nu je het zegt je hebt gelijk, ik had het zelf niet gezien. :(Hainje schreef:Dat ziet er wel leuk uit :D
Maar eh, zie ik het nu goed dat die stadsbussen full airco hebben?
Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Heeft VDL aan het ontwerp zitten sleutelen? Die bobbel op het dak achteraan zit namelijk niet op de eerste serie Citea-stadsbussen uit 2011.
Dat de Arriva-bussen bijna 100% zeker stadsbussen zijn lijkt wel duidelijk iig.
Dat de Arriva-bussen bijna 100% zeker stadsbussen zijn lijkt wel duidelijk iig.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Nu de stadsbussen zo goed als zeker bekend zijn is het nu verder speculeren over de streekbussen en brabantliners.
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Nou ik geloof het pas als ik een officieel schrijven vanuit Arriva/fabikant aantref of ze voor mijn neus staan.
🍉
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Komt omdat het Euro 6 is. Daarbij zit de uitlaat op het dak omdat het anders niet past. Dat hebben ze dus weggewerkt met die bult op het dakBee schreef:Heeft VDL aan het ontwerp zitten sleutelen? Die bobbel op het dak achteraan zit namelijk niet op de eerste serie Citea-stadsbussen uit 2011.
Dat de Arriva-bussen bijna 100% zeker stadsbussen zijn lijkt wel duidelijk iig.
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
net zoals bij de gvb slfa's, dat waren de eerste euro 6 bussen van VDL in Nederland.Michael schreef:Komt omdat het Euro 6 is. Daarbij zit de uitlaat op het dak omdat het anders niet past. Dat hebben ze dus weggewerkt met die bult op het dakBee schreef:Heeft VDL aan het ontwerp zitten sleutelen? Die bobbel op het dak achteraan zit namelijk niet op de eerste serie Citea-stadsbussen uit 2011.
Dat de Arriva-bussen bijna 100% zeker stadsbussen zijn lijkt wel duidelijk iig.
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Hoop dan wel dat als ze voor de streek gelede bussen nodig hebben dat ze MAN Lion's City T(U) nemen. Laat de rest van de streek maar bestaan uit Setra Maar ze zouden eigenlijk VanHool A300 voor de stadsdienst moeten gebruiken. Die kan je namelijk ook (dubbel)geleed bestellen.
Hallo Flirt!
Youtube: https://www.youtube.com/channel/UCZ_j_7 ... y4MHKAHwpA
Twitter: https://twitter.com/OVEuropa
Youtube: https://www.youtube.com/channel/UCZ_j_7 ... y4MHKAHwpA
Twitter: https://twitter.com/OVEuropa
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Citea's kan je ook geleed bestellen en dubbelgeleed kunnen ze in Brabant alleen maar over fantaseren :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 196
- Lid geworden op: za 28 jun 2014, 00:06
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Ziet er mooi uit. Waar zijn die foto's genomen? Zo'n verhoging hebben de huidige bussen van Veolia Transport ook. Weet iemand hoe lang die bussen op de foto's zijn?
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
De Citea SLF is bij mijn weten alleen maar leverbaar met 3 deuren.Rdaalwil schreef: zijn de bussen ook in de zelfde deurindeling?
Bij VDL in Heerenveen, lengte is 12 meter.buschauffeur schreef:Ziet er mooi uit. Waar zijn die foto's genomen? Zo'n verhoging hebben de huidige bussen van Veolia Transport ook. Weet iemand hoe lang die bussen op de foto's zijn?
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Arriva is volgens mij niet zo van de MAN en nieuwe van Hool-wagens zijn - op die paar DBG in Utrecht na - al jaren niet meer ingestroomd. Dus daar zou ik ook niet te veel op rekenen.Plan-V444 schreef:Hoop dan wel dat als ze voor de streek gelede bussen nodig hebben dat ze MAN Lion's City T(U) nemen. Laat de rest van de streek maar bestaan uit Setra Maar ze zouden eigenlijk VanHool A300 voor de stadsdienst moeten gebruiken. Die kan je namelijk ook (dubbel)geleed bestellen.
Naar wat ik ooit eens tijdens mijn Veolia stage heb vernomen is dat van Hool nogal slordig te werk gaat met het opleveren van hun voertuigen. Een voertuig is (kennelijk) pas opgeleverd als alle stickertjes op de juiste plek zitten en het schijnt meer regel dan uitzondering te zijn dat dit heel erg laatste-minuut-werk is bij hen. Over de technische kwaliteit van deze wagens kan ik echter geen uitspraken doen, daar ik niet bekend ben met die materie.
🍉
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
De Van Hool hybrides die Connexxion toentertijd besteld heeft voor Zuid-Holland Noord en die nu bij Arriva Leiden rijden zijn alles behalve geliefde bussen bij de reiziger. De bus zit vol opstapjes en heeft teveel zitplaatsen waarbij je naar achteren kijkt, altijd de minst geliefde zitplaatsen in een bus.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Nou ik denk niet dat een vervoerder kijkt naar de populariteit van een merk onder de reizigers. Die kijkt eerder naar de onderhoudskosten, het brandstofverbruik, afschrijvingskosten en vast nog wel een paar zaken. Die hybrides zijn sowieso een geval apart, het is dat deze wagens een politiek speeltje zijn, anders had Arriva wel andere wagens laten rijden.
🍉
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Setra produceert geen lagevloerbussen meer sinds januari 2014.Plan-V444 schreef:Laat de rest van de streek maar bestaan uit Setra.
*Hmm.. op de site van Setra staan ze nog wel.. :?
Laatst gewijzigd door flipje op wo 01 okt 2014, 13:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Hoewel het absoluut niet het belangrijkste criterium is, kan ik mij wel voorstellen dat een vervoerder bij de inrichting ook kijkt naar het reizigerscomfort. In sommige gevallen heeft het consumentenoverleg daar zelfs inspraak over.Hainje schreef:Nou ik denk niet dat een vervoerder kijkt naar de populariteit van een merk onder de reizigers. Die kijkt eerder naar de onderhoudskosten, het brandstofverbruik, afschrijvingskosten en vast nog wel een paar zaken. Die hybrides zijn sowieso een geval apart, het is dat deze wagens een politiek speeltje zijn, anders had Arriva wel andere wagens laten rijden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Naast de Citea's schijnen Volvlo 8900 en Mercedes Intouro te zijn aangeschaft.
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Dan zal het wagenpark er naar waarschijnlijkheid dus zo uit komen te zien:
Stadsdiensten: VDL Citea (Bgn, Rsd, Bd & Tb) & Mercedes Citaro (Ht);
Streeklijnen: Iveco Crossway & VDL Ambassador;
HOV-lijnen: Volvo 8900 & Mercedes Intourio.
De Iveco is gebaseerd op de spot van Rdaalwil.
Stadsdiensten: VDL Citea (Bgn, Rsd, Bd & Tb) & Mercedes Citaro (Ht);
Streeklijnen: Iveco Crossway & VDL Ambassador;
HOV-lijnen: Volvo 8900 & Mercedes Intourio.
De Iveco is gebaseerd op de spot van Rdaalwil.
🍉
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Zo'n rode -in Brabantkleurstelling zijnde- Iveco... Die lijken toch wel een beetje op een Volvo 8900? Dan zou de bus van Rdaalwil een omgeschilderde ZHN-Qliner kunnen zijn... (en hoeven er niet perse rode Iveco's te komen)
Bij twijfel: gebruik beton.
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Er zijn niet voldoende Mercedes Citaro's voor de stadsdienst Den Bosch. Het kan zijn dat er daar ook voor een deel VDL Citea's komen te rijden en dat de huidige Ambassadors doorschuiven naar de streek, dan wel dat die Ambassadors gewoon op de stadsdienst Den Bosch blijven rijden.Hainje schreef:Dan zal het wagenpark er naar waarschijnlijkheid dus zo uit komen te zien:
Stadsdiensten: VDL Citea (Bgn, Rsd, Bd & Tb) & Mercedes Citaro (Ht);
Streeklijnen: Iveco Crossway & VDL Ambassador;
HOV-lijnen: Volvo 8900 & Mercedes Intourio.
De Iveco is gebaseerd op de spot van Rdaalwil.
Overigens vraag ik me af of 12m bussen aanschaffen voor Roosendaal en Bergen op Zoom niet wat erg uitbundig is. Ik zat zeker voor Bergen eerder te denken aan de huidige Procity's die in en rond Oss overbodig worden.
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
http://www.omroepbrabant.nl/?news/21765 ... t+VDL.aspx
Volgens Omroep Brabant gaat het om 164 Citea's. Iets meer dan nodig voor alleen de stadsdienst.
Volgens Omroep Brabant gaat het om 164 Citea's. Iets meer dan nodig voor alleen de stadsdienst.
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Duidelijk dus. Al staat er in het bericht 'het grootste gedeelte'. Dus komt er ook nog wat anders? Volvo 8900 voor de HOV lijnen?
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Ik zeg ook niet voor niets 'naar waarschijnlijkheid'.Frans F schreef:Er zijn niet voldoende Mercedes Citaro's voor de stadsdienst Den Bosch.
Dan denk ik dat de huidige vloot Mercedessen & Ambassadors in Den Bosch gewoon gehandhaafd blijft. Hoeft er in die stadsamba's in principe (volgens het bestek) ook geen airco ingebouwd te worden. Schuif je die wagens door naar de streek, dan moet dat weer wel én heb je ook nog eens nieuwe Citea's op de stad rijden die een (bestektechnisch) overbodige airco hebben.Frans F schreef:Het kan zijn dat er daar ook voor een deel VDL Citea's komen te rijden en dat de huidige Ambassadors doorschuiven naar de streek, dan wel dat die Ambassadors gewoon op de stadsdienst Den Bosch blijven rijden.
Zijn die wagens geen eigendom van van Driel?Frans F schreef:Overigens vraag ik me af of 12m bussen aanschaffen voor Roosendaal en Bergen op Zoom niet wat erg uitbundig is. Ik zat zeker voor Bergen eerder te denken aan de huidige Procity's die in en rond Oss overbodig worden.
🍉
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Ik heb het vandaag vernomen van een chauffeur van (nu nog) Veolia uit Roosendaal. VDL Citea voor de stad/streek. Volvo 8900 voor de Volans en Mercedes Intouro voor de BrabantLiner. Over gelede bussen is niks bekend.
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Stadsdienst kunnen ze beter in bergen op zoom opdoeken. Zit bijna nooit iemand in! Laat dan streekbussen in de wijken doorrijden. Of kleinere bussen inzetten in de tijd van BBA reden er 10 meter bussen.
Vdl citea stadsbussen dus, hopen dat ze langer volhouden dan gemiddelde vdl producten haha. Maar airco in de stadsbussen is wel erg fijn!
Die ene bus leek niet echt op een Volvo 8900 maar het zou kunnen dat ze op de hov lijnen gaan rijden. Zie de huidige q liners.
Vdl citea stadsbussen dus, hopen dat ze langer volhouden dan gemiddelde vdl producten haha. Maar airco in de stadsbussen is wel erg fijn!
Die ene bus leek niet echt op een Volvo 8900 maar het zou kunnen dat ze op de hov lijnen gaan rijden. Zie de huidige q liners.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten