Korte vragen #11
Re: Korte vragen #11
Vreemd, wegens werkzaamheden tussen Ut en Htn wordt Gdm komend weekend gepromoveerd tot IC-station.
Er stoppen per uur extra veel treinen.
4 keer naar Htn - s6000 en s16000
2 keer naar Ddr - s36700
2 keer naar Tl - s6000
6 (!) keer naar Ht - s800, s3500 en s16000
Reizigers naar Ut nemen de rechtstreekse snelbus. Verliestijd is circa 10 minuten ten opzichte van de trein.
Waarom kan zoiets nu wel en anders niet
Er stoppen per uur extra veel treinen.
4 keer naar Htn - s6000 en s16000
2 keer naar Ddr - s36700
2 keer naar Tl - s6000
6 (!) keer naar Ht - s800, s3500 en s16000
Reizigers naar Ut nemen de rechtstreekse snelbus. Verliestijd is circa 10 minuten ten opzichte van de trein.
Waarom kan zoiets nu wel en anders niet
Re: Korte vragen #11
Waarschijnlijk omdat de werkzaamheden nu beperkter zijn dan in eerdere gevallen. De bus komt pas in beeld als een alternatief per trein echt niet mogelijk is.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Korte vragen #11
Mij hoor je niet klagen. Als ik via knoop Ut wil reizen, dan verlies ik circa 15 - 30 minuten, door de 2 extra overstappen en als ik naar het zuiden wil reizen win ik 15 - 30 minuten door de ingelaste IC-stop en spaar ik een overstap uit. Voor Noord-Oost Nederland is via Ah reizen sneller en het scheelt 1 overstap
Re: Korte vragen #11
Ik heb even een vraagje met betrekking tot de poortjes in de stations in Nederland. Ik ga morgen met de trein van Antwerpen naar Amsterdam (met overstap in Rotterdam). Zijn in die stations alle poortjes reeds gesloten (vorig jaar was dit nog niet het geval). Ik werk namelijk bij de NMBS dus ik kan ik de gehele benelux gratis in 1e klas de trein nemen, maar met onze papieren kaart is het onmogelijk om door die poortjes te geraken. Staan er aan de poortjes dan servicemedewerkers om het poortje dan te openen in dergelijke gevallen? Ik zou het nogal stom vinden om daar niet binnen of buiten te geraken. Op het werk kon mij daar niemand een antwoord op geven.
Re: Korte vragen #11
Ik kan je geruststellen. Op Amsterdam Centraal kun je probleemloos het station verlaten.
- Daantje
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 6474
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Re: Korte vragen #11
Op grotere stations zoals Amsterdam Centraal en Rotterdam Centraal zijn de poortjes nog niet gesloten. Dat is alleen op een aantal teststations zoals Woerden. Bovendien hoef je op Rotterdam Centraal om over te stappen niet door de poortjes heen.
Re: Korte vragen #11
Je kan altijd bij een medewerker voor NS naar een passagekaart vragen mocht je toch voor rij gesloten poortjes uitkomen. Waarschijnlijk zitten deze zelfs in de kaartautomaat. Op stations waar de poortjes gesloten zijn staat er ook altijd een automaat binnen de poortjes.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Korte vragen #11
Je haalt twee dingen door elkaar Bee. In de automaat zit een Passagerecht, die moet geladen worden op een ovchipkaart. In Internationale treinen heeft de conducteur sleutelkaarten die uitgedeeld worden aan reizigers met een vervoerbewijs dat geen poortjes kan openen.
Laatst gewijzigd door Freek op do 25 sep 2014, 15:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Korte vragen #11
Nu haal je zelf ook dingen door elkaar, of krijgen reizigers zonder vervoerbewijs echt een kaart om de poortjes te openen ipv een UvB? (A)
Re: Korte vragen #11
Heuj! Dont take me in the mailing Freend!
Re: Korte vragen #11
Aangepast. Stond er mooi stom.
Re: Korte vragen #11
Weet iemand waar de brede seinen op perron 2/3 en 4/5 te Den Haag Centraal voor bedoeld waren die bijna helemaal aan het einde van het perron staan?
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39211
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Korte vragen #11
Doel je op normale seinen met de lampen naast i.p.v. boven elkaar? Aannemelijk hadden die nog een functie toen in het verleden de sporen nog wat verder doorliepen hier en er ook een overloopwissel tussen spoor 2/3 en 4/5 zat t.b.v. het omlopen van de loc van getrokken treinen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Korte vragen #11
Precies, die bedoel ik. :pos:Daniel schreef:Doel je op normale seinen met de lampen naast i.p.v. boven elkaar? Aannemelijk hadden die nog een functie toen in het verleden de sporen nog wat verder doorliepen hier en er ook een overloopwissel tussen spoor 2/3 en 4/5 zat t.b.v. het omlopen van de loc van getrokken treinen.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Korte vragen #11
Zijn dat niet de oude remproefseinen?
Re: Korte vragen #11
Waarom staan er op Rotterdam CS sindskort OV-overstap paaltjes op het perron, er rijden toch geen andere vervoerders? Het paaltje is ook een gewoon paaltje.
Ik zag vanuit de trein ook twee keer "NS logo" onder elkaar staan(waar je normaal twee verschillende vervoerders hebt).
Ik zag vanuit de trein ook twee keer "NS logo" onder elkaar staan(waar je normaal twee verschillende vervoerders hebt).
Regelmatige bezoeker van de 1100 en 3600
Re: Korte vragen #11
Handig als je met een omweg reist, I guess...
Re: Korte vragen #11
Voor reizigers uit internationale treinen die overstappen op binnenlandse treinen, begreep ik.
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Korte vragen #11
De Thalys dus. Plus dat veel mensen uit de Benelux pas in Rotterdam overstappen.
Re: Korte vragen #11
Alleen raar dat je dan in het Nederlands dan een ov-overstap bord neerzet... maargoed, dat is een andere discussie.
Strikt gesproken zou dan een bord met "inchecken" volstaan.
Strikt gesproken zou dan een bord met "inchecken" volstaan.
Regelmatige bezoeker van de 1100 en 3600
Re: Korte vragen #11
Mooi, ik vond het altijd al irritant om helemaal naar de poortjes te moeten lopen om in te checken komend uit de IC Brussel.Tochjo schreef:Voor reizigers uit internationale treinen die overstappen op binnenlandse treinen, begreep ik.
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Korte vragen #11
Op perron 3/4 staat ook zo'n overstapmeubel, zodat je uit kunt checken als je naar het buitenland reist.Tochjo schreef:Voor reizigers uit internationale treinen die overstappen op binnenlandse treinen, begreep ik.
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6239
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Korte vragen #11
Hoe zit met kaartjes voor de fiets ? Kan ik zoiets nog uit de automaat trekken al dan niet in de vorm van een sjipkaartproduct?
"Een touringcar is geen bus"
Re: Korte vragen #11
Strikt gezien stap je over, dus klopt ie wel weer (A)MLouter schreef:Alleen raar dat je dan in het Nederlands dan een ov-overstap bord neerzet... maargoed, dat is een andere discussie.
Strikt gesproken zou dan een bord met "inchecken" volstaan.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 118 gasten