De meeste nachtelijke fietsers hebben alcohol op

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: De meeste nachtelijke fietsers hebben alcohol op

Bericht door Suus »

Ja hoor, eerst samen met wat vriendinnen de nodige cocktails doen in de stad en dan een uur naar huis lopen op je 'zit'hakjes. Ik hoor het al, van Vinny mag ik eerst een paar ballerina's in mijn handtas proppen, alsof die nog niet vol genoeg was :lol:

Ik prefeer overigens ook de fiets op de nachtbus. En als ik dan niet op de fiets ben deel ik ik met een vriendin die vlakbij woont liever een Uber, een ritje van stad naar huis is ongeveer 15 euro dus dan zijn we maar 2,50 per persoon meer kwijt en kunnen we op elk gewenst moment vertrekken.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
TheRoy-t
Berichten: 162
Lid geworden op: vr 09 aug 2013, 23:58
Locatie: Groningen

Re: De meeste nachtelijke fietsers hebben alcohol op

Bericht door TheRoy-t »

Vinny schreef:
De taxi kunnen veel mensen niet betalen,
In Amsterdam kost een taxi veel maar het is niet onbetaalbaar. Het is vaak net zo duur als de entreeprijzen van clubs. :')

En dat het allemaal " niet op loopafstand is" is ook een gotspe. Als je binnen de ring van Amsterdam woont, woon je maximaal een uur lopen van het uitgaansgebied. Prima te doen dus en steden als Leiden en Groningen zijn nog veel compacter. :!:
Veel stappers in bijv. Groningen komen van buiten Groningen, en dat is meestal iets verder dan 1 uur lopen (wat ik al heel veel vind). En even met de taxi naar Winsum (16 km ten noorden van Groningen) kost al gauw 35-40 euro, en als je dat moet betalen aan entreegeld ga ik niet naar binnen. Er zijn genoeg plaatsen waar je minder of niks hoeft te betalen. Nederland is groter dan alleen Amsterdam...
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: De meeste nachtelijke fietsers hebben alcohol op

Bericht door huibf »

Oneens, om dezelfde reden van Bee.
Op de fiets zal je niet snel dodelijke slachtoffers maken, buiten je zelf als onder een auto komt.

In de laatste geval dient de bestuurder vd auto bestuurder geen enkele aansprakelijkheid te krijgen. Fietsers en voetganger hebben wat dat betreft teveel vrijheid.

Taxi is geen alternatief. Deze zijn wel zo crimineel duur....
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: De meeste nachtelijke fietsers hebben alcohol op

Bericht door Suus »

Toch wel een kleine kanttekening: tijdens de nacht vindt gemiddeld 3,5% van alle fietsbewegingen per dag plaats maar de nachtelijke periode is wel goed voor 10% van alle ongelukken waarbij een fietser letselschade oploopt of om het leven komt. De verhouding is dus wel wat scheef.

Vooral paaltjes vlak naast of op het fietspad zijn gevaarlijk, overigens ook als je niet dronken bent. Sinds een dodelijk fietsongeluk met een paaltje vorig jaar in Amsterdam is daar dan ook in de richtlijnen voor straatmeubilair opgenomen dat paaltjes op fietspaden interne verlichting moeten hebben, wat inmiddels op bijna alle paaltjes is gemonteerd.

Wat betreft taxi's, die zijn duur ja, al scheelt het wel als je met een klein groepje bent. Maar inderdaad, met een taxi ben ik 25 euro kwijt van de stad naar huis terwijl de bus 4,50 is. Daarom ben ik blij dat in de grootste steden Uber de markt heeft opengetrokken, want zelfs Uber Black met professionele chauffeurs is goedkoper dan een taxi en de betaling wordt, heel praktisch, afgehandeld met PayPal.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: De meeste nachtelijke fietsers hebben alcohol op

Bericht door Thom91 »

Mompelt iets met gedoogbeleid, open deur intrappen en dat fietsen met drank op prima kan..
Komt wel goed schatje.
Nitein-Repart
Berichten: 3469
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: De meeste nachtelijke fietsers hebben alcohol op

Bericht door Nitein-Repart »

Mijn visie:
Dronken fietsen gedogen of een landelijk dekkend nachtnet opzetten. Gezien de hoge kosten van het laatste, lig het eerste voor de hand. Ik vrees toch dat als dronken fietsers beboet worden, men toch dronken gaat rijden, met alle gevolgen van dien.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
waldo79
Berichten: 7602
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: De meeste nachtelijke fietsers hebben alcohol op

Bericht door waldo79 »

Mijn visie nogmaals: minder alcohol nuttigen: net zo gezellig.
Nitein-Repart
Berichten: 3469
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: De meeste nachtelijke fietsers hebben alcohol op

Bericht door Nitein-Repart »

Mee eens.
Idealistisch is een algeheel gebod op consumptie van alcohol, maar aangezien de overheid aanzienlijke inkomsten heeft uit alcoholconsumptie (accijns) is dat niet verstandig. Idem voor tabak.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Dagren
Berichten: 567
Lid geworden op: di 15 mei 2012, 16:12

Re: De meeste nachtelijke fietsers hebben alcohol op

Bericht door Dagren »

Eh.. ze controleren tijdens uitgaansavonden in de binnensteden en trekken vervolgens een conclusie over alle fietsers?
Bakpapier
Berichten: 1203
Lid geworden op: di 08 jul 2014, 15:46

Re: De meeste nachtelijke fietsers hebben alcohol op

Bericht door Bakpapier »

waldo79 schreef:Mijn visie nogmaals: minder alcohol nuttigen: net zo gezellig.
Dus jij (of vadertje staat) zal wel even voor ons bepalen wat gezelliig is en wat we in onze vrijheid mogen doen. Een beetje een KGB mentaliteit vind je niet?
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: De meeste nachtelijke fietsers hebben alcohol op

Bericht door Wubbo »

Dat gebeurt wel meer hoor. Vadertje Staat heeft ook bepaald dat drugs niet mogen, welke zaken er vergoed worden door de zorgverzekering en welke niet, etcetera. Je mag best een maatschappelijke discussie voeren over de kosten en de baten van alcoholgebruik. Ik denk dat ik ook weet wat er uit die discussie komt, maar je hoeft je ogen er niet voor te sluiten.

Dat je geen alcohol nodig hebt om een leuke avond te hebben is sowieso waar.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: De meeste nachtelijke fietsers hebben alcohol op

Bericht door Thom91 »

Mee oneens! :lol:
Komt wel goed schatje.
Dagren
Berichten: 567
Lid geworden op: di 15 mei 2012, 16:12

Re: De meeste nachtelijke fietsers hebben alcohol op

Bericht door Dagren »

De opmerking "Je hebt geen alcohol nodig om een leuke avond te hebben" vind ik altijd zo raar. Ik kan een hele waslijst met dingen opnoemen die je niet nodig hebt om een leuke avond te hebben. Maar ik hoor deze eigenlijk alleen voorbij komen als alcohol het onderwerp is.
Bakpapier
Berichten: 1203
Lid geworden op: di 08 jul 2014, 15:46

Re: De meeste nachtelijke fietsers hebben alcohol op

Bericht door Bakpapier »

Wubbo schreef:Dat gebeurt wel meer hoor. Vadertje Staat heeft ook bepaald dat drugs niet mogen, welke zaken er vergoed worden door de zorgverzekering en welke niet, etcetera. Je mag best een maatschappelijke discussie voeren over de kosten en de baten van alcoholgebruik. Ik denk dat ik ook weet wat er uit die discussie komt, maar je hoeft je ogen er niet voor te sluiten.

Dat je geen alcohol nodig hebt om een leuke avond te hebben is sowieso waar.
Lekker gezellig zal jij zijn :pos:


Droogleggen van alcohol werkte ook zo goed in Amerika destijds. Werd ook héééélemaal niet meer gedronken toen. :')

Overigens zijn er nog steeds Counties in de VS waar alcohol verboden is, aldus wikipedia. Dat wist ik niet.
waldo79
Berichten: 7602
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: De meeste nachtelijke fietsers hebben alcohol op

Bericht door waldo79 »

Bakpapier schreef:
waldo79 schreef:Mijn visie nogmaals: minder alcohol nuttigen: net zo gezellig.
Dus jij (of vadertje staat) zal wel even voor ons bepalen wat gezelliig is en wat we in onze vrijheid mogen doen. Een beetje een KGB mentaliteit vind je niet?
ik zeg toch niet wat jij wel of niet mag drinken, maar dat het gewoon een slecht idee is om je in een bedwelmde toestand te drinken en daar vervolgens laatdunkend over doen. Ken je verantwoordelijkheden zou ik zeggen !
Dagren
Berichten: 567
Lid geworden op: di 15 mei 2012, 16:12

Re: De meeste nachtelijke fietsers hebben alcohol op

Bericht door Dagren »

Volgens mij zeg je dat je minder alcohol moet drinken. Die andere dingen die je beweert te zeggen, zie ik niet in je post terug.
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: De meeste nachtelijke fietsers hebben alcohol op

Bericht door marlies »

waldo79 schreef:Mijn visie nogmaals: minder alcohol nuttigen: net zo gezellig.
Voor een 18-jarige kan 1 biertje al te veel zijn voor de wettelijke normen (die op autoverkeer gebaseerd zijn maar ook voor fietsers gelden), verwacht je serieus van mensen dat ze het bij een half flesje houden omdat ze nog moeten fietsen? :P
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: De meeste nachtelijke fietsers hebben alcohol op

Bericht door Fles »

Ha ha ha wat weet iedereen het hier weer goed voor een ander :')
waldo79
Berichten: 7602
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: De meeste nachtelijke fietsers hebben alcohol op

Bericht door waldo79 »

Is het überhaupt wel een discussiewaardig onderwerp in een OV-forum (A)
Persoonlijk heb ik niet zoveel op met alcohol en liet me wat gaan.
Bakpapier
Berichten: 1203
Lid geworden op: di 08 jul 2014, 15:46

Re: De meeste nachtelijke fietsers hebben alcohol op

Bericht door Bakpapier »

Dat kan, maar anderen vinden het wel gezellig, lekker of leuk om te drinken, laat ze dan. Wees blij dat ze fietsen ipv met de auto gaan. Natuurlijk is het niet 100% veilig, maar ja, het leven zelf is eigenlijk al dodelijk, iedereen gaat toch een keer dood, en de ideale situatie bereik je nooit, en dan is fietsen het best haalbare compromis om dronken thuis te komen (niet extreem onveilig en toch gratis) ;)
waldo79
Berichten: 7602
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: De meeste nachtelijke fietsers hebben alcohol op

Bericht door waldo79 »

Wat loop ik me ook op te winden :Y
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: De meeste nachtelijke fietsers hebben alcohol op

Bericht door Aking »

Wubbo schreef:Vadertje Staat heeft ook bepaald dat drugs niet mogen
Dat is slechts gedeeltelijk waar. Het gebruik van drugs is niet strafbaar namelijk. je mag dus gewoon drugs gebruiken. Bezit en handel zijn daarentegen wel strafbaar.

Dit is ook de reden dat veel straatdealers/verslaafden de hele handel nog wel eens in willen slikken, dan "bezitten" ze het niet meer en kan de politie dus vrij weinig...

Overigens een gevalletje opendeuronderzoek als je t mij vraagt. Doe een soortgelijk onderzoek op de vroege ochtend en je zult versteld staan van het feit dat het grootste deel van de fietsers cafeïne op heeft -o-
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: De meeste nachtelijke fietsers hebben alcohol op

Bericht door Thom91 »

De meeste mensen hier zullen nog nooit tot het gaatje gegaan zijn en weten dus niet dat je ook dan dan nog prima kan fietsen. Enige gevaar zijn de tramrails maar die liggen gelukkig niet overal..
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: De meeste nachtelijke fietsers hebben alcohol op

Bericht door Daantje »

Tramrails hoef je niet dronken voor te zijn hoor ;) Heeft me ook wel eens een nieuw achterwiel gekost.

En drank en alcohol me wel al eens bijna een aantal botbreuken. Gelukkig bleef het bij een gebroken stuurpen en heel veel bloeduitstortingen.
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: De meeste nachtelijke fietsers hebben alcohol op

Bericht door dylanwild94 »

ik heb liever dat dronken droppie's op de fiets stappen als in de auto, vind het ook totale onzin dat er op dronken fietser gehandhaafd moet worden een beetje zonde van het belasting geld.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 43 gasten