Mag ik even kwijt #161

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #161

Bericht door Geert »

Stéphane schreef:Die ochtend in het station
[*]Meneer, ik zie dat als ik dit formulier onderteken de NMBS mij niet enkel een abbo geeft maar ook gratis spam in mijn mailbox.
[-]Dat hebt u goed gezien!
[*]Wel, liever niet zou ik zo zeggen.
[-]Dan verkopen wij liever geen abbo.
Nee, serieus, in Brussel heeft iemand verzonnen dat die optie er altijd bij zit.
Serieus? In Nederland is dat soort praktijken wettelijk verboden. Het is ook niet toegestaan om een vinkje "Ja, schrijf mij in op de nieuwsbrief" standaard aan te vinken.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #161

Bericht door Fles »

Geert schreef: Serieus? In Nederland is dat soort praktijken wettelijk verboden. Het is ook niet toegestaan om een vinkje "Ja, schrijf mij in op de nieuwsbrief" standaard aan te vinken.
Dat gebeurt in NL trouwens gewoon wel hoor. Vanmiddag nog eentje uit mogen vinken op één of andere obscure site. Nsinternational.nl of zo.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #161

Bericht door Geert »

http://www.spamklacht.nl

Overigens, een bedrijf mag jou ongevraagd een nieuwsbrief sturen als je een zakelijke relatie met ze hebt (je hebt bijvoorbeeld een product online besteld). Maar dan moet er wel een duidelijke afmeldmogelijkheid zijn.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #161

Bericht door Ardan »

Fles schreef:
Geert schreef: Serieus? In Nederland is dat soort praktijken wettelijk verboden. Het is ook niet toegestaan om een vinkje "Ja, schrijf mij in op de nieuwsbrief" standaard aan te vinken.
Dat gebeurt in NL trouwens gewoon wel hoor. Vanmiddag nog eentje uit mogen vinken op één of andere obscure site. Nsinternational.nl of zo.
Sterker nog, ik zie dat soort dingen juist bijna stándaard aangevinkt staan. Dingen als voorwaarden moeten accepteren moet je dan weer wél altijd zelf doen ook al lees je dat toch zelden tot nooit door.
Ik doe ook maar wat
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #161

Bericht door Fles »

Geert schreef:http://www.spamklacht.nl

Overigens, een bedrijf mag jou ongevraagd een nieuwsbrief sturen als je een zakelijke relatie met ze hebt (je hebt bijvoorbeeld een product online besteld). Maar dan moet er wel een duidelijke afmeldmogelijkheid zijn.
Ja optiefen met je afmeldmogelijkheid, ik rapporteer dat gewoon als spam. Blacklisten die fuckers :twisted:
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #161

Bericht door webguy »

Wat dacht je dan van deze "dark pattern":
Afbeelding
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: Mag ik even kwijt #161

Bericht door marlies »

Sneaky!
Gebruikersavatar
Anne
Berichten: 1964
Lid geworden op: ma 20 jun 2011, 00:38
Locatie: Den Hoorn (ZH)

Re: Mag ik even kwijt #161

Bericht door Anne »

NS heeft er bij iedereen de OV-chipkaart ingeramd.
Maar het bedrijfsonderdeel Nedtrain zet voor de opendag Leidschendam doodleuk het volgende bij de reisinfo:
Openbaar vervoer
Voor het openbaar vervoer adviseren wij u losse kaartjes te kopen. Deze zijn verkrijgbaar bij de bestuurder of conducteur van de HTM lijnen. Ook op het station kunt u deze losse kaarten verkrijgen.
Met het Uurnetkaartje kunt u 1 uur lang rondreizen met de trams van HTM en de bussen van HTMbuzz. Waarheen u maar wilt. Overstappen is toegestaan. Een los Uurnetkaartje kost €3,-.
Je kan ook gewoon de chipkaart gebruiken en is het losse kaartje helemaal niet nodig.

Verder rammelt deze info nog. In de Randstadraillijnen koop je een kaartje in de automaat in de tram (of als die niet werkt bij het eventueel aanwezige -of instappende- controlepersoneel).
En op het station kan je geen losse HTM kaarten kopen alleen die voor de RET in de automaat
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #161

Bericht door Michael »

Er is inmiddels wat duidelijkheid gekomen in de rijbewijssoap: Ik heb vandaag naar het CBR gebeld en daar werd gezegd dat ik gewoon bij mijn huisarts terecht kan omdat het geen keuring betreft maar ze gewoon willen weten waarom een vakje op de eigen verklaring met ja is ingevuld.
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: Mag ik even kwijt #161

Bericht door marlies »

Scheelt. Ik moet wel (duur!) gekeurd worden als ik meld dat ik een bepaalde diagnose heb gekregen, maar dankzij de kromheid van de wet hoef ik dat niet te melden. Als ik nu examen zou willen doen (als ik 'm niet al had of als ik er een motorrijbewijs bij wil ofzo) dan moet dat wél en is het strafbaar als ik het niet doe.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #161

Bericht door webguy »

Je wordt als je gekeurd wordt als drugsverslaafde behandeld en mag zelf de 200+ euro dokken. En CBR kan niks snel maar doet minimaal 10 weken over alles...
waldo79
Berichten: 7602
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Mag ik even kwijt #161

Bericht door waldo79 »

En wat als je op de Eigen Verklaring invult dat je gezond bent...(dat is niet helemaal de waarheid, maar veel beperkingen die onder de keuringsplicht vallen hoeven geen invloed op je rijgedrag te hebben)
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #161

Bericht door Michael »

Als je het niet naar waarheid invult en ze komen erachter ben je strafbaar.
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Mag ik even kwijt #161

Bericht door dylanwild94 »

waldo79 schreef:En wat als je op de Eigen Verklaring invult dat je gezond bent...(dat is niet helemaal de waarheid, maar veel beperkingen die onder de keuringsplicht vallen hoeven geen invloed op je rijgedrag te hebben)
Als ze erachter komen worden al je rijbewijzen ongeldig verklaard.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #161

Bericht door Suus »

Het CBR klinkt als een Oost-Europese organisatie waar niets kan en alles moet. Schijnt er ook een enorme administratieve puinhoop te zijn.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Mag ik even kwijt #161

Bericht door Ronald »

Zo'n organisatie krijgt dan ook geen enkele prikkel om iets te veranderen of efficiënter te werken.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #161

Bericht door Thom91 »

Net NS
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #161

Bericht door ODRAIL »

avl schreef:NS heeft er bij iedereen de OV-chipkaart ingeramd.
Maar het bedrijfsonderdeel Nedtrain zet voor de opendag Leidschendam doodleuk het volgende bij de reisinfo:
Openbaar vervoer
Voor het openbaar vervoer adviseren wij u losse kaartjes te kopen. Deze zijn verkrijgbaar bij de bestuurder of conducteur van de HTM lijnen. Ook op het station kunt u deze losse kaarten verkrijgen.
Met het Uurnetkaartje kunt u 1 uur lang rondreizen met de trams van HTM en de bussen van HTMbuzz. Waarheen u maar wilt. Overstappen is toegestaan. Een los Uurnetkaartje kost €3,-.
Je kan ook gewoon de chipkaart gebruiken en is het losse kaartje helemaal niet nodig.

Verder rammelt deze info nog. In de Randstadraillijnen koop je een kaartje in de automaat in de tram (of als die niet werkt bij het eventueel aanwezige -of instappende- controlepersoneel).
En op het station kan je geen losse HTM kaarten kopen alleen die voor de RET in de automaat
Had dit bericht niet beter in het onderstaande topic kunnen staat?

viewtopic.php?f=8&t=10818&start=50#p336961
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #161

Bericht door Suus »

Voor wie zo langzamerhand genoeg begon te krijgen aan mijn onophoudelijke stroom aan berichten, vanaf woensdag ben ik voor een paar weken onder de pannen.

Dat is nog niet bij mijn toekomstige werkgever die ik afgelopen zaterdag in de ICE heb ontmoet, dat duurt nog eventjes :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: Mag ik even kwijt #161

Bericht door marlies »

waldo79 schreef:En wat als je op de Eigen Verklaring invult dat je gezond bent...(dat is niet helemaal de waarheid, maar veel beperkingen die onder de keuringsplicht vallen hoeven geen invloed op je rijgedrag te hebben)
Dat is valsheid in geschrifte en daar wil je je niet schuldig aan maken ;)
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #161

Bericht door Thom91 »

Afbeelding
3 oktober 1951 - Woensdagmiddag is een elektrische trein, die vanuit Amsterdam naar Den Haag was vertrokken met een snelheid van ongeveer 100 km bij Sloterdijk ontspoord. Er is één gewonde gevallen. De materiële schade was zeer groot.

Bron
Komt wel goed schatje.
waldo79
Berichten: 7602
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Mag ik even kwijt #161

Bericht door waldo79 »

dylanwild94 schreef:
waldo79 schreef:En wat als je op de Eigen Verklaring invult dat je gezond bent...(dat is niet helemaal de waarheid, maar veel beperkingen die onder de keuringsplicht vallen hoeven geen invloed op je rijgedrag te hebben)
Als ze erachter komen worden al je rijbewijzen ongeldig verklaard.
Ik wil niemand ertoe aanzetten, maar ik kan me voorstellen dat mensen ertoe in staat zijn.

Zelf ervoer ik de theorieexamens niet als toonbeeld van klantvriendelijk gedrag. Heel snauwerige sfeer.
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: Mag ik even kwijt #161

Bericht door marlies »

Je voelt je inderdaad wel een beetje een crimineel daar. Maar dat komt ook door de andere examenkandidaten :X
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #161

Bericht door Daniel »

Thom91 schreef:3 oktober 1951 - Woensdagmiddag is een elektrische trein, die vanuit Amsterdam naar Den Haag was vertrokken met een snelheid van ongeveer 100 km bij Sloterdijk ontspoord. Er is één gewonde gevallen. De materiële schade was zeer groot.
Dat zag er toen toch wel aardig anders uit daar. Bijna niet meer voor te stellen als je die omgeving vandaag de dag ziet.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #161

Bericht door Suus »

Ik denk dat er op die specifieke plek ook geen spoor meer ligt, in de jaren 80 is de spoorbaan Amsterdam - Haarlem daar een stukje naar het noorden verhuisd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 74 gasten