9 keer per dag station overgeslagen

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
verfmeer
Berichten: 783
Lid geworden op: di 08 apr 2014, 21:31

Re: 9 keer per dag station overgeslagen

Bericht door verfmeer »

Het zijn 100 reizigers die +30 krijgen, terwijl als de trein de knoop in Zutphen mist reizigers naar Apeldoorn, Lochem, Ruurlo en Goor +30 krijgen. Als dat er meer zijn, dan begrijp ik dat de NS ervoor kiest om de trein niet te laten stoppen. Het gaat erom dat je de totale hoeveelheid vertraging verminderd. Dan kunnen enkele reizigers meer reistijd krijgen, maar de meeste gaan er op vooruit.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: 9 keer per dag station overgeslagen

Bericht door reisthijs »

Ja, dat is een logische gedachtegang bij grote vertragingen.
Bij een kleine vertraging zoals in dit voorbeeld lijkt het een zwaar overtrokken actie om gelijk drie stations over te slaan.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Abracadabram
Berichten: 241
Lid geworden op: za 18 dec 2010, 02:56

Re: 9 keer per dag station overgeslagen

Bericht door Abracadabram »

Bakpapier schreef:Ik snap het ook wel, en vond het toen ook wel geinig op zich (zo veel vertraging liep ik er niet door op), maar een overgeslagen station is een overgeslagen station.
Klein vraagje voor een ieder die het weet. Zoals in het voorbeeld van Bakpapier, stel dat de trein vanwege een noodsituatie niet kan stoppen op een station telt die dan ook mee bij die 9x dat er een station wordt overgeslagen? Of is dat enkel wanneer de NS besluit een paar stations over te slaan om vertraging te voorkomen of de machinist nog niet helemaal wakker is en een station overslaat.
verfmeer
Berichten: 783
Lid geworden op: di 08 apr 2014, 21:31

Re: 9 keer per dag station overgeslagen

Bericht door verfmeer »

reisthijs schreef:Ja, dat is een logische gedachtegang bij grote vertragingen.
Bij een kleine vertraging zoals in dit voorbeeld lijkt het een zwaar overtrokken actie om gelijk drie stations over te slaan.
Ik denk dat bij de s3600 de knoop in Zutphen het belangrijkst is. Die knoop is zeer krap (vaak < 4 minuten overstaptijd), waarbij de aansluitende treinen niet kunnen wachten vanwege enkelspoor. En ik denk dat deze beslissen al veel eerder genomen moest worden. Als die trein 3 minuten extra vertraging had opgelopen onderweg, dan had hij met vertraging uit Arnhem vertokken en als hij dan nog op kruisende treinen moet wachten, dan mist hij de zo de aansluiting in Zutphen. Al weet ik niet wat de treindienstleiding dacht, denk ik dat er een kansenanalyse is gepleegd en dan besloten is dat de trein maar beter kan doorrijden.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: 9 keer per dag station overgeslagen

Bericht door Jef400 »

Is dan niet een logische opmerking dat de dienstregeling te complex is? Immers is 5 minuten vertraging al fataal.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
waldo79
Berichten: 7642
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: 9 keer per dag station overgeslagen

Bericht door waldo79 »

Als je met +4 uit Nm vertrekt en de stations Ahz, Est en Nml wel bedient dan kun je nog steeds op tijd in Zp staan. De rijtijden tussen Ahz en Ah alsmede de stop in Ah bieden meer dan genoeg speling.

De trdl die zoiets toelaat en NSR die het weer goedpraat verdienen geen creativiteitsprijs wat mij betreft :')
j-ason
Berichten: 56
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:24

Re: 9 keer per dag station overgeslagen

Bericht door j-ason »

Afgelopen woensdag vertrokken wij met +10 uit Nijmegen (3600), omdat er geen machinist was. Toen de sprinter (7600) arriveerde en iedereen daarin wilde gaan zitten kondigde de conducteur aan dat de intercity voor de sprinter zou vertrekken en gewoon zou stoppen tussen Nm en Ah.
Nitein-Repart
Berichten: 3543
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: 9 keer per dag station overgeslagen

Bericht door Nitein-Repart »

Als je om 52 vetrekt in Nijmegen kom je om 10-11 aan (met DDZ) bij bediening van drie stations. Je hindert dan de s3100 die dan vertraging oploopt. Ik vond het overslaan van alle drie wel te rigoureus. Laat ze dan in ieder geval in Elst stoppen.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 148 gasten