Discussietopic Gelderland, Overijssel en Flevoland

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Discussietopic Gelderland, Overijssel en Flevoland

Bericht door regenmaker »

Het nieuwe discussie forum over Oost-Nederland en de Flevopolder! :D
Zo worden andere topics niet meer ''vervuild'' met off-topic posts.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Discussietopic Gelderland, Overijssel en Flevoland

Bericht door SuperGhost »

Om meteen maar de discussie uit een vorige topic hier te verplaatsen:
Vinny schreef:Voor de bediening Arnhem-Nijmegen zie ik toch het meest in zonetreinen: de IC Schiphol-Nijmegen tussen Arnhem en Nijmegen op de tussengelegen stations laten stoppen.
Mee eens, dat is ook de beste optie. Bijkomend voordeel is dat ook Arnhem Zuid, Elst en Nijmegen-Lent een rechtstreekse verbinding met de Randstad krijgen.

Enige is dat je 's avonds en zondags de sprinter Zutphen-Nijmegen dan eigenlijk 2x p/u moet laten rijden op Arnhem-Nijmegen, aangezien slechts een uursverbinding te weinig is voor zo'n verstedelijkt gebied (nu rijden er 's avonds 3 treinen per uur). Dat zou geen probleem hoeven zijn, aangezien dat met één extra treinstel gedaan kan worden.
Laatst gewijzigd door SuperGhost op za 27 sep 2014, 23:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Discussietopic Gelderland, Overijssel en Flevoland

Bericht door regenmaker »

Vind ik niet heel erg positief als IC's ook stoppen tussen Arnhem en Nijmegen. Mensen willen juist snel van Arnhem naar Nijmegen. Nijmegen Lent is ook nooit druk. Alleen op Elst stoppen zou ik een beter plan vinden.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Discussietopic Gelderland, Overijssel en Flevoland

Bericht door SuperGhost »

regenmaker schreef:Vind ik niet heel erg positief als IC's ook stoppen tussen Arnhem en Nijmegen. Mensen willen juist snel van Arnhem naar Nijmegen. Nijmegen Lent is ook nooit druk. Alleen op Elst stoppen zou ik een beter plan vinden.
Er blijven gewoon 4 snelle IC's dan, alleen de doorgaande IC (Zwolle-Roosendaal) gaat dan non-stop rijden, terwijl de IC-Schiphol (waarvan Arnhem-Nijmegen het laatste stukje is) neemt die stops dan over.
Hiermee voorkom je ook dat de doorgaande reiziger last krijgen van die tussenstops, terwijl reizigers Nijmegen-Utrecht gewoon 4 rechtstreekse treinen behouden en ook 4x snel kunnen blijven reizen (alleen 2x in Arnhem overstappen). Voordeel is ook dat 's avonds er 4 snelle IC's blijven rijden.

En meer dan 4 snelle IC's op Arnhem-Nijmegen zijn er (voorlopig) nog niet nodig.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Discussietopic Gelderland, Overijssel en Flevoland

Bericht door regenmaker »

Alleen zou je die IC's wel in een kwartierdienst moeten laten rijden, weet niet of dat haalbaar is.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Discussietopic Gelderland, Overijssel en Flevoland

Bericht door SuperGhost »

Die rijden al bijna in een kwartiersdienst (gezien vanuit Arnhem):
.04 vertrek IC Nijmegen (uit Den Helder)
.19 vertrek IC Nijmegen (uit Schiphol)
.22 vertrek IC Roosendaal (uit Zwolle)

De IC uit Zwolle komt .21/.51 aan in Arnhem, maar sommige komen al om .19 aan (wellicht met een goederenpad te maken?)
Die kan in principe ook structureel om .19/.49 in Arnhem aankomen, want 21 minuten reistijd tussen Zutphen en Arnhem is genoeg en 23 minuten wat overmatig. Dan kun je al om .20 vertrekken uit Arnhem (zoals vroeger ook werd gedaan) en is het al 14-16 verdeeld. Als je het precies 15-15 wil, kun je evt. de IC uit Den Helder 1 minuutje later laten vertrekken.
Nitein-Repart
Berichten: 3469
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Discussietopic Gelderland, Overijssel en Flevoland

Bericht door Nitein-Repart »

Kan ik hier mijn eigen verzoeknummertje aanvragen:

Ik vraag u om lijn 28 tussen Doetinchem en Gendringen op werkdagen om .55 en .25 te laten vertrekken uit Doetinchem en om .05 en .35 te laten arriveren. Wentelen in Gendringen gebeurt dan om .15 en .45. De lijn ligt nu assymmetrisch en sluit slecht aan op de trein naar Arnhem. Veel mensen hebben baat bij een betere aansluiting en dit zorgt ook voor een snellere verbinding tussen Ulft/Gendringen en de rest van Nederland.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1128
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: Discussietopic Gelderland, Overijssel en Flevoland

Bericht door Tochjo »

Ik herinner me dat de tijden van lijn 28 enkele jaren geleden zijn afgestemd op lijn 74 naar Enschede.
Nitein-Repart
Berichten: 3469
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Discussietopic Gelderland, Overijssel en Flevoland

Bericht door Nitein-Repart »

Das alleen de heenrichting (overstap 4 min) en niet de terugrichting (overstap 12 min). Als je ze op de Brengtrein laat aansluiten wordt de overstap in beide richtingen 7 minuten.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Discussietopic Gelderland, Overijssel en Flevoland

Bericht door SuperGhost »

Erno-BE schreef:Kan ik hier mijn eigen verzoeknummertje aanvragen:

Ik vraag u om lijn 28 tussen Doetinchem en Gendringen op werkdagen om .55 en .25 te laten vertrekken uit Doetinchem en om .05 en .35 te laten arriveren. Wentelen in Gendringen gebeurt dan om .15 en .45. De lijn ligt nu assymmetrisch en sluit slecht aan op de trein naar Arnhem. Veel mensen hebben baat bij een betere aansluiting en dit zorgt ook voor een snellere verbinding tussen Ulft/Gendringen en de rest van Nederland.
Ik zou hem dan doordeweeks een kwartier draaien, om de reizigers beter te laten spreiden over de treinen. Bovendien heb je dan ook aansluiting op de trein naar Winterswijk.

Als ik de bedoeling voor de lijnvoering op Enschede/Neede-Winterswijk/Varsseveld-Doetinchem ook goed begrijp (lijn 74 gaat buiten de spits een kwartier draaien en in de spits elk kwartier rijden) houdt je dan ook goede overstappen op lijn 74 (6 minuten). Wellicht kan je van lijn 74 en 28 dan weer één lijn maken zoals vroeger (vroeger is er een tijd een doorkoppeling geweest tussen die lijnen).
Nitein-Repart
Berichten: 3469
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Discussietopic Gelderland, Overijssel en Flevoland

Bericht door Nitein-Repart »

Kun je een uitwerking van de dienstregeling dan geven, SuperGhost?
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Discussietopic Gelderland, Overijssel en Flevoland

Bericht door SuperGhost »

Exacte tijden heb ik niet gehoord, alleen dat lijn 73 straks vermoedelijk de hoofdlijn wordt (en dus altijd in Winterswijk goed aansluit op de trein), dat lijn 72 doorgetrokken wordt naar Varsseveld en lijn 74 in de spits 4x per uur gaat rijden tot Groenlo (2x door naar Enschede, 2x overstap op 73).

Daaruit kun je haast concluderen dat lijn 74 een kwartier verschoven gaat worden, aangezien er in de daluren samen met lijn 73 wel een halfuursdienst gereden moet worden.

Het lijkt me ook wel de beste oplossing, aangezien je dan in Winterswijk én Doetinchem aansluit op de trein (nu alleen in Doetinchem) en geen van beide lijnen een kwartiersverschuiving hoeft te geven (want 74 rijdt toch al 4x p/u in de spits dan).
Effectief heb je dan ook op Lichtenvoorde-Doetinchem-Arnhem ook een kwartiersdienst in de daluren, omdat lijn 72 dan een kwartier na lijn 74 rijdt en via de trein ook een verbinding met Doetinchem-Arnhem geeft.

Ook heb ik gehoord dat lijn 72 voor een betere bediening van Lichtenvoorde-Zuid gaat zorgen, dus ik vermoed dat hij via de Varsseveldseweg gaat rijden door Lichtenvoorde i.p.v. via de N18 langs Lichtenvoorde heen.
Nitein-Repart
Berichten: 3469
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Discussietopic Gelderland, Overijssel en Flevoland

Bericht door Nitein-Repart »

Ik bedoel van jouw plannen van lijn 28?
"Kwartier laten draaien" vind ik vaag. Waarvan? Van de weekenddienstregeling? Krijg je exact mijn voorstel. Of van de huidige weekdienstregeling? Houd je nog steeds het probleem van scheve en slechte aansluitingen op de trein.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Discussietopic Gelderland, Overijssel en Flevoland

Bericht door regenmaker »

Erno even een vraag tussendoor: Vind je dat de situatie in de Achterhoek verbeterd is met de komst Arriva in 2010?
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Nitein-Repart
Berichten: 3469
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Discussietopic Gelderland, Overijssel en Flevoland

Bericht door Nitein-Repart »

De trein wel, een stuk betrouwbaarder. Bussen, geen idee, begon me in 2013 pas in bussen te interesseren.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Discussietopic Gelderland, Overijssel en Flevoland

Bericht door SuperGhost »

Erno-BE schreef:Ik bedoel van jouw plannen van lijn 28?
"Kwartier laten draaien" vind ik vaag. Waarvan? Van de weekenddienstregeling? Krijg je exact mijn voorstel. Of van de huidige weekdienstregeling? Houd je nog steeds het probleem van scheve en slechte aansluitingen op de trein.
Oh zo, gewoon een kwartier ten opzichte van hoe jij het voorstelde.
Nitein-Repart
Berichten: 3469
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Discussietopic Gelderland, Overijssel en Flevoland

Bericht door Nitein-Repart »

Dan sluit je aan op de Arriva-trein naar Arnhem. Dat is dan de huidige weekenddienstregeling. Mijn voorstel was aansluiting op de Brengtrein om de druktes meer te spreiden.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Discussietopic Gelderland, Overijssel en Flevoland

Bericht door SuperGhost »

Alleen dan houdt je straks geen bussen meer over die op de Arriva-trein aansluiten.

Lijn 74 gaat (vermoed ik) straks waarschijnlijk al een kwartier verschuiven en verlicht je daarmee alweer de druk.
Ik denk dat dan een koppeling met lijn 74 wenselijker is, omdat je dan een rechtstreekse verbinding vanaf Gendringen/Ulft met het centrum in Doetinchem (en het Graafschap College) krijgt.

Overigens gaan ook lijnen 24 en 28 in (een deel van) de ochtendspits ook 4x per uur rijden, blijkt uit het commentaar van het ROCOV Gelderland:
Daarnaast vragen we ons af of het vaker rijden (4x/uur) van de lijnen 24/28/74 ook van toepassing is op de avondspits, of behouden de lijnen hier hun halfuursdienst? Tot welk tijdstip geldt de kwartierdienst?
Dus dan sluit je sowieso al op beide treindiensten aan.
Roeland
Berichten: 2259
Lid geworden op: wo 11 jul 2012, 10:53

Re: Discussietopic Gelderland, Overijssel en Flevoland

Bericht door Roeland »

Is het wellicht mogelijk om in Arnhem lijn 10 (CS - Papendal) uit te sparen, door de tegenspitsritten op lijn 105 (Syntus Veluwe) een lusje over Papendal te laten rijden ('s ochtends alleen de ritten naar Barneveld, 's middags alleen de ritten uit Barneveld)? Want nu rijdt lijn 10 vrijwel geheel parallel met lijn 105.

En als we het toch over de rafelranden van de Veluweconcessie hebben: is het een idee dat lijn 102 (Apeldoorn - Amersfoort) wordt geknipt in 2 delen: lijn 102 Apeldoorn - Voorthuizen - Barneveld, en daarnaast een nieuwe lijn (bijv. lijnnummer 110) Voorthuizen - Amersfoort, die alleen rijdt op de tijden dat daar (sinds de opening van station Hoevelaken) nog vraag naar is?
Dan krijgt Barneveld een fatsoenlijke oostelijke busverbinding. Bijkomend voordeel is dat lijn 205 niet meer op de 102 hoeft aan te sluiten, dus dat de patroontijden op lijn 205 kunnen worden afgestemd op de treinen in Barneveld en/of Harderwijk.
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Discussietopic Gelderland, Overijssel en Flevoland

Bericht door MdJ »

Roeland schreef:Is het wellicht mogelijk om in Arnhem lijn 10 (CS - Papendal) uit te sparen, door de tegenspitsritten op lijn 105 (Syntus Veluwe) een lusje over Papendal te laten rijden ('s ochtends alleen de ritten naar Barneveld, 's middags alleen de ritten uit Barneveld)? Want nu rijdt lijn 10 vrijwel geheel parallel met lijn 105.
Daar is geen tijd voor; de kering in Arnhem van lijn 105 is al bijzonder krap (3/4 minuten) en dan zit je met je aansluiting in Barneveld in de knoop (ook eigenlijk net te kort).
Bij twijfel: gebruik beton.
chemie
Berichten: 672
Lid geworden op: do 01 mei 2014, 12:01

Re: Discussietopic Gelderland, Overijssel en Flevoland

Bericht door chemie »

regenmaker schreef:Erno even een vraag tussendoor: Vind je dat de situatie in de Achterhoek verbeterd is met de komst Arriva in 2010?
Simpele verbeteringen zijn voor Arriva wel mogelijk. Weer versterkingen gaan uitvoeren bijvoorbeeld. Ik weet niet hoe Syntus dit destijds deed, maar mogelijkheden voor verbetering zijn er zeker *bus*
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Discussietopic Gelderland, Overijssel en Flevoland

Bericht door Daniel »

Roeland schreef:is het een idee dat lijn 102 (Apeldoorn - Amersfoort) wordt geknipt in 2 delen: lijn 102 Apeldoorn - Voorthuizen - Barneveld, en daarnaast een nieuwe lijn (bijv. lijnnummer 110) Voorthuizen - Amersfoort, die alleen rijdt op de tijden dat daar (sinds de opening van station Hoevelaken) nog vraag naar is?
Is de vraag echt zo ingestort daar dan? Lijn 102 rijdt natuurlijk ook via station Hoevelaken, dus is voor de dorpjes tussen Barneveld en Hoevelaken in ook nog een ontsluiting richting dat station.
Desondanks: lijn 102 lijkt nog altijd wel wat reizigers te trekken tussen Hoevelaken en Amersfoort, want voor de reizigers naar tussengelegen bestemmingen in Amersfoort (Wieken/Vinkenhoef, het in ontwikkeling zijnde Hogekwartier en het centrum) natuurlijk nog gewoon de snelste verbinding is.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Nitein-Repart
Berichten: 3469
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Discussietopic Gelderland, Overijssel en Flevoland

Bericht door Nitein-Repart »

SuperGhost schreef:Alleen dan houdt je straks geen bussen meer over die op de Arriva-trein aansluiten.

Lijn 74 gaat (vermoed ik) straks waarschijnlijk al een kwartier verschuiven en verlicht je daarmee alweer de druk.
Ik denk dat dan een koppeling met lijn 74 wenselijker is, omdat je dan een rechtstreekse verbinding vanaf Gendringen/Ulft met het centrum in Doetinchem (en het Graafschap College) krijgt.

Overigens gaan ook lijnen 24 en 28 in (een deel van) de ochtendspits ook 4x per uur rijden, blijkt uit het commentaar van het ROCOV Gelderland:
Daarnaast vragen we ons af of het vaker rijden (4x/uur) van de lijnen 24/28/74 ook van toepassing is op de avondspits, of behouden de lijnen hier hun halfuursdienst? Tot welk tijdstip geldt de kwartierdienst?
Dus dan sluit je sowieso al op beide treindiensten aan.
Lijn 74 is een vreemde eend in de bijt. Het is een verbindende lijn in plaats van een ontsluitende. Snap eigenlijk ook niet zo goed waarom deze lijn juist goed op de trein aansluit. Alleen Westendorp heeft er belang bij, maar Westendorp is een klein dorpje. Varsseveld heeft een eigen station en Lichtenvoorde is sneller af via Lievelde en Zutphen. Verder is de kleine stroom Didam/Wehl-Enschede in de trein een tegenspitsrichting.

De Breng-treinen zijn een stuk rustiger dan de soortgenoten van Arriva, dus beter sluit je zoveel mogelijk bussen aan op de Breng-treinen (lijn 40 heeft in Dinxperlo nog een aansluiting op 194 en C7, 24 in 's Heerenberg op 91, 196 en 197, de rest elders veel belangrijker aansluitingen, dus die kun je niet verschuiven). Dan lijkt het mij beter om lijn 28 op de Breng-treinen aan te laten sluiten, ook krijg je in Ulft en Gendringen betere aansluitingen op lijnen 195 en 197.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Nitein-Repart
Berichten: 3469
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Discussietopic Gelderland, Overijssel en Flevoland

Bericht door Nitein-Repart »

MdJ schreef:
Roeland schreef:Is het wellicht mogelijk om in Arnhem lijn 10 (CS - Papendal) uit te sparen, door de tegenspitsritten op lijn 105 (Syntus Veluwe) een lusje over Papendal te laten rijden ('s ochtends alleen de ritten naar Barneveld, 's middags alleen de ritten uit Barneveld)? Want nu rijdt lijn 10 vrijwel geheel parallel met lijn 105.
Daar is geen tijd voor; de kering in Arnhem van lijn 105 is al bijzonder krap (3/4 minuten) en dan zit je met je aansluiting in Barneveld in de knoop (ook eigenlijk net te kort).
Is keren op de lijnen naar Apeldoorn niet mogelijk?
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Discussietopic Gelderland, Overijssel en Flevoland

Bericht door SuperGhost »

Erno-BE schreef:Lijn 74 is een vreemde eend in de bijt. Het is een verbindende lijn in plaats van een ontsluitende. Snap eigenlijk ook niet zo goed waarom deze lijn juist goed op de trein aansluit.
Er zit (zeker buiten de spitsrichting) veel speling in die lijn. In praktijk komt de bus regelmatig 6 minuten eerder aan en is de overstap dus niet 6 minuten, maar 12. Dat noem ik niet echt een goede aansluiting.

Maar lijn 74 is natuurlijk ook niet afgestemd op de aansluiting in Doetinchem, maar op de aansluiting in Lievelde. Dat laatst klinkt raar, aangezien hij daar niet komt, maar dat deed hij vroeger natuurlijk wel en de ligging van lijn 74 stamt daar nog van af. Nu doet lijn 72 dat station aan en heeft 74 een verknoping met lijn 72 in Lichtenvoorde. Dat laatste is straks niet meer nodig, omdat lijn 72 al door gaat rijden naar station Varsseveld. Dan is het logisch dat je gaat kijken hoe lijn 74 het meest praktisch ingelegd kan worden en dat is dan door deze afhankelijk te maken van het meest wenselijk pad voor lijn 73.
Roeland schreef:En als we het toch over de rafelranden van de Veluweconcessie hebben: is het een idee dat lijn 102 (Apeldoorn - Amersfoort) wordt geknipt in 2 delen: lijn 102 Apeldoorn - Voorthuizen - Barneveld, en daarnaast een nieuwe lijn (bijv. lijnnummer 110) Voorthuizen - Amersfoort, die alleen rijdt op de tijden dat daar (sinds de opening van station Hoevelaken) nog vraag naar is?
Dan krijgt Barneveld een fatsoenlijke oostelijke busverbinding. Bijkomend voordeel is dat lijn 205 niet meer op de 102 hoeft aan te sluiten, dus dat de patroontijden op lijn 205 kunnen worden afgestemd op de treinen in Barneveld en/of Harderwijk.
Het grappige is juist dat je het deel van lijn 102 wilt bewaren dat helemaal geen echte tussenliggende kernen heeft (Voorthuizen-Apeldoorn) en het deel waar wel tussenliggende kernen zijn wilt schrappen.

Wat mij betreft zou het beste gewoon zijn om Barneveld Noord eindelijk eens perrons aan de lijn Apeldoorn-Amersfoort te geven. Dan kun je lijn 102 gewoon schrappen en kun je lijn 105 doortrekken naar Amersfoort via Harsselaar (het hele industrieterrein), Terschuur, Zwartebroek en Hoevelaken. Ik laat hem hierbij wel afsnijden en ook Voorthuizen niet meer bedienen (waardoor het hele industrieterrein Harsselaar bedient wordt). Ik denk dat Voorthuizen meer gebaat is bij een uitstekende aansluiting van lijn 205 op station Barneveld Noord, dan met behoud van lijn 102. Ik denk dat als lijn 205 gewoon uitgebouwd wordt tot een snelle buslijn Barneveld-Harderwijk(-Lelystad) met goede overstappen op Barneveld Noord, je deze lijn gewoon een halfuursdienst kan geven, omdat het ook de snelste reismogelijkheid Harderwijk<->Arnhem/Apeldoorn kan zijn en dus meer reizigers kan trekken. Ook zullen dan meer reizigers uit Voorthuizen met lijn 205 naar Barneveld Noord reizen (die zijn nu nog iets sneller af met lijn 102 en op Hoevelaken op de trein stappen), waardoor ook Voorthuizen uiteindelijk meer voordeel heeft, doordat het de gehele dag 2x per uur een goede verbinding met alle richtingen (Amersfoort, Arnhem, Apeldoorn, Harderwijk) krijgt, in plaats van maar in de spits en een iets langzamere verbinding zoals nu het geval is.
Roeland schreef:Is het wellicht mogelijk om in Arnhem lijn 10 (CS - Papendal) uit te sparen, door de tegenspitsritten op lijn 105 (Syntus Veluwe) een lusje over Papendal te laten rijden ('s ochtends alleen de ritten naar Barneveld, 's middags alleen de ritten uit Barneveld)? Want nu rijdt lijn 10 vrijwel geheel parallel met lijn 105.
Ik zie lijn 105 liever een geheel andere route rijden, namelijk via de kazernes bij Schaarsbergen, de dierentuin, het ziekenhuis. Ik denk dat reizigers van lijn 105 hier meer bij gebaat zijn, omdat de reizigers van lijn 105 ri. Arnhem toch vaak in Arnhem zelf moeten zijn en dan zijn de dierentuin en het ziekenhuis twee belangrijke bestemmingen natuurlijk.

Lijn 10 zou je op termijn wellicht aan lijn 9 vast kunnen plakken dan (en dus via Het Dorp laten rijden), alleen zul je dan wel eerst trolleylijn 2 moeten verlengen naar Bakenberg. Dit lijkt me voor Bakenberg ook een meer interessante optie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten