Hmm, chauffeur uit Roosendaal had het over groot aantal 13 meter bussen. zijn dat die intouro dan?Michael schreef:Ik heb het vandaag vernomen van een chauffeur van (nu nog) Veolia uit Roosendaal. VDL Citea voor de stad/streek. Volvo 8900 voor de Volans en Mercedes Intouro voor de BrabantLiner. Over gelede bussen is niks bekend.
Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
De Intouro en Volvo 8900 zijn beide als 13 meter bus verkrijgbaar. Dus dat weet ik niet.
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Als dat zo is, wat zal er dan met de huidige brabantliners Volvo 8700 gebeuren. Deze zijn toch nog niet zo oud?
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Hoezo gelede bussen?Michael schreef: Over gelede bussen is niks bekend.
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Geen idee, maar zelfs dan kan het zijn dat er een overnamegarantie is als Arriva het contract met van Driel binnen een bepaalde termijn beeindigt.Hainje schreef:Zijn die wagens geen eigendom van van Driel?
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Hoe gaan we de nieuwe concessiepagina op wikipedia inregelen m.b.t. de nieuwe concessiepagina van Brabant
Kan de opzet al gemaakt worden ?
Kan de opzet al gemaakt worden ?
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Die bussen worden sowieso vaker ingezet op lijnen 126/127/131/132 (en vast nog wel een aantal lijnen in de regio Roosendaal & Bergen Op Zoom). Puur om ze kilometers te laten maken buiten de tijden dat ze ingezet kunnen/dienen te worden op de lijnen 400 & 401.sandertjo schreef:Als dat zo is, wat zal er dan met de huidige brabantliners Volvo 8700 gebeuren. Deze zijn toch nog niet zo oud?
Zoals nu op de tamtam de ronde doet zijn alle wagens van Veolia Brabant inmiddels verkocht, dus ze verdwijnen sowieso uit Brabant.
🍉
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
zonde!!!Hainje schreef:Die bussen worden sowieso vaker ingezet op lijnen 126/127/131/132 (en vast nog wel een aantal lijnen in de regio Roosendaal & Bergen Op Zoom). Puur om ze kilometers te laten maken buiten de tijden dat ze ingezet kunnen/dienen te worden op de lijnen 400 & 401.sandertjo schreef:Als dat zo is, wat zal er dan met de huidige brabantliners Volvo 8700 gebeuren. Deze zijn toch nog niet zo oud?
Zoals nu op de tamtam de ronde doet zijn alle wagens van Veolia Brabant inmiddels verkocht, dus ze verdwijnen sowieso uit Brabant.
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Die zijn in de regio Breda/Oosterhout hard nodig. Op lijn 8 in Breda rijdt een gelede bus. Zit elke dag stampvol. Zelfde geldt voor lijn 126/127. Op lijn 119 zijn enkele ritten ook nodig met geleed. En de nachtbus op zaterdagnacht kan ook niet zonder.Frans F schreef:Hoezo gelede bussen?Michael schreef: Over gelede bussen is niks bekend.
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Ze zijn 8 jaar oud. Als Arriva ze overneemt moeten ze nu een overnamebedrag betalen en over 4 jaar alsnog nieuwe bussen kopen. Dan kan Arriva beter gelijk nieuwe kopen dan heb ze niet twee keer kosten.sandertjo schreef:Als dat zo is, wat zal er dan met de huidige brabantliners Volvo 8700 gebeuren. Deze zijn toch nog niet zo oud?
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Wat ik heb gehoord vandaag van mensen bij Arriva Den Bosch
Dat alle Citaro stadsbussen naar Tilburg gaan en Den Bosch de gloednieuwe VDL Citea's gaat krijgen.
Mijn vader die er werkt als chauffeur heeft mij vandaag het zelfde verteld.
Ook de bus lijnen worden anders bijvoorbeeld 63 Rosmalen via Hintham wordt dus Lijn 3.
Dat alle Citaro stadsbussen naar Tilburg gaan en Den Bosch de gloednieuwe VDL Citea's gaat krijgen.
Mijn vader die er werkt als chauffeur heeft mij vandaag het zelfde verteld.
Ook de bus lijnen worden anders bijvoorbeeld 63 Rosmalen via Hintham wordt dus Lijn 3.
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
-
- Berichten: 2252
- Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
- Locatie: Schijndel
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Voor zover mij bekend is, zijn de Procity's eigendom van Arriva, maar de enige die daar misschien uitsluitsel hier over kan geven is Mijack (hij werkte vroeger bij van Driel).
Overigens denk ik niet dat Arriva Iveco bussen zal inzetten, tenzij het gelede bussen wordt.
Overigens denk ik niet dat Arriva Iveco bussen zal inzetten, tenzij het gelede bussen wordt.
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
De Volvo's 8700 zijn van 2009 dus 5 jaar oud.Frans F schreef:Ze zijn 8 jaar oud. Als Arriva ze overneemt moeten ze nu een overnamebedrag betalen en over 4 jaar alsnog nieuwe bussen kopen. Dan kan Arriva beter gelijk nieuwe kopen dan heb ze niet twee keer kosten.sandertjo schreef:Als dat zo is, wat zal er dan met de huidige brabantliners Volvo 8700 gebeuren. Deze zijn toch nog niet zo oud?
Voor de stadsdiest van Tilburg zijn 37 12 meter bussen nodig in de huidige dienstregeling. Aangezien de concessie is gewonnen door met de huidige dienstregeling verder te rijden heb je er ook weer 37 nodig. Er zijn maar 33 Citaro's. Het zou kunnen inderdaad. Maar dan moet je het wel aanvullen met Ctea'sWat ik heb gehoord vandaag van mensen bij Arriva Den Bosch
Dat alle Citaro stadsbussen naar Tilburg gaan en Den Bosch de gloednieuwe VDL Citea's gaat krijgen.
Mijn vader die er werkt als chauffeur heeft mij vandaag het zelfde verteld.
Ook de bus lijnen worden anders bijvoorbeeld 63 Rosmalen via Hintham wordt dus Lijn 3
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Ik heb wat meer info wat betreft nieuwe bussen: Er schijnen geen gelede bussen te komen in West Brabant.
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Michael schreef:Ik heb wat meer info wat betreft nieuwe bussen: Er schijnen geen gelede bussen te komen in West Brabant.
Klopt er komen geen verlengde bussen bij Arriva Brabant.
Ik heb gehoord dat alle bussen in 's-Hertogenbosch de nieuwe Citea's zijn qua stadsbussen streek geen idee.
En dat de huidige Citaro's allemaal naar Tilburg gaan en of die worden aangevuld met nieuwe bussen geen idee.
En dat alle stadslijnen ook vernieuwd worden zoals ik al zei 63 Rosmalen wordt Lijn 3 en gaat over naar Lijn 13 naar de Groote Wielen
Laatst gewijzigd door Jasper073 op wo 01 okt 2014, 21:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Ook in de lijnen uit Eindhoven zijn ze nodig/inhuur materieel. Vanwege de opbrengstverantwoordelijkheid is Arriva aan het onderzoeken of handhelds voldoende werken. Zo niet gaan ze zelf met geleed materieel rijden volgens een chauffeur uit Veghel,vandaar ook mijn post over die gelede bus voor Veghel,ik vond het wel een logisch verhaal van die chauffeur. Frans F wil die regel van 15 minuten niet gaan handhaven,maar kan me voorstellen dat andere leden van het reizigersoverleg daar anders over denken.Michael schreef:Die zijn in de regio Breda/Oosterhout hard nodig. Op lijn 8 in Breda rijdt een gelede bus. Zit elke dag stampvol. Zelfde geldt voor lijn 126/127. Op lijn 119 zijn enkele ritten ook nodig met geleed. En de nachtbus op zaterdagnacht kan ook niet zonder.Frans F schreef:Hoezo gelede bussen?Michael schreef: Over gelede bussen is niks bekend.
Reizigersoverleg SRE kan die concessie-eis natuurlijk ook gaan gebruiken om fatsoenlijke verbindingen in de spits in stand te houden,de rit met lijn 157 duurt namelijk 20 minuten vanaf Son en Breughel.....
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
15 minuten regel ?Mr-W schreef:Frans F wil die regel van 15 minuten niet gaan handhaven,maar kan me voorstellen dat andere leden van het reizigersoverleg daar anders over denken.
Reizigersoverleg SRE kan die concessie-eis natuurlijk ook gaan gebruiken om fatsoenlijke verbindingen in de spits in stand te houden,de rit met lijn 157 duurt namelijk 20 minuten vanaf Son en Breughel.....
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Reizigers die langer dan 15 minuten in een bus zitten hebben recht op een zitplaats,volgens een concessie-eis.
Volgens Frans F wil Arriva alleen lijn 157 door de kern van Son en Breugel houden.(was een paar maanden terug ook al op het forum) Dat is onvoldoende voor Son en Breugel.SRE zou dan voor versterkingen opdraaien,maar dankzij die capaciteits-eis kan de rekening ook bij de provincie worden gelegd.(zeker als er voor Son en Breugel al sprake is van staanplaatsen).
Volgens Frans F wil Arriva alleen lijn 157 door de kern van Son en Breugel houden.(was een paar maanden terug ook al op het forum) Dat is onvoldoende voor Son en Breugel.SRE zou dan voor versterkingen opdraaien,maar dankzij die capaciteits-eis kan de rekening ook bij de provincie worden gelegd.(zeker als er voor Son en Breugel al sprake is van staanplaatsen).
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Krijgen die wel airco? Of heb je geen idee?Jasper073 schreef:En dat de huidige Citaro's allemaal naar Tilburg gaan en of die worden aangevuld met nieuwe bussen geen idee.
🍉
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Dat van Son en Breugel heb ik vernomen, wel is het zo dat de lijn door Son en Breugel wel wordt verdubbeld. Dus het aantal bussen bleef gelijk.
De +- lijst staat op de site van Brabant.
Het is niet zo dat SRE opdraait voor versterkingsritten op Arrivalijnen als gevolg van drukte binnen SRE. De lijnen behoren in zijn geheel tot Brabant en Son en Breugel is een verplicht punt voor deze Brabantse Lijn.
Arriva zal dus capaciteit moeten regelen, zei het met versterking of geleed of toch 156 ook door Breugel laten rijden.
Overigens is Nijnsel wel verplicht voor 156.
De +- lijst staat op de site van Brabant.
Het is niet zo dat SRE opdraait voor versterkingsritten op Arrivalijnen als gevolg van drukte binnen SRE. De lijnen behoren in zijn geheel tot Brabant en Son en Breugel is een verplicht punt voor deze Brabantse Lijn.
Arriva zal dus capaciteit moeten regelen, zei het met versterking of geleed of toch 156 ook door Breugel laten rijden.
Overigens is Nijnsel wel verplicht voor 156.
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Voor de stadsdiensten geldt geen airco verplichting. Dus ga er maar vanuit van niet.Hainje schreef:Krijgen die wel airco? Of heb je geen idee?Jasper073 schreef:En dat de huidige Citaro's allemaal naar Tilburg gaan en of die worden aangevuld met nieuwe bussen geen idee.
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Wat ik van me vader heb gehoord is dat er Airco in komt en dat er voor de chauffeurs nieuwe stoelen in komenHainje schreef:Krijgen die wel airco? Of heb je geen idee?Jasper073 schreef:En dat de huidige Citaro's allemaal naar Tilburg gaan en of die worden aangevuld met nieuwe bussen geen idee.
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8689
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Ik zit ín dit topic deze en de vorige pagina door te lezen.
Begrijp ik nou goed dat de Ambassadors en de Citaro's blijven en dat de rest weggaat en er dus nieuwe Citea's komen voor de stadsdienst van Den Bosch?
Lijkt mij vrij zonde. De Volvo 7700's en de 8700's zijn niet heel oud, of zullen deze nog heringezet gaan worden bij Veolia Transport of een ander bedrijf?
Wellicht heb ik iets over het hoofd gezien hierover. In dat geval alvast sorry. :)
Begrijp ik nou goed dat de Ambassadors en de Citaro's blijven en dat de rest weggaat en er dus nieuwe Citea's komen voor de stadsdienst van Den Bosch?
Lijkt mij vrij zonde. De Volvo 7700's en de 8700's zijn niet heel oud, of zullen deze nog heringezet gaan worden bij Veolia Transport of een ander bedrijf?
Wellicht heb ik iets over het hoofd gezien hierover. In dat geval alvast sorry. :)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
De wagens van Veolia zijn als het goed is verkocht. Dus krijgen een vervolgcarriere elders.Milco schreef:Wellicht heb ik iets over het hoofd gezien hierover. In dat geval alvast sorry. :)
De wagens van stad Den Bosch gaan kennelijk naar stad Tilburg.
🍉
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
De stadsdiensten in Den Bosch krijgen de nummers 1 t/m 20.Jasper073 schreef: Ook de bus lijnen worden anders bijvoorbeeld 63 Rosmalen via Hintham wordt dus Lijn 3.
Laatst gewijzigd door Frans F op do 02 okt 2014, 10:52, 3 keer totaal gewijzigd.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 106 gasten