik begrijp je commentaar wel een beetje :!: , lijn 92 van Dordrecht naar Zuidplein moet ook een HOV lijn voorstellen!
Helaas is de busbaan van +- 2km aangelegd in het meest rustige gedeelte van de lijn, waardoor het Hoogwaardige weinig toegevoegde waarde heeft :cry:.
Ook het materiaal is helaas niet speciaal :neg:.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten