Routekaart op wikipagina

Hier kunnen vragen worden gesteld of discussies worden gehouden over de wiki. Inhoudelijke wijzigingen kunnen in de wiki zelf gemaakt worden.
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3407
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: Routekaart op wikipagina

Bericht door Zugführer »

Dat is een probleempje waar ik nog een keer iets op moet verzinnen, ook bij de RB20. Omdat het verschillende verbindingen zijn hebben ze daar in Duitsland een nieuwe "superroute" van gemaakt die uit de verschillende routevarianten bestaat. Die worden echter dus niet weergegeven als je er naar linkt, blijkbaar. De oplossing zou kunnen zijn te kiezen voor één van de relaties of twee links plaatsen op de één of andere manier.

De puntjes die Meltrain en Daniel noemden zijn als het goed is opgelost. Lijnbundel A27 en nieuwe situatie Breda nog niet
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9157
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Routekaart op wikipagina

Bericht door regenmaker »

Is het de bedoeling om ook alle Duitse verbindingen een routekaart te geven?
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3407
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: Routekaart op wikipagina

Bericht door Zugführer »

Dat kan ja, op deze site kan je terug vinden wat er al is: http://ra.osmsurround.org/index
Typ in "RB20" bij "Relation name" en je ziet een overzicht van alle RB20 die momenteel in OpenStreetMap zitten.
Er zijn dus 10 verschillende relaties voor alle verschillende mogelijkheden die er zijn bij de euregiobahn.
Ik heb nu voor de laatste in de rij "die euregiobahn" gekozen, de "route_master", dat is dus een relatie die uit alle andere relaties bestaat. Zou dus ideaal zijn, maar dat blijkt dus niet te werken.

Daaronder zie je hetzelfde met de RB20 in Berlin-Brandenburg, maar daar is het geen probleem en kan je gewoon kiezen voor de verwijzing naar de bovenste, omdat de heen- en terugweg praktisch hetzelfde zijn.
Het is daar dus gewoon een kwestie van "kaart=374697" toe te voegen in de infobox
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50894
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Routekaart op wikipagina

Bericht door Suus »

Even kijken wat mogelijke probleemlijnen zijn in NRW.

RB20 heeft vier* eindpunten met/zonder vleugeldiensten en in de zomer nog toeristische ritten.
RB21 bestaat uit twee afzonderlijke diensten.
RB33 bestaat uit twee afzonderlijke diensten die elkaar gedeeltelijk overlappen en nog een vleugelgedeelte.
RE57 heeft drie eindpunten met vleugeltreinen.
RB89 heeft twee overlappende diensten, daarbij slaan de treinen tot Warburg stations over, de treinen tot Paderborn stoppen op alle stations. RB69 en RB89 rijden samen tussen Münster en Hamm.
S2 heeft vier eindpunten, waarbij er geen vleugelconcept wordt toegepast.

*RB20 is zo gecompliceerd dat ik er een hele alinea over zou kunnen schrijven maar daar heb ik geen zin in.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3407
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: Routekaart op wikipagina

Bericht door Zugführer »

Correct, ik ben benieuwd hoe de situatie wordt als de ringlijn naar Stolberg Hbf klaar is trouwens, kan haast alleen nog maar onduidelijker worden :mrgreen:
Ik heb bij de RB20 nu één van de varianten gekozen om boven in de routestrip te zetten, Heerlen-Düren en verder in de routestrip nog links gezet naar andere varianten, maar het is niet echt ideaal.
Misschien is een lijstje met alle mogelijke varianten er onder een beter idee.
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3407
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: Routekaart op wikipagina

Bericht door Zugführer »

huibe schreef:Lijnen 400 en 401 kloppen niet op halte niveau. Meerkerk staat er in en Nieuwendijk ontbreekt en ookm Breda CS ontbreekt (en ook de route naar het nieuwe station).
Als het goed is staan er ze nu goed in. De route naar het nieuwe station heb ik niks meer aan veranderd, hoe gaat die volgens jou? Zoals hij er nu in staat lijkt het in overeenstemming te zijn met wat op de site van Veolia staat.
Daniel schreef: Edit: ook onjuist... lijn 387 staat in Gorinchem via de Banneweg ingetekend maar rijdt via de Nieuwe Wolpherensedijk tussen de A27 en het station. De halte P+R Meerkerk mag er bij die lijn ook uit trouwens.

Edit2: route van lijn 388 in DAV is helemaal beroerd, die staat er via de N214 van Papendrecht naar Bleskensgraaf in, terwijl die via de A15 - Parallelweg - N482 langs station Sliedrecht rijdt.
Deze staan er nu ook goed in volgens mij :)
Daniel schreef:sommige lijnen zijn tot in detail ingetekend compleet met de beide richtingen, maar andere weer niet.
In principe zijn alle routes in één richting ingetekend, de andere richting staat in een andere relatie. Bij lijn 388 vind je de "heenweg" die ik op de pagina gezet heb hier, de "terugweg" Dordrecht-Utrecht vind je
hier. Maar omdat de verschillen minimaal zijn weet ik niet of het de moeite waard is er op de één of andere manier ook een link naar de andere richting in te zetten.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39178
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Routekaart op wikipagina

Bericht door Daniel »

Wat de routes van 387 en 388 betreft: 387 staat nu in Gorinchem naar de officiële eindhalte getekend, maar die U-bocht maakt geenenkele bus, ze stoppen doorgaans gewoon aan het grote perroneiland.

Bij de 388 was ik nog wat vergeten te zeggen, dus hierbij alsnog: bij Ziekenhuis Dordwijk in Dordrecht halteert deze bij de halte aan de Overkampweg om vervolgens gelijk op de grote rotonde te keren. Het stukje over de Karel Lotsyweg mag er dus uit (zal een restant van de oude route zijn, want toen die lijn nog naar Dordrecht Slangenburg reed stopte 'ie wel bij de halte daar)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
huibe
Berichten: 1250
Lid geworden op: di 29 sep 2009, 15:54

Re: Routekaart op wikipagina

Bericht door huibe »

Route naar het station klopt. Ik dacht te zien dat die eerst niet goed was ingetekend
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3407
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: Routekaart op wikipagina

Bericht door Zugführer »

Bedankt voor jullie feedback. Ik denk dat ik de situatie in Gorinchem heb aangepast zoals Daniel bedoelde. Vertrekt de lijn wel op de andere halte? En nog een vraagje: stopt lijn 388 bij het ziekenhuis nu in beide richtingen bij dezelfde halte?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39178
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Routekaart op wikipagina

Bericht door Daniel »

Zugführer schreef:Bedankt voor jullie feedback. Ik denk dat ik de situatie in Gorinchem heb aangepast zoals Daniel bedoelde. Vertrekt de lijn wel op de andere halte?
Nee nog niet, wellicht dat een kaartje handiger is. Aankomen doet de 387 dus aan het hele grote eiland waar halte A t/m F aan liggen, vertrekken van halte I wat het perron uiterst rechts haaks op de Stationsweg is.
En nog een vraagje: stopt lijn 388 bij het ziekenhuis nu in beide richtingen bij dezelfde halte?
Dat klopt ja. Overigens doen alle streeklijnen dat daar.
Bij de halte voor de ingang van het Ziekenhuis aan de Karel Lotsyweg stoppen uitsluitend de stadsbussen zoals hier te zien is. (Lijn 2 keert daar dus in beide richtingen via de rotonde in de Karel Lotsyweg en gebruikt niet de streekhalte waar hij wel langs rijdt)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Routekaart op wikipagina

Bericht door MdJ »

Hu? Lijn 2 naar Dubbeldam komt vanaf het station toch bij dezelfde halte als lijn 7 naar Sterrenburg?

(Kan ook zijn dat het een omleiding was toen ik daar was?)
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39178
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Routekaart op wikipagina

Bericht door Daniel »

Lijn 2 komt langs allebei de haltes in beide richtingen, maar officieel (gezien waar hij op het bord staat en waar de vertrekstaten hangen) stopt hij in beide richtingen bij de halte waar ook 7 Centrum stopt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21346
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Routekaart op wikipagina

Bericht door Meltrain »

Ik zie dat Zugführer nu ook bij verschillende stations een link plaatst naar OpenStreetMap met daarop de locatie.
Op zich leuk natuurlijk, maar een verwijzing naar Google Maps lijkt me handiger hiervoor omdat je dan ook StreetView en Earth kunt gebruiken.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten