Driebergen-Zeist: Agent ernstig verwond door suïcidale man

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Driebergen-Zeist: Agent ernstig verwond door suïcidale man

Bericht door Daniel »

Agent ernstig verwond door suïcidale man

DRIEBERGEN - Een 28-jarige man uit Driebergen die zich op station Driebergen-Zeist voor de trein wilde werpen, heeft zondagmiddag een agent aangevallen en verwond.

De agent is zeer ernstig gewond en hevig bloedend naar het Universitair Medisch Centrum (UMC) in Utrecht gebracht, aldus een politiewoordvoerder.

Agenten probeerden de man ervan te weerhouden voor de trein te springen. De verwarde man viel vervolgens een agent aan, hoogstwaarschijnlijk met een mes. Zeker is dat de verdachte een mes bij zich droeg. Getuigen hebben de man de getroffen agent een duw zien geven. Niet duidelijk is of er sprake is van messteken of dat de verwondingen een andere oorzaak hebben.

De politie kon de verdachte snel aanhouden. Hij was niet gevlucht en zat op een bankje in de buurt. De toestand van de agent is kritiek. Hij is zondagavond geopereerd aan zijn verwondingen.

Bron: RTV Utrecht
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Driebergen-Zeist: Agent ernstig verwond door suïcidale man

Bericht door Geert »

Lekker... :? Maar goed dat mijn bezoek naar Ut ging vanmiddag en niet naar Db!
Gebruikersavatar
Cookie
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1671
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 17:06

Re: Driebergen-Zeist: Agent ernstig verwond door suïcidale man

Bericht door Cookie »

Ik zat vanmiddag in de trein die even na het incident langs Db zou moeten. We hebben een hele tijd voor Db stilgestaan en vervolgens na 30 a 40 minuten linkerspoor naar Ut teruggereden. Hierbij moesten alle overwegen worden aangereden, dus dat duurde wel even... We werden overigens uitstekend op de hoogte gehouden door de HC, zeker elke 10 minuten een omroep.

Maargoed: hopen dat de agent het overleeft in ieder geval. Erg sneu dat dit soort dingen hier nog gebeuren in ieder geval :( :( .
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50906
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Driebergen-Zeist: Agent ernstig verwond door suïcidale man

Bericht door Suus »

Er stond rond twee uur inderdaad een trein (VIRM) vlak voor Driebergen, een railion goederentrein bij het oude Maarn, een sprinter op station Maarn zelf en nog een VIRM bij de seinen vlak voor De haar komende vanuit Ede. Of er nog meer achter stond was niet meer goed te zien vanaf de snelweg, maar als je daar veertig minuten hebt gestaan zal er wellicht nog elders een VIRM hebben gestaan.

Het meest vreemde vind ik nog wel dat de man die de politieagent heeft verwond vervolgens naast de bloedende agent op een bankje is gaan zitten, alsof hij bevrijd van iets was :?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Driebergen-Zeist: Agent ernstig verwond door suïcidale man

Bericht door Geert »

Als ik het goed hoorde op het radionieuws vanochtend (ik was nog niet helemaal wakker) is de agent er slecht aan toe...
tsov
Berichten: 4085
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Driebergen-Zeist: Agent ernstig verwond door suïcidale man

Bericht door tsov »

Gewonde agent Driebergen is verlamd
Uitgegeven: 28 januari 2009 16:11
Laatst gewijzigd: 28 januari 2009 16:25
UTRECHT - De agent die zondagmiddag op het station Driebergen-Zeist werd neergestoken door een verwarde man is gedeeltelijk verlamd geraakt.

Hij kan armen en benen niet bewegen, zo meldde een politiewoordvoerder woensdag. De agent is wel buiten levensgevaar.

De agent raakte gewond toen hij een man probeerde te weerhouden zich voor een trein te werpen.

De verwarde man viel de agent aan met een mes. De politie kon de verdachte snel aanhouden. Hij zat op een bankje in de buurt.

Operatie

De operatie die de agent zondagavond onderging is goed verlopen. Of de agent ooit weer kan lopen en werken, is nog onduidelijk, aldus de woordvoerder.

De verdachte is woensdag voorgeleid.
© ANP

Bron: nu.nl
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 81 gasten