Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen
-
- Berichten: 857
- Lid geworden op: za 27 feb 2010, 03:26
- Contacteer:
Re: Openbaar vervoer regio Utrecht
Daar is alles weer open. Je kan rijden via Gansstraat - Kranenburgerweg. Vroeger reed lijn 10/20 ook zo.
Re: Openbaar vervoer regio Utrecht
Als de bus linksaf wil (r. CS), kan Sterrenwijk niet aangedaan worden omdat die halte aan de voorsorteerstrook voor rechtdoor ligt. De bus rijdt dan wel langs de halte, maar aan de andere kant van de weg...Aking schreef:Als het Ledig Erf is afgesloten zou je lijn 41 namelijk via de Baden-Powellweg en Albatrosstraat kunnen sturen (voor zover de boel daar alweer open is), maar dan kom je nog steeds langs de halte Sterrenwijk.(...)
Re: Openbaar vervoer regio Utrecht
Waarom zou je dat willen als je ook direct via de Albatrosstraat kunt?Busfoto.nl schreef:Daar is alles weer open. Je kan rijden via Gansstraat - Kranenburgerweg. Vroeger reed lijn 10/20 ook zo.
En vroegah reden er zelfs 4(!!) lijnen door de Kranenburgerweg: 10, 20, 40 en 43
Dan maak je daar iets van n noodhalte/zet je m gewoon ff midden op de weg stil?matti93 schreef:Als de bus linksaf wil (r. CS), kan Sterrenwijk niet aangedaan worden omdat die halte aan de voorsorteerstrook voor rechtdoor ligt. De bus rijdt dan wel langs de halte, maar aan de andere kant van de weg...Aking schreef:Als het Ledig Erf is afgesloten zou je lijn 41 namelijk via de Baden-Powellweg en Albatrosstraat kunnen sturen (voor zover de boel daar alweer open is), maar dan kom je nog steeds langs de halte Sterrenwijk.(...)
En hoezo moet dan ook de halte de andere kant op buiten dienst? daar kom je dan namelijk gewoon langs
-
- Berichten: 857
- Lid geworden op: za 27 feb 2010, 03:26
- Contacteer:
Re: Openbaar vervoer regio Utrecht
De hele stad ligt sinds 10:00 overhoop wegens de Singelloop. In mijn bus op lijn 8 verscheen om 10:00 exact een storingsmelding op de displays. De vervallen haltes zijn keurig afgekruist.
Helaas alleen niet op de appjes, dat is minder.
Helaas alleen niet op de appjes, dat is minder.
-
- Berichten: 857
- Lid geworden op: za 27 feb 2010, 03:26
- Contacteer:
Re: Openbaar vervoer regio Utrecht
En alles is weer in een chaos ontaard met gaten van 40 minuten op de 28.
Re: Openbaar vervoer regio Utrecht
Tsja ... als in Rotterdam de maraton gelopen wordt ligt in Rotterdam het bus en tramverkeer ook op z'n gat. Dat is niet zo vreemd hoor . Dus als er een hardloopwedstrijd in Utrecht is dan ligt in Utrecht het bus en tramverkeer op z'n gat .Busfoto.nl schreef:De hele stad ligt sinds 10:00 overhoop wegens de Singelloop. In mijn bus op lijn 8 verscheen om 10:00 exact een storingsmelding op de displays. De vervallen haltes zijn keurig afgekruist.
Helaas alleen niet op de appjes, dat is minder.
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Openbaar vervoer regio Utrecht
Dat is wel vreemd. Zulke evenementen hebben een begin- en eindtijd die al maandenlang van tevoren bekend is, net als de routes die niet meer begaanbaar zijn. Voldoende gelegenheid om een goede alternatieve dienstregeling op te stellen dus.
Re: Openbaar vervoer regio Utrecht
Der komt nogal wat kijken bij het maken van een tijdelijke dienstregeling. En voor z'n evenement van 6 uurtjes heeft dat dus weinig zin. In dit geval wordt er dus op de verkeersleiding hard gewerkt om een dienstregeling te improviseren.
Hierbij komen natuurlijk geen hele route's, aflossingen, pauze's, doorlopende lijnen uit. Moet zeggen dat het nog aardig geregeld wordt zonder procedures of iets.
Hierbij komen natuurlijk geen hele route's, aflossingen, pauze's, doorlopende lijnen uit. Moet zeggen dat het nog aardig geregeld wordt zonder procedures of iets.
Buschauffeur & Trambestuurder
Qbuzz (U-OV)
Garage Morsebaan Nieuwegein
Garage Remiseweg Nieuwegein
Qbuzz (U-OV)
Garage Morsebaan Nieuwegein
Garage Remiseweg Nieuwegein
Re: Openbaar vervoer regio Utrecht
Gegeven dat je weet dat het evenement komt kun je ook van tevoren al puzzelen of zorgen dat de verkeersleiding minder hoeft te puzzelen (door te zorgen voor een grotere hoeveelheid reservepersoneel en reservebussen). Als je het allemaal op het nu-moment bij moet sturen is het te voorspellen dat het niet goed gaat. Zo'n grote verstoring is gewoonweg niet bij te puzzelen op het nu-moment.
Re: Openbaar vervoer regio Utrecht
Ook dat is al meerdere malen aangegeven bij Qbuzz door het rijdend personeel. Omdat er geld te weinig is, heeft Qbuzz dan ook reserve chauffeurs/bussen afgewezen. Voor volgend jaar met de Tour is er wel het een en ander aan dienstregeling in de maak.
Buschauffeur & Trambestuurder
Qbuzz (U-OV)
Garage Morsebaan Nieuwegein
Garage Remiseweg Nieuwegein
Qbuzz (U-OV)
Garage Morsebaan Nieuwegein
Garage Remiseweg Nieuwegein
Re: Openbaar vervoer regio Utrecht
Ik vraag me wel af in hoeverre Qbuzz hierin iets had moeten oplossen. Het lijkt me meer een taak van de opdrachtgever, die moet kiezen of er extra middelen beschikbaar worden gesteld. Qbuzz lijkt het nu allemaal fout gedaan te hebben, maar het was toch echt de gemeente die de wegen heeft afgezet...
Re: Openbaar vervoer regio Utrecht
Het is ook QBuzz dat allemaal extra mensen naar het evenement brengt, want er komen ook echt wel mensen op zo'n evenement af. Als NS zo'n prestatie zou leveren bij, pak 'em beet, de Dam tot Damloop, met gaten tot 40 minuten bij een 10-minutendienst, zou de wereld te klein zijn. Toch heeft NS dat evenement ook niet gemaakt ofzo.
Reisinformatie regel 1: beloof geen dingen waarvan je weet dat je ze niet waar kan maken. Als je weet dat je het eigenlijk niet aan kan, communiceer dat dan ook. Dan lopen de reizigers wellicht niet gelijk weg.
Reisinformatie regel 1: beloof geen dingen waarvan je weet dat je ze niet waar kan maken. Als je weet dat je het eigenlijk niet aan kan, communiceer dat dan ook. Dan lopen de reizigers wellicht niet gelijk weg.
Re: Openbaar vervoer regio Utrecht
Bij werkzaamheden of andere blokkades hier in Leiden zeggen ze ook gewoon doodleuk 'deze halte vervalt, alternatieve halte is zo ongeveer aan de andere kant van de stad, heel veel succes ermee doei'. Vervelend, maar dan weet je in ieder geval waar je aan toe bent en zijn er geen valse beloftes.
-
- Berichten: 1587
- Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40
Re: Openbaar vervoer regio Utrecht
Ik zit zo eens een beetje dat vervoerplan te lezen en zie dat ze per 1 september 2013 lijn 265 over het hele traject hetzelfde lijnnummer willen laten hebben. moet dat niet 1 september 2015 zijn?
Re: Openbaar vervoer regio Utrecht
Dat is inmiddels zelfs al 1 september 2014. Het viel mij inderdaad ook op, maar lijn 265 rijdt dus al door naar Bilthoven Station.
Buschauffeur & Trambestuurder
Qbuzz (U-OV)
Garage Morsebaan Nieuwegein
Garage Remiseweg Nieuwegein
Qbuzz (U-OV)
Garage Morsebaan Nieuwegein
Garage Remiseweg Nieuwegein
-
- Berichten: 1587
- Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40
Re: Openbaar vervoer regio Utrecht
Oja, ik zie het.MR92 schreef:Dat is inmiddels zelfs al 1 september 2014. Het viel mij inderdaad ook op, maar lijn 265 rijdt dus al door naar Bilthoven Station.
Verder opvallend (naast de al eerder genoemde punten) is dat vanaf 2016 ook lijn 120 bij de concessie regio Utrecht gaat horen (pagina 19). Ik ben benieuwd of men de lijn dan weer mag gebruiken om binnen Utrecht uit te stappen.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39192
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Openbaar vervoer regio Utrecht
Mag dat nu niet dan? Nooit wat over gehoord en het staat zo te zien ook niet in de dienstregeling vermeld dat lokaal vervoer in Utrecht niet toegestaan zou zijn.
Wat lijn 265 betreft lijkt het me trouwens behoorlijk sterk dat het lage reizigersaantal lag aan de omnummering in Rijnsweerd. Het zal eerder zijn dat er gewoon geen grote vraag bestaat tussen Bilthoven en Nieuwegein-Plettenburg.
Daarbij speelt ook mee dat voor iedereen die met de trein naar Bilthoven zou moeten komen om daar de 265 te pakken het net zo snel is om tot Utrecht Centraal te blijven zitten en daar de 65 (en straks ook 64) te pakken. Met als bijkomend voordeel dat je als je 'm mist maar 10 i.p.v. 30 minuten hoeft te wachten.
Wat lijn 265 betreft lijkt het me trouwens behoorlijk sterk dat het lage reizigersaantal lag aan de omnummering in Rijnsweerd. Het zal eerder zijn dat er gewoon geen grote vraag bestaat tussen Bilthoven en Nieuwegein-Plettenburg.
Daarbij speelt ook mee dat voor iedereen die met de trein naar Bilthoven zou moeten komen om daar de 265 te pakken het net zo snel is om tot Utrecht Centraal te blijven zitten en daar de 65 (en straks ook 64) te pakken. Met als bijkomend voordeel dat je als je 'm mist maar 10 i.p.v. 30 minuten hoeft te wachten.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Openbaar vervoer regio Utrecht
Voor lijn 120 geldt ook nu dat je overal in en uit mag stappen. Het schijnt dat het voor het BRU makkelijker te kunnen inplannen is met de dienstregeling. Meen dat het voor groot gedeelte met de Amsterdamseweg te maken heeft. Het zal dus ook bij Streekvervoer gevoegd worden. Menig chauffeur was juist blij van de 120 af te zijn, maar dat was dan ook in de tijd van Bijlmer, Dappermarkt en als eindpunt Muiderpoort Station.
Voor lijn 265 vond ik het zelf ook zeer onduidelijk aangegeven. Als ik zie hoe dat geregeld is in bijvoorbeeld Apeldoorn. Ook met de doorgaande lijnen op CS, zoals 52/53 naar 41, wordt niet duidelijk aangeven. Je ziet vaak mensen uitstappen en vervolgens bij de juiste halte instappen. Waarom niet gewoon zoals in Apeldoorn op de lijnfilm het volgende;
52 Utrecht CS
-> 41 Wijk bij Duurstede
Lijkt mij toch ook prima
Voor lijn 265 vond ik het zelf ook zeer onduidelijk aangegeven. Als ik zie hoe dat geregeld is in bijvoorbeeld Apeldoorn. Ook met de doorgaande lijnen op CS, zoals 52/53 naar 41, wordt niet duidelijk aangeven. Je ziet vaak mensen uitstappen en vervolgens bij de juiste halte instappen. Waarom niet gewoon zoals in Apeldoorn op de lijnfilm het volgende;
52 Utrecht CS
-> 41 Wijk bij Duurstede
Lijkt mij toch ook prima
Buschauffeur & Trambestuurder
Qbuzz (U-OV)
Garage Morsebaan Nieuwegein
Garage Remiseweg Nieuwegein
Qbuzz (U-OV)
Garage Morsebaan Nieuwegein
Garage Remiseweg Nieuwegein
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39192
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Openbaar vervoer regio Utrecht
Wat is er precies niet duidelijk aan "52 Wijk bij Duurstede" in het centrum dan?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Openbaar vervoer regio Utrecht
De reizigers klagen er vooral om dat lijn 52 helemaal niet in Wijk bij Duurstede komt, maar zij altijd lijn 41 moeten hebben. Daarom stappen ze er weer uit op CS en wederom weer in dezelfde bus op de juiste halte. Zo moeilijk is het volgens mij niet veranderen.
Buschauffeur & Trambestuurder
Qbuzz (U-OV)
Garage Morsebaan Nieuwegein
Garage Remiseweg Nieuwegein
Qbuzz (U-OV)
Garage Morsebaan Nieuwegein
Garage Remiseweg Nieuwegein
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39192
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Openbaar vervoer regio Utrecht
Huh, is dat wat nieuws... reizigers die op het lijnnummer letten? Nouja, bestemmingen letten ze over het algemeen niet op nee.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Openbaar vervoer regio Utrecht
Nee bestemmingen inderdaad niet nee had het laatst ook, stapte jonge man in vroeg aan chaffeur gaat deze naar Utrecht centraal.Daniel schreef:Huh, is dat wat nieuws... reizigers die op het lijnnummer letten? Nouja, bestemmingen letten ze over het algemeen niet op nee.
Terwijl toch echt in dat hokje duidelijk staat waar de bussen heen gaan, dus de chaffeur nee dan moet u aan de overkant zijn.
Re: Openbaar vervoer regio Utrecht
Als ik geen tijd heb gehad om het op te zoeken vraag ik gewoon aan elke buschauffeur die een beetje in de richting gaat of die ook bij halte X stopt. Helaas kijken ze me vaak een beetje schaapachtig/dom aan, blijkbaar weten veel chauffeurs wel hun route maar niet hoe de haltes op de route heten. Na heel diep nadenken weten ze het dan meestal wel.
Re: Openbaar vervoer regio Utrecht
Het is niet aan mij om een oordeel te vellen over het IQ en de bijbehorende blik van de gemiddelde buschauffeur, maar heel gek is het niet dat een chauffeur -die doorgaans minstens een tiental lijnen een veelvoud aan haltes in zijn pakket heeft- niet uit zijn hoofd weet hoe elke halte op zijn route heet. Dat is in deze tijd van moderne hulpmiddelen, zowel voor chauffeur (Infoxx/Qbis/Albatros etc.) als passagier (reisinfo-apps) ook helemaal niet nodig.Bakpapier schreef:Als ik geen tijd heb gehad om het op te zoeken vraag ik gewoon aan elke buschauffeur die een beetje in de richting gaat of die ook bij halte X stopt. Helaas kijken ze me vaak een beetje schaapachtig/dom aan, blijkbaar weten veel chauffeurs wel hun route maar niet hoe de haltes op de route heten. Na heel diep nadenken weten ze het dan meestal wel.
Zoals je van een chauffeur mag verwachten dat hij weet hoe zijn route verloopt, mag je van een passagier verwachten dat hij zich gedegen heeft voorbereid op zijn reis en dus weet welke bus en welke halte voor hem van belang zijn.
Mijns inziens zijn het bonnefooi-reizigers als u die het busvervoer (mede) vertragen met hun vragen aan "elke chauffeur die een beetje in de richting gaat", omdat ze geen tijd (lees: geen zin) hadden om iets op te zoeken, terwijl u kennelijk wel de tijd heeft om hier uw mening te spuien over hoe verkeerd "men" de sneltram naar De Uithof wel niet aanlegt, suggereert dat van een ondergrondse tram niemand last heeft en daarbij jammerlijk voorbijgaat aan het feit dat de aanleg van een tram- of metrotunnel een stadsdeel jarenlang compleet ontwricht. Just saying.......
Re: Openbaar vervoer regio Utrecht
Exact, MichaelV. Verder zou ik de opmerkingen van Bakpapier (hooghartig, denigrerend, getuigend van weinig inlevingsvermogen) snel van me af laten glijden. Ze zijn het niet waard lang bij stil te staan
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 175 gasten