Groningen-Drenthe: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Groningen, Friesland en Drenthe.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: De alledaagse eigenaardigheden van Qbuzz in GD

Bericht door Suus »

De bus in Wassenaar reed op aardgas, niet op waterstof.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: De alledaagse eigenaardigheden van Qbuzz in GD

Bericht door marlies »

Noch is de bus 'bijna ontploft'. Daarvoor zijn de overdrukventielen die in dat geval goed hun werk hebben gedaan. Dat de daaruit resulterende horizontale steekvlammen nou ook niet echt handig voor de veiligheid zijn is een ander verhaal, waar terecht zorgen over zijn. Maar hoe je van gevaarlijke steekvlammen van een aardgasbus een bijna ontploffende waterstofbus weet te maken zonder halluciogene middelen is me een raadsel.
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: De alledaagse eigenaardigheden van Qbuzz in GD

Bericht door BrengMe »

Maurice Hooikammer schreef:Volgens mijn schoolboeken wordt waterstof gezien als dé brandstof voor vervoersmiddelen...
Die van mij ook, maar die melden er ook bij dat er nog veel aan verbeterd moet worden voordat het een veelgebruikte brandstof wordt.
ov'tje
Berichten: 485
Lid geworden op: vr 12 okt 2012, 21:18

Re: De alledaagse eigenaardigheden van Qbuzz in GD

Bericht door ov'tje »

Op dit moment weer geen Hess-bussen onderweg op lijn 11. In plaats daarvan weer allerlei invallers, waaronder Capacity 3407
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: De alledaagse eigenaardigheden van Qbuzz in GD

Bericht door isadora »

Ik begrijp het al.
Als je een allegaartje van tropisch, in bonte kleuren gehuld, materieel wilt aanschouwen,......een dagje Groningen. *O*
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
ov'tje
Berichten: 485
Lid geworden op: vr 12 okt 2012, 21:18

Re: De alledaagse eigenaardigheden van Qbuzz in GD

Bericht door ov'tje »

Vooral op lijn 11 is het een verrassing welk geleed materieel je tegenkomt :P

Op de 3407 is de 11 in keurig paars weergegeven en de bus maakte een half uur geleden even een ommetje via de Bedumerweg richting Station Noord, omdat er een lossende vrachtwagen op de Kastanjelaan de boel ophield en de bus zelf de Eikenlaan blokkeerde. Een aantal wachtenden bij de Abeelstraat zullen wel +15 hebben opgelopen door dit geheel.

En op lijn 39 reed een stadsgelede rond, terwijl op de 11 juist weer een streekgelede zat
Nicketick
Berichten: 711
Lid geworden op: do 23 jan 2014, 19:22

Re: De alledaagse eigenaardigheden van Qbuzz in GD

Bericht door Nicketick »

Iemand van binnen Qbuzz die mij hier kan helpen aan informatie over de omleidingsroute voor lijn 50 die vanaf woensdag in gaat? Ik kom bij de klantenservice nou niet echt verder..
groningen
Berichten: 1448
Lid geworden op: za 25 dec 2010, 16:15

Re: De alledaagse eigenaardigheden van Qbuzz in GD

Bericht door groningen »

Stremming De Punt, Groningerstraat t.h.v. op-afrit
Beïnvloede buslijnen lijn 50 Assen - Groningen

Vervallen haltes
Haren, Holsteinlaan
Haren, Rijksstraatweg 279
Haren, Hertenlaan
De Punt, Ydermade
Glimmen, Rijksstraatweg 136
Glimmen, Oude Schoolweg
Glimmen, Nieuwe Schoolweg
Harenermolen, Hoge Hereweg
Harenermolen, Rijksstraatweg 356

Wanneer Vanaf 24 september

Reizigersadvies
Passagiers worden verwezen naar de halte`s "Julianalaan", "Busstation de Punt" of op het traject Glimmen-Groningen naar lijn 58. De vertrek-/aankomsttijden als gevolg van deze stremming kunnen enkele minuten (-3 <> +7) afwijken van de dienstregelingtijden in het busboekje, op de haltevertrekstaat en internet.

Oorzaak Aanleg rotonde(s).
Gevolgen Vervallen halte(n)
Maatregelen Geen
Nicketick
Berichten: 711
Lid geworden op: do 23 jan 2014, 19:22

Re: De alledaagse eigenaardigheden van Qbuzz in GD

Bericht door Nicketick »

Die informatie was mij ook al bekend, het gaat mij meer om de haalbaarheid van de overstap van lijn 50 uit Groningen op lijn 2 richting Eelde. In ieder geval bedankt!
gebruiker77
Berichten: 911
Lid geworden op: wo 18 dec 2013, 14:24

Re: De alledaagse eigenaardigheden van Qbuzz in GD

Bericht door gebruiker77 »

Kan lijn 50 dan wel over de snelweg naar Haren? De weg is wel vrij voor auto s toch? Waarom kan de bus dat niet?
Nicketick
Berichten: 711
Lid geworden op: do 23 jan 2014, 19:22

Re: De alledaagse eigenaardigheden van Qbuzz in GD

Bericht door Nicketick »

Ik heb een chauffeur horen zeggen dat ze over Paterswolde gingen rijden. Maar dat kon hij niet met zekerheid zeggen.
Edit: Het probleem heeft zichzelf al opgelost. Stremmingen blijven lastig voor Qbuzz..
Hageneis
Berichten: 229
Lid geworden op: di 09 aug 2011, 16:39

Re: De alledaagse eigenaardigheden van Qbuzz in GD

Bericht door Hageneis »

Frans F schreef:
Maurice Hooikammer schreef:Volgens mijn schoolboeken wordt waterstof gezien als dé brandstof voor vervoersmiddelen...
Sinds er in oktober 2012 een waterstofbus in Wassenaar bijna is ontploft wordt er wat genuanceerder over gedacht.
http://www.actueelnieuwsnederland.nl/ar ... schat.html
Dat was geen waterstof, maar CNG. Met een behoorlijke steekvlam.

Waterstof wordt meestal gebruikt in brandstofcellen. Het zijn echt geen rijdende zeppelins als de Hindenburg!
gebruiker77
Berichten: 911
Lid geworden op: wo 18 dec 2013, 14:24

Re: De alledaagse eigenaardigheden van Qbuzz in GD

Bericht door gebruiker77 »

Goed nieuws:
Het OVbureau meldt op Twitter dat de 40-4 actie wegens succes is verlengd tot eind 2014. Prima beslissing. Hoop dat deze structureel kan worden toegevoegd aan het aanbod producten, vooral wegens het feit dat het stimuleert om te reizen in de daluren!
CamilleKreemers
Berichten: 4382
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: De alledaagse eigenaardigheden van Qbuzz in GD

Bericht door CamilleKreemers »

Misschien is dat juist de bedoeling? Mochten ze het 40/4-abbonement gaan invoeren, is het jammer als ze tussen de proefperiode en de nieuwe tarieven in 2015 een paar maanden het abbonement niet bieden.

Ik heb de indruk dat je met dit abbonement wel veel meer mensen kan werven op rustige uren. Het is nu nog een maandabbonement, maar misschien dat in de toekomst er een jaarabbonement van gecreëerd kan worden.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: De alledaagse eigenaardigheden van Qbuzz in GD

Bericht door isadora »

Abbominabel..... :X
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Bjarte
Berichten: 401
Lid geworden op: wo 20 nov 2013, 16:15

Re: De alledaagse eigenaardigheden van Qbuzz in GD

Bericht door Bjarte »

Opvallend: vandaag zag ik dat men bezig is om de bushalte Rotonde Martini Ziekenhuis richting De Punt te verhogen. Allemaal geld uitgeven voor niets, want het plan was juist om deze halte te verwijderen, toch... Of zijn de plannen weer gewijzigd?
groningen
Berichten: 1448
Lid geworden op: za 25 dec 2010, 16:15

Re: De alledaagse eigenaardigheden van Qbuzz in GD

Bericht door groningen »

Volgens mij is de stremming van lijn 50 niet doorgegaan. Weg is "normaal" begaanbaar met hindernissen.
Kevster
Berichten: 974
Lid geworden op: di 04 jun 2013, 09:58
Locatie: Groningen

Re: De alledaagse eigenaardigheden van Qbuzz in GD

Bericht door Kevster »

Klopt, wilde die al noemen inderdaad. Denk dat daar een ander idee achter zit, dus inderdaad de halte dan blijft (lees: HOV-visie...)
Jelmer
Berichten: 547
Lid geworden op: wo 19 mar 2008, 20:40

Re: De alledaagse eigenaardigheden van Qbuzz in GD

Bericht door Jelmer »

bij de presentatie van die nieuwe bussen enkele maanden geleden stond ook een Mercedes Sprinter midibus waarvan er iets van 20 van zouden komen.

Zijn deze wagens eigenlijk al in dienst? Heb er nog nergens foto's van gezien.
CamilleKreemers
Berichten: 4382
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: De alledaagse eigenaardigheden van Qbuzz in GD

Bericht door CamilleKreemers »

Jelmer,

Er komen 6 sprinters met 20 zitplaatsen.
MB schijnt het heel erg druk te hebben, dus die sprinters komen zoals ik begreep per december in dienst.
gebruiker77
Berichten: 911
Lid geworden op: wo 18 dec 2013, 14:24

Re: De alledaagse eigenaardigheden van Qbuzz in GD

Bericht door gebruiker77 »

Zou halte Schweitzerlaan er dan misschien uit gaan? Ik vind het logischer dat rotonde martini blijft, die andere zit dichter op andere (en bedrijven plus dichter op Hoornsemeer).
Het lijkt mij juist op geen hov duiden, omdat er anders juist haltes uit zouden gaan.
TheRoy-t
Berichten: 162
Lid geworden op: vr 09 aug 2013, 23:58
Locatie: Groningen

Re: De alledaagse eigenaardigheden van Qbuzz in GD

Bericht door TheRoy-t »

Jelmer schreef:bij de presentatie van die nieuwe bussen enkele maanden geleden stond ook een Mercedes Sprinter midibus waarvan er iets van 20 van zouden komen.

Zijn deze wagens eigenlijk al in dienst? Heb er nog nergens foto's van gezien.
Ik heb hier wel een foto voor je: https://www.flickr.com/photos/115495934 ... otostream/ :)
Bjarte
Berichten: 401
Lid geworden op: wo 20 nov 2013, 16:15

Re: De alledaagse eigenaardigheden van Qbuzz in GD

Bericht door Bjarte »

gebruiker77 schreef:Zou halte Schweitzerlaan er dan misschien uit gaan? Ik vind het logischer dat rotonde martini blijft, die andere zit dichter op andere (en bedrijven plus dichter op Hoornsemeer).
Het lijkt mij juist op geen hov duiden, omdat er anders juist haltes uit zouden gaan.
Zou ik logischer vinden, in beide richtingen. Bushokjes even verplaatsen. Kom maar op met Q-link 2!
Jelmer
Berichten: 547
Lid geworden op: wo 19 mar 2008, 20:40

Re: De alledaagse eigenaardigheden van Qbuzz in GD

Bericht door Jelmer »

TheRoy-t schreef:
Jelmer schreef:bij de presentatie van die nieuwe bussen enkele maanden geleden stond ook een Mercedes Sprinter midibus waarvan er iets van 20 van zouden komen.

Zijn deze wagens eigenlijk al in dienst? Heb er nog nergens foto's van gezien.
Ik heb hier wel een foto voor je: https://www.flickr.com/photos/115495934 ... otostream/ :)
deze had ik inderdaad al gezien. Mijn vraag is of deze bussen al rijden?
Soortvanhenk
Berichten: 298
Lid geworden op: vr 02 aug 2013, 00:27

Re: De alledaagse eigenaardigheden van Qbuzz in GD

Bericht door Soortvanhenk »

Zoals een paar reacties terug al te lezen was komen ze per december in dienst.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten