Dienstregelingen SRE 2014

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
wilvanstrijp
Berichten: 84
Lid geworden op: wo 30 apr 2014, 21:26

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door wilvanstrijp »

Waarom mag lijn 407 niet af en toe op een phileas rijden en via de Aalsterweg rijden??
huibf
Donateur
Berichten: 4101
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door huibf »

wilvanstrijp schreef:Waarom mag lijn 407 niet af en toe op een Phileas rijden en via de Aalsterweg rijden??
Vanaf de nieuwe dienstregeling gaat lijn 407 via de HOV2-zuid rijden. Hij stopt echter alleen aan de halte PC Hooftlaan.
wilvanstrijp
Berichten: 84
Lid geworden op: wo 30 apr 2014, 21:26

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door wilvanstrijp »

Maar rijdt 407 dan op een phileas??
Dat zou fijn zijn voor een test.
huibf
Donateur
Berichten: 4101
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door huibf »

Welke test... Phileas is voorbehouden voor 401 en 402.
huibf
Donateur
Berichten: 4101
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door huibf »

De lijnen 195 en 196 naar Were Di gaan weer rijden tot april 2015 *O*
Lijn 197 keert niet terug.

http://wiki.ovinnederland.nl/wiki/Lijn_ ... Merendreef
http://wiki.ovinnederland.nl/wiki/Lijn_ ... aard_Markt

De site van Hermes is niet helemaal correct.

Er worden voor beide lijnen 2 ritten in de ochtend geboden en 2 terug. Er zijn dus in de ochtend geen 'terugritten' en in de middag geen 'heen' ritten.
Ook rijdt lijn 196 niet meer naar de Markt in Valkenswaard.

Na lang aandringen geeft de bus 195 aansluiting op de trein in Heeze naar Eindhoven. (staat nu niet goed in de tabel op Hermes.nl)
Hiermee krijgt Sterksel in de winter ook een goede bediening voor het 'ontwaken' van de buurtbus 458.
wilvanstrijp
Berichten: 84
Lid geworden op: wo 30 apr 2014, 21:26

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door wilvanstrijp »

En waarom rijdt lijn 181 niet meer naar Stedelijke College Eindhoven (Oude Bosschebaan)?
wilvanstrijp
Berichten: 84
Lid geworden op: wo 30 apr 2014, 21:26

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door wilvanstrijp »

@Huibf

Op Hermes site en google maps wordt geen routeplanner gepland voor bb 472 en 476. Meerdere mensen klagen daar over. Bij wie kan ik terecht om daar over te klagen?
huibf
Donateur
Berichten: 4101
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door huibf »

Dat punt is al verschillende keren aangekaart wat betreft Google Maps.
Alle halten van Nederlandse buslijnen in het buitenland staan er niet op. Andersom wel, als voorbeeld de lijn naar Tilburg of de halte in Reusel. Je kan het probleem melden bij Google Maps.

Op de Hermessite wist ik het niet. Na een check klopt dit inderdaad. Het vreemde is dat deze reisonfo van 9292 afkomstig is.
De site van 9292 kent de halten wel. Klaarblijkelijk op de Hermessite niet.
Laatst gewijzigd door huibf op za 04 okt 2014, 16:55, 1 keer totaal gewijzigd.
huibf
Donateur
Berichten: 4101
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door huibf »

wilvanstrijp schreef:En waarom rijdt lijn 181 niet meer naar Stedelijke College Eindhoven (Oude Bosschebaan)?
Ik neem aan dat je 188 bedoeld. 181 heeft daar nooit gereden.
Die is overbodig. Halte marathonloop wordt ook aangedaan door 103 en 145 (of 1)
wilvanstrijp
Berichten: 84
Lid geworden op: wo 30 apr 2014, 21:26

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door wilvanstrijp »

huibf schreef:Dat punt is al verschillende keren aangekaart wat betreft Google Maps.
Alle halten van Nederlandse buslijnen in het buitenland staan er niet op. Andersom wel, als voorbeeld de lijn naar Tilburg of de halte in Reusel. Je kan het probleem melden bij Google Maps.

Op de Hermessite wist ik het niet. Na een check klopt dit inderdaad. Het vreemde is dat deze reisonfo van 9292 afkomstig is.
De site van 9292 kent de halten wel. Klaarblijkelijk op de Hermessite niet.
Maar ja.
Ik zou wel een bericht sturen naar Connexxion.
MrEmiel
Berichten: 140
Lid geworden op: wo 15 jan 2014, 20:49

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door MrEmiel »

Iemand een idee waarom Hermes zijn bussen op het TU-terrein stalt?
http://t.co/aiVqCc628J"
Hans
Berichten: 717
Lid geworden op: di 06 apr 2010, 20:43

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door Hans »

Bussen stonden dit weekend op het terrein van de TU in verband met familiedagen.
Er was van alles georganiseerd voor de chauffeurs met hun familie om hen (de familie dus) een kijkje in de keuken te geven.
huibf
Donateur
Berichten: 4101
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door huibf »

Jammer dat het geen open dag was, was anders graag komen kijken. Reizigersbinding.....
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door Hainje »

Dat kan altijd nog. Het organiseren van een familiedag vergt toch een andere aanpak dan een algemene open dag.
🍉
Hans
Berichten: 717
Lid geworden op: di 06 apr 2010, 20:43

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door Hans »

Wellicht was dit een goede generale, Huib.

Ik vind het al jaren jammer dat er geen publieksdag georganiseerd wordt door Hermes (begin concessie dec 2008) was een goede zet geweest denk ik.

Ik wil het (over een tijdje) eens de gelederen in gooien in het kader van... een goede generale is er al geweest.
huibf
Donateur
Berichten: 4101
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door huibf »

Wellicht een herkansing bij het winnen vd concessie
Hans
Berichten: 717
Lid geworden op: di 06 apr 2010, 20:43

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door Hans »

Dan zonder meer, vind ik...
Laatst gewijzigd door Gekko123 op di 07 okt 2014, 09:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quote van vorig bericht verwijderd
MrEmiel
Berichten: 140
Lid geworden op: wo 15 jan 2014, 20:49

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door MrEmiel »

Ik zag afgelopen vrijdag vanuit de trein een paar buurtbussen in Hermes-stijl achterop een vrachtwagen staan achter de stalling in Eindhoven. Iemand een idee waarom? worden een aantal buurtbussen vervangen?
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door fogeltje »

Dit jaar zijn er in ieder geval een paar vervangen, onder andere buurtbus 460 heeft een nieuwe busje gekregen (overtollige WMO busjes zoals ik van Mr-W begrepen had, was ook te zien aan de inrichting van de bussen, compleet met rolstoelinrichting die overigens gewoon niet mee mag). Ik weet niet hoeveel busjes toen zijn vervangen, mogelijk worden de oude busjes nu afgevoerd.

Of misschien heeft Buurtbus Laarbeek bussen zoals in Nijmegen gekregen :') (one may dream)
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door Meltrain »

Mogen er geen rolstoelen mee met die buurtbusjes? :?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door Hainje »

Nee? :P
Dat rolstoelen in buurtbusjes is iets van de laatste paar jaar hoor.
🍉
Hans
Berichten: 717
Lid geworden op: di 06 apr 2010, 20:43

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door Hans »

Aangaande de dienstregeling wijziging.
Op de website was door iemand opgemerkt dat er geldig t/m 03-01-2015 stond in de tabellen. Zelf was me dit ook al opgevallen. Ik heb dit afgelopen vrijdag neergelegd op kantoor en vandaag in het werkoverleg terugkoppeling gehad.

Nieuwe dienstregeling per 14 december 2014, zoals Huib ook al aan gaf!
huibf
Donateur
Berichten: 4101
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door huibf »

Hans schreef:Aangaande de dienstregeling wijziging.
Op de website was door iemand opgemerkt dat er geldig t/m 03-01-2015 stond in de tabellen. Zelf was me dit ook al opgevallen. Ik heb dit afgelopen vrijdag neergelegd op kantoor en vandaag in het werkoverleg terugkoppeling gehad.

Nieuwe dienstregeling per 14 december 2014, zoals Huib ook al aan gaf!
Opzich is dat wel te verklaren, want het kan zomaar zijn dat ze besluiten (net als 2 jaar geleden) dat de eerste zondag van januari de dienstregeling omgaat.
Denk dat met het invoeren van de data het probleem is verholpen.

In het nieuwe Busboekje (althans de PDF's) staat de kerstvakantie van 2015 ook vermeld.
Dit jaar ook geen busboekjes (voor de verkoop) alleen lijnfolders.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door fogeltje »

huibf schreef:Dit jaar ook geen busboekjes (voor de verkoop) alleen lijnfolders.
-o- Wel een lijnnetkaart in de verkoop?

Ik vrees dat die tijd geweest is. Brabant geeft ze ook al vrijwel niet meer uit. Het boekje van 2013 was haast niet te krijgen (ik heb er geen op papier weten te bemachtigen :| ) en in 2014 kwam alleen een wijzigingsblad uit dat ik evenmin op papier heb weten te bemachtigen (dus als iemand die dubbel heeft, dan neem ik er graag eentje van over).

Is er de mogelijkheid dat Hermes de folders wel wat meer gaat bundelen zoals Breng dat doet? Nu zijn alleen lijnen die deels parallel aan elkaar lopen gebundeld, maar veel folders bestaan slechts uit losse lijnen. Breng bundelt meer per regio. Dan kan het voorkomen dat sommige lijnen in meerdere folders staan, maar dat is niet zo erg denk ik. Een folder "Regio Helmond" met alle lijnen uit Helmond bijvoorbeeld, mensen die in die regio reizen hebben dat slechts 1 folder nodig in plaats van tig verschillende folders. En een folder Regio Beek en Donk (omdat het kan en een dikke vinger naar Gemert altijd goed is), folder "Kempen", folder "Stadsdienst Eindhoven" (wat dan meer een klein boekje wordt zoals de folder Stadsdienst Nijmegen nu is).

Wat me op een interessant punt brengt, waar gaan de nieuwe lijnen Gemert/Beek en Donk - Helmond in worden opgenomen? Krijgen die een aparte folder of worden ze bij de 21/121 folder opgenomen?
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door Hainje »

Ik ben momenteel bezig met het maken van een pdf met alle lijnen op Brabants grondgebied in één bestand. Dus ook bijvoorbeeld lijn 169 Willemstad - Oud-Beijerland en lijn 450/460/480 naar Turnhout. Als je wil kan ik dit bestand wel naar je mailen zodra het klaar is. Dan kun je het zelf uitprinten en inbinden als je dat wil.
🍉
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten