Mag ik even kwijt #161

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #160

Bericht door Fles »

:D een schooiomaat en een patsomaat? :D
baladid
Berichten: 1520
Lid geworden op: ma 30 dec 2013, 13:00
Locatie: Sankt Augustin

Re: Mag ik even kwijt #160

Bericht door baladid »

Ach, ik kan bij beide 20 euro en bij beide 500 euro opnemen... Maar briefjes van 500 uit een automaat vind ik wel een beetje extreem. Als ik eens zo een bedrag zou moeten opnemen (Heb ooit eens voor 430 Euro treinkaartjes contant betaald) zou ik toch liever voor briefjes van 50 gaan...
«Het station van Emden hoeft zich niet te verschuilen achter de stations van Stuttgart en Leipzig. Het zou mooi zijn als het dat desondanks deed.» ‍‍— Max Goldt
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #160

Bericht door Fles »

valt minder op he 8-)
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #160

Bericht door Ardan »

Ooit eens een honderdje uit de automaat gekregen in plaats van 2x 50. Zie dat ding maar eens kwijt te raken. Gelukkig wist ik dat ze hem bij de Dirk van den Broek nog wel accepteerden :P
Ik doe ook maar wat
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: Mag ik even kwijt #160

Bericht door microshit »

100 lukt in 't algemeen nog wel, hooguit niet bij kleine zaakjes. 200 en 500 zijn lastiger.
Bakpapier
Berichten: 1203
Lid geworden op: di 08 jul 2014, 15:46

Re: Mag ik even kwijt #160

Bericht door Bakpapier »

100 is redelijk normaal, en anders kun je het altijd weer terug storten bij de bank. Je mag tegenwoordig maar een aantal keer storten per jaar, maar om eerlijk te zijn hoe vaak stort je nog geld op een rekenng tegenwoordig? Ik in ieder geval bijna nooit.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #160

Bericht door Thom91 »

Hoe vaak pin je überhaupt..
Komt wel goed schatje.
Bakpapier
Berichten: 1203
Lid geworden op: di 08 jul 2014, 15:46

Re: Mag ik even kwijt #160

Bericht door Bakpapier »

Thom91 schreef:Hoe vaak pin je überhaupt..
Ik best wel vaak, want in mijn stamzuipplaats en ook op de markt en ook bij mijn standaard kebabzaak kan ik niet pinnen.

Verder vind ik het op veel plekken ook gewoon prettiger om contant te betalen, bijvoorbeeld altijd in de horeca (ook al kun je tegenwoordig vaak wel pinnen). Ik vind het deel van de 'horeca experience' om fysiek geld te geven, in plaats van na afloop nog te moeten pinnen. Je kunt ook het geld gewoon op tafel achterlaten en weglopen, da's ook prettig. Ik pin dus eigenlijk nooit in de horeca behalve als ik heel onverwacht ergens uitkom. Bij restaurantbezoek pin ik bijvoorbeeld ook standaard een hoop geld van tevoren. Zonder genoeg geld in een restaurant zitten vind ik echt een extréém onprettig idee.. want wat als je toevallig niet kan pinnen?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #160

Bericht door Suus »

Voor mij is een vast onderdeel van de "horeca experience" ( :') ) het gebruik van de ING-app om geld over en weer te sturen zodat iemand zijn/haar plastic kaart in de gleuf kan proppen :P

Anyway, herinneren jullie het bruggetje nog waar ik een tijd geleden over schreef :P

Van de week is het eindelijk officieel heropend *O*

Afbeelding

It's so shiny :o :o
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #160

Bericht door Daantje »

Ik heb altijd twee pinpassen en in de Horeca kan je eigenlijk altijd ook wel met creditcard betalen. En anders blijft mijn vriend even en loop ik naar de pinautomaat. Ik heb zelden meer dan 20 euro cash bij me. Alleen kleine dingetjes zoals een broodje, een kaart, sponsorgeld voor iemand betaal ik contact. Alleen in en na vakantie in het buitenland heb ik meer cash.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #160

Bericht door Daantje »

Toen ik nog rijles had moest ik altijd contact afrekenen en toen pinde ik wel vaker.
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: Mag ik even kwijt #160

Bericht door marlies »

Ik betaal altijd zo veel mogelijk met pin zodat ik makkelijk kan bijhouden waar m'n geld heen verdwenen is :P
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Mag ik even kwijt #160

Bericht door Jef400 »

Ja Bee, met fietsgroep talloze malen overheen gefietst.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #160

Bericht door Fles »

Thom91 schreef:Hoe vaak pin je überhaupt..
eens in de maand ongeveer, als ik aan de beurt ben om lunch voor het hele kantoor te halen op de markt. Hoewel je zelfs op de markt wel overal kan pinnen tegenwoordig.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #160

Bericht door Fles »

marlies schreef:Ik betaal altijd zo veel mogelijk met pin zodat ik makkelijk kan bijhouden waar m'n geld heen verdwenen is :P
Ja want al die winkels komen ZO ENORM DUIDELIJK terug in je rekeningoverzicht... :N
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: Mag ik even kwijt #160

Bericht door marlies »

Duidelijk genoeg, eigenlijk :P
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #160

Bericht door Suus »

Ik heb op 19 september om kwart voor negen iets met mijn pinpas betaald bij Happy Food Groningen. Ik was die dag echter niet in Groningen en ik kan mij ook geen bezoek aan Happy Food herinneren... Ik weet ondertussen wat het wel is, maar om nu te zeggen dat alle transacties even overzichtelijk zijn :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #160

Bericht door Daantje »

Ja sommige dingen zijn echt super vaag.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #160

Bericht door Daniel »

Meeste is wel duidelijk, maarja, "Stichting Derdengelden Buckaroo" zou ik nou niet echt herkennen als de OV-chipkaart webshop... Dat is het dus wel :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
waldo79
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Mag ik even kwijt #160

Bericht door waldo79 »

In je transactieoverzicht bij de bank kun je meer details opvragen. Dan wordt het iets duidelijker.
Bij Franchisewinkels komt vaak de naam van de exploitant in je transactieoverzicht zodat het niet duidelijk is dat het om een lokale HEMA, Bruna of een speciaalzaak gaat :lol:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #160

Bericht door Suus »

Daniel schreef:Meeste is wel duidelijk, maarja, "Stichting Derdengelden Buckaroo" zou ik nou niet echt herkennen als de OV-chipkaart webshop... Dat is het dus wel :wink:
Dat, én Ogone zijn heel populair bij iDeal-betalingen. Volgens mij heb ik daar met een forumlid ook nog wel met zoiets te maken gehad toen NS Hispeed moest GtbV'en vanwege een enorme vertraging met de Fyra.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt #160

Bericht door Meltrain »

Ik zag ook ineens "Opladen OV-Chipkrt / Amersfoort" terwijl ik dat ding toch echt gewoon in Rotterdam opgeladen heb (bij een NS-automaat).
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
waldo79
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Mag ik even kwijt #160

Bericht door waldo79 »

Zit Trans Link Systems niet in Amersfoort?
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #160

Bericht door Daantje »

Even de verwarming aan, ik vind het zo koud. En het internet deed net ook al vervelend.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #160

Bericht door Daniel »

Inderdaad ja. Automatisch opladen wordt ook gewoon geincasseerd door TransLink Systems in Amersfoort.
En restitutie van U-OV krijg je van een rekening van Qbuzz, maargoed, da´s wel zo logisch al zou iemand die er niet bekend mee is het wellicht niet direct herkennen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 99 gasten