9 keer per dag station overgeslagen
Re: 9 keer per dag station overgeslagen
Het zijn 100 reizigers die +30 krijgen, terwijl als de trein de knoop in Zutphen mist reizigers naar Apeldoorn, Lochem, Ruurlo en Goor +30 krijgen. Als dat er meer zijn, dan begrijp ik dat de NS ervoor kiest om de trein niet te laten stoppen. Het gaat erom dat je de totale hoeveelheid vertraging verminderd. Dan kunnen enkele reizigers meer reistijd krijgen, maar de meeste gaan er op vooruit.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: 9 keer per dag station overgeslagen
Ja, dat is een logische gedachtegang bij grote vertragingen.
Bij een kleine vertraging zoals in dit voorbeeld lijkt het een zwaar overtrokken actie om gelijk drie stations over te slaan.
Bij een kleine vertraging zoals in dit voorbeeld lijkt het een zwaar overtrokken actie om gelijk drie stations over te slaan.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
-
- Berichten: 241
- Lid geworden op: za 18 dec 2010, 02:56
Re: 9 keer per dag station overgeslagen
Klein vraagje voor een ieder die het weet. Zoals in het voorbeeld van Bakpapier, stel dat de trein vanwege een noodsituatie niet kan stoppen op een station telt die dan ook mee bij die 9x dat er een station wordt overgeslagen? Of is dat enkel wanneer de NS besluit een paar stations over te slaan om vertraging te voorkomen of de machinist nog niet helemaal wakker is en een station overslaat.Bakpapier schreef:Ik snap het ook wel, en vond het toen ook wel geinig op zich (zo veel vertraging liep ik er niet door op), maar een overgeslagen station is een overgeslagen station.
Re: 9 keer per dag station overgeslagen
Ik denk dat bij de s3600 de knoop in Zutphen het belangrijkst is. Die knoop is zeer krap (vaak < 4 minuten overstaptijd), waarbij de aansluitende treinen niet kunnen wachten vanwege enkelspoor. En ik denk dat deze beslissen al veel eerder genomen moest worden. Als die trein 3 minuten extra vertraging had opgelopen onderweg, dan had hij met vertraging uit Arnhem vertokken en als hij dan nog op kruisende treinen moet wachten, dan mist hij de zo de aansluiting in Zutphen. Al weet ik niet wat de treindienstleiding dacht, denk ik dat er een kansenanalyse is gepleegd en dan besloten is dat de trein maar beter kan doorrijden.reisthijs schreef:Ja, dat is een logische gedachtegang bij grote vertragingen.
Bij een kleine vertraging zoals in dit voorbeeld lijkt het een zwaar overtrokken actie om gelijk drie stations over te slaan.
Re: 9 keer per dag station overgeslagen
Is dan niet een logische opmerking dat de dienstregeling te complex is? Immers is 5 minuten vertraging al fataal.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Re: 9 keer per dag station overgeslagen
Als je met +4 uit Nm vertrekt en de stations Ahz, Est en Nml wel bedient dan kun je nog steeds op tijd in Zp staan. De rijtijden tussen Ahz en Ah alsmede de stop in Ah bieden meer dan genoeg speling.
De trdl die zoiets toelaat en NSR die het weer goedpraat verdienen geen creativiteitsprijs wat mij betreft :')
De trdl die zoiets toelaat en NSR die het weer goedpraat verdienen geen creativiteitsprijs wat mij betreft :')
Re: 9 keer per dag station overgeslagen
Afgelopen woensdag vertrokken wij met +10 uit Nijmegen (3600), omdat er geen machinist was. Toen de sprinter (7600) arriveerde en iedereen daarin wilde gaan zitten kondigde de conducteur aan dat de intercity voor de sprinter zou vertrekken en gewoon zou stoppen tussen Nm en Ah.
-
- Berichten: 3585
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: 9 keer per dag station overgeslagen
Als je om 52 vetrekt in Nijmegen kom je om 10-11 aan (met DDZ) bij bediening van drie stations. Je hindert dan de s3100 die dan vertraging oploopt. Ik vond het overslaan van alle drie wel te rigoureus. Laat ze dan in ieder geval in Elst stoppen.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 107 gasten