Zeeland: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
waldo79
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door waldo79 »

Bakpapier schreef:Het is mooi dat er zekerheid is, en het is ook mooi dat er niet weer een risicovolle concessiewissel komt waarbij de hele boel weer wordt omgegooid en er van alles fout gaat. Zie Connexxion -> Arriva wissel in Leiden die DRAMATISCH verliep.
Dat is ook mede de verantwoordelijkheid van de aanbestedende overheid.
Overigens moet je niet doen of de wereld vergaat qua chocoladeletters (A).
Bakpapier
Berichten: 1203
Lid geworden op: di 08 jul 2014, 15:46

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Bakpapier »

De wereld zal niet vergaan maar het OV kan wel heel makkelijk om zeep worden geholpen in Zeeland als het nóg minder betrouwbaar zou worden. Dan blijft alleen de trein over en een paar hoofdassen....
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Suus »

Ik heb veel ernstigere problemen gezien bij een concessiewissel dan Connexxion -> Arriva in Zuid-Holland. Als dat alles is, is het probleem vrij goed te overzien.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
CamilleKreemers
Berichten: 4387
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door CamilleKreemers »

Dit ligt dus ook aan de aanbestedende partij en de partij die al aanwezig is in de provincie.
Als Connexxion niet meewerkt in het beschikbaar stellen van de stallingen (zoals Arriva in GD deed toen Qbuzz won), krijg je ook weer meer problemen.

Ook was de implementatieperiode naar mijn idee heel kort.

Elk bedrijf moet dezelfde kernnetlijnen bieden.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Daantje »

Bakpapier schreef:Het is mooi dat er zekerheid is, en het is ook mooi dat er niet weer een risicovolle concessiewissel komt waarbij de hele boel weer wordt omgegooid en er van alles fout gaat. Zie connexion -> arriva wissel in Leiden die DRAMATISCH verliep.

Zeker in een OV-arme regio als Zeeland is het belangrijk dat het OV betrouwbaar blijft, anders haakt echt iedereen af. Je bent al vrijwel nergens zonder de auto... Door de concessie te behouden blijft het schoolvervoer (in deze dunbevolkte regio erg belangrijk) en het vervoer over de hoofdassen gewaarborgd.
Mensen zullen niet zo snel afhaken want de mensen die met het OV reizen zijn doorgaans de mensen die geen alternatief hebben. De rest is allang afgehaakt ;)
Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 20:40

Re: Buschauffeur strijdt tegen werkverdringing in Zeeland

Bericht door Frans F »

Meltrain schreef: Chauffeurs die voor een onderaannemer rijden vallen toch onder de normale CAO op het moment dat ze OV-diensten rijden?
Als het werk aan een touringcarbedrijf wordt uitbesteed valt het personeel onder de touringcar CAO. De mensen van Juijn bijv. worden betaald volgens de touringcar CAO. Die staken ook nooit mee als het streekvervoer staakt.
mijack1985
Berichten: 1022
Lid geworden op: za 22 jan 2011, 11:24
Locatie: Den Haag

Re: Buschauffeur strijdt tegen werkverdringing in Zeeland

Bericht door mijack1985 »

Frans F schreef:
Meltrain schreef: Chauffeurs die voor een onderaannemer rijden vallen toch onder de normale CAO op het moment dat ze OV-diensten rijden?
Als het werk aan een touringcarbedrijf wordt uitbesteed valt het personeel onder de touringcar CAO.
De mensen van Juijn bijv. worden betaald volgens de touringcar CAO.
Als we bij CXX Tours lijndiensten of groepsvervoer (zwemmen, gymen) rijden krijgen we gewoon uitbetaald onder OV- dan wel Groepsvervoer CAO. Ze kunnen een touringcar chauffeur b.v. wel weer een gebroken dienst aanbieden in het weekend, wat bij OV chauffeurs dan weer niet mogelijk is. Collega van mij had een keer een gebroken dienst op lijn 84 in Haarlem,
Terry Hoitz: I'm like a peacock, you gotta let me fly!
The Other Guys (2010)

Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
Pim-AllianceB95
Donateur
Berichten: 1127
Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:27

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Pim-AllianceB95 »

Arriva had in GD anders wel degelijk gebroken diensten op zaterdag...
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12818
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Hainje »

Bij Hermes (SRE) hadden/hebben we anders ook gebroken diensten op zaterdag hoor en die worden gewoon gereden door de chauffeurs die op andere dagen ook rijden. Heel incidenteel dat er een externe touringcarchauffeur reed.
🍉
Bakpapier
Berichten: 1203
Lid geworden op: di 08 jul 2014, 15:46

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Bakpapier »

Voor de leken: wat is een gebroken dienst? Even rijden, dan pauze, dan weer rijden? Ik kan me er niet echt iets bij voorstellen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Suus »

Een dienst met een aantal niet-betaalde tussenuren ertussen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
mijack1985
Berichten: 1022
Lid geworden op: za 22 jan 2011, 11:24
Locatie: Den Haag

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door mijack1985 »

In IJmond is het in ieder geval "not done". Iets met weekend toeslag en nog compensatie voor gebroken dienst. Maar we raken denk ik of topic.

ps dit verhaal hoorde ik dus van collega die weer met OV chauffeurs heeft gepraat hierover tijdens zijn dienst
Terry Hoitz: I'm like a peacock, you gotta let me fly!
The Other Guys (2010)

Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12818
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Hainje »

Camille zegt hieronder wat ik feitelijk wilde zeggen.
Laatst gewijzigd door Hainje op vr 26 sep 2014, 12:17, 1 keer totaal gewijzigd.
🍉
CamilleKreemers
Berichten: 4387
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door CamilleKreemers »

Aldus Streek CAO geldt volgens een chauffeur uit Groningen:
Een gebroken dienst kent een pauze van minimaal 2 uur.
Beide delen van een gebroken dienst samen kennen niet meer dan 8.59 uur.
De begintijd en eindtijd van een gebroken dienst kent niet meer dan 11.59 uur.
Bakpapier
Berichten: 1203
Lid geworden op: di 08 jul 2014, 15:46

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Bakpapier »

Als je pauze in je eigen woonplaats is, is het toch geen probleem?
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12818
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Hainje »

In deze discussie werd dan ook nergens gesteld dat het een probleem zou zijn. ;)
🍉
CamilleKreemers
Berichten: 4387
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door CamilleKreemers »

Bakpapier, waar zie jij dat ergens een probleem is dan?

Het CAO denkt echter wel vanuit stallingen en niet of jij toevallig in Wemeldinge woont.
Bakpapier
Berichten: 1203
Lid geworden op: di 08 jul 2014, 15:46

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Bakpapier »

Ja maar ik denk dat de meesten wel werken vanuit een stalling die niet al te ver van de eigen woonplaats is, zodat je nog even thuis een bakkie koffie of dutje kunt doen in die pauze.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12818
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Hainje »

Dat valt nog te bezien, maar laten we maar weer terug on-topic gaan. ;)
🍉
custermans
Berichten: 102
Lid geworden op: do 13 mar 2014, 22:35

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door custermans »

Pim-AllianceB95 schreef:De bezwaarperiode is ondertussen verlopen lijkt mij, en ik heb wonder boven wonder niks van Syntus vernomen?
Jawel, beroep loopt.
Bakpapier
Berichten: 1203
Lid geworden op: di 08 jul 2014, 15:46

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Bakpapier »

-o-
Mr-W
Berichten: 3066
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Mr-W »

Idd -o- Heb ergens gehoord dat BBA toestanden dreigen en er gevaagd moet worden aan Veolia en CXX om langer door te rijden. Lijkt me een ramp dan moeten er mogelijk uit heel het land grafmeuk gehaald worden om het OV draaiende te houden.Womy, heeft bijvoorbeeld Berkhof Jonckheere en Dennis Alexander in stock,lijkt me verschrikkelijk om lang in te zitten.

04-08-2014: Connexxion nieuwe busvervoerder Zeeland

Vrijdag 1 augustus 2014 is de nieuwe busconcessie Zeeland gegund aan Connexxion. Dit betekent dat Connexxion de komende tien jaar in heel Zeeland het busvervoer mag verzorgen.

Waarborgen continuïteit

De nieuwe concessieperiode begint op 14 december 2014. Door het ingediende bezwaar van Syntus is het onzeker of Connexxion de vereiste voorbereidingen voor de nieuwe busconcessie op tijd kan afronden. Om de continuïteit van het busvervoer te waarborgen, heeft de Provincie aan de huidige vervoerders gevraagd om alvast met voorstellen te komen voor de invulling van mogelijke overbruggingsconcessies. In dat geval rijden Connexxion en Veolia Transport nog een bepaalde periode door, mogelijk met aangepaste dienstregeling.
Bron
sirvinniei
Berichten: 3641
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door sirvinniei »

Wat is de reden van het bezwaar?
Ik heb geen onderschrift
Pim-AllianceB95
Donateur
Berichten: 1127
Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:27

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Pim-AllianceB95 »

En waar vinden we dat überhaupt terug?
starx
Berichten: 609
Lid geworden op: wo 26 feb 2014, 00:25

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door starx »

Ik meende dat het bezwaar hem zat in het feit dat Connexxion de concessie kreeg vanwege contacten met scholen die ze hadden opgebouwd.

Het kwam op mij ook zeer amateurisch over allemaal. Als je zoiets in de media zegt, kun je toch snapppen dat een andere vervoerder dat onrechtvaardig vindt.

Zeeland is sowieso niet erg goed bezig op ov gebied. Het busvervoer wordt ieder jaar oopbezuinigd en het eind lijkt nog niet in zicht. Ook weigeren ze pertinent enkele rustige stations te sluiten en zadelen ze daardoor de grote steden met 4 onnodige stops op richting randstad.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 59 gasten