Dienstregeling 2015 (checklist)

Hier kunnen vragen worden gesteld of discussies worden gehouden over de wiki. Inhoudelijke wijzigingen kunnen in de wiki zelf gemaakt worden.
Roelof88
Berichten: 408
Lid geworden op: wo 24 dec 2008, 14:05

Dienstregeling 2015 (checklist)

Bericht door Roelof88 »

Ik heb op de wiki alvast weer een nieuwe checklist dienstregeling 2015 klaargezet voor de concessies van het stads- en streekvervoer.

Ik heb erbij gezet: Inschrijven mogelijk vanaf 6 oktober 2014. Voordat deze gebruikt gaat worden graag reacties of deze zo goed is of dat er nog wat ontbreekt / toegevoegd / aangepast moet worden.

De checklist is hier te vinden:
[wiki]Overleg categorie:Stads- en streekvervoer 2015[/wiki]
wouter15
Berichten: 1157
Lid geworden op: di 24 jan 2012, 23:57
Locatie: Woerden

Re: Dienstregeling 2015 (checklist)

Bericht door wouter15 »

Lijkt mij wel een duidelijke lijst. Vooral omdat je ze netjes op provincie hebt gesorteerd en allemaal netjes een kopje hebt gegeven zodat navigeren makkelijk gaat.
huibe
Berichten: 1250
Lid geworden op: di 29 sep 2009, 15:54

Re: Dienstregeling 2015 (checklist)

Bericht door huibe »

Ik zie dat je alvast wijzigingspagina's hebt aangemaakt. Maar is het beleid niet om een concessie pagina naar jaar aan te maken, met daarop de lijnen van dat jaar en de wijzigingen?
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Etienne
Donateur
Berichten: 7941
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2015 (checklist)

Bericht door Etienne »

Wellicht kan er nog iets toegevoegd worden over de termijn als een gebruiker nog niks doorgevoerd heeft, dat dit automatisch door anderen gedaan wordt?
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Roelof88
Berichten: 408
Lid geworden op: wo 24 dec 2008, 14:05

Re: Dienstregeling 2015 (checklist)

Bericht door Roelof88 »

huibe schreef:Ik zie dat je alvast wijzigingspagina's hebt aangemaakt. Maar is het beleid niet om een concessie pagina naar jaar aan te maken, met daarop de lijnen van dat jaar en de wijzigingen?
Een concessiepagina per jaar is volgens mij nog geen beleid. Vergelijk de wijzingspagina's van vorig jaar maar eens: ([wiki]Categorie:Stads-_en_streekvervoer_2014[/wiki]).

De wijzigingspagina's zijn overigens nog niet aangemaakt, slechts de links (voor het gemak). Al deze links heb ik per concessie louter gebaseerd op hoe de wijzigingspagina vorig jaar werd gemaakt (dus Veluwe had vorig jaar als wijzigingspagina Concessie_Veluwe_2014 en dat is nu Concessie_Veluwe_2015), maar de link kan simpel aangepast worden als iemand bijvoorbeeld liever de wijzigingen op de pagina Wijzigingen concessie Veluwe 2015 zet.

Er zijn nu dus nog twee soorten wijzigingspagina's:

1: Concessie Amstelland-Meerlanden 2014

2: Wijzigingen concessie Noord- en Zuidwest-Friesland en Schiermonnikoog 2014

De keuze was voorgaande jaren aan diegene die heeft ingetekend (of we moeten nu afspreken dat alles op manier 1 of alles op manier 2 gaat?).
huibe
Berichten: 1250
Lid geworden op: di 29 sep 2009, 15:54

Re: Dienstregeling 2015 (checklist)

Bericht door huibe »

Het lijkt mij makkelijk dat we één beleid gaan voeren. Dit omdat we anders achteraf weer een hoop werk hebben om het te herstellen en krijgen we weer een hoop doorverwijzingen.

Ik ben voorstander van de concessiepagina, omdat je dan alle gegevens van dat jaar op 1 pagina hebt, maar ik hoor graag de menig van andere.
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Etienne
Donateur
Berichten: 7941
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2015 (checklist)

Bericht door Etienne »

Deze discussie hebben we al eens eerder gevoerd, meen ik. Maar ik ga mee met de mening van Huibe.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Roelof88
Berichten: 408
Lid geworden op: wo 24 dec 2008, 14:05

Re: Dienstregeling 2015 (checklist)

Bericht door Roelof88 »

huibe schreef:Dit omdat we anders achteraf weer een hoop werk hebben om het te herstellen en krijgen we weer een hoop doorverwijzingen.
Wat moet er precies achteraf herstelt worden? De links op de checklist verwijzen naar nog niet bestaande pagina's. Als de paginanaam van de wijzigingspagina klopt op de checklist laat je hem staan (dan staat hij er dus voor het gemak al). Als de link niet klopt vervang je hem door de goede paginanaam. Je moet niet gaan werken met doorverwijzingen :wink:
wouter15
Berichten: 1157
Lid geworden op: di 24 jan 2012, 23:57
Locatie: Woerden

Re: Dienstregeling 2015 (checklist)

Bericht door wouter15 »

Dit mag toch nog niet? Of kan je je al best gaan inschrijven? Een verdeling kan naar mijn mening al best worden gemaakt.
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: Dienstregeling 2015 (checklist)

Bericht door Frank »

Bedankt voor het maken van de lijst :pos: .
huibe schreef:Ik ben voorstander van de concessiepagina, omdat je dan alle gegevens van dat jaar op 1 pagina hebt, maar ik hoor graag de menig van andere.
Ben het met je eens. Niet in de laatste plaats omdat eerder dit jaar een hoop pagina's uit de regio hier naar dat format heb aangepast :P .
Etienne schreef:Wellicht kan er nog iets toegevoegd worden over de termijn als een gebruiker nog niks doorgevoerd heeft, dat dit automatisch door anderen gedaan wordt?
Wat mij betreft gaan andere mensen er aan werken als met het ingaan van de dienstregeling de wijzigingen nog niet doorgevoerd zijn.
Wouter15 schreef:Dit mag toch nog niet? Of kan je je al best gaan inschrijven? Een verdeling kan naar mijn mening al best worden gemaakt.
O, ik dacht dat iedereen zich al zou kunnen inschrijven. Zo is het voorgaande jaren ook gedaan. Volgens mij moeten we er dan wel uit kunnen komen. Alleen, als je je voor twintig concessies inschrijft, gun dan ook een concessie aan iemand anders als hij of zij dat wil.

Edit: ik zie dat inschrijven pas vanaf 6 oktober kan. Totaal overheen gelezen, mijn fout. Wat mij betreft had het nu ook al wel gekund.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8662
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2015 (checklist)

Bericht door Milco »

Over de wijzigingspagina's ben ik voor optie 2, omdat je bij optie 1 bij iedere pagina per jaar dezelfde tabel krijgt die niet veel van elkaar verschillen per jaar. Tenminste, niet zoals ik het zie.

Daarnaast vind ik dat als iemand de wijzigingen nog niet heeft doorgevoerd als de dienstregeling al gestart is, dat een andere gebruiker niet zomaar klakkeloos die wijzigingen over mag nemen, maar dat je eerst even overleg voert met de eigenlijke inschrijver.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: Dienstregeling 2015 (checklist)

Bericht door Frank »

Ik vind het eigenlijk wel gebruikersvriendelijk als je elk jaar netjes een overzicht van alle lijnen hebt. Zoekt makkelijker terug.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8662
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2015 (checklist)

Bericht door Milco »

Ik snap wat je bedoelt en dat is het ook, maar als een concessie zes jaar duurt en de meeste lijnen hebben gedurende de hele concessie dezelfde pagina, dan krijg je dus zes overzichten (1 per jaar) waarbij lijn 53 zes keer voorkomt (in dus 6 jaar) maar uiteindelijk kom je met deze zes links op dezelfde lijnpagina uit en daardoor doe je per jaar moeite voor hetzelfde wat ook op de concessiepagina zelf staat, naar mijn mening.

Al zou het ook door mijn slechtziendheid kunnen komen dat ik de "jaarlijkse tabellen" zo op elkaar vind lijken hoor.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Etienne
Donateur
Berichten: 7941
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2015 (checklist)

Bericht door Etienne »

Roelof88 schreef:
huibe schreef:Dit omdat we anders achteraf weer een hoop werk hebben om het te herstellen en krijgen we weer een hoop doorverwijzingen.
Wat moet er precies achteraf herstelt worden? De links op de checklist verwijzen naar nog niet bestaande pagina's. Als de paginanaam van de wijzigingspagina klopt op de checklist laat je hem staan (dan staat hij er dus voor het gemak al). Als de link niet klopt vervang je hem door de goede paginanaam. Je moet niet gaan werken met doorverwijzingen :wink:
De concessiepagina's van Amstelland-Meerlanden waren voorheen allemaal losse wijzigingspagina's en daar heb ik destijds wat eenvoud in gebracht door dezelfde manier te gaan hanteren als Frank en Fogeltje. En ik merkte dat dit veel beter werkt en men hiermee de wijzigingen goed bij elkaar houdt. Sindsdien gebruik ik deze manier, behalve bij enkele zeer grote concessies zoals Groningen-Drenthe pak ik nog de oude manier.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Roelof88
Berichten: 408
Lid geworden op: wo 24 dec 2008, 14:05

Re: Dienstregeling 2015 (checklist)

Bericht door Roelof88 »

Frank schreef:Edit: ik zie dat inschrijven pas vanaf 6 oktober kan. Totaal overheen gelezen. Wat mij betreft had het nu ook al wel gekund.
Ja ik heb dat even expres gedaan zodat iedereen de gelegenheid heeft om op de lijst te reageren (of er nog dingen toegevoegd/veranderd moeten worden) en zodat iedereen ook op de hoogte is van de lijst. Vanaf maandag (week 41) verschijnt de melding van de intekenlijst ook automatisch op de hoofdpagina van de wiki (heb ik vorig jaar ingebakken). Maar het mag van mij ook wel vervroegd worden tot het weekend of zo.
Milco schreef: Daarnaast vind ik dat als iemand de wijzigingen nog niet heeft doorgevoerd als de dienstregeling al gestart is, dat een andere gebruiker niet zomaar klakkeloos die wijzigingen over mag nemen, maar dat je eerst even overleg voert met de eigenlijke inschrijver.
Eens. Aan de andere kant is het ook handig om als inschrijver op de lijst even aan te geven dat je iets meer tijd nodig hebt. Staat er geen reactie op de intekenlijst nadat de dienstregeling is gestart, dan zou deze regel kunnen gelden: Eerst vragen via de overlegpagina van de inschrijver. Komt daar binnen 48 uur geen reactie op, dan mag je het overnemen.
huibf
Donateur
Berichten: 4109
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregeling 2015 (checklist)

Bericht door huibf »

Zoals SRE. Je maakt een pagina aan voor het nieuwe jaar. Hierop komen de wijzigingen.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13031
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Dienstregeling 2015 (checklist)

Bericht door Ardan »

Ik snap jullie verhalen niet echt en ook niet wat precies de bedoeling is met die concessiepagina's (daar ga ik me dus ook niet aan wagen), maar is het niet handig als er elk jaar een concessiepagina komt met onder de tabel met lijnen een verhaaltje 'Wijzigingen ten opzichte van vorig jaar'? Of hoe wordt zoiets nu gedaan?
Ik doe ook maar wat
huibf
Donateur
Berichten: 4109
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregeling 2015 (checklist)

Bericht door huibf »

Ardan schreef:Ik snap jullie verhalen niet echt en ook niet wat precies de bedoeling is met die concessiepagina's (daar ga ik me dus ook niet aan wagen), maar is het niet handig als er elk jaar een concessiepagina komt met onder de tabel met lijnen een verhaaltje 'Wijzigingen ten opzichte van vorig jaar'? Of hoe wordt zoiets nu gedaan?
Juist:
http://wiki.ovinnederland.nl/wiki/Conce ... hoven_2015


Ik zie dat de nieuwe Brabantse West Concessie al is aangemaakt met een jaartal erachter.
Gaan straks de nu huidige pagina dan hernoemen met jaartal erachter en dan het orgineel met twee links, eentje van t/m 2014 en eentje van 2014 t/m 2022 ????
Roelof88
Berichten: 408
Lid geworden op: wo 24 dec 2008, 14:05

Re: Dienstregeling 2015 (checklist)

Bericht door Roelof88 »

@Ardan
Nieuwe manier: Precies wat je zegt. Tabel + daaronder de lijnen die wijzigen en wat er wijzigt (pagina heet dan "Concessie <concessienaam> <dienstregelingsjaar>")

Oude manier: Hetzelfde als de nieuwe manier, maar dan zonder tabel (pagina heet dan "Wijzigingen <concessienaam> <dienstregelingsjaar>")

De 'nieuwe' manier is niet veel meer werk (je moet de tabel op de concessiepagina toch aanpassen en dan is het een kwestie van copy/paste). Mij maakt het niet zoveel uit.


@huibf

De oude pagina heet nu al [wiki]Concessie Oost-Brabant (2007-2014)[/wiki]. Je hebt dan de keuze uit: Concessie-Oost-Brabant (nu redirect) of [wiki]Concessie Oost-Brabant (2015-2024)[/wiki] (de laatste link staat ook zo op de intekenlijst).

West Brabant heeft zoals je zegt al zo'n nieuwe pagina: [wiki]Concessie West-Brabant (2015-2022)[/wiki]
huibf
Donateur
Berichten: 4109
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregeling 2015 (checklist)

Bericht door huibf »

Ik heb het inmiddels gevonden.
Ik heb direct ook een Oost Brabant Concessie Pagina aangemaakt zodat ik op de SRE pagina voor 2015 direct goed kan doorlinken.
huibf
Donateur
Berichten: 4109
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregeling 2015 (checklist)

Bericht door huibf »

Overigens.
Er lijkt een fout te zijn wat betreft limburg.
30 augustus in in Zuid Limburg de nieuwe dienstregeling ingegaan. Dat is nu onder 2014 geschreven? M.i. niet helemaal juist.

Noord en Midden Limburg wijzigt pas in februari 2015.
waldo79
Berichten: 7627
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Dienstregeling 2015 (checklist)

Bericht door waldo79 »

huibf schreef:Overigens.
Er lijkt een fout te zijn wat betreft limburg.
30 augustus in in Zuid Limburg de nieuwe dienstregeling ingegaan. Dat is nu onder 2014 geschreven? M.i. niet helemaal juist.
Nogal curieus om het drgl2015 te noemen als het nog een periode van 4 maanden van 2014 omvat :)
huibf
Donateur
Berichten: 4109
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregeling 2015 (checklist)

Bericht door huibf »

Dan noem 'm 2014-2015.
tot een 10 jaar geleden was dat bij veel dienstregelingen het geval.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39170
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2015 (checklist)

Bericht door Daniel »

Frank schreef:
huibe schreef:Ik ben voorstander van de concessiepagina, omdat je dan alle gegevens van dat jaar op 1 pagina hebt, maar ik hoor graag de menig van andere.
Ben het met je eens. Niet in de laatste plaats omdat eerder dit jaar een hoop pagina's uit de regio hier naar dat format heb aangepast :P
En ik ben hier dus juist nog een fel tegenstander van. Naast dat je zoals gezegd tig keer dezelfde lijst van lijnen krijgt als een concessie lang duurt en er weinig verandert, wat mijns inziens erg weinig toevoegt, is de pagina door de naam ook nog eens slecht herkenbaar als pagina met de wijzigingen erop.

Sowieso neem ik zelf op zo'n wijzigingspagina doorgaans ook de lijnen op die niet wijzigen en vermeld er dan bij dat er niks gewijzigd is (of bv. dat de tijden verschoven zijn t.b.v. een aansluiting, waarbij verder niks veranderd dat een aanpassing van de lijnpagina vereist).
Dan is het nogal dubbel om er ook nog eens een tabel boven te gaan zetten met nog een keer alle lijnen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9157
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2015 (checklist)

Bericht door regenmaker »

Wordt de inschrijfdatum nog veranderd of blijft deze 6 oktober, want hierboven werd gesproken over het feit je je dit weekend misschien al kan inschrijven.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten