OVer je reiservaringen in september 2014
Re: OVer je reiservaringen in september 2014
Kan iemand de krant even bellen? Ik heb zowaar internet in de trein *O* (Iets wat me in de laatste 10+ treinen niet gelukt is :X )
Re: OVer je reiservaringen in september 2014
Zaterdag is de rustigste dag van de week in het noorden. De studenten reizen op vrijdagavond en op zondagmiddag ;)waldo79 schreef:Vandaag een dagje Groningen gedaan. Omdat ik de Intercity naar Zl en verder net had gemist had ik t9154 als alternatief achter de hand. Het was over het algemeen erg rustig en in het altijd bruisende Hgv stapten amper mensen in en uit. Het ICM4 was dan ook royaal te noemen.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: OVer je reiservaringen in september 2014
Vooral zondagavond hoor. Op zondagmiddag kan je ook een kanon afschieten in die treinen.Vinny schreef:Zaterdag is de rustigste dag van de week in het noorden. De studenten reizen op vrijdagavond en op zondagmiddag ;)waldo79 schreef:Vandaag een dagje Groningen gedaan. Omdat ik de Intercity naar Zl en verder net had gemist had ik t9154 als alternatief achter de hand. Het was over het algemeen erg rustig en in het altijd bruisende Hgv stapten amper mensen in en uit. Het ICM4 was dan ook royaal te noemen.
Re: OVer je reiservaringen in september 2014
Ben onderweg naar hulst met lijn 20 en hij rijdt geleed *bus* morgen maak ik een reisverslag
Re: OVer je reiservaringen in september 2014
Ik las gisteren een gerucht dat een bepaalde serie restauratierijtuigen van de DB per vannacht (tijdelijk?) uit dienst zouden gaan. Ik heb nu vandaag inderdaad twee Berlijn-stammen gezien zonder restaurant, is het gerucht waar of is het gewoon toeval?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: OVer je reiservaringen in september 2014
Dan kun je toch zelf een e-mail sturen? ;-)Aking schreef:Kan iemand de krant even bellen? Ik heb zowaar internet in de trein *O* (Iets wat me in de laatste 10+ treinen niet gelukt is :X )
Re: OVer je reiservaringen in september 2014
Aankomend weekend wil ik weer is een mooi rondje plannen. Uiteraard voor zaterdag en zondag. Is er iemand die mij kan vertellen wat voor soort dagkaarten de vervoerders hebben? Misschien dat er al iemand is met een overzicht. Dan zou ik me reis helemaal kunnen plannen met de bus. Het maakt niet uit van waar het vandaan komt.
Buschauffeur & Trambestuurder
Qbuzz (U-OV)
Garage Morsebaan Nieuwegein
Garage Remiseweg Nieuwegein
Qbuzz (U-OV)
Garage Morsebaan Nieuwegein
Garage Remiseweg Nieuwegein
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6239
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: OVer je reiservaringen in september 2014
Omdat ik moddervet wordt en vaak meer overstaptijd dan reistijd heb, heb ik een fiets gekocht voor gebruik in Nijmegen. Nu met fiets in trein van Helmond naar Dukenburg. Rit uitgezocht op feit dat er DDZ zou rijden :')
In Helmond kreeg ik bij de kaartautomaten een OV dagkaart en fietsdagkaart van iemand die ze niet meer nodig had *bus*
In Helmond kreeg ik bij de kaartautomaten een OV dagkaart en fietsdagkaart van iemand die ze niet meer nodig had *bus*
"Een touringcar is geen bus"
Re: OVer je reiservaringen in september 2014
Betreft een HC uit Zutphen (de torenstad) die vaker op de s3600 zit. Voor vaste reizigers moet het een bekende omroep zijn.Wat wel weer leuk was, was de omroep van de conducteur: Deventer werd als ‘Koekstad’ omgeroepen en in de aankondiging waar de trein verder nog ging stoppen (een hele waslijst uiteraard) benoemde de conducteur de plaatsen waar mogelijk met een bijnaam. Weer eens wat anders dan het standaard riedeltje!
Re: OVer je reiservaringen in september 2014
Mijn t140 gisteren reed inderdaad zonder restauratie, en volgens bahn.de rijdt ook vandaag alles zonder restauratie. Op Drehscheibe lees ik dat er weer problemen met de buffers schijnen te zijn (dezelfde reden waarom ze ooit uitgeruild zijn met de bistro's die eerst naar Nederland kwamen).Bee schreef:Ik las gisteren een gerucht dat een bepaalde serie restauratierijtuigen van de DB per vannacht (tijdelijk?) uit dienst zouden gaan. Ik heb nu vandaag inderdaad twee Berlijn-stammen gezien zonder restaurant, is het gerucht waar of is het gewoon toeval?
Re: OVer je reiservaringen in september 2014
Precies twee jaar geleden is een restauratiewagen bij Stuttgart ontspoord... Misschien heeft men toen een overgangstermijn van twee jaar gezet, die vandaag afgelopen is...
«Het station van Emden hoeft zich niet te verschuilen achter de stations van Stuttgart en Leipzig. Het zou mooi zijn als het dat desondanks deed.» — Max Goldt
Re: OVer je reiservaringen in september 2014
Het schijnt dat binnenkort de bistro-rijtuigen uit de intercity's tussen Keulen en Norddeich worden gehaald, die zouden dan waarschijnlijk doorschuiven naar de s140.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- Daantje
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 6474
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in september 2014
Ik ging vanmiddag naar Delft vanaf Rotterdam maar in Schiedam werd omgeroepen dat door een brandmelding in de tunnel bij Rijswijk mijn IC niet verder zou rijden en terugging naar Rotterdam. Vanaf spoor 2 zouden er stoptreinen gaan die tot Delft reden, dat was gelukkig ook zo en gelukkig had ik op Rotterdam een trein eerder dan gepland zodat ik in Delft m'n bus nog gehaald had en alsnog op tijd was. Op de terugweg was het allemaal weer over.
Re: OVer je reiservaringen in september 2014
In Leiden vindt momenteel de opbouw voor het Leidens Ontzet (3 oktober) plaats, waarvoor de gehele week de complete binnenstad (alles binnen de singels) is afgesloten. Om deze reden ligt het busnet (weer) op z'n gat, waarbij alle lijnen die het centrum aandeden omgeleid zijn. Ik heb de omleidingen even gevisualiseerd voor de geïnteresseerden: https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... IbQy61YXGE
Het viel mij op dat de lijnen 169/182/186/187 naar Alphen & Gouda nogal creatief omgeleid zijn: eerst over de Willem de Zwijgerlaan, vervolgens via de Kooilaan en de Zijlsingel naar het Levendaal. Er wordt naar mijn idee dan gigantisch omgereden over een weg die er totaal de capaciteit niet voor heeft (Zijlsingel), terwijl men ook over het Engelendaal in Leiderdorp had kunnen rijden (route 365).
Ook viel het me op dat lijn 6 richting Leiden Centraal na de halte Sumatrastraat de parallelbaan van de Willem de Zwijgerlaan oprijdt, om de halte Kooipark aan te doen. Deze halte wordt normaal maar 1× per uur aangedaan door de 183, dus waarom lijn 6 daar nu ineens langs moet..?
Het viel mij op dat de lijnen 169/182/186/187 naar Alphen & Gouda nogal creatief omgeleid zijn: eerst over de Willem de Zwijgerlaan, vervolgens via de Kooilaan en de Zijlsingel naar het Levendaal. Er wordt naar mijn idee dan gigantisch omgereden over een weg die er totaal de capaciteit niet voor heeft (Zijlsingel), terwijl men ook over het Engelendaal in Leiderdorp had kunnen rijden (route 365).
Ook viel het me op dat lijn 6 richting Leiden Centraal na de halte Sumatrastraat de parallelbaan van de Willem de Zwijgerlaan oprijdt, om de halte Kooipark aan te doen. Deze halte wordt normaal maar 1× per uur aangedaan door de 183, dus waarom lijn 6 daar nu ineens langs moet..?
Re: OVer je reiservaringen in september 2014
Met drie oktober ligt gewoon de hele stad bijna twee weken plat. Daar stellen we ons als leidenaren dan ook op in, dat accepteren we gewoon. Ik peins er niet eens over om met de bus te gaan in deze periode.
Mijns inziens hadden ze gewoon alle bussen naar het zuiden/oosten moeten laten eindigen op station Lammenschans, en de prijs voor Lammenschans-Centraal moeten vergoeden (doet het GVB ook als de metro weer eens plat ligt). Richting Katwijk/Noordwijk is gelukkig niet geblokkeerd. Richting voorschoten/den haag kan prima via de huidige omleiding over de Haagweg. Alle andere omleidingen zijn dusdanig filegevoelig dat het gewoon nauwelijks zin heeft zo (zo loopt de omleiding over de witte singel via twee spoorwegovergangen waar sowieso al altijd file staat, en de zijlsingel staat ook altijd file en er ligt ook een beweegbare brug die nog meer file veroorzaakt).
Mijns inziens hadden ze gewoon alle bussen naar het zuiden/oosten moeten laten eindigen op station Lammenschans, en de prijs voor Lammenschans-Centraal moeten vergoeden (doet het GVB ook als de metro weer eens plat ligt). Richting Katwijk/Noordwijk is gelukkig niet geblokkeerd. Richting voorschoten/den haag kan prima via de huidige omleiding over de Haagweg. Alle andere omleidingen zijn dusdanig filegevoelig dat het gewoon nauwelijks zin heeft zo (zo loopt de omleiding over de witte singel via twee spoorwegovergangen waar sowieso al altijd file staat, en de zijlsingel staat ook altijd file en er ligt ook een beweegbare brug die nog meer file veroorzaakt).
Re: OVer je reiservaringen in september 2014
Ik ben het met je eens dat het niet erg handig is om over de huidige omleidingsroutes te rijden, maar in Leiden heb je helaas weinig andere keus, als je vasthoudt aan Centraal als eindpunt. Wat wel anders had gekund, is de communicatie vanuit Arriva: het overzicht van omleidingen kwam pas donderdag online en bij de haltes is niets te vinden van vervangende lijnen (voorbeeld: bij Kooipark komen lijn 169/182/186/187 in plaats van 6/56, maar er zit een zak over het haltebord dat de halte vervallen is voor lijn 6 & 56 en reizigers worden verwezen naar de Willem de Zwijgerlaan). Ook is het onduidelijk welke bussen waar stoppen - een 169 stopte niet bij de Sumatrastraat op de omleidingsroute, maar een 182 weer wel. Ook rijdt 6 via de parallelbaan langs de halte Kooilaan, zoals ik al zei, maar de andere bussen op de route niet. Ten slotte zullen niet alle bussen stoppen bij de Noordzijde van het station, terwijl ze er wel langsrijden (een chauffeur vermaande mij tijdens een omleiding van lijn 6 afgelopen voorjaar dat ik daar niet in mocht stappen, omdat ze al zo weinig tijd hadden op de omleidingsroute). :N
Re: OVer je reiservaringen in september 2014
Ik dacht net even dat mijn bus van Breda naar Terheijden niet kwam opdagen. Hij had vertraging opgelopen op zijn rit die die ervoor moest rijden.
Re: OVer je reiservaringen in september 2014
Met dit verschil dat je dan in Leiden een hoop reizigers op een station dumpt waar twee keer per uur een trein rijdt, waardoor je met een beetje pech een halfuur wachttijd hebt, en vice versa.Bakpapier schreef:Mijns inziens hadden ze gewoon alle bussen naar het zuiden/oosten moeten laten eindigen op station Lammenschans, en de prijs voor Lammenschans-Centraal moeten vergoeden (doet het GVB ook als de metro weer eens plat ligt).
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Re: OVer je reiservaringen in september 2014
Vanavond ging tijdens een van mijn ICD-ritjes het licht uit. Enige tijd nadat het weer aan was werd er omgeroepen dat de conducteur zo even met de pet langskwam, zodat ze volgende keer wel op tijd konden betalen. Mooie actie wel
Re: OVer je reiservaringen in september 2014
In de spits rijden er meer treinennvdw schreef:Met dit verschil dat je dan in Leiden een hoop reizigers op een station dumpt waar twee keer per uur een trein rijdt, waardoor je met een beetje pech een halfuur wachttijd hebt, en vice versa.Bakpapier schreef:Mijns inziens hadden ze gewoon alle bussen naar het zuiden/oosten moeten laten eindigen op station Lammenschans, en de prijs voor Lammenschans-Centraal moeten vergoeden (doet het GVB ook als de metro weer eens plat ligt).
Je kunt je bus zo uitkiezen (met behulp van 9292ov bij een langer durende omleiding) dat deze aansluit op de trein
Je kunt Lammenschans - centraal makkeljik fietsen (voor inwoners van leiden)
Je kunt alsnog enkele busritten naar CS laten rijden, simpelweg omdat daar de busparkeerplaats zich bevindt en je dus op een gegeven moment wel zult moeten.
Het gaat om niet zo heel erg veel buslijnen (186/7, 182, 365 zuid etc.)
Re: OVer je reiservaringen in september 2014
Kom je weer op het idee uit dat het overstappunt te dicht op de stad ligt. Kost reizigers. Omdat reizigers niet alleen op cs moeten zijn maar ook in de stad :)
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Re: OVer je reiservaringen in september 2014
Het gaat hier om een omleiding van maximaal 2 weken. Dat 'kost' dus geen reizigers, want die reizigers hebben niet echt een beter alternatief. Wat er nu geboden wordt (urenlang in de file staan met de bus) is ook geen alternatief. Je gaat als reiziger niet voor twee weken lang een auto kopen en als je een auto hebt ga je sowieso over het algemeen niet met de bus.
Vanuit zoetermeer kun je wel met de tram naar NOI en dan met de trein naar Centraal. DAt is met deze omleiding sneller denk ik.
Vanuit zoetermeer kun je wel met de tram naar NOI en dan met de trein naar Centraal. DAt is met deze omleiding sneller denk ik.
Re: OVer je reiservaringen in september 2014
Ik krijg zelf het idee dat je misschien even vergeet dat het heel makkelijk is om reizigers uit het OV te "pesten", maar het heel moeilijk is om ze weer terug te winnen. Een inkorting, ook al is die tijdelijk, kost veel reizigers die je pas jaren later weer een keer terug hebt gewonnen.
Re: OVer je reiservaringen in september 2014
Klopt, maar als het alternatief inderdaad 2 weken lang met de bus in de file staan is, is dat ook niet goed voor je tevredenheid. Voor mij zou 2 weken lang een betrouwbare overstap (zonder extra kosten) een stuk positiever zijn dan 2 weken lang een verrassing hoe laat de bus nu weer eens aankomt cq. vertrekt.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 50 gasten