Erno's dumphoek

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12816
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Erno's dumphoek

Bericht door Hainje »

Maar je staat dan ook niet open voor enige feedback op foto's? Want toegegeven, Fles had het best wat subtieler uit kunnen drukken, maar dat neemt niet weg dat de kwaliteit van de meeste foto's echt om te huilen zijn. Is niet erg, zolang je bereid bent om te luisteren naar verbetersuggesties.
🍉
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: Erno's dumphoek

Bericht door marlies »

Erno-BE schreef: Ik ga hier niet in.

Als je alle foto's waardeloos vindt reageer dan NIET in plaats van op de man af te zeiken.

Verder klaar over, discussie gesloten.
Ik zou het met je eens zijn in je reactie als je niet zelf vaak een van de eersten bent om er keihard en onsubtiel in te vliegen als iemand bijvoorbeeld met een (naar jouw mening) stom idee komt. Als je het uitdeelt wek je de indruk dat je het ook kunt hebben. Als je toch dingen aan het dumpen bent kun je misschien beginnen met je arrogante houding. Er is namelijk ook vriendelijke en constructieve kritiek geweest (van Hainje en van Bee) geweest die je vrolijk genegeerd hebt.
Nitein-Repart
Berichten: 3532
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Erno's dumphoek

Bericht door Nitein-Repart »

Ik sta open voor feedback, maar zonder elkaar af te zeiken. Verder wil ik de huidige discussie sluiten, want door al dit gezeik is het topic best vervuild geraakt.

Dit topic is om mijn beeldmateriaal aan julliue te laten zien. Hierbij kun je mogelijk feedback of opvallendheden aangeven. Ik probeer dan het feedback mee te nemen om dan latere met betere platen terug te komen. Dit lukt nniet door elkaar meteen de grond in te boren.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
dylanwild94
Berichten: 6187
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Erno's dumphoek

Bericht door dylanwild94 »

Fles kan zulke dingen inderdaad niet subtiel zeggen, ben ik mee eens, maar ik ben het wel met fles eens dat de fotokwaliteit niet heel hoog is.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: Erno's dumphoek

Bericht door marlies »

Je zegt open te staan voor kritiek, maar die indruk wek je niet.

Eerst komt Wubbo terecht met de kritische vraag waarom je onscherpe foto's plaatst. Dat doe je af met een verklaring van waarom de foto's scherp zijn (zaad op je lens of bewogen tijdens het nemen, goh). Dat was natuurlijk niet de vraag, de vraag is waarom je die foto's plaatst. Dat er wel eens een foto (of 30) mislukt snapt iedereen, maar de meeste mensen posten alleen de foto's die gelukt zijn. Tenzij je een gigantisch bord voor je kop hebt, had je dondersgoed begrepen dat Wubbo dit bedoelde en ging je daar bewust niet op in.

Vervolgens komt Fles met wat inhoudelijke kritiek op een aantal van je foto's. Hij speelt niet op de man, het enige is dat hij z'n post eindigt met een flauwe opmerking die je zelf in de hand hebt gewerkt door je topic een 'dumphoek' te noemen. Daarna wat flauwe, offtopic, posts. Die kun je melden aan het beheer en verder zelf negeren om escalatie te voorkomen. Helaas negeer je de inhoudelijke kritische post in plaats van het geouwehoer...

Dan is daar Hainje met heldere, beleefd gebrachte, kritiek. Hij draagt ook wat suggesties aan en komt zelfs nog met een compliment. Hij heeft er duidelijk even de moeite voor genomen. Daar even op reageren met "ahja, ik zal dat de volgende keer proberen" of zelfs maar een "nee, ik blijf het liever op mijn manier doen" is dan wel zo netjes, maar dat doe je niet. In plaats daarvan gooi je olie op het vuur door op een flauwe offtopic post van dylanwild te reageren.

Daarna komt Bee nog even langs met een goede suggestie over hoe je een topic met wat mindere foto's toch nog de moeite waard kan maken en waarom de toon die je gezet hebt met je topic niet handig was. Ook de behulpzaamheid van Bee vind je niet de moeite van een bedankje of weerwoord waard.

En ja, dat roept ergernis op. Dan krijg je een beduidend minder subtiele reactie van Fles. Ik zeg niet dat het goed is dat hij dat gepost heeft, maar het is niet moeilijk om te zien waar het vandaan komt als je de niet-botte posts straal lijkt te negeren.

Maar in plaats van daar nou weer van te zeggen "dit vind ik ongepast, ik druk op het uitroeptekentje en ik laat een moderator Fles op de vingers tikken" ga je dáár nou net wel weer op in. En ook niet echt bepaald op een constructieve manier. Je doet zelfs een arrogante poging om zelf de regels te bepalen en zegt dat mensen die je foto's niet mooi vinden niet zouden mogen reageren. Dat is niet aan jou.

En het komt nogal ondankbaar over richting degenen die je met kritiek hebben geprobeerd te helpen. Zoals Hainje, die dat dan ook aankaart. Vervolgens doe je alsof je neus bloedt en je heus wel open staat voor kritiek, alleen niet op deze manier. Gelul. Er was één botte bijl die je terecht mag negeren maar de rest doe je tekort door ze af te doen met de beschuldiging dat het 'de grond in boren' was. Vreemd genoeg is de botte bijl juist de enige die je niet negeerde.

Kortom: lul niet zo. Je bent ongelofelijk ongeloofwaardig op deze manier. Het zal me wat of je prachtige of waardeloze foto's post, maak ik me niet druk om. Maar je ondankbare en arrogante houding is ontzettend ergerlijk. Ga eens bij jezelf te raden of dit is wie je bent en wat je wilt uitstralen.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21346
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Erno's dumphoek

Bericht door Meltrain »

Mag ik dan wel feedback geven?
Dit doe ik per groep foto's.

Olching
Om eerlijk te zijn vind ik alleen de laatste foto mooi (en dan met name door de lucht). De rest is bewogen, donker, veraf of te laat. Je had hier veel betere resultaten kunnen behalen als je je camera horizontaal i.p.v. verticaal had gehouden.

Eichenau
De eerste twee foto's slaan helaas nergens op.
De foto van Alex is bijzonder en vermoedelijk niet op een andere manier te maken geweest.
De foto van de BR 612 had mooier geweest als je je camera iets meer naar rechts had gehouden.

Muenchen - 10 augustus
De tweede en derde foto zijn meer dan prima. De overige foto's hebben helaas last van zon en/of schaduw.

Salzburg
Zijn allemaal wel oké.

Muenchen - 14 augustus
De meeste foto's zijn het gewoon nèt niet: of te veel of te weinig omgeving op de foto's, waardoor de foto's ofwel te druk zijn ofwel je niks ziet.

Emmerich
De laatste foto is leuk en de rest is ook wel aardig, maar de rest is niet mooi.

Priem, Arnhem, Doetinchem
Om uiteenlopende redenen niet mooi.

Amsterdam
De EBS bus is prima en de SLT's gaan wel, maar de eerste foto's zijn niet zo mooi. Bij de tweede foto is het probleem vooral dat de boot "te groot" is voor de foto, waardoor de randen eraf vallen en dat is jammer.

Hoorn
Eerste foto is leuk, tweede niet. Derde, vierde en vijfde foto had je zeker achterwege mogen laten.

Den Haag
De skyline is wel aardig, de rest niet.

Delft
Nieuwe Kerk, HTM tram en DDZ zijn prima, de rest niet.

Kesteren
Leuke foto. :pos:

Nijmegen
De foto's van de Citaro's zijn oké, voor de rest heeft Hainje al genoeg gezegd volgens mij.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Erno's dumphoek

Bericht door Fles »

Ik heb alles wel gezegd, kost me veel te veel energie en veel te veel ergernis. Ik stop ermee :)
marcel.nl
Berichten: 641
Lid geworden op: do 06 feb 2014, 13:59

Re: Erno's dumphoek

Bericht door marcel.nl »

Jammer, het was zo leuk :roll:
Ik zit juist te wachten op busfoto's sinds ovinboskoop verdwenen is :(
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Erno's dumphoek

Bericht door Thom91 »

Overigens escaleert het nu in dit topic, maar dat had zomaar ook in een van het dozijn andere carddump topics gekund met dezelfde inhoud..
Komt wel goed schatje.
Nitein-Repart
Berichten: 3532
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Erno's dumphoek

Bericht door Nitein-Repart »

Zo, na al het gedoe hier mijn herkansing.

In de week van 18 oktober tot 26 oktober zijn er rondom station Zutphen diverse werkzaamheden. Het spoor op de IJsselbrug wordt vernieuwd om geluidsoverlast te reduceren en ook het emplacement van Zutphen wordt vernieuwd.
Afbeelding
Hier zie je dat het emplacement wordt vernieuwd. Spoor 3 ligt eruit. De geamputeerde Intercity uit Zwolle keert op spoor 2b, de Syntusboemel op spoor 1a en de Arriva-boemel uit Winterswijk op spoor 1b.

Afbeelding
Hier de binnenkomst van de geamputeerde Intercity uit Zwolle. Geen idee waarom de trein uit 6 bakken VIRM bestaat.

Afbeelding
Syntus-boemels keren op spoor 1a. Hier treinstel 45 die eerder op Almelo-Marienberg reed en nu ook gemoderniseerd is.

Afbeelding
Hier kun je zien dat er ook spoorvernieuwing op de IJsselbrug plaatsvind.

Afbeelding
De Arriva-buurtbus is niet zo vaak te zien op station Zutphen. Slechts 1x in de 90 minuten. Deze rijdt via Wichmond naar Vorden.

Afbeelding
Zoals op de foto te zien wordt de Intercity Zwolle-Roosendaal steeds vaker met DDZ gereden. Dit keer een DDZ-zesje. Gestald naast de Arriva-boemel naar Winterswijk.

Afbeelding
Hier is het tweede deel van de geamputeerde Intercity te zien. Namelijk het deel 's-Hertogenbosch-Dieren. In Dieren keren alle treinen, dus ook de Sprinter Nijmegen-Dieren op spoor 2. Spoor 1 wordt niet gebruikt.

Veel kijkplezier!
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21346
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Erno's dumphoek

Bericht door Meltrain »

Goede herkansing. :pos:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: Erno's dumphoek

Bericht door BrengMe »

Mee eens :Y
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15343
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Erno's dumphoek

Bericht door ODRAIL »

Hier sluit ik me bij aan. Mooie foto's :pos: .
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Erno's dumphoek

Bericht door Freek »

Erno-BE schreef: ook het emplacement van Zutphen wordt vernieuwd.
Afbeelding
Hier zie je dat het emplacement wordt vernieuwd. Spoor 3 ligt eruit.
Het emplacement wordt niet vernieuwd. Wat je hier zit is dat men de sporen heeft verwijderd om de Kostverlorentunnel er in te kunnen schuiven.
Erno-BE schreef: Hier de binnenkomst van de geamputeerde Intercity uit Zwolle. Geen idee waarom de trein uit 6 bakken VIRM bestaat.
Zo vreemd is dat toch niet, 6 bakken VIRM is heel normaal. Op basis van mijn waarnemingen gok ik dat spoor 4b in Zutphen te kort was voor een loc+rijtuigen. Boven Zutphen rijdt daarom VIRM en DDR, tussen Den Bosch en Dieren rijden de loc+rijtuigen. Ik vind het een goede oplossing van NS, op deze manier biedt je en treinen aan en is het mogelijk om werkzaamheden uit te voeren.
Nitein-Repart
Berichten: 3532
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Erno's dumphoek

Bericht door Nitein-Repart »

Het is spoor 2b, maar zou dat zijn om zo de wissel niet te gebruiken? Verder lijkt mij 4 bakken VIRM of DDZ voldoende voor Zutphen-Zwolle.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5819
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Erno's dumphoek

Bericht door isadora »

Grote :pos: Erno!
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Erno's dumphoek

Bericht door Freek »

Erno-BE schreef:Het is spoor 2b, maar zou dat zijn om zo de wissel niet te gebruiken? Verder lijkt mij 4 bakken VIRM of DDZ voldoende voor Zutphen-Zwolle.
In het reiservaringentopic heb ik net beschreven dat tijdens de eerste helft van de werkzaamheden de IC Zwolle-Zutphen op 4b stopte. Een deel van het tijdelijke perron zie je nog terug op de foto. En 4 bakken is niet genoeg, het is geen vakantie meer in Noord Nederland dus Deventer - Zwolle is gewoon volle bak.
Nitein-Repart
Berichten: 3532
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Erno's dumphoek

Bericht door Nitein-Repart »

Eigenlijk te vroeg naar Zutphen afgereisd. Maandag en dinsdag moest ik nog werken voor een schoolopdracht.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Nitein-Repart
Berichten: 3532
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Erno's dumphoek

Bericht door Nitein-Repart »

Op zondag 26 oktober werd de tijd een uur teruggezet, dus een uur extra. Mooie gelegenheid om nog even bij Zutphen op het station te kijken. Met de fiets naar Steenderen en dan met lijn 82 naar Zutphen. Bezetting viel mee voor een zondag.

Afbeelding
De sporen zijn al helemaal teruggelegd en men is bezig met het gereed maken, zodat maandag de treinen kunnen gaan rijden.

Afbeelding
De Arriva-trein naar Winterswijk vertrekt. Bestaande uit een een GTW2/6 en met een redelijke bezetting voor een zondag. Links een videoschouwtrein.

Afbeelding
Een Optare had ik nog niet op de plaat staan, bij deze. Lijn 82 Doetinchem-Zutphen reed met een Optare en een Ambassador die dag.

Afbeelding
De Kostverlorentunnel die die week werd aangelegd.

Afbeelding
De VIRM's en DDZ's hebben op op zondag plaats gemaakt voor ICR-stam en ik heb ook nog een VIRM-viertje gezien.

Afbeelding
Niet geheel scherp, maar ik heb er maar eentje. Foto van een vervangende bus tussen Zutphen en Dieren. De bussen via Brummen werden uitgevoerd met taxi-busjes.

Afbeelding
Als laatste de brug die ook weer bijna gereed is voor treingeweld.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten