Statistieken: méér dan cijfertjes.

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13031
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Bericht door Ardan »

Hmm leuk! Hoe maak je dit kaartje eigenlijk? Je lijntjes zijn wel érg nauwkeurig en het lijkt me niet dat je dat gewoon intekent op een satellietfoto op dit zoomniveau.

Zelf houd ik ook per jaar mijn extremen bij, al is dat voor dit jaar nog niet bepaald spannend. Een veelhoek, buiten de lijntjes ben ik dit jaar nog niet geweest... Meeste per trein en een klein stukje lopen.. behalve België, dat was fietsen vanaf Eindhoven. En een heel klein stukje lopen vanaf station Mol waar ik de fiets dumpte :P
Afbeelding
Ik doe ook maar wat
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Bericht door Ronald »

Mijn "extremen" dit jaar: noordelijk Esens (Ostfriesl), oostelijk Passau Hbf, zuidelijk Herrsching, westelijk Mantes-la-Jolie.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Bericht door Suus »

Ik teken de lijnen in met de oude Google Maps-omgeving op een veel lagere zoom dan dit. Van die kaart exporteer ik een KML voor Google Earth die steeds wordt bijgewerkt als ik in Google Maps meer lijnen inteken, want op Google Maps kunnen niet alle lijnen tegelijkertijd getoond worden. Van een uitsnede van de kaart in Google Earth maak ik dan een screenshot met behulp van de standaard sneltoets ⌘+⇧+4 en die upload ik naar mijn Imgur-account.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
baladid
Berichten: 1520
Lid geworden op: ma 30 dec 2013, 13:00
Locatie: Sankt Augustin

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Bericht door baladid »

Mijn ov-extremen voor dit jaar zij ook niet echt spannend te noemen. Tussen haakjes het treinextreem, als dat afwijkt
Noord: Kreuzstraße, Aurich (Leer Ostfriesland)
West: Burgemeester Hovylaan, Den Haag (Den Haag CS)
Zuid: Tuttlingen
Oost: Ergens aan de Spoorlijn Kassel-Hannover.
«Het station van Emden hoeft zich niet te verschuilen achter de stations van Stuttgart en Leipzig. Het zou mooi zijn als het dat desondanks deed.» ‍‍— Max Goldt
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Bericht door julsteren »

Mijne zijn ook niet zo spannend hoor, ik benoem alleen datgene per trein:

Noord (en Oost): Kopenhagen.
West: Den Haag.
Zuid: Luxemburg.
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
waldo79
Berichten: 7624
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Bericht door waldo79 »

Dit jaar bij mij:
Noord: Tjumen, Rusland
Oost: Shanghai
Zuid: Shanghai
West: Den Haag Centraal
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Bericht door Jef400 »

Bij mij:

Noord: Alkmaar (plan om van de kerst richting het noorden te gaan)
Oost: Memmingen
Zuid: Lindau Hauptbahnhof
West: Vlissingen
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13174
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Bericht door Z2N »

Even kijken.. Mijn records dit jaar:
Noordelijk: Warnemünde, Duitsland
Oostelijk: Rostock, Duitsland
Zuidelijk: Narbonne, Frankrijk
Westelijk: Saint-Malo, Frankrijk

Waarbij wel gezegd moet worden dat Warnemünde en Rostock in feite de zelfde plaats zijn, ik raakte dan ook daar met de bus.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Bericht door Suus »

Alweer is er een maand praktisch voorbij, en aangezien ik afgelopen weekend weer de nodige spoorkilometers heb afgelegd in het buitenland weer een nieuw kaartje van mijn internationale treinreizen van dit jaar :)

Afbeelding
Dit is het overzichtskaartje van alles exclusief Italië.

Afbeelding
En omdat het in Saarland wat wazig wordt op de overzichtskaart voor die streek een kleine uitvergroting. Zoals je ziet vormt het spoor daar een soort kledinghanger. Het doodlopende hangertje is de spoorlijn naar Lebach-Jabach en het oostelijke puntje van de hanger is Homburg waar ik heb overnacht bij een meer dan uitstekende jeugdherberg op slechts 400 meter van het station. De prijs was met 34,50 voor één nacht iets hoger dan gebruikelijk voor een jeugdherberg maar in de ruime kamer was het bed al opgemaakt, er was individueel sanitair inclusief handdoeken, er lag een zak gummibeertjes in de kamer en het ontbijtbuffet was zeer uitgebreid, er waren zelfs warme gehaktballen :Y Aanrader dus als je eens in die regio het spoor wil verkennen, wat ook zeker de moeite is, omdat er in de Pfalz veel landschappelijk interessante spoorlijnen zijn.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Etienne
Donateur
Berichten: 7940
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Bericht door Etienne »

Ook ik ben dit schooljaar eens begonnen met het bijhouden van alle vertragingen die er zijn op mijn dagelijkse ritten naar Utrecht.

De afgelopen maand waren 19 reisdagen:
- Van de 38 metroritten was 63% minder dan 5 minuten vertraagd, 10,5% was meer dan 5 minuten vertraagd en 26,5% was op tijd.
- Van de 38 treinritten was 47% minder dan 5 minuten vertraagd, 21% was meer dan 5 minuten vertraagd (met 30 september als hoogtepunt: 35 minuten) en 32% was op tijd
- Van de 38 busritten met lijn 6/16/36 was 58% minder dan 5 minuten vertraagd en 42% was op tijd.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15341
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Bericht door ODRAIL »

Etienne schreef: ... - Van de 38 metroritten was 63% minder dan 5 minuten vertraagd ... Van de 38 treinritten was 47% minder dan 5 minuten vertraagd ... Van de 38 busritten met lijn 6/16/36 was 58% minder dan 5 minuten vertraagd.
Zelf begin ik pas te rekenen bij 5 minuten vertraging of meer. In het ov komt het wel eens (vaak door externe factoren) dat een trein, tram, metro of bus niet helemaal op de minuut rijdt.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Bericht door Ronald »

Etienne schreef:Ook ik ben dit schooljaar eens begonnen met het bijhouden van alle vertragingen die er zijn op mijn dagelijkse ritten naar Utrecht.

De afgelopen maand waren 19 reisdagen:
- Van de 38 metroritten was 63% minder dan 5 minuten vertraagd, 10,5% was meer dan 5 minuten vertraagd en 26,5% was op tijd.
- Van de 38 treinritten was 47% minder dan 5 minuten vertraagd, 21% was meer dan 5 minuten vertraagd (met 30 september als hoogtepunt: 35 minuten) en 32% was op tijd
- Van de 38 busritten met lijn 6/16/36 was 58% minder dan 5 minuten vertraagd en 42% was op tijd.
Dit zegt erg weinig. Zijn het vertrek- of aankomstvertragingen? Verder kan ik me niet voorstellen dat 0% van de busritten in Utrecht meer dan 5 minuten vertraagd was. Je kunt bij zulke frequenties gewoon niet meer zien of je in een rit zit die 20 minuten vertraging heeft.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12816
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Bericht door Hainje »

Je kunt je bus natuurlijk opzoeken in de OV Info-app, dan zie je snel genoeg of je in een vertraagde bus zit :P
🍉
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Bericht door Ronald »

Oh ja, al die nieuwerwetschigheeden was ik even vergeten :')
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Bericht door Daniel »

Die Utrechtse bussen tonen gewoon vertraging op de schermen in de bus (als +x) dus opzoeken hoeft nieteens.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Bericht door Fles »

Ik word er echt helemaal achterlijk van dit jaar. Ik sta nu al op 36.000 km woon-werkverkeer alleen. Veel mensen vinden dat met de auto al veel.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Bericht door Suus »

Nieuw kaartje van de tussenstand van dit jaar. De laatste internationale treinreis was 2 november :)

Afbeelding
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13174
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Bericht door Z2N »

Laat me raden: het westelijke punt bij Parijs is Mantes-la-Jolie? (noordelijke route met lijn J aan de westoever, zuidelijke route met lijn N).
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Bericht door Suus »

Ja, dat stond ook al eerder ergens in dit topic. :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 1409
Lid geworden op: wo 05 nov 2014, 12:40

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Bericht door SLToilet »

De voorlopige stand voor dit jaar:

Met de trein:
Meest noordelijk: In de buurt van Rathenow
Meest oostelijk: Berlin Alexanderplatz (S-Bahn)
Meest zuidelijk: Maastricht
Meest westelijk: Vlissingen
Inclusief ander OV:
Meest oostelijk én zuidelijk: Pondok Gede Plaza, West-Java (lijn 22, oranje minibusje Kalimalang-Jatiwaringin-Pondokgede)
In Nederland:
Meest noordelijk: Trein: Amsterdam Sloterdijk, bus: Walibi Holland
Meest oostelijk: grensovergang bij De Lutte (per bus op de A1 heenweg vanwege treinstoring, per trein op terugweg)

Algeheel klassement OV:
Meest noordelijk: Helsingborg (Oresundtåg, 2013)/ Väla Centrum Södra (bus, 2013)
Meest oostelijk: Yogyakarta (PT Kereta Api, Stasiun Tugu, 2011)
Meest zuidelijk: ergens tussen Jenar en Wates, DI Yogyakarta (2011)
Meest westelijk: Londen, Heathrow (2009)
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13031
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Bericht door Ardan »

Jaaaa we gaan weer balansen! :D
Grijze staafjes zijn het aantal kilometers in 2013, rood is dit jaar. Het aantal spoorkilometers is iets achteruit gegaan door het uitblijven van een knaller.

Afbeelding
Extremen dit jaar, niet OV-gerelateerd:
Noord: Boschplaat Terschelling
West: AH aan de Weimarstraat in Den Haag
Oost: Vrienden net ten oosten van het centrum van Enschede
Zuid: Het centrum van Mol.
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15341
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Bericht door ODRAIL »

Het aantal kilometers registreer ik niet, maar wel het aantal minuten vertraging dat ik heb. Dat waren er in 2014 precies 120 en dus precies twee uur. Ten opzichte van 2013 had ik 40 minuten minder vertraging.

Ook registreer ik het aantal reisdagen. Dit waren er in 2014 ten opzichte van 2013 meer. Dit komt omdat ik in 2013 ruim twee maanden van het jaar ziek geweest was en in 2014 maar een maand.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Bericht door deadlock »

'maar' een maand ziek :D Je moet maar durven. Maar euh, dat soort statistieken zeggen dus helemaal niets op deze manier. Als je 10km hebt afgelegd en je hebt 120 minuten vertraging dan is het VEEL want dan heb je gelopen in plaats van het OV gepakt bij wijze van spreken. Als je zoals Fles bijna 60.000km hebt weggeknald dan is 120 minuten niet bijzonder veel.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Bericht door Thom91 »

Met de metro van de RET
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15341
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Bericht door ODRAIL »

Precies ja :wink: .

Het is voornamelijk woon - werkverkeer wat ik aan reizen maak. En af en toe eens een groter rondje binnen Nederland. Het aantal minuten vertraging wat ik per keer had was gemiddeld 5 of 10 minuten. Met een keertje een knaller van 20 minuten vertraging.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 35 gasten