Het Grote Blundertopic

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
waldo79
Berichten: 7638
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Het Grote Blundertopic #15

Bericht door waldo79 »

Ik maak er toch geen groot punt van (A)
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: Het Grote Blundertopic #15

Bericht door marlies »

Nou, ik wel. Schandalig, brabotaal op dit forum.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13549
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Het Grote Blundertopic #15

Bericht door Wubbo »

In de supermarkt zag ik vanmiddag dat de halavrine in de aanbieding was. Ik vraag me af of dat lekker is.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39190
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #15

Bericht door Daniel »

De railcateraar riep vanmiddag in de t559 om dat hij na Amersfoort langskwam in een treinstel waarvan het nummer met 86 begon, de rest was 'ie vergeten. Gelukkig bestaat die trein maar uit twee stellen, dus uit het andere nummer viel nog af te leiden in welk treindeel hij na Amersfoort zou langskomen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13037
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Het Grote Blundertopic #15

Bericht door Ardan »

Ik stond me aan de kassa peentjes te zweten omdat ik mijn pinpas niet kon vinden in mijn portemonnee. Bleek dat ik hem per ongeluk in een vakje áchter de normale had gedaan waarvan ik niet eens wist dat-ie er zat..
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13037
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Het Grote Blundertopic #15

Bericht door Ardan »

Zelfde verhaal, tandje erger.
Dinsdagmiddag gepind bij de Aldi in Schalkhaar. Niks aan de hand.
Gisteravond wilde ik pinnen hier bij de Lidl... hee waar is mijn pinpas? Portemonnee leeggetrokken, OOK dat verstopte vakje.. niks! Had gelukkig ook contant bij me dus kon wel afrekenen. Thuis nog eens het jasje nagekeken die ik dinsdag aanhad, had ik hem los in mijn zak gedaan? Nee..
Zonet maar even teruggegaan naar de Aldi en gelukkig was mijn pinpas gevonden..
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6466
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #15

Bericht door Daantje »

Ik moest aan je denken toen ik gisteren in de Primera stond en een kaart wilde afrekenen. Shit waar is mijn pinpas. Alle rare vakjes gecheckt maar geen pinpas. Gelukkig heb ik nog een andere dus daarmee betaald (en met cash had ik het ook nog wel gered). Snel naar huis, kijken of ie daar lag, anders was ik hem de avond ervoor bij de AH verloren want toe heb ik er nog mee betaald. Vond ik hem thuis los in mijn rugzak, blijkbaar uit m'n portomonee gevallen. Het viel me eerder al op dat het drukknoopje van het vakje niet vast zat. Wat een opluchting.
waldo79
Berichten: 7638
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Het Grote Blundertopic #15

Bericht door waldo79 »

Vanmiddag moest mijn vader langskomen om mijn voordeur te openen. Had geen jas aan gedaan en sleutels vergeten in mijn broekzak te doen.

Voortaan: reservesleutel in portemonnee mee :lol:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39190
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #15

Bericht door Daniel »

Ik vroeg me toen ik vanmiddag thuis kwam af wat ik toch hoorde in huis... bleek ik vanmorgen na het poetsen van m'n tanden vergeten te zijn de wastafelkraan in de badkamer dicht te doen. Geen al te hard straaltje was het gelukkig, maar blijft waterverspilling.

Kennelijk was ik er niet helemaal bij met m'n hoofd vandaag: op het werk ook al gigantisch over dingen die ik zocht heen staan te kijken.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Michael
Berichten: 11764
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #15

Bericht door Michael »

Ik stond op het werk aan de friet vandaag en toen ik een mandje deed schudden kreeg ik een beetje frituurolie over mijn pols heen. Gelijk gekoeld en nu vrijwel geen last meer van.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13192
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Het Grote Blundertopic #15

Bericht door Z2N »

Ik wou gisteren naar de lokale Turk toe, om een broodje Döner te halen. Kom ik daar aan, blijkt deze alleen dicht te zijn, het was nou eenmaal offerfeest. Ik had het met alle ophef op TV de laatste paar dagen wel moeten weten dat dat gisteren was.. :')
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Bakpapier
Berichten: 1203
Lid geworden op: di 08 jul 2014, 15:46

Re: Het Grote Blundertopic #15

Bericht door Bakpapier »

Ach ik verlies zo vaak mijn pinpas. Je hebt van die koffie automaten op de universiteit waar je nog kan betalen met chipknip (erg handig, helaas gaan ze het afschaffen :( ). Maar heel vaak laat ik de pas in zo'n automaat zitten, en ik ben de enige niet ook. Negen van de tien keer ligt hij dan bij de balie, maar één keer ben ik wel wat geld verloren omdat ik net geld op de chipkaart had gezet en hem toen net kwijtraakte en hij niet terug naar de balie werd gebracht :(
waldo79
Berichten: 7638
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Het Grote Blundertopic #15

Bericht door waldo79 »

Maar heel vaak laat ik de pas in zo'n automaat zitten, en ik ben de enige niet ook.
Krijg je dan geen signaal dat je je pas vergeten bent :?:
Bakpapier
Berichten: 1203
Lid geworden op: di 08 jul 2014, 15:46

Re: Het Grote Blundertopic #15

Bericht door Bakpapier »

Hij piept inderdaad en dan denk je er soms aan om hem te pakken, maar soms hoor je de piep niet omdat er lawaai is of omdat je in gesprek bent of zo.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50903
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #15

Bericht door Suus »

Ik heb ruim twee jaar meerdere keren per week koffie gehaald bij een Maas MiCaffe-automaat met een medewerkerspas met koffiecredits (200 per maand) en ben nooit mijn pas vergeten uit de automaat te halen. Wel eens vergeten mee te nemen naar de automaat trouwens.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Bakpapier
Berichten: 1203
Lid geworden op: di 08 jul 2014, 15:46

Re: Het Grote Blundertopic #15

Bericht door Bakpapier »

Volgens mij had ik een keer zo'n kaart in de automaat gevonden. Ik hád hem kunnen houden en voor altijd gratis koffie kunnen halen... maar zo ben ik niet, gewoon naar de balie gebracht.

Weet wel '''geheime'''' plekken op de uni waar je gratis koffie kunt halen, maar meestal heb ik geen zin om zoveel moeite te doen (3e verdieping ergens waar je nooit komt bv.)
waldo79
Berichten: 7638
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Het Grote Blundertopic #15

Bericht door waldo79 »

Bakpapier schreef:Volgens mij had ik een keer zo'n kaart in de automaat gevonden. Ik hád hem kunnen houden en voor altijd gratis koffie kunnen halen... maar zo ben ik niet, gewoon naar de balie gebracht.
Mag ik je complimenteren met je eerlijkheid :pos: Na al dat afzeiken moet ik dit kunnen :lol:
Bakpapier
Berichten: 1203
Lid geworden op: di 08 jul 2014, 15:46

Re: Het Grote Blundertopic #15

Bericht door Bakpapier »

Er is denk ik ook wel een kans dat ze zo'n kaart na verloop van tijd blokkeren, maar ja dat weet je natuurlijk niet.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50903
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #15

Bericht door Suus »

Het systeem dat werd gebruikt had een centrale betaalcomputer. Bij melding van vermissing wordt een kaart door de klantenservice geblokkeerd dus binnen 24 uur had je een nutteloze kaart gehad. Het systeem verwerkte in eerste instantie ook de betalingen binnen de instelling, dan moest je eerst met je pinpas geld zetten op de kaart, dat geld werd omgezet in credits en daarna kon je in het cafetaria en de snackautomaat met de medewerkerskaart betalen. Die functionaliteit is later afgeschaft, men wilde niet meer bankje spelen :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Het Grote Blundertopic #15

Bericht door MdJ »

Vorige week zou het collegegeld worden afgeschreven, maar blijkbaar nog niet gebeurd. Toen ik vrijdag het saldo zag, was het te weinig omdat collegegeld te laten afschrijven, dus ik maakte wat geld van de spaarrekening over

Vanmiddag keek ik weer, maar het saldo was wederom te weinig was... Had ik de laatste overschrijving de verkeerde kant op gedaan :oops:
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50903
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #15

Bericht door Suus »

Vriendin vanaf de boot:

Je moet echt vandaag om 7:30 's ochtends bij mij thuis zijn want de gasmeter wordt vervangen en mijn vriend (= relatie) reageert niet op mijn verzoek.

Ik, okee, omdat het echt niet anders kan...

Dus ik om 6:30 de wekker gezet, kom ik daar om 7:30 binnen, zit die vriend daar gewoon. Is overigens tot 11 uur ook niet het bed uitgekomen :')

Ja, en de gasmeter is ook niet vervangen want alle gasmeters van alle huizen boven elkaar moeten tegelijk vervangen worden en een bewoner deed niet open dus de vervanging van alle gasmeters is uitgesteld.

Wel verdraaid :roll:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12827
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Het Grote Blundertopic #15

Bericht door Hainje »

Lekkere communicatie dan :?
Zou er wel wat van zeggen hoor. Je hoeft niet uit je slof te schieten, maar een opmerking is denk ik wel gepast denk ik.
🍉
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21354
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Het Grote Blundertopic #15

Bericht door Meltrain »

MdJ schreef:Vorige week zou het collegegeld worden afgeschreven, maar blijkbaar nog niet gebeurd. Toen ik vrijdag het saldo zag, was het te weinig omdat collegegeld te laten afschrijven, dus ik maakte wat geld van de spaarrekening over
Zoiets had ik twee jaar geleden. Het collegegeld werd op 25 september afgeschreven, maar ik was vergeten geld van mijn spaarrekening te halen.
Op de 27e kwam ik daar achter en toen heb ik gelijk geld van mijn sparrekening gehaald en ben naar de Centrale Studenten Administratie gegaan om daar per PIN te betalen. Echter, toen had ik ineens weer niet genoeg saldo. :? Wat bleek nou, precies op het moment dat ik wél genoeg geld had, is het automatisch door de TU afgeschreven.

Dit jaar had ik wel genoeg geld, maar werd de incasso met twee weken uitgesteld omdat er problemen waren. :? Dus makte mijn geld even ene extra retourtje naar mijn spaarrekening. :')
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: Het Grote Blundertopic #15

Bericht door marlies »

MdJ schreef:Vorige week zou het collegegeld worden afgeschreven, maar blijkbaar nog niet gebeurd. Toen ik vrijdag het saldo zag, was het te weinig omdat collegegeld te laten afschrijven, dus ik maakte wat geld van de spaarrekening over

Vanmiddag keek ik weer, maar het saldo was wederom te weinig was... Had ik de laatste overschrijving de verkeerde kant op gedaan :oops:
Het is hier ook nog niet afgeschreven, of inderdaad niet gelukt. Had de 'maak automatisch naar spaarrekening over als er te veel geld op de betaalrekening staat'-regel niet uitgezet, maar het collegegeld had ook voor die tijd afgeboekt moeten zijn. Ik gok dat ze later waren dan aangekondigd en het daardoor alweer automatisch weg was en ik dus onvoldoende saldo had.

Maar ik heb nog niets gehoord en kan nog gewoon inloggen. Had een automatisch 'ey joh, wanbetaler, regel dat'-mailtje verwacht inmiddels eigenlijk. Misschien toch maar even zelf achteraan.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39190
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #15

Bericht door Daniel »

Vanmorgen trof ik deze in de Metro. Denk dat ProRail die vier dagen hard nodig heeft om de bovenleiding te zoeken :lol:
Afbeelding
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 61 gasten