Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1127
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Tochjo »

Bakpapier schreef:
Tochjo schreef:Zo hopeloos laag vind ik de resolutie van deze kaart niet.
Ik wel, als ik een beetje inzoom zie je echt voornamelijk pixels. Bovendien staan er op deze kaart geen lijnnummers of namen wat niet heel handig is. Maar dank voor het proberen hoor :)
Zie jij wel dezelfde kaart als ik? Heb je überhaupt op de link geklikt?
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door microshit »

Tochjo schreef:Zo hopeloos laag vind ik de resolutie van deze kaart niet.
Lijnnummers: check.
Namen eindhaltes: check.
Kleuren van de zones: check.
Hoge resolutie: check.

Wat is er mis aan dan? Dat het een .pdf bestand is in plaats van een afbeelding? Ohja en pixels zie je altijd, daar is je scherm namelijk uit opgebouwd :lol:
Bakpapier
Berichten: 1203
Lid geworden op: di 08 jul 2014, 15:46

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Bakpapier »

isadora schreef:Laadt hier prima. Erg scherp.
Ik denk dat dat het probleem is, de pdf downloadt bij mij niet goed en daarom is hij onscherp.

Kijken of downloaden op mijn harde schijf beter werkt dan online bekijken.

... en ja hoor, probleem opgelost. Dank !
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Hainje »

Bakpapier schreef:Kijken of downloaden op mijn harde schijf beter werkt dan online bekijken.
Dat werkt sowieso vaak het beste.
🍉
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door microshit »

Nah, staat hier bij mij binnen een seconde in volle glorie op het scherm, door gewoon het linkje aan te klikken.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Hainje »

Misschien heb jij een betere internetverbinding en snellere pc/laptop. Dit beestje waar ik mee werk is inmiddels al een jaar of 6-7 oud en bestanden worden steeds zwaarder, dus ja, do the math!. :P
🍉
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Wubbo »

De gedachten over uitbreiding van de Utrechtse tram staan inmiddels hier
matje82
Berichten: 133
Lid geworden op: zo 12 sep 2010, 13:30

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door matje82 »

de tram doortrekken naar Zeist klinkt leuk, maar een groot deel van de reizigers vanuit Zeist moet in het centrum van Utrecht zijn. Zo ben je 's avonds in 10 minuten van Jordanlaan bij de Stadsschouwburg. Zeker buiten de spits moeten heel veel mensen juist in het centrum zijn.
Er stond ergens in een plan ook al het idee om de Zeister lijnen naar de Uithof te laten rijden met een overstap op lijn 12 of 28, dat is ook meteen afgeschoten omdat hierbij heel veel reizigers de bus laten liggen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Daniel »

Vanmiddag had ik de 4480 weer eens... toch knap dat die bus alle software-updates heeft weten te ontlopen, want die heeft nog altijd de reisinfo op de schermen in de oorspronkelijke Qbuzz-uitvoering (versie 1 dus).
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
ovforens
Berichten: 321
Lid geworden op: za 15 mar 2014, 12:15

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door ovforens »

Vanmiddag tijd om te kijken naar het verloop van de flexibele dienstregeling van lijn 12. Het lijkt allemaal best lekker te lopen. Bij de halte Padualaan, de kritieke halte van lijn 12, kan vrijwel iedereen gelijk mee. Als dat niet zo is, hoeft er maximaal 1 bus gewacht te worden. BIj GVU was dat nog wel eens 5 bussen. Vooral dat er na de drukke rit van vertrek 17:11 een minuut later een vrijwel lege dubbelgelede naar de Padualaan wordt gestuurd, is prijzenswaardig.
Om 16:45 wordt dat kennelijk ook geprobeerd maar duurt het te lang voordat de bus er is (16:50): er stappen "maar" 18 mensen in.

Vertrektijd - Aantal wachtenden - Wie blijft er staan - Hoeveel effectieve instappers
16:24 - 81 - 05 - 76
16:28 - 72 - 05 - 67
16:33 - 37 - 02 - 35
16:35 - 08 - 00 - 08
16:39 - 27 - 00 - 27
16:45 - 53 - 31 - 22
16:49 - 66 - 03 - 63
16:50 - 18 - 00 - 18
16:52 - 16 - 00 - 16
16:57 - 47 - 18 - 29
17:02 - 69 - 20 - 49
17:03 - 44 - 00 - 44
17:06 - 47 - 05 - 42
17:11 - 88 - 50 - 38
17:12 - 72 - 00 - 72
-------
~600 instappers in 48 minuten
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Aking »

En die aantallen zijn schattingen of?
ovforens
Berichten: 321
Lid geworden op: za 15 mar 2014, 12:15

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door ovforens »

Neenee, even wat tijd overhebben en kijken.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Aking »

Dus je stond met zo'n klikteller bij de halte en hebt iedere instapper geklikt? :lol:
Etienne
Donateur
Berichten: 7907
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Etienne »

Momenteel is in Ondiep de Draaiweg/-brug afgesloten, waardoor lijn 9 tijdelijk via de route van lijn 6 over de Loevenhoutsedijk rijdt. Op dit traject ontstaan nu wel een beetje een overbediening, temeer daar de ene bus wel stopt op de haltes Nijenoord en A. Geesinkstraat en de andere rit dat weer niet doet.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Bumzle
Berichten: 167
Lid geworden op: di 03 dec 2013, 20:22

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Bumzle »

Die PDF is zeker wel goed zichtbaar: Klik

En dat op mn mobiel...
Pim-AllianceB95
Donateur
Berichten: 1127
Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:27

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Pim-AllianceB95 »

Daniel schreef:Vanmiddag had ik de 4480 weer eens... toch knap dat die bus alle software-updates heeft weten te ontlopen, want die heeft nog altijd de reisinfo op de schermen in de oorspronkelijke Qbuzz-uitvoering (versie 1 dus).
In Groningen rijden ook nog wagens met de versie van 2010, waarin de haltenamen bij het passeren van een halte 'wegvagen' en alle haltes vervolgens, als het goed gaat, één plaats naar boven opgeschoven weer voorzichtig terugkomen. Meestal echter dubbel, of in de verkeerde volgorde.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Aking »

Bumzle schreef:Die PDF is zeker wel goed zichtbaar: Klik

En dat op mn mobiel...
En waarom moet dan precies mijn hood in beeld? :twisted:
Carlos0_0
Berichten: 148
Lid geworden op: wo 29 jan 2014, 08:35
Locatie: Utrecht

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Carlos0_0 »

Daniel schreef:Vanmiddag had ik de 4480 weer eens... toch knap dat die bus alle software-updates heeft weten te ontlopen, want die heeft nog altijd de reisinfo op de schermen in de oorspronkelijke Qbuzz-uitvoering (versie 1 dus).
Ik zag het gisteren ook in lijn 8 gewoon nog met oud scherm, een tijd heb ik het zelfde op lijn 9 ook gezien.
Misschien is er iets dat een aantal geen update kunnen krijgen ?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Daniel »

Ha toevallig, ik zag vanmorgen inderdaad nog een stadswagen met schermen in de oude stijl langsrijden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Busfoto.nl
Berichten: 856
Lid geworden op: za 27 feb 2010, 03:26
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Busfoto.nl »

Het definitieve vervoerplan 2015 is gepubliceerd op de website van het BRU.

Niet extreem veel wijzigingen, wel de opmerking dat door busstation Jaarbeurszijde het aantal reizigers afneemt. Zo is op lijn 25 Cartesiusweg - Oog in Al - CS met 16% afgenomen. Niet vermeld wordt of deze mensen helemaal weg zijn uit het OV of op andere lijnen zijn overgestapt.
Lijn 26 op westelijk deel: -10%

Lijn 72 doet het goed op het Bilthovense deel. In vergelijking met de periode dat de lijn daar nog reed als 284: +685%

Met behoorlijke tegenzin gaat Qbuzz lijn 74 vaker laten rijden in Vianen. Door aan te geven dat de uitbreiding waarschijnlijk tien keer zoveel subsidie kost ten opzichte van het gemiddelde subsidiebedrag, laten ze zien dat ze er weinig heil in zien.

Er gaat weer een extra lijnnummer komen, de 271. Reizigers uit Nieuwegein kunnen daarmee sneller naar De Uithof, omdat de haltes in Kanaleneiland en Hoograven worden overgeslagen.
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3406
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Zugführer »

En nog een nieuw lijnnummer: de huidige ritten van lijn 65 van/naar Het Klooster gaan als lijn 64 rijden
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Daniel »

Die wijziging van 65 naar 64 is wel logisch voor die korte ritten, scheelt een hoop vragende reizigers... "Gaat u naar Het Klooster?" :wink:
Verbaast me overigens wel dat men de nagenoeg niet gebruikte lijn 265 (op het deel Nieuwegein in, het vervoerplan komt hier overeen met m'n waarnemingen) handhaaft terwijl die DRUs naar mijn idee beter van pas zouden komen op de 64/65 die met name laat in de ochtendspits en vroeg in de avondspits een flink capaciteitsprobleem kent naar/van Plettenburg (vooral heel veel scholieren, enige scholen langs de route staan immers op Plettenburg, naast de ook redelijk grote aantallen forensen).
Vooral in de ochtendspits is dat een zeer sterke piek en krijgen zelfs de enkele toegevoegde geleed rijdende ritten het amper weg, in de avondspits lijkt het met geleed wel redelijk te gaan. Dat laatste kan ik op m'n instaphalte Europaplein mooi zien aan de punctualiteit: de rit van 16.28 reed vrijdag en maandag met +8 en een als sardienenblikje uitziende Ambassador, vanmiddag juist weer geleed (nogsteeds goed gevuld) en op tijd.

Zover er ooit al veel reizigers van Bilthoven naar Plettenburg zouden komen kunnen die eventueel ook heel mooi overstappen van 72 op 65 bij Kanaleneiland Zuid of Westraven.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
lint41
Berichten: 441
Lid geworden op: ma 09 jun 2008, 19:49

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door lint41 »

Komende zondag is de jaarlijkse Singelloop in Utrecht, waardoor een groot deel van het centrum afgesloten wordt. U-OV heeft keurig een overzicht van de omleidingen gemaakt. Het meest opvallend vind ik dat de lijnen die normaal de busbaan door de binnenstad gebruiken dit jaar via de Kardinaal de Jongweg en Oudenoord rijden, terwijl deze lijnen vorig jaar via Tolsteeg en 't Goyplein reden. Ook wel logisch, gezien lijn 47 er daar tot 4 oktober ook niet langs kan.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Daniel »

Dat er sinds de nieuwe dienstregeling enkele omlopen met een 12-meter Citaro op lijn 8 rijden was al wel bekend, maar de keuze van de omloop leek vandaag niet helemaal goed gegaan... op de Adama van Scheltemabaan kwam ik vanmiddag een lijn 8 naar Lunetten met standaard Citaro tegen waarvan de reizigers tegen de voorruit aan geplakt stonden zo vol dat hij zat.

Of iemand heeft de bereidheid van reizigers richting de Rijnlaan om naar CS Jaarbeurszijde te lopen overschat natuurlijk :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Aking »

lint41 schreef:Komende zondag is de jaarlijkse Singelloop in Utrecht, waardoor een groot deel van het centrum afgesloten wordt. U-OV heeft keurig een overzicht van de omleidingen gemaakt. Het meest opvallend vind ik dat de lijnen die normaal de busbaan door de binnenstad gebruiken dit jaar via de Kardinaal de Jongweg en Oudenoord rijden, terwijl deze lijnen vorig jaar via Tolsteeg en 't Goyplein reden. Ook wel logisch, gezien lijn 47 er daar tot 4 oktober ook niet langs kan.

Ik ben ook wel benieuwd hoe ze dit willen gaan doen:
• Afsluiting Ledig Erf: omleiding lijn 41. Vervallen halte: Sterrenwijk. Vervangende halte: Rubenslaan.
Als het Ledig Erf is afgesloten zou je lijn 41 namelijk via de Baden-Powellweg en Albatrosstraat kunnen sturen (voor zover de boel daar alweer open is), maar dan kom je nog steeds langs de halte Sterrenwijk. Ook bij een eventuele omleiding via de Tolsteegsingel (wat mij in dit geval alles behalve logisch lijkt) kom je langs de halte Sterrenwijk. Enkel wanneer je vanaf de Waterlinieweg terugsteekt naar de Rubenslaan sla je de halte Sterrenwijk over, maar dat lijkt me ook niet echt een logische route. Meer opties zijn dr niet echt :roll:
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Lijn 45 en 83 gasten