Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Daniel »

Zag in elk geval op de Busfoto-groep langskomen dat er op lijn 1 in Tilburg versterking ingehuurd gaat worden ter compensatie voor het ontbreken van geledes.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Hainje »

Worden daar special bussen voor aangeschaft door het ingehuurde bedrijf? Dus dat bijvoorbeeld Sabeh met bussen in de provinciale huisstijl gaat rijden?
🍉
Jasper073
Berichten: 794
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Jasper073 »

Hainje schreef:Worden daar special bussen voor aangeschaft door het ingehuurde bedrijf? Dus dat bijvoorbeeld Sabeh met bussen in de provinciale huisstijl gaat rijden?

Dan denk ik eerder Zwaaluw Reizen die heeft al oude Citaro's en VDL Ambassadors in de huisstijl van de Provincie :)
Of de oude BBA bussen nu van Veolia TCR in Brabant kleur.
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Daniel »

@Hainje: die details ontbraken nog. Maar Arriva kennende geef ik TCR met omgestickerde/omgespoten bussen een goeie kans.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Suus »

Haha, het is toch niet waar :lol:

Arriva komt binnen en TCR is ook meteen aanwezig bij alle partijtjes en feestjes. :P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
huibe
Berichten: 1250
Lid geworden op: di 29 sep 2009, 15:54

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door huibe »

Dat zijn ze nu ook al in West-Brabant. Alleen in het land van Heusden en Altena niet, omdat daar al een langlopend contract met Zwaluw Reizen was afgesloten.
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Rdaalwil
Berichten: 123
Lid geworden op: do 30 jan 2014, 22:22

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Rdaalwil »

Dan mag er veel versterking naar avans gereden worden in Breda. Het is niet normaal hoe druk de bussen nu zijn :)! Maar is inhuur niet veel duurder? Of zie ik het verkeerd!?
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Hainje »

Per uur misschien wel, maar door bussen in te huren heeft Arriva natuurlijk niet de onderhoudskosten, je hebt minder stilstaande bussen en het scheelt een hoop hectare aan stalling. Onder de streep kan het voor Arriva best voordelig zijn in te huren.
🍉
Jasper073
Berichten: 794
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Jasper073 »

Ik zie het wel in loop der tijd hoe Arriva dingen gaat oplossen.
Ben al mega blij dat we nieuwe stadsbussen krijgen, vind de Citea's mooier en beter dan onze Citaro's
Tijd voor iets nieuws in onze stad :pos: :D
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21267
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Meltrain »

Blijven de (nu al bij Arriva rijdende) Ambassadors uitsluitend in Oost of kunnen die ook in West ingezet worden, qua concessie-afspraken?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Daan76
Berichten: 304
Lid geworden op: zo 26 dec 2010, 12:46

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Daan76 »

Zover ik weet gelden dezelfde materieeleisen in beide concessies. In theorie kunnen de oude wagens dus (na aanpassing) in beide concessies ingezet worden indien nodig.
huibe
Berichten: 1250
Lid geworden op: di 29 sep 2009, 15:54

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door huibe »

Was de regel volgens het PvE niet dat het alleen huidige materieel mag worden meegenomen? Dan mogen de Amba's niet naar West, omdat Veolia daar het huidige materieel heeft.
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Daan76
Berichten: 304
Lid geworden op: zo 26 dec 2010, 12:46

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Daan76 »

Geen idee of dat de insteek van deze regel is....
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Hainje »

huibe schreef:Was de regel volgens het PvE niet dat het alleen huidige materieel mag worden meegenomen? Dan mogen de Amba's niet naar West, omdat Veolia daar het huidige materieel heeft.
Dus feitelijk zeg je ook dat die Citaro's niet naar Tilburg mogen? Of is dat een uitzondering omdat Tilburg vanaf komende periode bij Oost hoort i.p.v. West?
🍉
Jasper073
Berichten: 794
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Jasper073 »

Hainje schreef:
huibe schreef:Was de regel volgens het PvE niet dat het alleen huidige materieel mag worden meegenomen? Dan mogen de Amba's niet naar West, omdat Veolia daar het huidige materieel heeft.
Dus feitelijk zeg je ook dat die Citaro's niet naar Tilburg mogen? Of is dat een uitzondering omdat Tilburg vanaf komende periode bij Oost hoort i.p.v. West?

Zou kunnen, maar wat wel 100% vast staat is dat de Citaro's gewoon verhuizen naar Tilburg.
Bij ons mogen ze niet meer rijden wat er is verteld bij de Arriva Info-dag in Den Bosch paar dagen terug.
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
Jasper073
Berichten: 794
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Jasper073 »

Grote busorder voor Eindhovense busfabrikant VDL

EINDHOVEN - Vervoerbedrijf Arriva Nederland heeft bij de Eindhovense busfabrikant VDL een miljoenenorder geplaatst. VDL mag het grootste deel van de busvloot voor Arriva's nieuwe concessies Oost- en West-Brabant leveren. Het gaat om 164 nieuwe bussen.

Daarover ondertekenen beide partijen deze week een overeenkomst, maakte Arriva woensdag bekend.

Arriva start op 14 december met de exploitatie van het busvervoer in de Brabantse regio's. Nu worden de lijndiensten hier nog voor een groot deel verzorgd door concurrent Veolia. Maar die verloor zijn concessies bij de nieuwe aanbesteding aan Arriva.
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door fogeltje »

*bus* *bus* *bus*
"Een touringcar is geen bus"
Stadsbus
Berichten: 1127
Lid geworden op: wo 02 apr 2014, 19:42

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Stadsbus »

hoezo dat???
Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 20:40

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Frans F »

huibe schreef:Was de regel volgens het PvE niet dat het alleen huidige materieel mag worden meegenomen? Dan mogen de Amba's niet naar West, omdat Veolia daar het huidige materieel heeft.
Dat stond wel in het allereerste concept van het bestek. Juristen hebben er toen op gewezen dat die eis juridisch niet door de beugel kon omdat dat de huidige vervoerders zou bevoordelen. Zij zouden dan wel bestaande bussen mogen gebruiken maar eventuele nieuwkomers niet.
Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 20:40

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Frans F »

Jasper073 schreef: Dan denk ik eerder Zwaaluw Reizen die heeft al oude Citaro's en VDL Ambassadors in de huisstijl van de Provincie :)
Of de oude BBA bussen nu van Veolia TCR in Brabant kleur.
Houd er wel rekening mee dat de maximale leeftijd van 12 jaar ook gaat gelden voor ingehuurde versterkingsbussen. De Citaro's en Ambassadors mogen dus nog maar een paar jaar rijden. En die ex-BBA bussen zouden nu al wel eens aan die 12 jaar kunnen zitten.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Daniel »

Toch een "voordeel" van de aanbestedingen dan: als de huidige bussen voor versterking te oud zijn zijn er ondertussen wel weer genoeg jonge tweedehandsjes op de markt :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Jasper073
Berichten: 794
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Jasper073 »

Frans F schreef:
Jasper073 schreef: Dan denk ik eerder Zwaaluw Reizen die heeft al oude Citaro's en VDL Ambassadors in de huisstijl van de Provincie :)
Of de oude BBA bussen nu van Veolia TCR in Brabant kleur.
Houd er wel rekening mee dat de maximale leeftijd van 12 jaar ook gaat gelden voor ingehuurde versterkingsbussen. De Citaro's en Ambassadors mogen dus nog maar een paar jaar rijden. En die ex-BBA bussen zouden nu al wel eens aan die 12 jaar kunnen zitten.

Ow jah das waar ook hahaha
Nou ja misschien zou ex-Breng of ex-Connexxion Ambassadors kunnen gebruiken ???
Ik heb geen idee hoe oud die bussen zijn, maar toch niet zo oud denk ik.
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
Maurice Hooikammer
Berichten: 858
Lid geworden op: ma 02 apr 2012, 14:28
Locatie: Wezep

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Maurice Hooikammer »

Jasper073 schreef:Ik zie het wel in loop der tijd hoe Arriva dingen gaat oplossen.
Ben al mega blij dat we nieuwe stadsbussen krijgen, vind de Citea's mooier en beter dan onze Citaro's
Tijd voor iets nieuws in onze stad :pos: :D
Chauffeurs die ik vandaag sprak zijn er niet over te spreken dat hun citaro's weggaan. Ze vinden ze veel fijner rijden dan VDL!
Masterstudent Mobiliteitswetenschappen UHasselt
Jasper073
Berichten: 794
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Jasper073 »

Hahahaha de Chauffeurs weten niet hoe een Citea rijd die hebben er nog niet in gereden ;)
Eerst denken voor je iets goed wil typen :D en ik ken er wel een paar die het geweldig vinden Citea's op de stad.
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Mr-W »

Jasper073 schreef:Hahahaha de Chauffeurs weten niet hoe een Citea rijd die hebben er nog niet in gereden ;)
Nee,maar ze weten wel hoe een amba rijdt en daar zal niet veel verschil in zitten. Is het abrupte remprobleem al opgelost ? Zelf vind ik citaro's en Gelede man's het beste rijden (die zijn beter gemaakt dan onze 12m man's)
Verder zijn volvo 8700 bussen heerlijk comfortabel voor de reiziger,de 8900 zal wel net zo goed zijn of zelfs beter.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 67 gasten