Problemen met nieuwe harmonicabussen Qbuzz

Alles over het Openbaar Vervoer in Groningen, Friesland en Drenthe.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Problemen met nieuwe harmonicabussen Qbuzz

Bericht door isadora »

Daniel schreef:Wat is er niet nieuw aan die dubbelgeledes dan, die hadden nog geen meter gereden voor ze in Groningen in dienst kwamen.
Bovendien, de titel van dit topic heeft het ook duidelijk over nieuwe harmonicabussen, hoe veel nieuwer wil je ze hebben? :D
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Busreiziger
Berichten: 20
Lid geworden op: wo 11 jun 2014, 19:06

Re: Problemen met nieuwe harmonicabussen Qbuzz

Bericht door Busreiziger »

marcel.nl schreef:Zoals ik 1 september al plaatste, dit zijn de Fyra's onder de bussen. Ongelooflijk dat je een online topic kan maken over storingen met die dingen waarop ook bijna dagelijks gepost kan worden :N
Valt wel mee hoor met die storingen, het is nu meest schaderijden en/of ongeduld bij de chauffeurs die voor de uitval zorgt.
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: Problemen met nieuwe harmonicabussen Qbuzz

Bericht door marlies »

Ongeduld in welke zin? Tot een storing bij de 5e keer rebooten vanzelf verdwenen is? Tot de monteur op afstand het probleem heeft opgelost? Tot het ding eindelijk de 20 km/h heeft bereikt? :P
Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 20:40

Re: Problemen met nieuwe harmonicabussen Qbuzz

Bericht door Frans F »

Hebben die Zwitserse monteurs inmiddels al permanente huisvesting gevonden in Groningen?
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Problemen met nieuwe harmonicabussen Qbuzz

Bericht door Hainje »

Ja in Aduard geloof ik. Huizen kosten geen drol in die regio, dus dat komt wel goed. :3
🍉
Busreiziger
Berichten: 20
Lid geworden op: wo 11 jun 2014, 19:06

Re: Problemen met nieuwe harmonicabussen Qbuzz

Bericht door Busreiziger »

marlies schreef:Ongeduld in welke zin? Tot een storing bij de 5e keer rebooten vanzelf verdwenen is? Tot de monteur op afstand het probleem heeft opgelost? Tot het ding eindelijk de 20 km/h heeft bereikt? :P
Niet de juiste procedure volgen bij het starten van de bus. Daardoor zelf storingen veroorzaken.
Met die bussen zelf is niet zo heel veel mis hoor.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21268
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Problemen met nieuwe harmonicabussen Qbuzz

Bericht door Meltrain »

Nee, dat hadden we destijds ook met de Weense trams die tijdelijk in Rotterdam reden (uitsluitend op lijn 2).
De trams zelf waren prima, alleen konden de bestuurders er totaal niet mee omgaan, dus uiteindelijk heeft een select groepje bestuurders extra aanvullende info over die trams gekregen en vanaf dat moment reden vlekkeloos.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Cpt.Iglo
Berichten: 268
Lid geworden op: zo 02 jun 2013, 19:29

Re: Problemen met nieuwe harmonicabussen Qbuzz

Bericht door Cpt.Iglo »

gebruiker77 schreef:Waarom zou je die lijnen integreren? Ze kunnen toch prima los van elkaar rijden? Wat voegt het toe? De bussen hebben al verschillende frequenties. Volgens mij wordt het er alleen maar ingewikkelder op.
Je kunt dan met één kleur gaan rijden, wat de inzet van het materieel iets vergemakkelijkt. Je kunt dan bijvoorbeeld denken aan een soortgelijk systeem als bij lijn 3/4 door te kiezen voor licht- en donkergroen. In de zomervakanties en weekenden kun je er dan voor kiezen om het gedeelte Zernike - HS via de westelijke ring te schrappen.
Busreiziger schreef:
marlies schreef:Ongeduld in welke zin? Tot een storing bij de 5e keer rebooten vanzelf verdwenen is? Tot de monteur op afstand het probleem heeft opgelost? Tot het ding eindelijk de 20 km/h heeft bereikt? :P
Niet de juiste procedure volgen bij het starten van de bus. Daardoor zelf storingen veroorzaken.
Met die bussen zelf is niet zo heel veel mis hoor.
Volgens mij is er technisch ook gewoon iets niet goed met deze bussen. Ik heb tot nu toe alleen nog maar de dieselmotor gehoord, terwijl het toch echt hybrides zouden moeten zijn.. ;)
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: Problemen met nieuwe harmonicabussen Qbuzz

Bericht door marlies »

Cpt.Iglo schreef:Volgens mij is er technisch ook gewoon iets niet goed met deze bussen. Ik heb tot nu toe alleen nog maar de dieselmotor gehoord, terwijl het tot echt hybrides zouden moeten zijn.. ;)
Er kwam er vrijdag eentje voorbij die klonk als een hoekse slijper. Echt een hard en naar geluid. Zelfde als ze in het begin ook maakten alleen dan veel harder... Als een slordige chauffeur dat kan veroorzaken is er alsnog iets mis mee.
timtrein
Berichten: 276
Lid geworden op: di 18 mar 2008, 23:33

Re: Problemen met nieuwe harmonicabussen Qbuzz

Bericht door timtrein »

Busreiziger schreef:Niet de juiste procedure volgen bij het starten van de bus. Daardoor zelf storingen veroorzaken.
Met die bussen zelf is niet zo heel veel mis hoor.
Volgens mij moet de fabrikant dan toch eens nadenken of ze die procedure dan niet iets eenvoudiger kunnen maken... software is leuk, maar het moet wel begrijpelijk zijn natuurlijk.
Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 20:40

Re: Problemen met nieuwe harmonicabussen Qbuzz

Bericht door Frans F »

Daar moet je dan wel de hele software voor wijzigen.
Daar zal de fabrikant niet zo'n trek in hebben.
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: Problemen met nieuwe harmonicabussen Qbuzz

Bericht door marlies »

Hadden ze maar beter werk moeten leveren
groningen
Berichten: 1448
Lid geworden op: za 25 dec 2010, 16:15

Re: Problemen met nieuwe harmonicabussen Qbuzz

Bericht door groningen »

De 3490 rijdt normaal; gisteren in ieder geval om 19.30 vanaf hoofdstation richting Hereplein.
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: Problemen met nieuwe harmonicabussen Qbuzz

Bericht door marlies »

Er is er in ieder geval nog minstens eentje die een vreselijke herrie maakt als hij hier voorbij rijdt...
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: Problemen met nieuwe harmonicabussen Qbuzz

Bericht door marlies »

gebruiker77
Berichten: 911
Lid geworden op: wo 18 dec 2013, 14:24

Re: Problemen met nieuwe harmonicabussen Qbuzz

Bericht door gebruiker77 »

Het viel soms ook wel op welke bus het was. Propvol, maar achterin vrijwel leeg...
TheRoy-t
Berichten: 162
Lid geworden op: vr 09 aug 2013, 23:58
Locatie: Groningen

Re: Problemen met nieuwe harmonicabussen Qbuzz

Bericht door TheRoy-t »

Dat valt mij ook op, het lijkt soms net alsof dat achterste deel overbodig is omdat niemand daar (wil) zit(ten). En dat achterste deel is op enkele ochtendritten na ook helemaal niet nodig. De enigste reden waarom ze (af en toe) rijden is omdat Qbuzz ze over had en het OV-bureau blijkbaar dol is op lange bussen.
Cpt.Iglo
Berichten: 268
Lid geworden op: zo 02 jun 2013, 19:29

Re: Problemen met nieuwe harmonicabussen Qbuzz

Bericht door Cpt.Iglo »

Van mij mogen ze dan ook direct vervangen worden door Euro 6 Capacity's of Exquisity's. :) Deze HESS bussen mag Qbuzz dan inzetten op lijnen in plaatsen waar deze lengte wél gewenst is.
groningen
Berichten: 1448
Lid geworden op: za 25 dec 2010, 16:15

Re: Problemen met nieuwe harmonicabussen Qbuzz

Bericht door groningen »

Ik vraag mij af. De route van deze bus gaat via de Maagdenbrug. Als de bus moet wachten op tegemoet komend verkeer, maar dat verkeer kan niet links afslaan vanwege de lengte van de bus. Volgens mij komt het verkeer dan gewoon tot stilstand.
rener
Berichten: 220
Lid geworden op: do 25 apr 2013, 09:27

Re: Problemen met nieuwe harmonicabussen Qbuzz

Bericht door rener »

als lijn 2 of 11 bij de maagdenbrug aankomt gaat alleen dat verkeerslicht op groen. het tegemoet komende verkeer houdt een langere tijd rood.
ov'tje
Berichten: 485
Lid geworden op: vr 12 okt 2012, 21:18

Re: Problemen met nieuwe harmonicabussen Qbuzz

Bericht door ov'tje »

Op dit moment rijden alle drie bussen weer (voor zolang het duurt)
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: Problemen met nieuwe harmonicabussen Qbuzz

Bericht door marlies »

Het spijt me, maar ze maken nog steeds met regelmaat een kutkabaal....
marcel.nl
Berichten: 639
Lid geworden op: do 06 feb 2014, 13:59

Re: Problemen met nieuwe harmonicabussen Qbuzz

Bericht door marcel.nl »

marlies schreef:Het spijt me, maar ze maken nog steeds met regelmaat een kutkabaal....
Het zijn dan ook kutbussen. Wanneer dringt dit nu eens door tot alle forumlezers.
Stuur die dingen gewoon terug, net als de Fyra en ga rijden met de oude van Hools van Utrecht zolang die het nog doen / rendabel zijn.
waldo79
Berichten: 7602
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Problemen met nieuwe harmonicabussen Qbuzz

Bericht door waldo79 »

marcel.nl schreef:
marlies schreef:Het spijt me, maar ze maken nog steeds met regelmaat een kutkabaal....
Het zijn dan ook kutbussen. Wanneer dringt dit nu eens door tot alle forumlezers.
Het mag wel een beetje minder met dat gefoeter. Volgens mij krijg je hier relatief weinig geklaag omdat er niet zoveel forummers zijn die ermee reizen :!:
CamilleKreemers
Berichten: 4382
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Problemen met nieuwe harmonicabussen Qbuzz

Bericht door CamilleKreemers »

Ik woon in de buurt, maar altijd als ik in Groningen kom rijdt ie niet.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten