Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Als gerucht hoorde ik dat ze 13 meter bussen gingen gebruiken. Maar chauffeurs weten het ook nog steeds niet! Maar alles kan besteld worden! Op zich zijn die Volvo bussen niet slecht ;)!
-
- Berichten: 2252
- Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
- Locatie: Schijndel
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Ik las hier ergens een gerucht dat in oost-brabant minimaal 1 gelede bus kwam. Daarnaast zijn er gelede bussen nodig voor de streeklijnen van tilburg naar breda en voor de lijnen naar de efteling. In piekuren kunnen die reizigers niet in een 12, 13 of 15m bus.
-
- Berichten: 4391
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Kun je op piekuren niet gewoon meer vaste ritten bieden op de verbinding Hertogenbosch - Waalwijk - Tilburg? Hogere frequentie trekt toch ook meer reizigers?
Volans Breda - Oosterhout en verder is trouwens geëist met gelede bussen, dus Arriva MOET er geledes voor bestellen
Volans Breda - Oosterhout en verder is trouwens geëist met gelede bussen, dus Arriva MOET er geledes voor bestellen
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Er zijn maar weinig ritten waarvoor echt een gelede bus nodig is. Het is waarschijnlijk voordeliger een paar versterkingsritten in de studentenspits te laten rijden dan de hele dag onnodig met gelede bussen te rijden.Michael 1988 schreef:Daarnaast zijn er gelede bussen nodig voor de streeklijnen van tilburg naar breda en voor de lijnen naar de efteling. In piekuren kunnen die reizigers niet in een 12, 13 of 15m bus.
Het Eftelingvervoer is sowieso geen schaduw meer van wat het vroeger was, dat kan tegenwoordig prima met gewone bussen.
Nee, er moet minimaal 1 elektrische bus komen.Ik las hier ergens een gerucht dat in oost-brabant minimaal 1 gelede bus kwam.
Sinds Veolia twee jaar geleden de routes op deze lijnen heeft gewijzigd is het aantal reizigers dramatisch gezakt. Veel gelede bussen rijden tegenwoordig rond met nog geen 15-20 man.CamilleKreemers schreef:Kun je op piekuren niet gewoon meer vaste ritten bieden op de verbinding Hertogenbosch - Waalwijk - Tilburg? Hogere frequentie trekt toch ook meer reizigers?
Zijn gelede bussen volgens het bestek verplicht op deze lijn? Ik kan me niet herinneren dat gelezen te hebben, maar misschien heb ik er overheen gelezen.Volans Breda - Oosterhout en verder is trouwens geëist met gelede bussen, dus Arriva MOET er geledes voor bestellen
Laatst gewijzigd door Frans F op wo 24 sep 2014, 14:08, 3 keer totaal gewijzigd.
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
De Iveco Crossway is 12,8 meter, dus dat zou kunnen.Rdaalwil schreef:Als gerucht hoorde ik dat ze 13 meter bussen gingen gebruiken. Maar chauffeurs weten het ook nog steeds niet! Maar alles kan besteld worden! Op zich zijn die Volvo bussen niet slecht ;)!
Er schijnt een presentatie van het "nieuwe" materieel te komen, alleen wanneer is nog niet bekend.
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Frans F denkt weer eens ergens verstand van te hebben. Onderbouw eens met feiten zoals telcijfers dat het aantal reizigers is gedaald in de Langstraat.
Even een tip, dring jouw waarheid eens niet zo op aan iedereen. Ik denk dat ik niet de enige ben die zich daar aan stoort.
Even een tip, dring jouw waarheid eens niet zo op aan iedereen. Ik denk dat ik niet de enige ben die zich daar aan stoort.
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Ik weet zo al vijf mensen die een stuk minder zijn gaan reageren hier door Fransiscus. Je bent zeker niet de enige. En nee ik noem geen namen.BRUBus schreef:Even een tip, dring jouw waarheid eens niet zo op aan iedereen. Ik denk dat ik niet de enige ben die zich daar aan stoort.
🍉
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Arriva: Geen elektrische bussen in Breda op korte termijn
BREDA - Breda hoeft op korte termijn niet te rekenen op elektrische stadsbussen. Dat antwoord Arriva op vragen van BredaVandaag. Arriva gaat vanaf komend jaar het stad- en streekvervoer verzorgen. Nu doet Veolia dat.
Arriva bleek uiteindelijk de aanbesteding te hebben gewonnen voor het vervoer in Brabant, ten faveure van Veolia. Veolia had in haar aanbesteding volledig elektrisch stadsvervoer opgenomen.
Lees verder op: http://www.bredavandaag.nl/nieuws/econo ... um=twitter
BREDA - Breda hoeft op korte termijn niet te rekenen op elektrische stadsbussen. Dat antwoord Arriva op vragen van BredaVandaag. Arriva gaat vanaf komend jaar het stad- en streekvervoer verzorgen. Nu doet Veolia dat.
Arriva bleek uiteindelijk de aanbesteding te hebben gewonnen voor het vervoer in Brabant, ten faveure van Veolia. Veolia had in haar aanbesteding volledig elektrisch stadsvervoer opgenomen.
Lees verder op: http://www.bredavandaag.nl/nieuws/econo ... um=twitter
-
- Berichten: 2252
- Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
- Locatie: Schijndel
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Sorry, maar lees even op o.a. pagina 13 en pagina 35. Of eigenlijk beter gezegd alle voorgaande berichten in dit topic. Volgens geruchten komt er een gelede wagen in Veghel (wat af en toe nodig is voor lijn 156 en enkele andere lijnen in de regio) en volgens waarnemingen zijn in Breda en Tilburg op verschillende lijnen toch echt gelede bussen op de stadsdienst en op sommige streeklijnen. Lijn 1 in Tilburg heeft het met een 10 minuten dienst geleed al zwaar. Daar zal versterking weinig bij helpen. Zonde van de benzine en chauffeur van de extra bus. Daarnaast wil jij versterking inhuren, wat volgens mij niet mocht (al kan ik me vergissen). Of wil je ineens een aantal bussen extra laten kopen en een aantal chauffeurs extra die alleen in de spits worden ingezet en voor de rest van de dag stil staan. Dan kun je veel beter gelede wagens laten rijden die dan maar de rest van de dag veel lucht vervoeren.Frans F schreef:Er zijn maar weinig ritten waarvoor echt een gelede bus nodig is. Het is waarschijnlijk voordeliger een paar versterkingsritten in de studentenspits te laten rijden dan de hele dag onnodig met gelede bussen te rijden.Michael 1988 schreef:Daarnaast zijn er gelede bussen nodig voor de streeklijnen van tilburg naar breda en voor de lijnen naar de efteling. In piekuren kunnen die reizigers niet in een 12, 13 of 15m bus.
Het Eftelingvervoer is sowieso geen schaduw meer van wat het vroeger was, dat kan tegenwoordig prima met gewone bussen.
Nee, er moet minimaal 1 elektrische bus komen.Ik las hier ergens een gerucht dat in oost-brabant minimaal 1 gelede bus kwam.
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Lijn 1 in Tilburg is op zich wel zonder gelede bussen te rijden, maar dan moet er wel tussen de Reitse Hoevenstraat en Stappegoor elke vijf minuten gereden worden (plus lijn 2, 3 en 127 in de ochtendspits er nog bij). Als je dat doet zit je niet met lege gelede wagens op de overige trajectdelen. Op die manier zou er wellicht ook wat bespaard kunnen worden, maar of je er ook daadwerkelijk op bespaart, dat durf ik niet met zekerheid te zeggen.
🍉
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Ik dacht dat jij altijd beweert dat gestrekte directe routes tot meer reizigers leiden, maar nu zeg je dat het aantal reizigers is afgenomen sinds er een gestrekte route wordt gereden? :?Frans F schreef:Sinds Veolia twee jaar geleden de routes op deze lijnen heeft gewijzigd is het aantal reizigers dramatisch gezakt. Veel gelede bussen rijden tegenwoordig rond met nog geen 15-20 man.CamilleKreemers schreef:Kun je op piekuren niet gewoon meer vaste ritten bieden op de verbinding Hertogenbosch - Waalwijk - Tilburg? Hogere frequentie trekt toch ook meer reizigers?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
-
- Berichten: 4391
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Ik denk dat je de gestrekte route dan wel aantrekkelijk moet maken, Je wil dan natuurlijk wel DOOR het dorp heen rijden. Anders kan het zijn dat mensen de bus niet meer als alternatief gaan zien.
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
We kunnen blijven speculeren, ik denk dat het beter is te wachten op de presentatie van het nieuwe materieel.Michael 1988 schreef: Sorry, maar lees even op o.a. pagina 13 en pagina 35. Of eigenlijk beter gezegd alle voorgaande berichten in dit topic. Volgens geruchten komt er een gelede wagen in Veghel (wat af en toe nodig is voor lijn 156 en enkele andere lijnen in de regio) en volgens waarnemingen zijn in Breda en Tilburg op verschillende lijnen toch echt gelede bussen op de stadsdienst en op sommige streeklijnen. Lijn 1 in Tilburg heeft het met een 10 minuten dienst geleed al zwaar. Daar zal versterking weinig bij helpen. Zonde van de benzine en chauffeur van de extra bus. Daarnaast wil jij versterking inhuren, wat volgens mij niet mocht (al kan ik me vergissen). Of wil je ineens een aantal bussen extra laten kopen en een aantal chauffeurs extra die alleen in de spits worden ingezet en voor de rest van de dag stil staan. Dan kun je veel beter gelede wagens laten rijden die dan maar de rest van de dag veel lucht vervoeren.
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Dat zal sowieso niet meevallen aangezien de stalling Veghel zal worden opgeheven zoals het er naar uit ziet.Michael 1988 schreef:Volgens geruchten komt er een gelede wagen in Veghel
-
- Berichten: 4391
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Wat worden de stallingen dan?
Ik vermoed: Breda, Roosendaal, Bergen op Zoom, Oosterhout, Waalburg, Den Bosch, Veghel / Uden en ergens rond Sleewijk.
Ik vermoed: Breda, Roosendaal, Bergen op Zoom, Oosterhout, Waalburg, Den Bosch, Veghel / Uden en ergens rond Sleewijk.
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Bergen op Zoom wordt opgeheven geloof ik. Verder heb ik geruchten gehoord dat de stalling Breda verhuisd van de Slingerweg naar het Minervum. Maar of dat echt doorgaat weet ik niet.
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Wat de stallingen worden is nog niet bekend omdat er hier en daar nog wat details gladgestreken moeten worden. Medio oktober meer info, is de planning!CamilleKreemers schreef:Wat worden de stallingen dan?
Ik vermoed: Breda, Roosendaal, Bergen op Zoom, Oosterhout, Waalburg, Den Bosch, Veghel / Uden en ergens rond Sleewijk.
Maar los van het concessieverhaal zou stalling Veghel toch al verhuizen naar een andere locatie, waarschijnlijk zal dit Uden gaan worden. Als het inderdaad Uden wordt zal stalling Zeeland er meteen bijgetrokken worden. Ik geloof dat de Jumbo het terrein van Arriva aan de Amert in Veghel aan wil kopen dus vandaar dat Arriva Veghel toch al zou gaan verhuizen. Pin me er niet op vast als dit Jumbo verhaal niet helemaal 100% correct zou zijn.
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Je bedoelt Tilburg waarschijnlijk?CamilleKreemers schreef:Wat worden de stallingen dan?
Ik vermoed: Breda, Roosendaal, Bergen op Zoom, Oosterhout, Waalburg, Den Bosch, Veghel / Uden en ergens rond Sleewijk.
Zou best kunnen dat Waalwijk nu echt gesloten word.
Heb vernomen dat in oktober dus besloten gaat worden of Arriva in de stalling van Veolia te Tilburg kan blijven. In tegenstelling tot wat ik dacht is die grond schijnbaar van een particulier die er de hoofdprijs voor wil hebben. Iets wat Arriva waarschijnlijk niet zal willen betalen. We wachten het maar af. Binnen een maand zullen we het weten.
🍉
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
De stalling van Bergen op Zoom gaat sowieso dicht. Op die plek komen woningen. Arriva heeft wel de stalling in Roosendaal bekeken. Dus kan zijn dat ze blijven. Geruchten gaan ook dat ze naar de Brochwerf willen vertrekken (dus stalling BOZ daarbij). We zullen tot oktober moeten wachten.
-
- Berichten: 2252
- Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
- Locatie: Schijndel
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Zonde als ze Veghel gaan sluiten. Dat was een van de weinige stallingen die juist goed bereikbaar was vanaf enkele belangrijke hoofdwegen (A50 en N279).
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Via Facebook kwam ik foto's tegen van een groot aantal Arriva Citea's (in Brabant kleuren) als stadsbus. Zelfde type waar GVB mee rijdt.
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Waar op fb?
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
fotoRdaalwil schreef:Waar op fb?
Het zijn de VDL Citea's SLF 120, kortom bussen voor de stadsdienst.
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
mooie foto's :D,flipje schreef:fotoRdaalwil schreef:Waar op fb?
Het zijn de VDL Citea's SLF 120, kortom bussen voor de stadsdienst.
zijn de bussen ook in de zelfde deurindeling?
Laatst gewijzigd door Stadsbus op di 30 sep 2014, 19:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Dat ziet er wel leuk uit :D
Maar eh, zie ik het nu goed dat die stadsbussen full airco hebben?
Maar eh, zie ik het nu goed dat die stadsbussen full airco hebben?
🍉
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 80 gasten