Publicexpress is failliet

Alles over het Openbaar Vervoer in Groningen, Friesland en Drenthe.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5824
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Publicexpress is failliet

Bericht door isadora »

Frans F schreef:
Z2N schreef:Dat is wel de bedoeling, heus niet iedereen is namelijk meertalig, en daar de voertaal Nederlands is op dit forum is het de bedoeling dat er ten minste een korte samenvatting is in het Nederlands. :Y
Hier schrik ik toch even van. Is de talenkennis inmiddels zo ver gezakt dat zelfs dit eenvoudige stukje te hoog gegrepen is?
Dat je daar van schrikt. Kijk eens hoe de gemiddelde pennenlikker tegenwoordig worstelt met eigen taal.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
timtrein
Berichten: 276
Lid geworden op: di 18 mar 2008, 23:33

Re: Publicexpress is failliet

Bericht door timtrein »

Kennis is zo 20e eeuws he... volgens mij is dit hooguit klas 3 middelbare school, althans toen kon ik het in elk geval zeker lezen ;)
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: Publicexpress is failliet

Bericht door marlies »

Frans F schreef:
Z2N schreef:Dat is wel de bedoeling, heus niet iedereen is namelijk meertalig, en daar de voertaal Nederlands is op dit forum is het de bedoeling dat er ten minste een korte samenvatting is in het Nederlands. :Y
Hier schrik ik toch even van. Is de talenkennis inmiddels zo ver gezakt dat zelfs dit eenvoudige stukje te hoog gegrepen is?
Zijn wij het ook eens met elkaar eens. Als je de context al kent zou je zelfs zonder ooit Duits op school gehad te hebben wel redelijk moeten kunnen ontcijferen wat er staat, het is in vrij laagdrempelige taal geschreven... Jip und Janneke Duits, zeg maar :P

Als ik een dergelijk bericht zou moeten vertalen om het te mogen plaatsen zou ik het dan maar niet plaatsen. Jammer dan.
waldo79
Berichten: 7642
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Publicexpress is failliet

Bericht door waldo79 »

Het gaat er mij niet eens om dat het niet vertaald is, maar dat er zonder verder een standpunt in te nemen een persbericht in het forum is geslingerd :idea:
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Publicexpress is failliet

Bericht door Aking »

Want je kan natuurlijk niet zomaar extra informatie (zij het in een andere taal) plaatsen, je moet overal een mening over hebben enzo? :X
groningen
Berichten: 1448
Lid geworden op: za 25 dec 2010, 16:15

Re: Publicexpress is failliet

Bericht door groningen »

Het gaat er mij niet eens om dat het niet vertaald is, maar dat er zonder verder een standpunt in te nemen een persbericht in het forum is geslingerd
Eh sorry; wat voor standpunt moet ik innemen. Ik plaats nieuws; feiten; geen mening; geen roddel.
CamilleKreemers
Berichten: 4391
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Publicexpress is failliet

Bericht door CamilleKreemers »

mijn standpunt (mag je overnemen Aking en groningen): gelukkig dat deze internationale verbinding behouden blijft. Het is in ieder geval een stuk goedkoper dan het plan om de treinverbinding Groningen - Leer - Bremen te versnellen.
Dennenboom
Berichten: 1675
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23

Re: Publicexpress is failliet

Bericht door Dennenboom »

Mijn mening: training is better than coaching.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13549
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Publicexpress is failliet

Bericht door Wubbo »

Wat een discussie.

Sowieso is het plaatsen van complete nieuwsberichten ivm copyright eigenlijk not done. Daarnaast is OVNL bedoeld voor iedereen. Niet al onze gebruikers hebben hun middelbare school al afgemaakt, dus niet van iedereen kun je verwachten dat ze zo'n bericht kunnen begrijpen. Een korte samenvatting (in een of twee zinnen) in het Nederlands is dus wel de bedoeling.
CamilleKreemers
Berichten: 4391
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Publicexpress is failliet

Bericht door CamilleKreemers »

oh, het is dus niet een mening die je wil hebben, maar een samenvatting indien de tekst buitenlands is. Zeg dat dan.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13194
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Publicexpress is failliet

Bericht door Z2N »

Frans F schreef: Hier schrik ik toch even van. Is de talenkennis inmiddels zo ver gezakt dat zelfs dit eenvoudige stukje te hoog gegrepen is?
Van een Fransman nooit verwachten dat deze Duits spreekt. :mrgreen:
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
groningen
Berichten: 1448
Lid geworden op: za 25 dec 2010, 16:15

Re: Publicexpress is failliet

Bericht door groningen »

Duitsers bij de Arriva-store in Groningen spreken eerst engels, dan nederlands en als laatste duits. Pas als de medewerker van Arriva duits spreekt, wordt dat de taal van conversatie.
Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 20:40

Re: Publicexpress is failliet

Bericht door Frans F »

En hoe zit het dan met Fries voor de reizigers richting Leeuwarden?
Ik herinner me nog dat Hurdegaryp een van de broeinesten van het Friese nationalisme is.
Dennenboom
Berichten: 1675
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23

Re: Publicexpress is failliet

Bericht door Dennenboom »

Het spreken van een taal die in een bepaald deel van een land officieel is, heeft niets met nationalisme te maken.
groningen
Berichten: 1448
Lid geworden op: za 25 dec 2010, 16:15

Re: Publicexpress is failliet

Bericht door groningen »

Er werkt een groningse Arriva-medewerker achter de balie, die (volgens mij) de friese taal ook nog beheerst.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 62 gasten