Bus 175 gaat eind 2014 verder als R-netbus 356

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
huibf
Donateur
Berichten: 4101
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Bus 175 gaat eind 2014 verder als R-netbus 356

Bericht door huibf »

Zonnig schreef:
JWM schreef:Dat is dan ook geen R-Net maar een Q-liner :lol:
De kwaliteit van de Q-liners is in het Noorden meer dan OK. Comfortabele snelle bussen.
Q = Quality
Q = Quick

http://nl.wikipedia.org/wiki/Qliner
Allemaal flauwekul namen. Q liners, R-net, of wat dan ook. Eigenlijk zou er een 'standaard' moeten komen.
Ow ja Breng Direct hebben we ook nog...

Als we dan toch over afkortingen gaan hebben als de Q van Quality, Quick.
HOV staat voor ?

Halte Overslaand Vervoer ?
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Bus 175 gaat eind 2014 verder als R-netbus 356

Bericht door Meltrain »

De nummers 361, 365, 385 en 386 zijn ook al in gebruik bij Arriva ZHN.
Kan er trouwens een plaatsnaam in de topictitel? Ik dacht bijvoorbeeld eerst aan de buslijn tussen Rotterdam Alexander en Waddinxveen...
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
WSM
Berichten: 1403
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:59

Re: Bus 175 gaat eind 2014 verder als R-netbus 356

Bericht door WSM »

dylanwild94 schreef:ik vind het contfort in de bus tussen zoetemeer een leiden wel top hoor met de volvo's op de 365
Voordat Veolia de concessie Haaglanden overnam reden op lijn 206 tussen Leiden en Zoetermeer Integro's, ook zeer comfortabele bussen, en dat tegen gewoon strippenkaarttarief.
Lijn 365 is nu nog Q-liner maar stond ook op de nominatie om ver-R-linert te worden (wordt het dan nog duurder?).
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Bus 175 gaat eind 2014 verder als R-netbus 356

Bericht door Thom91 »

huibf schreef: HOV staat voor ?

Halte Overslaand Vervoer ?
Hoogwaardig Openbaar Vervoer. De defintie van HOV ligt alleen niet echt vast, dus daar is nog mee te sjoemelen. (Over het algemeen wordt onder HOV verstaan:
- > 6 keer per uur
- > DRIS
- > Hoog comfortgehalte
- > Minimale punctualiteit
)
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5813
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Bus 175 gaat eind 2014 verder als R-netbus 356

Bericht door isadora »

Minimale punctualiteit
Dat vind ik een vreemde.
Zou eerder aan maximale punctualiteit gedacht hebben.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Bus 175 gaat eind 2014 verder als R-netbus 356

Bericht door Vinny »

Isadora, volgens mij maak je een klassieke taalfout.
Punctualiteit is het percentage treinen/bussen dat op tijd rijdt.
Een hogere punctualiteit is een betere dienst voor de reiziger.
Een minimale punctualiteit kan je in de concessie afspreken om te garanderen dat die zo hoog mogelijk is, dus de 100% benadert. Een hoge minimale punctualiteit (95% bijvoorbeeld) is goed.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Bus 175 gaat eind 2014 verder als R-netbus 356

Bericht door reisthijs »

Thom91 schreef:De defintie van HOV ligt alleen niet echt vast, dus daar is nog mee te sjoemelen.
Ik vind HOV een holle term omdat er zo veel verschillende soorten lijnen onder die noemer kunnen vallen.
Een Q-liner die bijna z'n hele route over de snelweg rijdt met een comfortabele touringcar kan HOV worden genoemd maar een hoogfrequente stadslijn met rammelende lagevloersbussen ook.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5813
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Bus 175 gaat eind 2014 verder als R-netbus 356

Bericht door isadora »

Vinny schreef:Isadora, volgens mij maak je een klassieke taalfout.
......
Dank Vinny voor je uitgebreide antwoord.
Het duizelt mij echter allemaal een beetje, zal ook wel door de medicijnen komen.
Maar, ik denk, dat ik begrijp, wat er bedoelt wordt. :pos:
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
huibf
Donateur
Berichten: 4101
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Bus 175 gaat eind 2014 verder als R-netbus 356

Bericht door huibf »

Thom91 schreef:
huibf schreef: HOV staat voor ?

Halte Overslaand Vervoer ?
Hoogwaardig Openbaar Vervoer. De defintie van HOV ligt alleen niet echt vast, dus daar is nog mee te sjoemelen. (Over het algemeen wordt onder HOV verstaan:
- > 6 keer per uur
- > DRIS
- > Hoog comfortgehalte
- > Minimale punctualiteit
)
Hahaha. Dat weet ik wel.... Maar halte overslaande vervoer klopt in de regel ook wel.
Bij aanleg van een HOV worden veel bestaande haltes verwijderd onder het mom dat het sneller moet, niet rekeningen houdend dat men dan een takkeeind moet lopen of de fiets moet pakken.
Eenmaal aangelegd word na zoveel jaar de frequentie verlaagd, zodat je nog langer kunt wachten en nog steeds dat takkeeind moet lopen.
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: Bus 175 gaat eind 2014 verder als R-netbus 356

Bericht door Edwin »

Zullen we het weer over lijn 175 hebben die R-net wordt? De HOV-discussie kan wel in een eigen topic ergens...
Remember to check-out with your ov-chipcard.
jesperhaverkamp
Berichten: 200
Lid geworden op: zo 11 mar 2012, 20:12

Re: Bus 175 gaat eind 2014 verder als R-netbus 356

Bericht door jesperhaverkamp »

Kick.


Voor de liefhebber is er 7 oktober een inloopavond over de nieuwe R-Nethalte van lijn 356 naast Badhoevedorp.

http://nieuwesite.meerradio.nl/article/ ... dhoevedorp

Als ze voor begin december die halte inclusief alle voorzieningen uit de grond willen stampen, dan mogen ze wel opschieten. Net als dat busstation Schiphol Noord. Komt dat nog af voor de nieuwe dienstregeling ingaat? :?
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Bus 175 gaat eind 2014 verder als R-netbus 356

Bericht door Milco »

Mijn vader werkt bij de KCS (= KLM Catering Serivces bv) en komt regelmatig op Noord. Hij zag dat ze er wel behoorlijk aan het bouwen waren, volgens hem tussen de McDonalds en de busgarage, dus waar het busstation moet komen.

Over het busstation gesproken...: gaan alle lijnen die nu bij de Cateringweg stoppen het busstation aandoen? Komen er dan niet erg veel haltes bij elkaar, zeker gezien er voor de Randstadnet-lijnen 300, 310 en N30 dan drie haltes vlak bij elkaar liggen (Cateringweg, Busstation, Elzenhof)?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
jesperhaverkamp
Berichten: 200
Lid geworden op: zo 11 mar 2012, 20:12

Re: Bus 175 gaat eind 2014 verder als R-netbus 356

Bericht door jesperhaverkamp »

De RAR heeft nog steeds geen adviezen gepubliceerd en de vervoerplannen AML worden nooit openbaar gemaakt, maar ik denk dat halte Cateringweg voor lijn 300 en 310 qua afstand zou kunnen vervallen. Alleen ligt het wel direct naast de Connexxionstallling, dus hoe ze dat met chauffeurswisselingen willen gaan doen, weet ik niet. Het lijkt me toch in ieder geval dat de overstapfunctie straks helemaal bij Schiphol Noord Busstation komt te liggen. Misschien kan Elzenhof er dan ook wel uit voor de 300 en 310.

Het wordt daar wel een drukke boel in de spits
69: 4x per uur
186: 2x per uur
192: 2x per uur
193: 12x per uur
194: 2x per uur
195: 2x per uur
197: 4x per uur
199: 2x per uur
300: 10x per uur
310: 4x per uur
356: 6x per uur?

50x per uur (per richting)
fred1954
Berichten: 3461
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Bus 175 gaat eind 2014 verder als R-netbus 356

Bericht door fred1954 »

jesperhaverkamp schreef:De RAR heeft nog steeds geen adviezen gepubliceerd en de vervoerplannen AML worden nooit openbaar gemaakt,
Klopt Jesper, ik heb contact gehad met Rover en de vervoerplannen zijn klaar, maar zijn onder embargo. Waarom mag joost weten. Het lijkt me toch dat de reiziger wel zou mogen weten wat de veranderingen zijn, behalve de R-Net aanpassingen van 175-176, die dan wel bekend zijn geworden. Zo'n vervoerplan lijkt me toch echt geen staatsgeheim. 8-)
jesperhaverkamp
Berichten: 200
Lid geworden op: zo 11 mar 2012, 20:12

Re: Bus 175 gaat eind 2014 verder als R-netbus 356

Bericht door jesperhaverkamp »

Het zal waarschijnlijk te maken hebben met vertrouwelijke telcijfers van buslijnen, DRU-totalen en DRU-prijzen. In het openbaar gemaakte vervoerplan van de provincie Utrecht staat bijvoorbeeld precies wat de wijzigingen in aantal DRU bedragen en wat dat gaat kosten. Daar kun je dus zo de DRU-prijs van Connexxion uithalen en ik denk niet dat ze dat bij AML willen.
CamilleKreemers
Berichten: 4382
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Bus 175 gaat eind 2014 verder als R-netbus 356

Bericht door CamilleKreemers »

Kan je het niet aanpakken zoals OVB in GD dat doet dan?
jesperhaverkamp
Berichten: 200
Lid geworden op: zo 11 mar 2012, 20:12

Re: Bus 175 gaat eind 2014 verder als R-netbus 356

Bericht door jesperhaverkamp »

Waar een wil is.
n-evo
Berichten: 3366
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: Bus 175 gaat eind 2014 verder als R-netbus 356

Bericht door n-evo »

Zoals het er nu naar uitziet, gaat bus 175 met ingang van de dienstregeling 2015 (die half december 2014 ingaat) over de Schipholweg rijden. Dan moet ook het busstation Schiphol Noord gereed zijn.
Waar staat dat busstation Schiphol Noord dan dat over 1,5 maand af moet zijn? Rijdt daar wel eens met de 69 maar heb nog nooit iets van een busstation in aanbouw gezien. :shock:

Die hele 300-nummering hoeft voor mij ook niet.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Bus 175 gaat eind 2014 verder als R-netbus 356

Bericht door Suus »

Het komt vlakbij de McDonald's naast de Hugo de Grootstraat. De aftakking in de busbaan is op Google Maps al te zien.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
n-evo
Berichten: 3366
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: Bus 175 gaat eind 2014 verder als R-netbus 356

Bericht door n-evo »

Gaat de busbaan dan vervolgens verder vanaf de aftakking om vervolgens aan de andere kant van de A9 weer aan te sluiten op de busbaan Oude Haagseweg (hiermee komt de huidige halte Schiphol Noord te vervallen) of wordt het een rondje van de zaak?

Heb een plaatje gemaakt van wat ik ongeveer bedoel. De gestippelde lijn zou dus een nieuwe directe aansluiting richting Oude Haagseweg zijn. Onafgebroken lijnen de huidige route inclusief rondje van de zaak om het nieuwe busstation mee te pakken.

Afbeelding
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Bus 175 gaat eind 2014 verder als R-netbus 356

Bericht door Milco »

Gezien het feit dat er bij lijn N97, 197 en 310 geen haltes vervallen en alleen het knooppunt erbij komt, wordt het een rondje van de zaak.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
n-evo
Berichten: 3366
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: Bus 175 gaat eind 2014 verder als R-netbus 356

Bericht door n-evo »

Lame zeg.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Bus 175 gaat eind 2014 verder als R-netbus 356

Bericht door Suus »

De 300 en 310 kunnen met een kleine routewijziging het nieuwe busstation aandoen, maar ik kan online niet direct een goede specificatie van het busstation en alle bijbehorende aanpassingen in de infrastructuur vinden. Als de halte Loevesteinse Dwarsweg blijft bestaan bij lijnen als de 197 dan wordt de route een stuk ingewikkelder inderdaad.

Ik weet ook niet of ik binnenkort nog tijd heb om ter plekke te kijken hoe het georganiseerd moet worden. Er komt ook ergens ten westen van Badhoevedorp een busafrit en een halte op de Schipholweg t.h.v. de P.A. Verkuyllaan voor twee van de nieuwe nieuwe R-NET-lijnen waar dit topic over gaat. Ik heb echter het idee dat dit op termijn wel eens ten koste kan gaan van het blijven rijden van de 192.

De RAR heeft het trouwens over pieken van 60 bussen per uur voor Schiphol Noord. Er schijnen acht haltes te komen in de hangar.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Bus 175 gaat eind 2014 verder als R-netbus 356

Bericht door Milco »

Loevesteinse Dwarsweg vervalt in de nieuwe dienstregeling, in ieder geval voor de 197 waar hij niet in de nieuwe dienstregeling staat.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Bus 175 gaat eind 2014 verder als R-netbus 356

Bericht door Suus »

Dan vermoed ik dat het zoiets zal worden
Afbeelding
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 81 gasten