File ov-paaltjes ergert reizigers Zeist

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
matti93
Berichten: 251
Lid geworden op: vr 01 nov 2013, 19:53

Re: File ov-paaltjes ergert reizigers Zeist

Bericht door matti93 »

Daniel schreef:Volgens de NS heeft er dit jaar zeven keer een te lange rij gestaan en dat is volgens de spoorwegmaatschappij niet veel.
De norm ligt dus volgens de NS ook hoger dan zeven keer per jaar een te lange rij. Het zou me niets verbazen als er behoorlijk wat paaltjes zijn waar een 'te lange rij' eerder regel dan uitzondering is.
Janmetdepet
Berichten: 21
Lid geworden op: do 12 jun 2014, 11:11

Re: File ov-paaltjes ergert reizigers Zeist

Bericht door Janmetdepet »

Tochjo schreef:Vandaag na aankomst van trein t9858 op Utrecht Terwijde even geobserveerd: onafgebroken uitchecken duurde 40 seconden bij paaltje 1 en 50 seconden bij paaltje 2. Er is nog een derde paaltje bij de lift, maar dat staat verder niet in de looproute. Volgens mij is dit ook een normale gang van zaken, zeker de afgelopen weken, dus als de grens bij 40 seconden ligt, dan ben ik wel benieuwd hoe recent die cijfers van NS zijn.
Op station Terwijde en dan ook Vleuten staan die paaltjes ook behoorlijk uit de richting. Was eerst nog niet een heel groot probleem. Nu iedereen moet uitchecken is het steeds feest daar.
Delftse Chauff
Berichten: 137
Lid geworden op: wo 17 nov 2010, 02:00

Re: File ov-paaltjes ergert reizigers Zeist

Bericht door Delftse Chauff »

Het meest storend zijn mensen (Vooral vrouwen) die naar het paaltje lopen om uit te checken, er pontficaal voor gaan staan en daar hun tas is gaan pakken om die chipkaart nog op te moeten gaan graven. Superirritant. Die geef ik dus altijd een duw opzij.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: File ov-paaltjes ergert reizigers Zeist

Bericht door Stefan »

Dat doen ze nou nooit als ze de bus instappen hè... :lol :mrgreen:
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Nitein-Repart
Berichten: 3469
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: File ov-paaltjes ergert reizigers Zeist

Bericht door Nitein-Repart »

Stefan schreef:Dat doen ze nou nooit als ze de bus instappen hè... :lol :mrgreen:
Irritanter is mensen die een kaartje bij de chauffeur willen kopen. Aansluitingen kunnen hierdoor in de soep lopen hierdoor. Lijkt mij beter voor de punctionaliteiut om reizigers op werkdagen tot 20 uur verplicht met de OV-chipkaart laten reizen,
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
verfmeer
Berichten: 779
Lid geworden op: di 08 apr 2014, 21:31

Re: File ov-paaltjes ergert reizigers Zeist

Bericht door verfmeer »

Dan zou je bij iedere halte een OV-chipkaartautomaat moeten zetten, voor mensen zonder OV-chipkaart of met te weinig saldo. Het moet ten slotte OPENBAAR vervoer blijven.
Bluearrow
Berichten: 286
Lid geworden op: za 23 jan 2010, 12:50
Locatie: Huizen

Re: File ov-paaltjes ergert reizigers Zeist

Bericht door Bluearrow »

Ik zou het al heel wat vinden als men bij de NS eens wat duidelijker aangeeft waar de in/uitcheckpaaltjes staan.
Doorgewinterde reizigers weten ze wel te vinden, maar de wat meer incidentele reiziger heeft er nogal eens moeite mee, omdat er geen peil op te trekken is waar de paaltjes staan. Of....als je op een 'vreemd' station komt, dan is het ook altijd zoeken geblazen.

Het voorbeeld heb ik al eens eerder aangehaald. Station Naarden-Bussum, daar staan de paaltjes dus op het middenperron (spoor 2 en 3), en niet (zoals veel reizigers verwachten) bij de ingang van het station (of in de stationshal). Op perron 1 staat ook een paaltje, maar als je het perron oploopt, dan kan je 'm niet zien, want hij staat in een nisje, naast de ingangsdeur.
Buschauffeurs sporen niet, anders waren ze wel machinist geworden !
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: File ov-paaltjes ergert reizigers Zeist

Bericht door Stefan »

Erno-BE schreef:Irritanter is mensen die een kaartje bij de chauffeur willen kopen. Aansluitingen kunnen hierdoor in de soep lopen hierdoor. Lijkt mij beter voor de punctionaliteiut om reizigers op werkdagen tot 20 uur verplicht met de OV-chipkaart laten reizen,
Als mensen zorgen dat ze hun geld bij de hand hebben (en dan geen briefjes van 20 of 50 euro), dan duurt kaartverkoop helemaal niet zo lang. Wat vaak wel veel tijd kost, zijn mensen die op hun dooie akkertje hun chipkaart dus moeten gaan zoeken als ze ín of uit moeten stappen... Vooral dat laatste is nogal irritant. :|
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
donny2290
Berichten: 161
Lid geworden op: wo 12 mar 2014, 17:59
Locatie: Rotterdam

Re: File ov-paaltjes ergert reizigers Zeist

Bericht door donny2290 »

Rotterdam Alexander is ook zo'n typisch voorbeeld, echter staan er daar wel poortjes. Bij aankomst van een trein in de spits heb je daar, zeker richting Rotterdam Centraal enorme opstoppingen. Vorige week stonden alle poortjes op alleen uitchecken, hierdoor moest ik zeker 5 minuten wachten voordat ik eindelijk eens kon inchecken. Uiteraard de trein niet meer gehaald. Heb hier een melding van gemaakt bij de NS.
Ov liefhebber, reizen.
Hageneis
Berichten: 229
Lid geworden op: di 09 aug 2011, 16:39

Re: File ov-paaltjes ergert reizigers Zeist

Bericht door Hageneis »

Als op Gvc nu de poortjes aan de kant van het Bernardviaduct aangezet worden, het je zo 14 CICO's over die je op andere plekken kunt gebruiken, zoals bijvoorbeeld op Laa. Mijn jongste wil ondanks dat die poortjes er nu voor Piet Snot staan toch iedere keer óók nog eens bij de poortjes uitchecken :D . Dan zit dat patroon er alvast maar in.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 gasten