Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Rdaalwil
Berichten: 123
Lid geworden op: do 30 jan 2014, 22:22

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Rdaalwil »

Als gerucht hoorde ik dat ze 13 meter bussen gingen gebruiken. Maar chauffeurs weten het ook nog steeds niet! Maar alles kan besteld worden! Op zich zijn die Volvo bussen niet slecht ;)!
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Michael 1988 »

Ik las hier ergens een gerucht dat in oost-brabant minimaal 1 gelede bus kwam. Daarnaast zijn er gelede bussen nodig voor de streeklijnen van tilburg naar breda en voor de lijnen naar de efteling. In piekuren kunnen die reizigers niet in een 12, 13 of 15m bus.
CamilleKreemers
Berichten: 4387
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door CamilleKreemers »

Kun je op piekuren niet gewoon meer vaste ritten bieden op de verbinding Hertogenbosch - Waalwijk - Tilburg? Hogere frequentie trekt toch ook meer reizigers?

Volans Breda - Oosterhout en verder is trouwens geëist met gelede bussen, dus Arriva MOET er geledes voor bestellen
Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 20:40

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Frans F »

Michael 1988 schreef:Daarnaast zijn er gelede bussen nodig voor de streeklijnen van tilburg naar breda en voor de lijnen naar de efteling. In piekuren kunnen die reizigers niet in een 12, 13 of 15m bus.
Er zijn maar weinig ritten waarvoor echt een gelede bus nodig is. Het is waarschijnlijk voordeliger een paar versterkingsritten in de studentenspits te laten rijden dan de hele dag onnodig met gelede bussen te rijden.

Het Eftelingvervoer is sowieso geen schaduw meer van wat het vroeger was, dat kan tegenwoordig prima met gewone bussen.
Ik las hier ergens een gerucht dat in oost-brabant minimaal 1 gelede bus kwam.
Nee, er moet minimaal 1 elektrische bus komen.
CamilleKreemers schreef:Kun je op piekuren niet gewoon meer vaste ritten bieden op de verbinding Hertogenbosch - Waalwijk - Tilburg? Hogere frequentie trekt toch ook meer reizigers?
Sinds Veolia twee jaar geleden de routes op deze lijnen heeft gewijzigd is het aantal reizigers dramatisch gezakt. Veel gelede bussen rijden tegenwoordig rond met nog geen 15-20 man.
Volans Breda - Oosterhout en verder is trouwens geëist met gelede bussen, dus Arriva MOET er geledes voor bestellen
Zijn gelede bussen volgens het bestek verplicht op deze lijn? Ik kan me niet herinneren dat gelezen te hebben, maar misschien heb ik er overheen gelezen.
Laatst gewijzigd door Frans F op wo 24 sep 2014, 14:08, 3 keer totaal gewijzigd.
Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 20:40

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Frans F »

Rdaalwil schreef:Als gerucht hoorde ik dat ze 13 meter bussen gingen gebruiken. Maar chauffeurs weten het ook nog steeds niet! Maar alles kan besteld worden! Op zich zijn die Volvo bussen niet slecht ;)!
De Iveco Crossway is 12,8 meter, dus dat zou kunnen.
Er schijnt een presentatie van het "nieuwe" materieel te komen, alleen wanneer is nog niet bekend.
BRUBus
Berichten: 19
Lid geworden op: zo 23 dec 2012, 15:34

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door BRUBus »

Frans F denkt weer eens ergens verstand van te hebben. Onderbouw eens met feiten zoals telcijfers dat het aantal reizigers is gedaald in de Langstraat.

Even een tip, dring jouw waarheid eens niet zo op aan iedereen. Ik denk dat ik niet de enige ben die zich daar aan stoort.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12818
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Hainje »

BRUBus schreef:Even een tip, dring jouw waarheid eens niet zo op aan iedereen. Ik denk dat ik niet de enige ben die zich daar aan stoort.
Ik weet zo al vijf mensen die een stuk minder zijn gaan reageren hier door Fransiscus. Je bent zeker niet de enige. En nee ik noem geen namen.
🍉
Michael
Berichten: 11760
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Michael »

Arriva: Geen elektrische bussen in Breda op korte termijn

BREDA - Breda hoeft op korte termijn niet te rekenen op elektrische stadsbussen. Dat antwoord Arriva op vragen van BredaVandaag. Arriva gaat vanaf komend jaar het stad- en streekvervoer verzorgen. Nu doet Veolia dat.

Arriva bleek uiteindelijk de aanbesteding te hebben gewonnen voor het vervoer in Brabant, ten faveure van Veolia. Veolia had in haar aanbesteding volledig elektrisch stadsvervoer opgenomen.

Lees verder op: http://www.bredavandaag.nl/nieuws/econo ... um=twitter
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Michael 1988 »

Frans F schreef:
Michael 1988 schreef:Daarnaast zijn er gelede bussen nodig voor de streeklijnen van tilburg naar breda en voor de lijnen naar de efteling. In piekuren kunnen die reizigers niet in een 12, 13 of 15m bus.
Er zijn maar weinig ritten waarvoor echt een gelede bus nodig is. Het is waarschijnlijk voordeliger een paar versterkingsritten in de studentenspits te laten rijden dan de hele dag onnodig met gelede bussen te rijden.

Het Eftelingvervoer is sowieso geen schaduw meer van wat het vroeger was, dat kan tegenwoordig prima met gewone bussen.
Ik las hier ergens een gerucht dat in oost-brabant minimaal 1 gelede bus kwam.
Nee, er moet minimaal 1 elektrische bus komen.
Sorry, maar lees even op o.a. pagina 13 en pagina 35. Of eigenlijk beter gezegd alle voorgaande berichten in dit topic. Volgens geruchten komt er een gelede wagen in Veghel (wat af en toe nodig is voor lijn 156 en enkele andere lijnen in de regio) en volgens waarnemingen zijn in Breda en Tilburg op verschillende lijnen toch echt gelede bussen op de stadsdienst en op sommige streeklijnen. Lijn 1 in Tilburg heeft het met een 10 minuten dienst geleed al zwaar. Daar zal versterking weinig bij helpen. Zonde van de benzine en chauffeur van de extra bus. Daarnaast wil jij versterking inhuren, wat volgens mij niet mocht (al kan ik me vergissen). Of wil je ineens een aantal bussen extra laten kopen en een aantal chauffeurs extra die alleen in de spits worden ingezet en voor de rest van de dag stil staan. Dan kun je veel beter gelede wagens laten rijden die dan maar de rest van de dag veel lucht vervoeren.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12818
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Hainje »

Lijn 1 in Tilburg is op zich wel zonder gelede bussen te rijden, maar dan moet er wel tussen de Reitse Hoevenstraat en Stappegoor elke vijf minuten gereden worden (plus lijn 2, 3 en 127 in de ochtendspits er nog bij). Als je dat doet zit je niet met lege gelede wagens op de overige trajectdelen. Op die manier zou er wellicht ook wat bespaard kunnen worden, maar of je er ook daadwerkelijk op bespaart, dat durf ik niet met zekerheid te zeggen.
🍉
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Meltrain »

Frans F schreef:
CamilleKreemers schreef:Kun je op piekuren niet gewoon meer vaste ritten bieden op de verbinding Hertogenbosch - Waalwijk - Tilburg? Hogere frequentie trekt toch ook meer reizigers?
Sinds Veolia twee jaar geleden de routes op deze lijnen heeft gewijzigd is het aantal reizigers dramatisch gezakt. Veel gelede bussen rijden tegenwoordig rond met nog geen 15-20 man.
Ik dacht dat jij altijd beweert dat gestrekte directe routes tot meer reizigers leiden, maar nu zeg je dat het aantal reizigers is afgenomen sinds er een gestrekte route wordt gereden? :?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
CamilleKreemers
Berichten: 4387
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door CamilleKreemers »

Ik denk dat je de gestrekte route dan wel aantrekkelijk moet maken, Je wil dan natuurlijk wel DOOR het dorp heen rijden. Anders kan het zijn dat mensen de bus niet meer als alternatief gaan zien.
Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 20:40

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Frans F »

Michael 1988 schreef: Sorry, maar lees even op o.a. pagina 13 en pagina 35. Of eigenlijk beter gezegd alle voorgaande berichten in dit topic. Volgens geruchten komt er een gelede wagen in Veghel (wat af en toe nodig is voor lijn 156 en enkele andere lijnen in de regio) en volgens waarnemingen zijn in Breda en Tilburg op verschillende lijnen toch echt gelede bussen op de stadsdienst en op sommige streeklijnen. Lijn 1 in Tilburg heeft het met een 10 minuten dienst geleed al zwaar. Daar zal versterking weinig bij helpen. Zonde van de benzine en chauffeur van de extra bus. Daarnaast wil jij versterking inhuren, wat volgens mij niet mocht (al kan ik me vergissen). Of wil je ineens een aantal bussen extra laten kopen en een aantal chauffeurs extra die alleen in de spits worden ingezet en voor de rest van de dag stil staan. Dan kun je veel beter gelede wagens laten rijden die dan maar de rest van de dag veel lucht vervoeren.
We kunnen blijven speculeren, ik denk dat het beter is te wachten op de presentatie van het nieuwe materieel.
Daan76
Berichten: 304
Lid geworden op: zo 26 dec 2010, 12:46

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Daan76 »

Michael 1988 schreef:Volgens geruchten komt er een gelede wagen in Veghel
Dat zal sowieso niet meevallen aangezien de stalling Veghel zal worden opgeheven zoals het er naar uit ziet.
CamilleKreemers
Berichten: 4387
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door CamilleKreemers »

Wat worden de stallingen dan?
Ik vermoed: Breda, Roosendaal, Bergen op Zoom, Oosterhout, Waalburg, Den Bosch, Veghel / Uden en ergens rond Sleewijk.
Michael
Berichten: 11760
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Michael »

Bergen op Zoom wordt opgeheven geloof ik. Verder heb ik geruchten gehoord dat de stalling Breda verhuisd van de Slingerweg naar het Minervum. Maar of dat echt doorgaat weet ik niet.
Daan76
Berichten: 304
Lid geworden op: zo 26 dec 2010, 12:46

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Daan76 »

CamilleKreemers schreef:Wat worden de stallingen dan?
Ik vermoed: Breda, Roosendaal, Bergen op Zoom, Oosterhout, Waalburg, Den Bosch, Veghel / Uden en ergens rond Sleewijk.
Wat de stallingen worden is nog niet bekend omdat er hier en daar nog wat details gladgestreken moeten worden. Medio oktober meer info, is de planning!

Maar los van het concessieverhaal zou stalling Veghel toch al verhuizen naar een andere locatie, waarschijnlijk zal dit Uden gaan worden. Als het inderdaad Uden wordt zal stalling Zeeland er meteen bijgetrokken worden. Ik geloof dat de Jumbo het terrein van Arriva aan de Amert in Veghel aan wil kopen dus vandaar dat Arriva Veghel toch al zou gaan verhuizen. Pin me er niet op vast als dit Jumbo verhaal niet helemaal 100% correct zou zijn.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12818
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Hainje »

CamilleKreemers schreef:Wat worden de stallingen dan?
Ik vermoed: Breda, Roosendaal, Bergen op Zoom, Oosterhout, Waalburg, Den Bosch, Veghel / Uden en ergens rond Sleewijk.
Je bedoelt Tilburg waarschijnlijk?
Zou best kunnen dat Waalwijk nu echt gesloten word.

Heb vernomen dat in oktober dus besloten gaat worden of Arriva in de stalling van Veolia te Tilburg kan blijven. In tegenstelling tot wat ik dacht is die grond schijnbaar van een particulier die er de hoofdprijs voor wil hebben. Iets wat Arriva waarschijnlijk niet zal willen betalen. We wachten het maar af. Binnen een maand zullen we het weten.
🍉
Rdaalwil
Berichten: 123
Lid geworden op: do 30 jan 2014, 22:22

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Rdaalwil »

De stalling van Bergen op Zoom gaat sowieso dicht. Op die plek komen woningen. Arriva heeft wel de stalling in Roosendaal bekeken. Dus kan zijn dat ze blijven. Geruchten gaan ook dat ze naar de Brochwerf willen vertrekken (dus stalling BOZ daarbij). We zullen tot oktober moeten wachten.
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Michael 1988 »

Zonde als ze Veghel gaan sluiten. Dat was een van de weinige stallingen die juist goed bereikbaar was vanaf enkele belangrijke hoofdwegen (A50 en N279).
flipje
Berichten: 1253
Lid geworden op: di 02 nov 2010, 10:36
Locatie: Zwolle e.o.

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door flipje »

Via Facebook kwam ik foto's tegen van een groot aantal Arriva Citea's (in Brabant kleuren) als stadsbus. Zelfde type waar GVB mee rijdt.
Rdaalwil
Berichten: 123
Lid geworden op: do 30 jan 2014, 22:22

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Rdaalwil »

Waar op fb?
flipje
Berichten: 1253
Lid geworden op: di 02 nov 2010, 10:36
Locatie: Zwolle e.o.

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door flipje »

Rdaalwil schreef:Waar op fb?
foto :wink:
Het zijn de VDL Citea's SLF 120, kortom bussen voor de stadsdienst.
Stadsbus
Berichten: 1134
Lid geworden op: wo 02 apr 2014, 19:42

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Stadsbus »

flipje schreef:
Rdaalwil schreef:Waar op fb?
foto :wink:
Het zijn de VDL Citea's SLF 120, kortom bussen voor de stadsdienst.
mooie foto's :D,
zijn de bussen ook in de zelfde deurindeling?
Laatst gewijzigd door Stadsbus op di 30 sep 2014, 19:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12818
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Hainje »

Dat ziet er wel leuk uit :D
Maar eh, zie ik het nu goed dat die stadsbussen full airco hebben?
🍉
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 53 gasten