Mag ik even kwijt #161

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Mag ik even kwijt #160

Bericht door Karl »

Mensen nog tips hoe je voordelig een AVE-ticket (Spanje) kan kopen? Ben nu aan het kijken voor Malaga - Madrid, maar als ik zo de prijzen zie, dan wordt het toch de bus. -o-
Het is een spectrum.
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: Mag ik even kwijt #160

Bericht door marlies »

Punt is dat ik er met mijn transactie-overzicht wel uitkom, af en toe moet je idd even puzzelen maar als je ergens vaker dan eens geweest bent weet je dat wel. Het werkt niet geweldig maar beter dan wanneer ik het zelf ga proberen bij te houden waar ik hoeveel contant geld uitgeef (wat er dan constant bij in schiet en dan is het geld ineens op zonder dat ik weet waar het gebleven is :P ).
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #160

Bericht door Suus »

Karl schreef:Mensen nog tips hoe je voordelig een AVE-ticket (Spanje) kan kopen? Ben nu aan het kijken voor Malaga - Madrid, maar als ik zo de prijzen zie, dan wordt het toch de bus. -o-
Auch, dat zijn flinke prijzen voor promotarieven inderdaad :shock:

Anderzijds, het is wel ruim 500 kilometer...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #160

Bericht door Michael »

Soms kunnen fietsers en voetgangers je foto behoorlijk verpesten. Net toen er een oudje aan kwam die op de nominatie staat om afgevoerd te worden fietste er een fietser door het beeld. Jullie mogen zelf raden waar deze foto gemaakt is.

Afbeelding
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt #160

Bericht door Aking »

In Belgistan
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #160

Bericht door Michael »

Dat sowieso. Maar waar in België?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #160

Bericht door Suus »

Het originele Leuven.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Mag ik even kwijt #160

Bericht door Karl »

Het nieuwe Leuven hoort duidelijk tot een andere architectonische stroming, ja. ;-)

@Bee, ik heb de indruk dat Amsterdam - Parijs vaak wel voordeliger kan. De bus doet er ongeveer zes uur over, de trein doet het in 2h30 a 3h00. Op zich is drie uur tijd besparen ook wat waard.
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #160

Bericht door Suus »

Klopt, Amsterdam - Parijs is ongeveer vergelijkbaar in afstand kan met een goede deal voor 30 euro p.p. enkele reis, de normale prijzen beginnen bij 35 euro p.p. Anderzijds krijg je bij RENFE zo te zien al bij kleine groepen van vier personen een korting die groter is dan het promotarief, terwijl het kleinegroep-tarief van Thalys weer duurder is dan het promotarief.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Mag ik even kwijt #160

Bericht door Freek »

Kijk ook bij niet AVE verbindingen. Daar kunnen treinen bij zitten die vaker stoppen en langzamer rijden maar nog steeds een goede gemiddelde snelheid hebben. Treinen hebben dan net weer een andere merknaam. Toen ik Valencia Barcelona deed scheelde dat. (En ja ik weet dat dat geen ave rijdt). In Valencia vertrok mijn trein vanuit het 'normale' station en niet vanuit het AVE station. Weet niet hoe dat in Malaga en Madrid zit, anders zul je even je vertrek en/of eindstation moeten aanpassen.
Stéphane
Berichten: 790
Lid geworden op: do 22 dec 2011, 10:25
Locatie: België

Re: Mag ik even kwijt #160

Bericht door Stéphane »

Karl schreef:Mensen nog tips hoe je voordelig een AVE-ticket (Spanje) kan kopen? Ben nu aan het kijken voor Malaga - Madrid, maar als ik zo de prijzen zie, dan wordt het toch de bus. -o-
Ik dacht gelezen te hebben dat er sterke kortingen zijn als je het enige tijd op voorhand koopt maar hoe dat precies zit weet ik niet.
Een winterse dag:
De trein in België: Het enige dat niet gekker doet dan anders.
De trein in Nederland: Het enige dat echt gekker doet dan anders.
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Mag ik even kwijt #160

Bericht door waldo79 »

Freek schreef: Weet niet hoe dat in Malaga en Madrid zit, anders zul je even je vertrek en/of eindstation moeten aanpassen.
Voor zover ik weet wordt Málaga (met accent) enkel bediend met AVE-treinen :idea:
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Mag ik even kwijt #160

Bericht door Karl »

Dacht dat die eer aan Toledo voorbehouden was...
Het is een spectrum.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #160

Bericht door Thom91 »

Bakpapier schreef:
Thom91 schreef:Hoe vaak pin je überhaupt..
Ik best wel vaak, want in mijn stamzuipplaats en ook op de markt en ook bij mijn standaard kebabzaak kan ik niet pinnen.
knip
Ik heb echt nooit cash bij me. Anno 2014 hoor je gewoon overal te kunnen pinnen. Het is namelijk ook een stuk veiliger (Diefstal van cash geld).
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Mag ik even kwijt #160

Bericht door Vinny »

Bee schreef:Voor mij is een vast onderdeel van de "horeca experience" ( :') ) het gebruik van de ING-app om geld over en weer te sturen zodat iemand zijn/haar plastic kaart in de gleuf kan proppen :P
Onderdeel van de horeca-experience in Heeg: Je kunt alleen met drankmunten betalen die je eerst aan de kassa hebt moeten halen. Ze ruilen overgebleven munten nooit meer in voor geld, verder heeft elke gelegenheid (zelfs elk feest) eigen munten die ook nog eens van waarde verschillen. :cry:
Het is een irritant, klantonvriendelijk systeem en bovendien hou je altijd munten over :evil:

Gelukkig zijn er nog wel horecagelegenheden waar je met klinkende euro's kunt betalen 8-)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #160

Bericht door Daantje »

Ik houd niet van munten behalve als ik zelf achter de bar sta om ze te innen, dan is het wel super makkelijk.
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Mag ik even kwijt #160

Bericht door waldo79 »

Bij dat tentje aan het water waar jij, ik en Robin van het andere forum aten, kon je contant betalen :wink:
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #160

Bericht door Ardan »

Ik vond laatst een hoop drankmunten terug die ik al minstens een jaar in huis had liggen maar vergeten was :D Dat werd dus een goedkoop avondje stappen :D
Ik doe ook maar wat
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #160

Bericht door Michael »

Het is pas september, maar de chauffeur van deze bus wenste ons alvast een vrolijk kerstfeest.

Afbeelding
Bakpapier
Berichten: 1203
Lid geworden op: di 08 jul 2014, 15:46

Re: Mag ik even kwijt #160

Bericht door Bakpapier »

Vinny schreef:
Bee schreef:Voor mij is een vast onderdeel van de "horeca experience" ( :') ) het gebruik van de ING-app om geld over en weer te sturen zodat iemand zijn/haar plastic kaart in de gleuf kan proppen :P
Onderdeel van de horeca-experience in Heeg: Je kunt alleen met drankmunten betalen die je eerst aan de kassa hebt moeten halen. Ze ruilen overgebleven munten nooit meer in voor geld, verder heeft elke gelegenheid (zelfs elk feest) eigen munten die ook nog eens van waarde verschillen. :cry:
Het is een irritant, klantonvriendelijk systeem en bovendien hou je altijd munten over :evil:

Gelukkig zijn er nog wel horecagelegenheden waar je met klinkende euro's kunt betalen 8-)
Als een doodgewone horecagelegenheid van drankmuntjes gebruik maakt ben ik snel weg.

Maar op een feest of een festival is het best wel normaal op zich.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #160

Bericht door webguy »

Overigens over ingewikkelde tariefdifferentiatie gesproken (o.a. de AVE hierboven): Eurostar doet naast tariefdifferentiatie ook aan stoeldifferentiatie erbij. Als je een 1e klas zitplaats boekt onder zogenaamde "leisure" tarief kan je niet een zitplaats krijgen in de buurt iemand met een "business" tarief. Ik zit dus in november niet naast m'n baas :P
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Mag ik even kwijt #160

Bericht door Vinny »

waldo79 schreef:Bij dat tentje aan het water waar jij, ik en Robin van het andere forum aten, kon je contant betalen :wink:
Ik weet ze wel te vinden ;)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #160

Bericht door Suus »

webguy schreef:Overigens over ingewikkelde tariefdifferentiatie gesproken (o.a. de AVE hierboven): Eurostar doet naast tariefdifferentiatie ook aan stoeldifferentiatie erbij. Als je een 1e klas zitplaats boekt onder zogenaamde "leisure" tarief kan je niet een zitplaats krijgen in de buurt iemand met een "business" tarief. Ik zit dus in november niet naast m'n baas :P
Thalys probeert ook zoveel als mogelijk om mensen in een bepaalde tariefklasses in gescheiden rijtuigen te krijgen. Mensen met non-flex zitten bijvoorbeeld in rijtuig 8/18/28 en 5/15/25 en mensen met mid-flex in de rijtuigen 7/17/27 en 6/16/26. Het idee is dat de mensen die meer betalen daardoor een rustigere omgeving krijgen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #160

Bericht door webguy »

Vooral huilende kinderen idd, ach. We zien wel :)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #160

Bericht door Daniel »

Wegens wegwerkzaamheden heb ik hier momenteel een bushalte voor de deur, maar was er tot op heden nog nooit een bus tegengekomen. Kennelijk vond Connexxion dat daar verandering in moest komen... kwam vanmiddag thuis, komt er een bus langs. Loop de deur weer uit om boodschappen te gaan doen, komt weer een bus langs. Kom net thuis van de supermarkt, komen er twee bussen langs. En vanavond moest ik nog even naar de IKEA, het laat zich raden... komt lijntje 8 weer precies langs toen ik de deur uit liep :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten