Mag ik even kwijt #161

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39181
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #160

Bericht door Daniel »

Ardan schreef:Ik woon nu 110 meter van het spoor :) Ik weet dat er mensen hier dichterbij wonen maar ik kom behoorlijk in de buurt :)
Dacht dat ik er al vrij dicht op zat, maar blijkt bij mij hemelsbreed zelfs nog 120 meter te zijn. Jij wint :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Mag ik even kwijt #160

Bericht door Karl »

waldo79 schreef:(...) En het kan best prettig wonen zijn in een VINEX-wijk. Het is niet aan jou daar een waardeoordeel over te geven :')
Geen idee op wie je precies reageert (of op welke zin), maar saai wonen kan toch juist prettig zijn? Saai is zwaar ondergewaardeerd.
Het is een spectrum.
baladid
Berichten: 1520
Lid geworden op: ma 30 dec 2013, 13:00
Locatie: Sankt Augustin

Re: Mag ik even kwijt #160

Bericht door baladid »

Ik dacht ook altijd dicht op het spoor te zitten. Blijkt het op kot 600 meter en bij moeders 380 meter te zijn... Meer dan verwacht. Mijn moeder is op 65 meter van het spoor opgegroeid, die heeft de treinen dan ook echt gehoord. Maar we praten hier over 5 slagen per dag ofzo....
«Het station van Emden hoeft zich niet te verschuilen achter de stations van Stuttgart en Leipzig. Het zou mooi zijn als het dat desondanks deed.» ‍‍— Max Goldt
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50895
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #160

Bericht door Suus »

Vorige huis was 85 meter, nu is het wel een stukje meer. Overigens nog niet ver genoeg om de goederentreinen of de gong van de metro niet meer te horen. 's Avonds laat komen daarnaast nog de rangeerwerkzaamheden van de metrowerkplaats bij, die kan ik ook horen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Mag ik even kwijt #160

Bericht door Jef400 »

Hier hoor je het alleen als de wind goed staat. Het gedender van de spoorbrug hoor je duidelijk dan, maar niet op een storende manier. De afstand hier bedraagt zo'n 550 meter. Gescheiden door nog een buurt.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
waldo79
Berichten: 7628
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Mag ik even kwijt #160

Bericht door waldo79 »

Karl schreef:
waldo79 schreef:(...) En het kan best prettig wonen zijn in een VINEX-wijk. Het is niet aan jou daar een waardeoordeel over te geven :')
Geen idee op wie je precies reageert (of op welke zin), maar saai wonen kan toch juist prettig zijn? Saai is zwaar ondergewaardeerd.
Ik reageerde op Bakpapier.
Bakpapier
Berichten: 1203
Lid geworden op: di 08 jul 2014, 15:46

Re: Mag ik even kwijt #160

Bericht door Bakpapier »

Inderdaad. Saai kan prima, maar het is en blijft saai.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #160

Bericht door Thom91 »

Het enige wat ik nu hoor is de trein van DB Regio die over de overweg dendert..
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #160

Bericht door Ardan »

Vrienden van mij wonen tussen jouw huis en die overweg en bij hen thuis kan ik niks ervan horen.
Ik doe ook maar wat
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #160

Bericht door Thom91 »

Ik heb een raam dat open kan :)
En ik hoor het alleen als er niet teveel omgevingsgeluid is..
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39181
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #160

Bericht door Daniel »

Tja, als de wind goed staat en het rustig is buiten hoor ik ook de A28 op 2 km afstand nog. Geluiden van het station worden kennelijk goed gefilterd door de vele kantoorgebouwen langs de sporen, want daar hoor ik eigenlijk nooit iets vandaan ondanks dat het hemelsbreed maar 800 meter van me vandaan ligt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #160

Bericht door Daantje »

Hoe meten jullie die afstand?
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #160

Bericht door Ardan »

afstandmeten.nl :)
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39181
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #160

Bericht door Daniel »

Die meet alleen maar via wegen toch? Ik heb het via de Google Mapsengine gedaan, als je daar een lijntje trekt op de kaart geeft 'ie de afstand erbij aan.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #160

Bericht door Ardan »

Die kan via wegen meten ja, maar ook gewoon hemelsbreed van punt naar punt.
Ik doe ook maar wat
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Mag ik even kwijt #160

Bericht door Ronald »

Zucht -o- . Heb ik m'n e-mailadres van m'n NS-account gewijzigd, krijg ik nog steeds de nieuwsbrieven op het oude adres. Het zal me trouwens niets verbazen als dat niet gekoppeld is of zo...
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Mag ik even kwijt #160

Bericht door Vinny »

Karl schreef:
waldo79 schreef:(...) En het kan best prettig wonen zijn in een VINEX-wijk. Het is niet aan jou daar een waardeoordeel over te geven :')
Geen idee op wie je precies reageert (of op welke zin), maar saai wonen kan toch juist prettig zijn? Saai is zwaar ondergewaardeerd.
Voor ieder wat wils natuurlijk. Ik woon tegenwoordig op het Friese platteland. De winters kunnen erg koud en eenzaam zijn. Gelukkig zit ik deze kerst op een tropisch eiland 8-)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #160

Bericht door webguy »

Ronald schreef:Zucht -o- . Heb ik m'n e-mailadres van m'n NS-account gewijzigd, krijg ik nog steeds de nieuwsbrieven op het oude adres. Het zal me trouwens niets verbazen als dat niet gekoppeld is of zo...
Vooral een klacht indienen - misschien gaan ze het dan ooit goed doen.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Mag ik even kwijt #160

Bericht door Ronald »

Trouwens, in de CTA in diezelfde nieuwsbrief is er wat mis met de flapjes :')

Afbeelding
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39181
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #160

Bericht door Daniel »

Ronald schreef:Het zal me trouwens niets verbazen als dat niet gekoppeld is of zo...
Ooit aangevinkt bij het bestellen van een e-ticket dat je nieuwsbrieven wilt ontvangen? Dat lijkt in ieder geval nergens aan gekoppeld...
Had het zelf recent met het NS Panel: ben ik al lid van, maar bleef maar mails krijgen of ik me er toevallig voor aan wilde melden. (Wat niet kon want het emailadres was immers al in gebruik)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Mag ik even kwijt #160

Bericht door Ronald »

Ik heb bij m'n account (met het nieuwe adres) in ieder geval ook aangegeven dat ik nieuwsbrieven wil ontvangen, dus zou ik ze eigenlijk dubbel moeten krijgen.
Mr-W
Berichten: 3066
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #160

Bericht door Mr-W »

waldo79 schreef:
Karl schreef:
waldo79 schreef:(...) En het kan best prettig wonen zijn in een VINEX-wijk. Het is niet aan jou daar een waardeoordeel over te geven :')
Geen idee op wie je precies reageert (of op welke zin), maar saai wonen kan toch juist prettig zijn? Saai is zwaar ondergewaardeerd.
Ik reageerde op Bakpapier.
Alsof zeeuws-vlaanderen niet saai wonen is,Terneuzen is niet zoveel aan, om het nog niet over dorpen zoals Oostburg en Zaamslag te hebben,daar is geen kip op straat en zijn nauwelijks evenementen. Hulst is bijv veel leuker,al zou ik gewoon in Middelburg gaan wonen,samen met Zierikzee de leukste steden van Zeeland. :pos:

Mijn Vinex wijk is s'avonds oersaai,al geldt dat voor heel Helmond. Zelfs op koopzondag is het rustig in het centrum....
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21346
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt #160

Bericht door Meltrain »

Ronald schreef:Trouwens, in de CTA in diezelfde nieuwsbrief is er wat mis met de flapjes :')

Afbeelding
Misschien moeten ze toch maar overstappen op een TBP. :P
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Bakpapier
Berichten: 1203
Lid geworden op: di 08 jul 2014, 15:46

Re: Mag ik even kwijt #160

Bericht door Bakpapier »

Mr-W schreef: Alsof zeeuws-vlaanderen niet saai wonen is,Terneuzen is niet zoveel aan, om het nog niet over dorpen zoals Oostburg en Zaamslag te hebben,daar is geen kip op straat en zijn nauwelijks evenementen. Hulst is bijv veel leuker,al zou ik gewoon in Middelburg gaan wonen,samen met Zierikzee de leukste steden van Zeeland. :pos:
Terneuzen valt best wel mee, in de Nieuwstraat kun je soort van uitgaan in het weekend, en je hebt het hele jaar door wel wat evenementen in de regio, zoals de Havenfeesten in Terneuzen en diverse dorpsfeesten zoals de hoekse feesten. De lokale jeugd vermaakt zich ook prima in de kroeg en in schuurfeesten/zuipketen. Ik deed zelf overigens niet echt mee aan dat boerse maar goed als je dat leuk vindt, prima toch? En je kan altijd nog naar Antwerpen of Gent, als je een bob regelt, en daar s echt alles te doen. In de van oudsher katholieke dorpen heb je ook nog carnaval (bijvoorbeeld sas van gent), in de gereformeerde dorpen heb je dat niet (b.v. Zaamslag, daar is inderdaad echt niks te doen).

Ik ga zeker niet zeggen dat het een bruisende regio is, maar het is dus ook weer niet zo dat er absoluut niks te doen is. Voor een plaats van zijn omvang heeft Terneuzen nog best wel wat dingen. Qua cultuur is het overigens wel belabberd (je hebt het scheldetheater en een noodlijdende bioscoop die misschien al weer failliet is, daar houdt het wel zo'n beetje op). Daarvoor moet je echt naar Gent of Antwerpen of Brugge of zo.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #160

Bericht door Fles »

Daniel schreef:
Ardan schreef:Ik woon nu 110 meter van het spoor :) Ik weet dat er mensen hier dichterbij wonen maar ik kom behoorlijk in de buurt :)
Dacht dat ik er al vrij dicht op zat, maar blijkt bij mij hemelsbreed zelfs nog 120 meter te zijn. Jij wint :P

ik 48 meter. Van mijn tuinhekje tot de spoorstaaf.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 44 gasten