OVer je treinreiservaringen van januari 2009

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen van januari 2009

Bericht door Daniel »

Ahum, je kan ook overdrijven hoor. Dat ding rijdt...
a) planmatig met een los stelletje, ik zit er notabene dagelijks in en heb dat ding nog nooit met meerdere stellen gezien
b) is ook met een los tweetje allesbehalve druk

Maargoed, vandaag had Arriva wat aan je geklaag gedaan: omloopmatig had het losse tweetje weer in die trein gereden (materieel uit de t32521-A rijdt doorgaans de t32560 en dat was dus de 407). Vandaag was het echter het stel uit de t32521-V dat de t32560 reed, en dus een drietje.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
bassie92
Berichten: 196
Lid geworden op: ma 22 dec 2008, 12:18

Re: OVer je treinreiservaringen van januari 2009

Bericht door bassie92 »

Ik weet niet of je gisteren die trein aan heb zien komen maar hij zat echt verschrikkelijk vol ;) en meestal zie ik hem altijd met 2 stellen op dinsdagavond op dat tijdstip ;)
Favoriete trein: ICM, Citypendel
Favoriete bus: O405
November: 526 km
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen van januari 2009

Bericht door Daniel »

Gisteren had ik 'm zelf toevallig gemist, maar ik baseerde m'n mening op m'n eigen waarneming op de afgelopen 13 werkdagen. Op 12 daarvan heb ik deze trein met een los stel gezien en één keer had ik deze trein gemist :P
En overvol was'ie nooit, nog nieteens zitvol zelfs!
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
bassie92
Berichten: 196
Lid geworden op: ma 22 dec 2008, 12:18

Re: OVer je treinreiservaringen van januari 2009

Bericht door bassie92 »

Naja gisteren zat ie in ieder geval wel echt vol. ;) kan best gebeuren voor een keer. Ik dacht trouwens dat het traject altijd met minstens een 3tje werd gereden. Vandaar dat ik een 2tje sowieso al opmerkelijk vond.
Favoriete trein: ICM, Citypendel
Favoriete bus: O405
November: 526 km
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen van januari 2009

Bericht door Daniel »

Het tweetje rijdt normaalgesproken inderdaad alleen als spitsversterking mee, maar er hoeft maar iets te gebeuren of het zit in de doorgaande dienst. Loopt de rangeerbeweging om wat voor reden dan ook vertraging op, waardoor het versterkingsstel niet op spoor 15 staat bij aankomst van de trein dan is de enige resterende optie om het aan de andere kant aan te koppelen. En dan gaat dus automatisch het drietje leeg terug van Gorinchem naar Dordt om de volgende trein te versterken.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
bassie92
Berichten: 196
Lid geworden op: ma 22 dec 2008, 12:18

Re: OVer je treinreiservaringen van januari 2009

Bericht door bassie92 »

Okee, thnx! ;)
Favoriete trein: ICM, Citypendel
Favoriete bus: O405
November: 526 km
tsov
Berichten: 4085
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen van januari 2009

Bericht door tsov »

Ik heb vandaag met een s800 (17.56 uit Mt) een half uur in Culemborg achter een defecte trein gestaan *O* :|
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: OVer je treinreiservaringen van januari 2009

Bericht door M57 »

Ik had vandaag een vertraagde Benelux in m'n dienst (met +62 in Asd). Dat rekte mijn dienst nog eens flink op, terwijl die toch al tegen de tijdsafspraken aan schuurde. Gelukkig was het voor mij betaalde tijd, voor de reizigers ook maar dan anders...
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: OVer je treinreiservaringen van januari 2009

Bericht door Marc »

Hmmm, vandaag twee aanrijdingen in het zuiden van het land.

Vanmorgen moest ik even naar Heerlen, gelukkig was de verstoring voorbij toen ik aankwam op het station. Om 08:30 kwam trein t32118 aan, een van de eerste treinen uit de richting Valkenburg. Ik verbaasde me hoeveel mensen er in een GTW-drietje passen, het leek wel of er geen einde kwam aan de uitstappende reizigers.

Terug in Maastricht bleek ik weer geluk te hebben: trein t6848 was betrokken geraakt bij een aanrijding even buiten Maastricht waardoor er geen treinverkeer mogelijk was tussen Maastricht en Beek-Elsloo/Valkenburg. Rond 13:00 kwam Veolia (uiteraard) als eerste met een snelbus aan (slecht één Ambassador, maar beter dan niets), een half uur later kwam een gele Berkhoff aan als tweede bus. Ondertussen heb ik aan de kant van NS geen bussen gezien. Rond 13:50 waren de beperkingen voorbij en werd het treinverkeer hervat.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je treinreiservaringen van januari 2009

Bericht door Caspar »

Ik zat vanmiddag in de t4547 en ter hoogte van Zaandam maakte een reiziger net achter mij het zichzelf gemakkelijk en stak ouderwets een lekkere dikke sigaar op, alsof het de gewoonste zaak van de wereld was.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je treinreiservaringen van januari 2009

Bericht door Caspar »

Oja, op de terugweg kwam er nog een gepensioneerd HC een rondje door de trein knippen met oude kniptang en jaren 80 pet op.
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: OVer je treinreiservaringen van januari 2009

Bericht door Marc »

Feest vandaag in Maastricht en Heerlen voor het behalen van het ISO-certificaat, onder meer voor een hoog serviceniveau. Er werd koffie/thee/chocolademelk en koeken uitgedeeld, beide stationshallen waren versierd met ballonnen en er werd muziek gedraaid door een DJ. op de website van Dagblad de Limburger staat een filmpje.

Het VIRM-stel voor trein t856 stond vanmiddag defect in Maastricht. Snel werd V'tje 858 naar spoor 2 gerangeerd om een vervangende IC tot Sittard te rijden. Helaas was dit enkele V'tje te krap om alle reizigers mee te nemen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen van januari 2009

Bericht door Daniel »

Arriva was vanmorgen aan het bezuinigen :P In stel 10502 in de t32521-A was de verlichting op Dordrecht Stadspolders nog uit, pas bij Sliedrecht werd die aan gezet.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen van januari 2009

Bericht door Geert »

Kredietcrisis he :P

Vanmorgen een wel erg cynische HC of machinist aan de omroep in trein t2822: "Dames en heren, zoals u doorheeft en inmiddels ook wel gewend bent, rijdt deze trein weer met vertraging. Gelukkig hebben we een nieuwe directeur, dus dat wordt allemaal opgelost. Het volgende station is Rotterdam Alexander." Nou ja, we reden in een slakkengang Nwk voorbij, dus de mensen die al naar het balkon liepen stonden daar 5 minuten te wachten tot ze eens uit konden stappen...
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: OVer je treinreiservaringen van januari 2009

Bericht door mb90 »

Uitzonderlijke luxe vanavond in de pendeltreinen naar Rtd vanaf Rotterdam Stadion met 3 combi's van 2x ICM-III. Alleen Dordt moest het doen met 3x Plan V. Die luxe mag eigenlijk ook wel na de martelgang van vanavond...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen van januari 2009

Bericht door Daniel »

Ze zeggen dat er tegenwoordig minder ICK rijdt in het weekend, maar het leek er niet echt op op Den Haag Centraal vanmiddag... d'r stond een ICK-compositie op spoor 2, 3 én 4, terwijl er normaal maximaal twee tegelijk aanwezig zijn.
Op Den Haag HS stond er ook nog eentje op spoor 2, maargoed, dat doen ze wel vaker in 't weekend omdat er niet genoeg plek is om ze allemaal op de Binckhorst neer te zetten.

Verder nog een opmerkelijke combi in een keteltreintje dat rond 17.00 uur door Dordrecht kwam: voorop zaten twee NMBS 7700en én daar weer achter een 25.5 in opzending. Die zie je niet bepaald vaak samen rijden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50890
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen van januari 2009

Bericht door Suus »

Tijdens een autoritje naar Ede zag ik op de spoorlijn naast de A12 meerdere VIRM's, een goederentrein en een sprinter richting Utrecht stilstaan. Ik begreep niet wat er aan de hand was, later pas hoorde ik het nieuws van Driebergen-Zeist.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
BR628
Berichten: 1623
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:28

Re: OVer je treinreiservaringen van januari 2009

Bericht door BR628 »

Vanmorgen 11:57 te Westervoort:
Afbeelding
In het winterseizoen rijdt TTC de zogenaamde Bergland Express om wintersporters per trein naar het Oostenrijkse skigebied te vervoeren. Dit seizoen heeft men onder andere enkele behoorlijk op leeftijd zijnde rijtuigen van de Duitse maatschappij SVG gehuurd. Helaas zijn er flink wat mankementen aan de rijtuigen geconstateerd en werd de trein na 1 slag Oostenrijk opgeheven, aangezien de Oostenrijkse autoriteiten de trein geweigerd hebben. De rijtuigen hebben vervolgens enkele weken op het opstelterrein Utrecht Cartesiusweg gestaan, maar vandaag werden zij terug richting Duitsland overgebracht. ACTS 7107 is hier onderweg met de desbetreffende vijf rijtuigen ter hoogte van Westervoort onder treinnummer 82290 en zal de trein afleveren in Emmerich.

Meer foto's van dit weekend staan hier, Foto's 2009 / week 4.
Laatst gewijzigd door BR628 op ma 26 jan 2009, 22:31, 2 keer totaal gewijzigd.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: OVer je treinreiservaringen van januari 2009

Bericht door Karl »

Die rijtuigen waren toch eerder ook al door de Oostenrijkse versie van IVW aan de ketting gelegd?
Het is een spectrum.
BR628
Berichten: 1623
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:28

Re: OVer je treinreiservaringen van januari 2009

Bericht door BR628 »

Klopt, IVW heeft er dan ook niks mee te maken.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen van januari 2009

Bericht door Geert »

Vanochtend was door een aanrijding te Wz de NoordOost opgeheven tussen Zl en Ut. In Utrecht keerde de NoordOost op zichzelf (en s2800 kon gewoon doorrijden naar Amfs) zodat er weinig vertraging was voor reizigers tussen Utrecht-Gouda e.v.
En opmerkelijk: een VIRM-IV in de stopper t9825, een speciale zelfs ('Lekker lezen in de trein').
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50890
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen van januari 2009

Bericht door Suus »

De s8800 rijd/reed niet tussen Alphen en Bodegraven vanwege het onschadelijk maken van een bom uit de tweede wereldoorlog, waardoor het gezellig druk was in de lightrail ( s9500 ) :P

In de VIRM die een van de korte ritjes tussen Leiden en Alphen deed, stond op het binnenbeeldscherm scrollend "Dit treindeel gaat na Leiden verder als stoptrein". Waarheen dan , en vooral hoe :P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer je treinreiservaringen van januari 2009

Bericht door Justin »

terugsteken is in de meeste gevallen erg handig, alleen soms denk je van: ****, was ik nu maar wel gewoon via de reguliere manier op weg gegaan...

Vandaag wilde ik met de t5030 van 10.28 van Zwd naar Rtd gaan, ware het niet dat deze trein was opgeheven. De t5135 van 10.24 richting Ddr had ik net gemist, dus wilde ik met de t5035 van 10.33 via Ddr gaan reizen, om vervolgens in de t2130 (10.42) plaats te gaan nemen. Op Rtd, zou ik dan de t21739 van 11.03 naar Ut nemen. Uiteraard kan je dan met de t5130 (v. 10.40 te Zwd) naar Rtd afreizen, maar het is wel een krappe overstap. Goed, dit was het plan, en dat lukte dus niet.

De t5035 kwam om 10.36 Zwd uit, en we stonden na de Grbr zo'n 4 minuten voor een rood sein. Ik kon vanuit de bocht nog net uitkijken op Ddr. Ik zag in combinatie met de AV wel waarom: de t5130 vertrok van spoor 3, en de t2130 kwam vanuit spoor 42 op het laatste moment voorrijden, naar spoor 3(b), en zou vanaf daar pas gaan rijden. Naja, dat betekende dus dat ik ook pas om 10.43 op spoor 4b nota bene aan kwam rijden. Ik moest dus terug rennen, en eenmaal bij spoor 3b aangekomen vertrok de losse IRM-VI. Verdikkeme denk ik, had net zo goed op de t5130 op Zwd kunnen wachten!

Goed, dan maar met de t2230 naar Rtd, en ik merk ineens dat spoor 2 buiten dienst is. En ja, de spoorwijziging kwam al, de t2230 zou vanaf spoor 4 gaan vertrekken. Door de spoorbezetting van de s5000 op 4b, was het niet zo moeilijk dat de t2230 van spoor 4a zou gaan, en ja ik mocht nog een keertje gaan lopen.

Gelukkig dat ik geen erge haast had om naar Ut te komen, maar het was weer zo'n moment van 'ja wat moet ik hier mee?'

Overigens had ik van Geert later vernomen dat er een s1900 defect stond op spoor 3 op Ddr :p.

De terugweg... verliep gelukkig wel wat rooskleuriger, en de hc van de t12760 kon niet wachten totdat we in Rtd waren, bij de bocht van de Wspl riep hij om: "We naderen Rotterdam Centraal, het eindpunt van deze oh zo grandioze rit. Wilt u bij het uit- en overstappen denken aan uw bagage, neemt u die mee, want dat scheelt u mogelijke kosten en voor ons weer een tocht naar de gevonden voorwerpen. Verder wenst het treinpersoneel u nog een hele fijne, gezellige avond en hopelijk tot ziens bij de volgende keer!"
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen van januari 2009

Bericht door Daniel »

Vanmorgen reed de t32521 met +10, GTW's en aanvriezende mist bleken nog altijd geen goede combinatie te zijn. In Gorinchem stopte'ie ook nog eens te vroeg, waardoor de achterste deur nog buiten het perron uitkwam (precies voor een hek :P ). Met alle uitstappers dus maar naar voren gelopen, maar toen maakte de trein al aanstalten om weg te gaan rijden. Kwam mooi van pas dat die GTW's ook een noodknop hebben, de machinist vragen de deuren nog even te openen is een stuk minder ingrijpend dan gelijk aan de noodrem moeten hangen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je treinreiservaringen van januari 2009

Bericht door Caspar »

Zou dat te vroeg stoppen langs een perron deze dagen te maken kunnen hebben met tractieproblemen door het weer?

Zondagavond stond er ook een Virm (9262 meen ik) in Heiloo die een aantal meters te vroeg tot stilstand was gekomen, en daar nog over de overweg stond, ipv langs het perron. Een HC die de achterste bak in de gaten hield voor de uitstappers, riep naar een collega op het tegenoverliggende spoor: Ja weer es tractieproblemen he...
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten