OVer je reiservaringen in september 2014

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Etienne
Donateur
Berichten: 7941
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2014

Bericht door Etienne »

Daniel schreef:
Etienne schreef:Nu zou hij wel zichtbaar moeten zijn.
Niet dus...
Dan maar op deze manier.
AfbeeldingAfbeelding
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
VIRM
Berichten: 7601
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in september 2014

Bericht door VIRM »

Vanmiddag vertrok ik met de metro vanuit Amsterdam Centraal naar Weesperplein. Na vertrek vanaf Centraal werd meteen Kraaiennest omgeroepen... De bestuurder lette kennelijk wel goed op, want bij Waterlooplein was het bandje weer in orde. :)

Het viel mij overigens vandaag op dat in de SLT waar ik in zat, er chipkaartstikkers aan de deuren hingen. Ook in de DDZ waar ik in de terugweg in stond waren die dingen op de deuren geplakt. Beetje jammer als je op het achterste balkon staat en de ramen toch al zo smal zijn...
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39182
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2014

Bericht door Daniel »

In de categorie U-OV waar je het niet verwacht: vanmorgen zag ik een Ambassador op lijn 252 van de Kersenbaan in Amersfoort de Leusderweg op draaien richting Stadsring.
Gezien het tijdstip moet het de rit van 6.50 uur vanaf het station geweest zijn, maar hoe die daar dan beland is...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2014

Bericht door reisthijs »

Zojuist een conducteur die niet goed weet hoe het zit, hij dacht dat het handig is om met een jaarttrajectkaart altijd in te checken voor het geval je verder reist dan je eigen traject..

Dat is nou juist niet de bedoeling...
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13544
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je reiservaringen in september 2014

Bericht door Wubbo »

Etienne schreef:Heeft iemand wellicht een Idee waar de 'defecte bovenleiding' tussen Utrecht en Den Haag zat. De IC's van .14 en .44 uit Utrecht reden niet, maar met die van 16:59 waren geen problemen onderweg.
Defecte bovenleiding op spoor 4 van Den Haag Centraal. Dat spoor werd niet gebruikt. Er werkte ook nog een wissel niet helemaal mee op het emplacement Den Haag Centraal.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: OVer je reiservaringen in september 2014

Bericht door Jef400 »

Mijn bus reed mijn halte Kabelweg voorbij. Gevolg was dat ik op Sloterdijk uit kwam, en dus te laat op school was. En ja, ik had op de stopknop geramd. Grmbl, kan daar zo slecht tegen.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in september 2014

Bericht door Aking »

Daniel schreef:vanmorgen zag ik een Ambassador de Leusderweg op draaien maar hoe die daar dan beland is...
Ik gok over de weg (A)

Overigens werd ik vanmiddag in Tiel in bus 8402 digitaal geattendeerd op werkzaamheden tussen Zutphen en Winterswijk ergens eind mei-begin juni. :X

Ze zijn dr vroeg bij zullen we maar zeggen :')
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39182
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2014

Bericht door Daniel »

Aking schreef:Ik gok over de weg (A)
Goh :P Bedoelde meer dat als die rit daadwerkelijk verkeerd gereden was vanaf het station hij al twee mogelijkheden om dat te herstellen voorbij gereden was :wink:
En daar waar ik ´m zag links- i.p.v. rechtsaf slaan zal de rit wel aardig extra vertraagd hebben.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
dennistd
Berichten: 5539
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: OVer je reiservaringen in september 2014

Bericht door dennistd »

JeffreyMeijer schreef:Mijn bus reed mijn halte Kabelweg voorbij. Gevolg was dat ik op Sloterdijk uit kwam, en dus te laat op school was. En ja, ik had op de stopknop geramd. Grmbl, kan daar zo slecht tegen.
En dan geef je niet even een gil naar de chauffeur dat je gedrukt had? Een beetje chauffeur stopt dan alsnog zo snel mogelijk als het veilig kan.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: OVer je reiservaringen in september 2014

Bericht door Jef400 »

Meestal krijg ik dan hier het kutexcuus dat ze anders een boete van een hoog bedrag krijgen. -_- Waterland hé. Waarschijnlijk is EBS failliet bij zo'n boete ;)
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in september 2014

Bericht door Aking »

En halte's voorbij rijden terwijl de klant daar uit wil stappen mag wel gewoon? :roll:
dylanwild94
Berichten: 6187
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: OVer je reiservaringen in september 2014

Bericht door dylanwild94 »

ik zou gewoon naar de buschauffeur geroepen hebben en komt hij dan met dat kutexcuus gaat er klacht daar EBS.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: OVer je reiservaringen in september 2014

Bericht door JWM »

Die 309 loopt volgensmij sowieso niet echt lekker, op Sloterdijk kwamen er gisteren rond een uur of half 5 zeker 4 binnen een paar minuten.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12817
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OVer je reiservaringen in september 2014

Bericht door Hainje »

JeffreyMeijer schreef:Meestal krijg ik dan hier het kutexcuus dat ze anders een boete van een hoog bedrag krijgen. -_- Waterland hé. Waarschijnlijk is EBS failliet bij zo'n boete ;)
Ik denk eerder dat de chauffeur een boete krijgt als de politie hem/haar hierop betrapt, officieel mag een chauffeur namelijk geen mensen in of uit laten stappen buiten een halte. Vaak laat een chauffeur de passagier dan alsnog uitstappen waar dit veilig kan, maar wellicht was de veiligheid in jouw situatie niet gegarandeerd. Wanneer de veiligheid in het geding is, dan is de chauffeur verplicht door te rijden. Zeker in een gebied als Waterland kan ik mij zo maar voorstellen dat je een passagier niet zomaar overal uit kunt laten stappen.

Ik snap dat dit vervelende gevolgen heeft voor jou, maar ook buschauffeurs zijn mensen. En naar het schijnt maken mensen wel eens een foutje. Zeker als een halte niet veel gebruikt word, dan kan automatisme erin sluipen en gebeurt het wel eens dat de chauffeur vergeet dat er op een bepaalde plek een halte staat.
🍉
Mr-W
Berichten: 3066
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in september 2014

Bericht door Mr-W »

JeffreyMeijer schreef:Mijn bus reed mijn halte Kabelweg voorbij. Gevolg was dat ik op Sloterdijk uit kwam, en dus te laat op school was. En ja, ik had op de stopknop geramd. Grmbl, kan daar zo slecht tegen.
In mijn bus had iemand juist te vroeg op de stopknop gedrukt,t was een gelede bus dus de chauffeur riep om dat reizigers op moesten letten dat ze niet tegen de stopknop aanstonden.

Verder was de chauffeur de hele rit met een vage vrouw in gesprek,die heel haar levensverhaal kwijt moest, in het begin kon ik er met een groepje jongeren wel om lachen, daarna werd het irritant. :neg:
Daarnaast zeurde de chauffeur ook over de intercom dat je niet voorbij de halte mag uitchecken omdat je anders €35 boete krijgt en ze daar zogenaamd streng op controleren.(geef dan wel de juiste info,na de halte schrijft ie gewoon de volgende af... :') )

Daarna ging hij weer verder met praten tegen die vrouw en zei dat lijn 20 te strak in de rijtijd zit en hij altijd vertraging op loopt. Dit zette kwaad bloed bij 60% van de reizigers omdat de chauffeur zelf 6 minuten te laat vertrok van het station omdat ie met een collega uitgebreid stond te buurten,chauffeur was zo slim om de intercom aan te laten staan :')
Gelukkig gaat deze chauffeur binnenkort op vakantie.......(dat zei die ook over de intercom,voor het vertragingsverhaal)
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer je reiservaringen in september 2014

Bericht door MdJ »

Hainje schreef: Ik denk eerder dat de chauffeur een boete krijgt als de politie hem/haar hierop betrapt, officieel mag een chauffeur namelijk geen mensen in of uit laten stappen buiten een halte. Vaak laat een chauffeur de passagier dan alsnog uitstappen waar dit veilig kan, maar wellicht was de veiligheid in jouw situatie niet gegarandeerd. Wanneer de veiligheid in het geding is, dan is de chauffeur verplicht door te rijden. Zeker in een gebied als Waterland kan ik mij zo maar voorstellen dat je een passagier niet zomaar overal uit kunt laten stappen.
Volgens mij is het zo dat ieder voertuig mag stoppen op de openbare weg, tenzij er speciale regels gelden. (borden E1/E2, binnen 5 meter van het kruispunt en zeebrapad etc).

Wel heb je geen voorrang bij het wegrijden en is het een verzekeringskwestie als iemand buiten de halteplaats in/uitstapt en zijn/haar been/enkel breekt. Maar verder kan de politie er niks mee. (en anders zie ik graag het wetsartikel :Y )
Bij twijfel: gebruik beton.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: OVer je reiservaringen in september 2014

Bericht door JWM »

Hainje schreef:
JeffreyMeijer schreef:Meestal krijg ik dan hier het kutexcuus dat ze anders een boete van een hoog bedrag krijgen. -_- Waterland hé. Waarschijnlijk is EBS failliet bij zo'n boete ;)
Ik denk eerder dat de chauffeur een boete krijgt als de politie hem/haar hierop betrapt, officieel mag een chauffeur namelijk geen mensen in of uit laten stappen buiten een halte. Vaak laat een chauffeur de passagier dan alsnog uitstappen waar dit veilig kan, maar wellicht was de veiligheid in jouw situatie niet gegarandeerd. Wanneer de veiligheid in het geding is, dan is de chauffeur verplicht door te rijden. Zeker in een gebied als Waterland kan ik mij zo maar voorstellen dat je een passagier niet zomaar overal uit kunt laten stappen.

Ik snap dat dit vervelende gevolgen heeft voor jou, maar ook buschauffeurs zijn mensen. En naar het schijnt maken mensen wel eens een foutje. Zeker als een halte niet veel gebruikt word, dan kan automatisme erin sluipen en gebeurt het wel eens dat de chauffeur vergeet dat er op een bepaalde plek een halte staat.
Dat laatste kan wel eens het geval zijn, omdat de halte Kabelweg tijdelijk is i.v.m. werkzaamheden. Overigens had de chauffeur in dit geval wel de mogelijkheid om alsnog veilig bij de Contactweg te halteren, dat is gewoon een halte inclusief haltepaal.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: OVer je reiservaringen in september 2014

Bericht door Jef400 »

Dat begrijp ik allemaal wel. Het blijft mensenwerk. Maar het blijft hinderlijk, en van de week ook al zo'n geintje met een chauffeur die doorrijdt op het Buikslotermeerplein terwijl hij eerst bij de Pont een gebaar geeft van ik pik je daar op. En vervolgens wegrijdt als de pendelbus aankomt, maakt toch dat 1+1, 2 is. Buiten het feit dat het zowel in het systeem als in de nieuwsbrief staat. Daarnaast rijdt de lijn net een paar weken, dus automatismen geloof ik niet zo in.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
VIRM
Berichten: 7601
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in september 2014

Bericht door VIRM »

Gisteravond liep mijn t2695 op Schiphol +10 op. Reden was volgens de HC dat er een man met een flesje drank rondliep, die zijn geslachtsdeel aan mensen liet zien. Hij is vervolgens op Schiphol uit de trein verwijderd, en mensen die aangifte wilde doen konden zich bij de HC voorin de trein melden.
Overigens zat ik niet echt helemaal 100% op te letten en er werd weer eens geen moeite gedaan om Amsterdam Sloterdijk om te roepen... Dus kon ik op Amsterdam Centraal overstappen op de Sprinter richting Zaandam. Tijd voor de automatische halte-afroep in de VIRM NS? ;)

Vandaag overigens naar Utrecht geweest, die vanwege allerlei werkzaamheden aardig op sterkte reed. Overigens viel mee op de terugweg op dat het OBIS-scherm in de VIRM overstappen op Zaandam toonde. :)
Maar ik snap de werkzaamheden van vandaag niet echt zo goed. Het is toch niet echt handig dat je Naarden-Bussum-Hilversum eruit gooit, om vervolgens op de lijn Amsterdam-Utrecht minder treinen te laten rijden?
Beul van de blindegeleidelijn
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13544
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je reiservaringen in september 2014

Bericht door Wubbo »

De combinatie van werkzaamheden dit weekend is inderdaad niet handig, om het zo maar even uit te drukken.
baszwl
Berichten: 14
Lid geworden op: zo 08 dec 2013, 18:13

Re: OVer je reiservaringen in september 2014

Bericht door baszwl »

Gister reisde ik per t3677 vanuit Zwolle richting Arnhem. De rit werd zoals gebruikelijk met een stam ICR-rijtuigen en een E-LOC-1700 uitgevoerd. De E-LOC zat achterop, dus deze duwde de trein. Het viel me op dat telkens als minder vermogen van de duwende E-LOC werd gevraagd, dit met enorme schokken door de hele trein gepaard ging. De ICR-rijtuigen vind ik qua rijeigenschappen erg prettig, maar dat geschok vond ik wel een domper. Wat wel weer leuk was, was de omroep van de conducteur: Deventer werd als ‘Koekstad’ omgeroepen en in de aankondiging waar de trein verder nog ging stoppen (een hele waslijst uiteraard) benoemde de conducteur de plaatsen waar mogelijk met een bijnaam. Weer eens wat anders dan het standaard riedeltje!
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je reiservaringen in september 2014

Bericht door Vinny »

, en mensen die aangifte wilde doen konden zich bij de HC voorin de trein melden.
Neemt de HC tegenwoordig aangiftes op?
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in september 2014

Bericht door Aking »

Die verwees ze waarschijnlijk door/noteerde gegevens voor de herendames pliessies :wink:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39182
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2014

Bericht door Daniel »

Wubbo schreef:De combinatie van werkzaamheden dit weekend is inderdaad niet handig, om het zo maar even uit te drukken.
Zeker in de treinen naar Amsterdam Centraal was dat te merken, maar in de op volle sterkte rijdende s3100 die ik vanmiddag had was het juist doodstil.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
waldo79
Berichten: 7628
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: OVer je reiservaringen in september 2014

Bericht door waldo79 »

Vandaag een dagje Groningen gedaan. Omdat ik de Intercity naar Zl en verder net had gemist had ik t9154 als alternatief achter de hand. Het was over het algemeen erg rustig en in het altijd bruisende Hgv stapten amper mensen in en uit. Het ICM4 was dan ook royaal te noemen.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten