OVer je reiservaringen in oktober 2014

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Etienne
Donateur
Berichten: 7910
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

OVer je reiservaringen in oktober 2014

Bericht door Etienne »

Te Gouda mocht de t11723 met +16 voorlangs de de t12525 en t2027 die hierdoor allebei +6 meekregen. Ook voor de t9827 leverde dit vanaf Gouda Goverwelle +5 op.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in september 2014

Bericht door Gekko123 »

Toen ik vanochtend aankwam bij lijn 41 te Utrecht kon ik er niet meer bij, mede doordat er genoeg mensen waren die niet ver genoeg doorgelopen waren naar achteren (ze bleven vlak voor de ophoging staan). Resultaat was dat er op de ophoging nog een zitplek over naast de staanplaatsen. Vooraan stonden de mensen tegen de voorruit aangedrukt.
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: OVer je reiservaringen in september 2014

Bericht door dylanwild94 »

dat probleem heb je heel vaak bij de MAN's van de RET. er handig op lijn 68,69 en 71 in de spits. :? :roll:
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2014

Bericht door Daniel »

Net zoiets vanmorgen in lijn 65 in Utrecht, al werd daar wel redelijk gebruik gemaakt van de plek die de bus bood. Zie ik net na die rit een onderzoek van het U-OV panel in m´n mailbox over de laatst gemaakte rit :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Anne
Berichten: 1964
Lid geworden op: ma 20 jun 2011, 00:38
Locatie: Den Hoorn (ZH)

Re: OVer je reiservaringen in september 2014

Bericht door Anne »

Vandaag naar Schouwen-Duiveland geweest. Stond vanochtend op het Zuidplein op lijn 395 van 10.56 te wachten.
Iets daarvoor vertrekt vanaf het zelfde halteperron de 101 naar Bergen op Zoom. Deze stond een aantal minuten stil en ik liep wat langs die bus. Aan de achterzijde zag ik dat er een groene vloeistof (koelvloeistof) uitlekte en al een plasje vormde. De chauffeur maar even gewaarschuwd. Nadat deze had gekeken nam hij contact op via de mobilofoon. Even later moesten alle reizigers uitstappen en vertrok hij leeg richting Zuiderparkweg.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2014

Bericht door Daniel »

Ik kwam vanavond probleemloos door de uitgangscontrole op perron 8/9 van Rotterdam Centraal door een trajectkaart Amersfoort - Utrecht te tonen. De S&Ver vond het zelfs al goed zonder uit te lezen of er een digitaal kaartje op stond.
Da's ook een controle die zo lek als een mandje is zo.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2014

Bericht door Ronald »

Vaagheid weer:
Door geplande werkzaamheden rijden er geen intercity's tussen Amersfoort en SchipholZaterdag en zondag de hele dag.U kunt omreizen. Raapleeg voor de meest actuele adviezen NS reisplanner op ns.nl
Staat bij "storingen", dus echt gepland lijkt me het niet. Is dat soms een excuus om geen "geld-terug-bij-vertraging" te hoeven toepassen?
Tussen Veenendaal C. en Rhenen rijden geen treinen door diverse oorzaken.
De extra reistijd is meer dan 60 min.
Het is nog niet bekend hoe lang dit duurt.
Eveneens vrij vage berichtgeving...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2014

Bericht door Suus »

Ik ben met de t3554 onderweg van Den Bosch naar Amsterdam Zuid. In Utrecht liep de trein 15 minuten vertraging op door volgens de omroepen achtereenvolgens een trein die de andere kant op gaat, een logistiek probleem en daarna een fout in de dienstregeling.

In de praktijk zat een goederentrein de s3000 in de weg die daardoor met +6 reed, daarna mocht de s7400 die op tijd reed ook nog voor en zo vertrokken we precies op het moment dat de t3154 aan de andere kant van het perron binnenreed.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2014

Bericht door Wubbo »

Ronald schreef:
Door geplande werkzaamheden rijden er geen intercity's tussen Amersfoort en SchipholZaterdag en zondag de hele dag.U kunt omreizen. Raapleeg voor de meest actuele adviezen NS reisplanner op ns.nl
Staat bij "storingen", dus echt gepland lijkt me het niet. Is dat soms een excuus om geen "geld-terug-bij-vertraging" te hoeven toepassen?
Het lijkt erop dat ze gewoon vergeten zijn om er een werkzaamheden-bericht van te maken. De dienstregeling was er al wel op aangepast zo te zien.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2014

Bericht door Suus »

Beetje slordig inderdaad. Ik snap ook niet dat er niet wordt gereden. De werkzaamheden zijn richting Apeldoorn en als je nu vanaf Amersfoort naar Schiphol moet ben je met gemak een half uur langer onderweg. Aangezien Connexxion ook niet rijdt heb je plek zat om treinen in Amersfoort te keren.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2014

Bericht door Wubbo »

Op Amersfoort zijn spoor 5 t/m 10 buiten dienst (richting Zwolle alles op spoor 1, uit Zwolle alles op spoor 2, kerende s5800 en s1500 op spoor 4), daar past niet echt een extra treinserie tussen.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2014

Bericht door webguy »

Iemand uit de richting Zeeland die kan uitleggen hoe het zit met t12127 en t2627 ? Die eerste lijkt Bgn - Rsd te rijden en iets eerder te vertrekken uit Bgn, om vervolgens met 2627 te combineren.
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2014

Bericht door Somoht »

webguy schreef:Iemand uit de richting Zeeland die kan uitleggen hoe het zit met t12127 en t2627 ? Die eerste lijkt Bgn - Rsd te rijden en iets eerder te vertrekken uit Bgn, om vervolgens met 2627 te combineren.
Matrit die is opengesteld, 12127 rijdt 4 minuten vooruit vanuit Bergen op Zoom om dan op Roosendaal te koppelen met 2627 om door te rijden naar LLS
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2014

Bericht door Hainje »

Wat ik mij zo kan bedenken is dat de perrons op een aantal stations langs de Zeeuwse Lijn niet lang genoeg zijn voor twee stellen, maar dat er op Bgn structureel dusdanig veel volk staat voor de 2627, dat het rendabel is om de 12127 in te zetten en zo alvast een grote hoeveelheid reizigers af te vangen voor de 2627. Omdat de meeste IC-stations over de rest van de route wel lang genoeg zijn, kunnen de 2627 en de 12127 vanaf Roosendaal best gecombineerd verder rijden.

Ik wil niet zeggen dat het zo ook daadwerkelijk is, maar het lijkt mij een van de meest logische verklaringen.

Edit: en als het treinstel er toch is, dan kun je het inderdaad net zo goed gelijk gebruiken.
🍉
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2014

Bericht door Daniel »

Vroeger werd er dan nog weleens gecombineerd en gesplitst op Bergen op Zoom. Waarom doet men dat nu eigenlijk niet meer dan?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
verfmeer
Berichten: 779
Lid geworden op: di 08 apr 2014, 21:31

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2014

Bericht door verfmeer »

Zou dat te maken kunnen hebben met de goederentreinen tussen Vlissingen en Antwerpen? Die moeten namelijk in Roosendaal kopmaken waarna ze het complete emplacement moeten oversteken. Als je in Bergen op Zoom gaat koppelen dan ben je 2 minuten later in Roosendaal waardoor je de goederentrein in de weg kan zitten. Al is dit allemaal pure speculatie, denk ik dat je het wel in die richting moet zoeken.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2014

Bericht door Wubbo »

Ik weet niet waarom er niet gecombineerd wordt in Bergen op Zoom, maar kan me voorstellen dat dat komt doordat dat tijd kost (je moet langzamer binnenkomen in Bergen op Zoom, en combineren kost ook tijd) waardoor je later in Roosendaal bent, waar je ook tijd nodig hebt voor in- en uitstappen dus niet zomaar het stationnement kan inkorten.

Die treintjes Bergen op Zoom - Roosendaal rijden inderdaad omdat in de ochtendspits de treinen anders te druk zouden zijn op dat stuk.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2014

Bericht door webguy »

Het suffe is dus dat reizigers die verder reizen die eerdere trein nooit uit de reisplanner krijgen. Je vertrekt namelijk eerder om dezelfde tijd aan te komen. Als je van te voren kijkt weet je dus niet dat je ook een eerdere trein ziet.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2014

Bericht door Suus »

Ik denk dat de bedoeling is dat mensen die iets vroeger op het station zijn (en dat zullen er best een hoop zijn) alvast de trein in gaan.

Roosendaal lijkt mij ook een praktischere plek om te combineren. Je hebt in ieder geval de garantie dat de trein uit Zeeland alle overstappen in Roosendaal haalt en er is in Roosendaal ook personeel van Nedtrain aanwezig om eventuele storingen bij het combineren op te lossen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2014

Bericht door waldo79 »

Vanochtend was ik prettig verrast dat ik de onofficiële aansluiting van s6000 op de s1700 naar Amf kon halen te Ut. Maar goed, t6034 kwam dan ook met -3 binnen en dan is het een makkie :lol:
VIRM
Berichten: 7571
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2014

Bericht door VIRM »

Afgelopen vrijdag waarschuwde de HC van mijn trein bij Leiden Centraal dat er een Leids Onzet 'gaande is', en dat alcohol op het station niet is toegestaan, dus of iedereen het nog even snel in z'n tas weg wilde stoppen. ;)

Overigens was ik gisteren naar Den Haag gegaan. Vanaf Schiphol reed mijn trein met een enkel stelletje VIRM, die in ieder geval in de eerste bak meer dan zitvol was. Vlak voor Den Haag Centraal liep de HC met twee bekertjes melk de cabine van de machinist in. :D
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2014

Bericht door hauptbahnhof »

Niet handig om dat soort dingen te melden aangezien een HC niet bij mcn mag...
VIRM
Berichten: 7571
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2014

Bericht door VIRM »

Oh, ik dacht dat dat alleen voor passagiers/niet-NS'ers gold. Heb het er uit geedit.
Beul van de blindegeleidelijn
Bakpapier
Berichten: 1203
Lid geworden op: di 08 jul 2014, 15:46

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2014

Bericht door Bakpapier »

VIRM schreef:Afgelopen vrijdag waarschuwde de HC van mijn trein bij Leiden Centraal dat er een Leids Onzet 'gaande is', en dat alcohol op het station niet is toegestaan, dus of iedereen het nog even snel in z'n tas weg wilde stoppen. ;)
Ja 3 oktober gekkenhuis !

Vrijdagnacht op station centraal stond er op de OV-chippalen: 'Verlaat direct het station'. Je kon echter wel gewoon uitchecken. Is dat een melding die ze tonen in geval van een calamiteit of zo? Het was natuurlijk ook een grote chaos bij het station, iedereen dronken, overal troep etc.

Denk overigens niet dat het veel effect had, haha.
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2014

Bericht door Somoht »

Dan is de noodknop voor de poortjes ingedrukt.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten