Korte vragen #11

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
waldo79
Berichten: 7625
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Korte vragen #11

Bericht door waldo79 »

Vreemd, wegens werkzaamheden tussen Ut en Htn wordt Gdm komend weekend gepromoveerd tot IC-station.
Er stoppen per uur extra veel treinen.

4 keer naar Htn - s6000 en s16000
2 keer naar Ddr - s36700
2 keer naar Tl - s6000
6 (!) keer naar Ht - s800, s3500 en s16000

Reizigers naar Ut nemen de rechtstreekse snelbus. Verliestijd is circa 10 minuten ten opzichte van de trein.
Waarom kan zoiets nu wel en anders niet :?:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte vragen #11

Bericht door Suus »

Waarschijnlijk omdat de werkzaamheden nu beperkter zijn dan in eerdere gevallen. De bus komt pas in beeld als een alternatief per trein echt niet mogelijk is.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
waldo79
Berichten: 7625
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Korte vragen #11

Bericht door waldo79 »

Mij hoor je niet klagen. Als ik via knoop Ut wil reizen, dan verlies ik circa 15 - 30 minuten, door de 2 extra overstappen en als ik naar het zuiden wil reizen win ik 15 - 30 minuten door de ingelaste IC-stop en spaar ik een overstap uit. Voor Noord-Oost Nederland is via Ah reizen sneller en het scheelt 1 overstap :mrgreen:
jensch_
Berichten: 25
Lid geworden op: za 15 dec 2012, 13:02

Re: Korte vragen #11

Bericht door jensch_ »

Ik heb even een vraagje met betrekking tot de poortjes in de stations in Nederland. Ik ga morgen met de trein van Antwerpen naar Amsterdam (met overstap in Rotterdam). Zijn in die stations alle poortjes reeds gesloten (vorig jaar was dit nog niet het geval). Ik werk namelijk bij de NMBS dus ik kan ik de gehele benelux gratis in 1e klas de trein nemen, maar met onze papieren kaart is het onmogelijk om door die poortjes te geraken. Staan er aan de poortjes dan servicemedewerkers om het poortje dan te openen in dergelijke gevallen? Ik zou het nogal stom vinden om daar niet binnen of buiten te geraken. Op het werk kon mij daar niemand een antwoord op geven.
waldo79
Berichten: 7625
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Korte vragen #11

Bericht door waldo79 »

Ik kan je geruststellen. Op Amsterdam Centraal kun je probleemloos het station verlaten.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Korte vragen #11

Bericht door Daantje »

Op grotere stations zoals Amsterdam Centraal en Rotterdam Centraal zijn de poortjes nog niet gesloten. Dat is alleen op een aantal teststations zoals Woerden. Bovendien hoef je op Rotterdam Centraal om over te stappen niet door de poortjes heen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte vragen #11

Bericht door Suus »

Je kan altijd bij een medewerker voor NS naar een passagekaart vragen mocht je toch voor rij gesloten poortjes uitkomen. Waarschijnlijk zitten deze zelfs in de kaartautomaat. Op stations waar de poortjes gesloten zijn staat er ook altijd een automaat binnen de poortjes.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Korte vragen #11

Bericht door Freek »

Je haalt twee dingen door elkaar Bee. In de automaat zit een Passagerecht, die moet geladen worden op een ovchipkaart. In Internationale treinen heeft de conducteur sleutelkaarten die uitgedeeld worden aan reizigers met een vervoerbewijs dat geen poortjes kan openen.
Laatst gewijzigd door Freek op do 25 sep 2014, 15:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Korte vragen #11

Bericht door Aking »

Nu haal je zelf ook dingen door elkaar, of krijgen reizigers zonder vervoerbewijs echt een kaart om de poortjes te openen ipv een UvB? (A)
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13031
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Korte vragen #11

Bericht door Ardan »

Are you nou so dom, or ben I now so slim? :mrgreen:
Ik doe ook maar wat
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Korte vragen #11

Bericht door Aking »

Heuj! Dont take me in the mailing Freend!
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Korte vragen #11

Bericht door Freek »

Aangepast. Stond er mooi stom.
Etienne
Donateur
Berichten: 7940
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Korte vragen #11

Bericht door Etienne »

Weet iemand waar de brede seinen op perron 2/3 en 4/5 te Den Haag Centraal voor bedoeld waren die bijna helemaal aan het einde van het perron staan?
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Korte vragen #11

Bericht door Daniel »

Doel je op normale seinen met de lampen naast i.p.v. boven elkaar? Aannemelijk hadden die nog een functie toen in het verleden de sporen nog wat verder doorliepen hier en er ook een overloopwissel tussen spoor 2/3 en 4/5 zat t.b.v. het omlopen van de loc van getrokken treinen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Etienne
Donateur
Berichten: 7940
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Korte vragen #11

Bericht door Etienne »

Daniel schreef:Doel je op normale seinen met de lampen naast i.p.v. boven elkaar? Aannemelijk hadden die nog een functie toen in het verleden de sporen nog wat verder doorliepen hier en er ook een overloopwissel tussen spoor 2/3 en 4/5 zat t.b.v. het omlopen van de loc van getrokken treinen.
Precies, die bedoel ik. :pos:
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Korte vragen #11

Bericht door Geert »

Zijn dat niet de oude remproefseinen?
MLouter
Berichten: 157
Lid geworden op: za 01 mar 2014, 18:04
Locatie: Delft-Leiden

Re: Korte vragen #11

Bericht door MLouter »

Waarom staan er op Rotterdam CS sindskort OV-overstap paaltjes op het perron, er rijden toch geen andere vervoerders? Het paaltje is ook een gewoon paaltje.

Ik zag vanuit de trein ook twee keer "NS logo" onder elkaar staan(waar je normaal twee verschillende vervoerders hebt).
Regelmatige bezoeker van de 1100 en 3600
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: Korte vragen #11

Bericht door marlies »

Handig als je met een omweg reist, I guess...
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1130
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: Korte vragen #11

Bericht door Tochjo »

Voor reizigers uit internationale treinen die overstappen op binnenlandse treinen, begreep ik.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Korte vragen #11

Bericht door webguy »

De Thalys dus. Plus dat veel mensen uit de Benelux pas in Rotterdam overstappen.
MLouter
Berichten: 157
Lid geworden op: za 01 mar 2014, 18:04
Locatie: Delft-Leiden

Re: Korte vragen #11

Bericht door MLouter »

Alleen raar dat je dan in het Nederlands dan een ov-overstap bord neerzet... maargoed, dat is een andere discussie.
Strikt gesproken zou dan een bord met "inchecken" volstaan.
Regelmatige bezoeker van de 1100 en 3600
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Korte vragen #11

Bericht door Ronald »

Tochjo schreef:Voor reizigers uit internationale treinen die overstappen op binnenlandse treinen, begreep ik.
Mooi, ik vond het altijd al irritant om helemaal naar de poortjes te moeten lopen om in te checken komend uit de IC Brussel.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Korte vragen #11

Bericht door Geert »

Tochjo schreef:Voor reizigers uit internationale treinen die overstappen op binnenlandse treinen, begreep ik.
Op perron 3/4 staat ook zo'n overstapmeubel, zodat je uit kunt checken als je naar het buitenland reist.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Korte vragen #11

Bericht door fogeltje »

Hoe zit met kaartjes voor de fiets ? Kan ik zoiets nog uit de automaat trekken al dan niet in de vorm van een sjipkaartproduct?
"Een touringcar is geen bus"
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Korte vragen #11

Bericht door Aking »

MLouter schreef:Alleen raar dat je dan in het Nederlands dan een ov-overstap bord neerzet... maargoed, dat is een andere discussie.
Strikt gesproken zou dan een bord met "inchecken" volstaan.
Strikt gezien stap je over, dus klopt ie wel weer (A)
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten