Mag ik even kwijt #161

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Mag ik even kwijt #161

Bericht door Suus »

casper_rzb schreef:dus 10,60 heen en terug?
Ja. Als je in het weekend gaat en met zijn tweeën bent is een Euregioticket dus goedkoper.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Mag ik even kwijt #160

Bericht door Jef400 »

Met wie ga je daar kijken Casper?
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #160

Bericht door Suus »

Ronald schreef:Merkwaardig genoeg kan je op de site van NS-Hispeed NS-International geen prijs vinden en tickets kopen voor Heerlen-Aachen Hbf, maar wel voor Heerlen Woonboulevard-Aachen Hbf :? . Dit is €6.00 enkele reis.
Met voordeeluren (40%) is het €5.00, dus net iets goedkoper dan AVV-tarief.
Ik vermoed dat het geblokkeerd is omdat ze hetzelfde tarief als de Duitsers willen geven (Europa-Spezial), terwijl de Duitsers dat geblokkeerd hebben omdat het in een verkeersverbond valt en daarover geeft de DB nooit tariefinformatie. Blijkbaar valt het systeem dan niet meer terug op de Normaalprijs en krijg je een foutmelding.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #160

Bericht door Suus »

Morgen allemaal naar de geldautomaat, het nieuwe eurotientje komt in omloop *O*
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Mag ik even kwijt #160

Bericht door JWM »

Het valt mij op dat het nieuwe vijfje inmiddels veel prominenter aanwezig is dan het oude. Moeten ze geheel verdwijnen ofzo?
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #160

Bericht door Ardan »

Het is een vervanger idd en de oude zal na verloop van tijd er niet of heeeeel weinig meer zijn. Dus als je een oud vijfje in goede staat aantreft issie misschien wel het bewaren waard voor later :)
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #160

Bericht door Suus »

Ja, zodra een briefje van vijf is afgeschreven wordt deze vervangen door een nieuw vijfje en het oude vijfje wordt vervolgens afgevoerd. Aangezien de levensduur van een vijfje ongeveer 16 tot 20 maanden is en de oude vijfjes al bijna twee jaar niet meer bijgedrukt gedrukt zijn zal het niet lang meer duren voordat ze helemaal verdwenen zijn :)

Met de andere bankbiljetten zal het minder snel gaan, die gaan stukken langer mee. Het briefje van 500 wordt zelfs zo weinig gebruikt dat er slechts eens in de drie jaar een voorraad bijgedrukt hoeft te worden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mag ik even kwijt #160

Bericht door Hainje »

Dan zal ik mijn briefjes van 500 eens wat meer gaan uitgeven. 8-)
🍉
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #160

Bericht door STF »

De geldautomaat in Reisdorf heeft er nog weleens een handje van om doodleuk slechts een biljet er uit te laten komen als je voor een bedrag van 500 euro opnemen kiest, zodoende zie ik 500 euro biljetten best vaak.
casper_rzb
Berichten: 368
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 10:03
Locatie: Rozenburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #160

Bericht door casper_rzb »

JeffreyMeijer schreef:Met wie ga je daar kijken Casper?
ik zit nog even te kijken met wie
video`s van mij en forumlid Dylanwild94 zijn te zien op OV Rozenburg
Elke doordeweekse dag wel te vinden in de 101/103/105/115
Op al mijn foto`s zit copyright.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #160

Bericht door Suus »

Ik had al een paar dagen het idee dat mijn koelkast nog vochtiger was dan gebruikelijk, maar er stond zo'n grote plas water voor de koelkast vanochtend dat ik hem nu toch maar per direct heb moeten afschrijven. Voorlopig maar even met een elektrische koelbox in de weer en via Marktplaats heb ik een tweedehandsje geregeld die ik donderdagavond kan ophalen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #160

Bericht door Fles »

Bee schreef:Ja, zodra een briefje van vijf is afgeschreven wordt deze vervangen door een nieuw vijfje en het oude vijfje wordt vervolgens afgevoerd. Aangezien de levensduur van een vijfje ongeveer 16 tot 20 maanden is en de oude vijfjes al bijna twee jaar niet meer bijgedrukt gedrukt zijn zal het niet lang meer duren voordat ze helemaal verdwenen zijn :)

Met de andere bankbiljetten zal het minder snel gaan, die gaan stukken langer mee. Het briefje van 500 wordt zelfs zo weinig gebruikt dat er slechts eens in de drie jaar een voorraad bijgedrukt hoeft te worden.
Ik heb een bijzonder biljet van 5 euro trouwens. Een grove snijfout, zodanig dat de voor- en keerzijde verschillende serienummers hebben :)
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mag ik even kwijt #160

Bericht door Hainje »

Hou die maar even achter de hand voorlopig, die zou nog wel eens meer waard kunnen worden dan de nominale waarde. (geen tienduizenden euro's natuurlijk, maar toch).
🍉
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #160

Bericht door Suus »

Volgens mij is er ooit in Amerika per ongeluk een bankbiljet op een vel papier waar een Delmonte-bananensticker op zat gedrukt, die heeft alle kwaliteitscontroles overleefd en is in omloop gekomen. Een van de gebruikers merkte de fout op en heeft er later 15.000 dollar mee verdiend :Y
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #160

Bericht door Fles »

Hainje schreef:Hou die maar even achter de hand voorlopig, die zou nog wel eens meer waard kunnen worden dan de nominale waarde. (geen tienduizenden euro's natuurlijk, maar toch).
Ja hehe, ik heb er zelf ook al 110 euro voor betaald op eBay :P
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mag ik even kwijt #160

Bericht door Hainje »

Dat is dan wel weer een beetje jammer. Ik dacht die heeft 'm zelf uit de flappentap getrokken.
🍉
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #160

Bericht door Fles »

Nee dat zou mooi zijn he. Biljetten van 5 euro heb ik trouwens nog nooit uit een flappentap zien komen. Kan aan mij liggen hoor, misschien doen ze dat in andere landen wel?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #160

Bericht door Suus »

Het gebeurde vroeger nog wel eens bij de Rabobank in landelijke gebieden, maar of dat tegenwoordig ook nog zo is durf ik niet te zeggen, ik woon niet heel landelijk zeg maar :P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mag ik even kwijt #160

Bericht door Hainje »

Stomme boeren.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=Z6L56Yh37ws&gl=BE[/youtube]
🍉
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #160

Bericht door Daantje »

Bee schreef:Het gebeurde vroeger nog wel eens bij de Rabobank in landelijke gebieden, maar of dat tegenwoordig ook nog zo is durf ik niet te zeggen, ik woon niet heel landelijk zeg maar :P
Ik dacht dat het bij de Rabobank ook voorkwam maar weet het niet zeker. In Duitsland (Winterberg) heb ik het wel een keer gehad iig.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #160

Bericht door Daniel »

5 eurobiljetten kwamen in elk geval landelijk uit de automaten rond de invoering van de Euro in 2002. Maar dat was toen alleen om te voorkomen dat de winkels overspoeld werden met allemaal grote biljetten gezien iedereen nieuwe euro's moest opnemen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #160

Bericht door webguy »

In 2005-2010 nog wel eens gehad bij paar Rabobank automaten, maar ook weer niet alle.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #160

Bericht door Fles »

Fles schreef:Ik heb een bijzonder biljet van 5 euro trouwens. Een grove snijfout, zodanig dat de voor- en keerzijde verschillende serienummers hebben :)
En met een beetje mazzel ben ik over een paar dagen eigenaar van een exemplaar zonder hologramstrip :)
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mag ik even kwijt #160

Bericht door Hainje »

Ik zie de keuze voor € 5 biljetten zo af en toe nog wel voorbij komen. Maar bij welke locaties die automaten doorgaans staan weet ik niet. Wel dat het Rabobank automaten zijn, want die geven voordat je de pas in de gleuf steekt altijd aan welke biljetten er in de automaat zit.
🍉
baladid
Berichten: 1518
Lid geworden op: ma 30 dec 2013, 13:00
Locatie: Sankt Augustin

Re: Mag ik even kwijt #160

Bericht door baladid »

Bij mijn bank heb je twee automaten. Eentje met 10, 20 en 50 en eentje met 20, 50, 100 en 500. Je kunt zelf kiezen welke coupures je wilt. Ik trek altijd tien tientjes.
«Het station van Emden hoeft zich niet te verschuilen achter de stations van Stuttgart en Leipzig. Het zou mooi zijn als het dat desondanks deed.» ‍‍— Max Goldt
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 56 gasten