OVer je reiservaringen in september 2014

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Bakpapier
Berichten: 1203
Lid geworden op: di 08 jul 2014, 15:46

Re: OVer je reiservaringen in september 2014

Bericht door Bakpapier »

fogeltje schreef:Vandaag perfecte verbinding gehad, 20 minuten deur-tot-deur. *bus* Met de fiets zal ik dat niet veel sneller kunnen doen.

Zag in OV-info dat lijn 6 weer eens te vroeg was, dus aanlopen. Ik kom aan bij de halte, ga zitten en op dat punt draait het roze Graftaro gedrocht de bocht om. In Dukenburg stap ik uit, loop naar perron C, ga in het hokje staan en op dat moment draait wederom een roze Graftaro gedrocht het perron op. Als ik nu twee MAN-bussen (of nog beter twee HOV-bussen of nog nog beter twee Amba's) had gehad, dan zou de ochtend qua OV perfect zijn geweest.

Als het nu eens elke dag zo ging.
Wees blij als je in een stad woont waar het OV uberhaupt wel eens sneller is dan debus fiets...
In Leiden zie ik vrijwel nooit enige reden om met de bus ipv de fiets te gaan, behalve als mijn fiets weer eens kapot/gestolen/lek is of wat dan ook. Alleen naar het strand is nét ietsjes sneller met de bus (al scheelt ook dat bedroevend weinig). Zelfs veel bestemmingen in Leiderdorp of Merenwijk zijn met de fiets simpelweg sneller, van deur tot deur gerekend. Misschien dat het voor Stevenshof soms wel zin zal hebben om de bus of trein te pakken (naar De Vink).

En dat terwijl ik gratis kan reizen, zelfs dat 'lokt' mij nog niet eens de bus in, zo slecht is het hier.
Laatst gewijzigd door Bakpapier op vr 19 sep 2014, 21:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13545
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je reiservaringen in september 2014

Bericht door Wubbo »

Bakpapier schreef:Wees blij als je in een stad woont waar het OV uberhaupt wel eens sneller is dan de bus...
De bus is dus geen OV? ;-)
Bakpapier
Berichten: 1203
Lid geworden op: di 08 jul 2014, 15:46

Re: OVer je reiservaringen in september 2014

Bericht door Bakpapier »

Oeps
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in september 2014

Bericht door Aking »

Ze waren vanavond erg creatief op Ut:

De EN stond blijkbaar met problemen op spoor 14 en was daar rond 19:40 nog niet weg. Gevolg: de daar geplande IC naar Nm kon daar dus niet binnenkomen...

En wat deden de creatievelingen? Ze lieten de trein naar Nm eerst binnenkomen op spoor 15, gevolgd (op bezet spoor dus) door de IC naar Mt. Dit leverde wat verwarring op daar op heel 15 de IC naar Nm in de Tpb's stond, maar ik vond het een zeer creatieve oplossing :Y *O*
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: OVer je reiservaringen in september 2014

Bericht door julsteren »

We rijden nu Deventer in met een ICM naar Den Haag, voor zover ik me daar bewust van ben, ben nogal moe xD
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Daelea
Berichten: 1112
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: OVer je reiservaringen in september 2014

Bericht door Daelea »

Aan de tijd te zien, was dat de t1722, die rijdt gepland met ICM, wat was daar opvallend aan? (naast dan je lage bewustzijn :p)
huibe
Berichten: 1250
Lid geworden op: di 29 sep 2009, 15:54

Re: OVer je reiservaringen in september 2014

Bericht door huibe »

Lang leve de ns bus. De chauffeur wist in Ehv de weg niet. Gevolg keren op de kruising na het station. Een 180 graden boxht maken naar het station toe, dus steken terug de kruising op en spookrijden over het busstation.
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: OVer je reiservaringen in september 2014

Bericht door Jef400 »

Ach, met de lijn 309 kwam ik eergisteren ineens in Zaandam uit. Chauffeur was de A8 opgereden, in plaats van de A10. Gevolg was een mooie +10.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: OVer je reiservaringen in september 2014

Bericht door fogeltje »

Lijn 99 ligt eruit tot vanavond en tussen Boxtel en Eindhoven zijn werkzaamheden. Geen zin in NS-bussen dus ga ik via Boxmeer en Helliemond. De boemel uit Boxmeer was net afgeladen vol.
"Een touringcar is geen bus"
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: OVer je reiservaringen in september 2014

Bericht door julsteren »

De afgelopen 2 dagen in totaal 3 keer in Buffel 3444 gezeten, en alledrie de keren in dezelfde bak :')
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Mr-W
Berichten: 3066
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in september 2014

Bericht door Mr-W »

fogeltje schreef:Lijn 99 ligt eruit tot vanavond en tussen Boxtel en Eindhoven zijn werkzaamheden. Geen zin in NS-bussen dus ga ik via Boxmeer en Helliemond.De boemel uit Boxmeer was net afgeladen vol.
Was lijn 23 ook druk ?
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: OVer je reiservaringen in september 2014

Bericht door Jef400 »

De reisinformatie op het Buikslotermeerplein bij de Dam-tot-Dam loop was weer eens zeer summier. Geen vertrektijden, geen personeel, helemaal NIETS!
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2014

Bericht door Suus »

Bij het Tolplein bij het Buiksloterveer stikte het gistermiddag van de bussen en van de GVB-informatiemedewerkers. Ik heb er denk ik wel tien gezien :Y
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: OVer je reiservaringen in september 2014

Bericht door Jef400 »

Op het Tolplein wel ja, werd je naar het Buikslotermeerplein verwezen waar dus geen info was! Dat is dus het probleem, de mannetjes zijn er wel maar staan gedeeltelijk op de verkeerde plaats.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in september 2014

Bericht door Aking »

Lol, ik zit in de stoptrein naar Emmen... Tot Ommen zat ik in een volle bak, die is nu leeg :')

Overigens heerlijk wel, zo'n trein waar het internet ook daadwerkelijk werkt *O*
Etienne
Donateur
Berichten: 7941
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2014

Bericht door Etienne »

Heeft iemand wellicht een Idee waar de 'defecte bovenleiding' tussen Utrecht en Den Haag zat. De IC's van .14 en .44 uit Utrecht reden niet, maar met die van 16:59 waren geen problemen onderweg.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2014

Bericht door Daniel »

Aannemelijk ergens tussen Gouda en Den Haag dan. Ik zag de t1759 licht vertraagd uit Utrecht vertrekken, dus het zou kunnen dat in die richting ergens een stukje linkerspoor gereden is.
In elk geval was het geen storing op Utrecht Centraal: de t2061 kwam gewoon op z'n geplande spoor 18A aan. (Al zag ik de s8800 van een half uur later wel op 9 aangekondigd staan, maarja, dat is gewoon een kwestie van kiezen waar ze die serie keerden)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15345
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in september 2014

Bericht door ODRAIL »

Etienne schreef:Heeft iemand wellicht een Idee waar de 'defecte bovenleiding' tussen Utrecht en Den Haag zat. De IC's van .14 en .44 uit Utrecht reden niet, maar met die van 16:59 waren geen problemen onderweg.
Hetzelfde geldt voor de werkzaamheden van afgelopen weekeinde tussen Woerden en Utrecht. Er werd met een aangepaste dienstregeling gereden. Maar ik heb geen enkele activiteit gezien wat in verband gebracht kan worden met werkzaamheden.

Heeft iemand enig idee wat er gedaan moest worden en waar?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2014

Bericht door Suus »

Van het weekend was er beperkt spoorgebruik op Utrecht Centraal. De Noord->Zuid intercity's reden via spoor 11/12 en er zullen een aantal treinen ook nog wel andere sporen dan gebruikelijk bereden hebben.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2014

Bericht door Geert »

Vanavond bijna een kwartier tussen Den Haag HS en Den Haag Centraal staan wachten in een s5000 omdat alle aankomstsporen bezet waren. Nadat de vertraagde s5100 en s1900 richting HS eindelijk langskwamen reden we richting spoor 1, alwaar we bezet binnen kwamen en de hele trein nog een flink stuk mocht lopen omdat er nog 5 bakken SGM op spoor 1 stonden. Ondertussen waren spoor 2 t/m 5 helemaal leeg (zodat je niet heel perron 1 zou hoeven wandelen). Lekker reizigersvriendelijk weer...
Etienne
Donateur
Berichten: 7941
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2014

Bericht door Etienne »

Als gevolg van een te hoge vrachtwagen op het Nijenoord (link) gold korte tijd een snelheidsbeperking bij het Nijenoord. Veel treinen tussen Ut en Uto liepen hierdoor vertragingen tot +10 op.
Ook op de lijncorridor 6/16/36 liepen de vertragingen hierdoor op tot +20, omdat deze richting Centraal Station moesten omrijden via de Royaards van der Hamkade en de Amsterdamsestraatweg.
Laatst gewijzigd door Etienne op wo 24 sep 2014, 16:39, 2 keer totaal gewijzigd.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in september 2014

Bericht door Aking »

Etienne schreef:(link)
Deze inhoud is momenteel niet beschikbaar
Deze pagina kan nu niet worden weergegeven. Mogelijk is deze tijdelijk niet beschikbaar, is de link verlopen, of heb je geen toestemming om deze pagina te bekijken.
Etienne
Donateur
Berichten: 7941
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2014

Bericht door Etienne »

Nu zou hij wel zichtbaar moeten zijn.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: OVer je reiservaringen in september 2014

Bericht door Freek »

De s3600 van 15.48 uit Nijmegen naar Zwolle kreeg +10 omdat er geen machinist was. In Zutphen was het al +25 omdat er gewacht moest worden bij Velperbroek aansluiting en de binnenkomst van de Syntustrein in Zutphen.
Was lang geleden dat een trein van mij zonder personeel zat.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2014

Bericht door Daniel »

Etienne schreef:Nu zou hij wel zichtbaar moeten zijn.
Niet dus...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 42 gasten