Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
De Gelede man's zijn idd prima top bussen, daar kan ik me helemaal bij aan sluiten.
Jah bij veel amba's is dat rem probleem weg hoor ik van veel mensen maar volgens mij niet bij alle.
Maar Citea zal daar toch niet veel last van hebben ??? bedoel zijn nieuwe bussen en toch anders dan de amba's toch?
Jah bij veel amba's is dat rem probleem weg hoor ik van veel mensen maar volgens mij niet bij alle.
Maar Citea zal daar toch niet veel last van hebben ??? bedoel zijn nieuwe bussen en toch anders dan de amba's toch?
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Citaro's zijn er klaar voor om in Tilburg te rijden :D
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
-
- Berichten: 196
- Lid geworden op: za 28 jun 2014, 00:06
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Waarom mogen ze bij jullie niet meer rijden en in Tilburg wel? Haha, ik denk inderdaad dat 2 Reeshof wel zal blijven bestaan. Ik zie het al helemaal voor me. Kapot dimlicht of lijkt dat maar zo door de foto?Jasper073 schreef:Zou kunnen, maar wat wel 100% vast staat is dat de Citaro's gewoon verhuizen naar Tilburg.
Bij ons mogen ze niet meer rijden wat er is verteld bij de Arriva Info-dag in Den Bosch paar dagen terug.
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Qua dan dimlicht lijkt maar zo op foto excuus.
Foto is beetje vanuit foute hoek gemaakt door goede kennis/Chauffeur.
Geen idee waarom ze in Den Bosch weg moeten, ik weet alleen van me vader en zijn collega/kennis van mij en paar
andere Arriva chauffeurs dat in Den Bosch 2 deurs stadsbussen komen net als de streek en dat de nieuwe stadsbussen VDL Citea's zijn en dat alle bus lijnen anders worden in Den Bosch. Dus geen 63 Rosmalen maar Lijn 3 Rosmalen via Hintham en dat ie dan door rijd als Lijn 13 naar de Groote Wielen zulke dingen heb ik allemaal gehoord.
En de Citaro's krijgen nu allemaal airco en voor de chauffeurs gloednieuwe stoelen.
Foto is beetje vanuit foute hoek gemaakt door goede kennis/Chauffeur.
Geen idee waarom ze in Den Bosch weg moeten, ik weet alleen van me vader en zijn collega/kennis van mij en paar
andere Arriva chauffeurs dat in Den Bosch 2 deurs stadsbussen komen net als de streek en dat de nieuwe stadsbussen VDL Citea's zijn en dat alle bus lijnen anders worden in Den Bosch. Dus geen 63 Rosmalen maar Lijn 3 Rosmalen via Hintham en dat ie dan door rijd als Lijn 13 naar de Groote Wielen zulke dingen heb ik allemaal gehoord.
En de Citaro's krijgen nu allemaal airco en voor de chauffeurs gloednieuwe stoelen.
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Waarschijnlijk weer de bekende capsones van de Provincie (zelf noemen ze dat uitstraling). Omdat de Provincie zelf in Den Bosch zit moet daar altijd het nieuwste van het nieuwste komen. De eerste elektrische bussen moesten daarom ook perse in Den Bosch rijden, het eerste DRIS-paneel moest ook perse in Den Bosch komen bij een nauwelijks gebruikte halte bij het Provinciehuis. Op andere gebieden het zelfde laken en pak.Jasper073 schreef:Geen idee waarom ze in Den Bosch weg moeten,
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Ja ik ben het wel met je eens qua de Provincie bestuur.
Ik hoorde van mensen binnen Arriva dat onze nieuwe stadsbussen ook maar 2 deurs zijn en niet 3.
En ik weet nog goed dat het provincie daar op tegen was omdat Arriva paar Amba's op stad had rijden
en nu vinden ze het allemaal goed. En die elektrische bus die op Transferium lijn 80 reed was ook in mijn ogen
weg gegooid geld. Die oplaat halte's in het wegdek bij de parkeerplaats en de Parade ook allemaal zonde.
Ik zelf snap dat Provincie bestuur soms niet. Zelfs totaal busreclame mag niet eens ook z'n onzin.
Ik hoorde van mensen binnen Arriva dat onze nieuwe stadsbussen ook maar 2 deurs zijn en niet 3.
En ik weet nog goed dat het provincie daar op tegen was omdat Arriva paar Amba's op stad had rijden
en nu vinden ze het allemaal goed. En die elektrische bus die op Transferium lijn 80 reed was ook in mijn ogen
weg gegooid geld. Die oplaat halte's in het wegdek bij de parkeerplaats en de Parade ook allemaal zonde.
Ik zelf snap dat Provincie bestuur soms niet. Zelfs totaal busreclame mag niet eens ook z'n onzin.
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Enig idee waar dat ding gebleven is?Jasper073 schreef:En die elektrische bus die op Transferium lijn 80 reed was ook in mijn ogen weg gegooid geld.
Hij heeft volgens mij nauwelijks ooit een reiziger vervoert.
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Laatste keer dat ik iets over die bus hoorde stond ie bij een boederij op een oplader.
Hij heeft paar keer in dienst gereden en na dat kleine brandje heeft ie nog 1x gereden en toen
zag ik foto's op internet dat ie vaak bij van die bijeenkomsten stond over schoon en elektrisch rijden.
En sinds dien niets meer over die bus gehoord of gezien.
Hij heeft paar keer in dienst gereden en na dat kleine brandje heeft ie nog 1x gereden en toen
zag ik foto's op internet dat ie vaak bij van die bijeenkomsten stond over schoon en elektrisch rijden.
En sinds dien niets meer over die bus gehoord of gezien.
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Chauffeurs van Zwaluw Reizen hoorde ik gisteren dat ze een hoop vervoer gaan verliezen. De scholierenlijnen die ze nu rijden rond Gorinchem rijden ze in ieder geval niet meer. De 120/121 kwamen ook in het verhaal voor, maar ving het te laat op om te horen wie dat gaat doen.Jasper073 schreef:Hainje schreef:Worden daar special bussen voor aangeschaft door het ingehuurde bedrijf? Dus dat bijvoorbeeld Sabeh met bussen in de provinciale huisstijl gaat rijden?
Dan denk ik eerder Zwaaluw Reizen die heeft al oude Citaro's en VDL Ambassadors in de huisstijl van de Provincie :)
Of de oude BBA bussen nu van Veolia TCR in Brabant kleur.
-
- Berichten: 4392
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Arriva gaat dat dan intern rijden?
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6239
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Een verbod op totaalreclame is prima. Dat geeft een uniforme uitstraling van je wagenpark. Bij Breng mag ook geen reclame op de bus. Vroeger in Novio-tijden had je daar echt wildgroei en was bijna geen bus meer hetzelfde. Bij Hermes valt het gelukkig nog mee, er rijdt wel wat met reclame, maar niet veel.Jasper073 schreef:Zelfs totaal busreclame mag niet eens ook z'n onzin.
"Een touringcar is geen bus"
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Of Juijn, die komen nu ook al in Gorinchem met hun scholierenlijnen.CamilleKreemers schreef:Arriva gaat dat dan intern rijden?
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Geen Reclame leidt wel tot een hogere DRU-prijs,in het licht van bezuinigingen had ik liever gezien dat er net zoals het SRE een percentage wordt gehanteerd.fogeltje schreef:Een verbod op totaalreclame is prima. Dat geeft een uniforme uitstraling van je wagenpark. Bij Breng mag ook geen reclame op de bus. Vroeger in Novio-tijden had je daar echt wildgroei en was bijna geen bus meer hetzelfde. Bij Hermes valt het gelukkig nog mee, er rijdt wel wat met reclame, maar niet veel.Jasper073 schreef:Zelfs totaal busreclame mag niet eens ook z'n onzin.
Extra ritten voor Juijn lijkt me een goede optie.Frans F schreef:Of Juijn, die komen nu ook al in Gorinchem met hun scholierenlijnen.CamilleKreemers schreef:Arriva gaat dat dan intern rijden?
Weet niet of Arriva een stalling heeft in Gorinchem,anders zouden ze lijn 120 en evt 121 zelf met de stadsbusjes van Oss kunnen rijden.
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Vanuit de stalling in Schelluinen gaan diverse Brabantse lijnen gereden worden.
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Dat is van een toerboer? Of van Arriva zelf?
Weet je toevallig misschien ook al welke lijnen?
Weet je toevallig misschien ook al welke lijnen?
🍉
-
- Berichten: 196
- Lid geworden op: za 28 jun 2014, 00:06
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Maar zijn het wel nog echt verschillende bussen voor stad en streek? Ja, misschien wel goed, lijn 3. 63 is ook wel erg veel. ;-) Maar 13? Dat is niks voor bijgelovige passagiers en chauffeurs. ;-) Is dat dan airco voor de passagiers? Want chauffeursairco zat er al in neem ik aan? En luchtgeveerde stoelen ja. Dat had ik al gezien. Wat wel al één van de voordelen was van de Citaro ten op zichte van de Tilburgse 7700, is dat je bij de Citaro's zowel voor als achter twee raampjes kunt openmaken. Bij de 7700 kan dit alleen achter en dan heb je veel minder wind. Maar airco voor de passagiers werkt natuurlijk nog beter als het echt warm is.Jasper073 schreef:Geen idee waarom ze in Den Bosch weg moeten, ik weet alleen van me vader en zijn collega/kennis van mij en paar andere Arriva chauffeurs dat in Den Bosch 2 deurs stadsbussen komen net als de streek en dat de nieuwe stadsbussen VDL Citea's zijn en dat alle bus lijnen anders worden in Den Bosch. Dus geen 63 Rosmalen maar Lijn 3 Rosmalen via Hintham en dat ie dan door rijd als Lijn 13 naar de Groote Wielen zulke dingen heb ik allemaal gehoord.
En de Citaro's krijgen nu allemaal airco en voor de chauffeurs gloednieuwe stoelen.
-
- Berichten: 196
- Lid geworden op: za 28 jun 2014, 00:06
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Daar lijkt het inderdaad op. Strikt genomen hadden de Citaro's dus ook in Den Bosch kunnen blijven? Ik denk wel dat Den Bosch veel meer toeristen trekt dan Tilburg. Misschien dat dat ook een rol speelt. In Tilburg heb je denk ik wel weer meer studenten, maar die hoeven blijkbaar niet in een mooie nieuwe bus te zitten. ;-) Maar dan zou de Goed bezig BUS ook een Citea moeten worden. Dat is nu nog altijd een Citaro. ;-) Kijk maar op de homepage van http://www.goedbezigbus.nl.Frans F schreef:Waarschijnlijk weer de bekende capsones van de Provincie (zelf noemen ze dat uitstraling). Omdat de Provincie zelf in Den Bosch zit moet daar altijd het nieuwste van het nieuwste komen. De eerste elektrische bussen moesten daarom ook perse in Den Bosch rijden, het eerste DRIS-paneel moest ook perse in Den Bosch komen bij een nauwelijks gebruikte halte bij het Provinciehuis. Op andere gebieden het zelfde laken en pak.
-
- Berichten: 196
- Lid geworden op: za 28 jun 2014, 00:06
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Op de site van VDL (http://www.vdlbuscoach.com) staat een artikel dat volgens mij net iets uitgebreider is dan de andere die ik er tot nu toe over heb gelezen. Ik kreeg het alleen niet direct gelinkt.Jasper073 schreef:http://www.bd.nl/regio/den-bosch-en-omg ... -1.4562964
Hier stukje van de krant BrabantsDagblad.nl
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Arriva zelf. Iig de 402 en waarschijnlijk ook de lijnen 120/121.Hainje schreef:Dat is van een toerboer? Of van Arriva zelf?
Weet je toevallig misschien ook al welke lijnen?
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Ik heb totaal geen idee of de stad en streek bussen verschillende zijn of dat ze alle twee Citea's worden.buschauffeur schreef:Maar zijn het wel nog echt verschillende bussen voor stad en streek? Ja, misschien wel goed, lijn 3. 63 is ook wel erg veel. ;-) Maar 13? Dat is niks voor bijgelovige passagiers en chauffeurs. ;-) Is dat dan airco voor de passagiers? Want chauffeursairco zat er al in neem ik aan? En luchtgeveerde stoelen ja. Dat had ik al gezien. Wat wel al één van de voordelen was van de Citaro ten op zichte van de Tilburgse 7700, is dat je bij de Citaro's zowel voor als achter twee raampjes kunt openmaken. Bij de 7700 kan dit alleen achter en dan heb je veel minder wind. Maar airco voor de passagiers werkt natuurlijk nog beter als het echt warm is.Jasper073 schreef:Geen idee waarom ze in Den Bosch weg moeten, ik weet alleen van me vader en zijn collega/kennis van mij en paar andere Arriva chauffeurs dat in Den Bosch 2 deurs stadsbussen komen net als de streek en dat de nieuwe stadsbussen VDL Citea's zijn en dat alle bus lijnen anders worden in Den Bosch. Dus geen 63 Rosmalen maar Lijn 3 Rosmalen via Hintham en dat ie dan door rijd als Lijn 13 naar de Groote Wielen zulke dingen heb ik allemaal gehoord.
En de Citaro's krijgen nu allemaal airco en voor de chauffeurs gloednieuwe stoelen.
Hoorde wel van me vader dat er misschien nog paar Amba's zullen blijven maar ook dat is niet zeker.
Wat wel 100% zeker is zijn 3 dingen. punt 1 Nieuwe stadsbussen "2 deurs" en Citaro's naar Tilburg - punt 2 allemaal nieuwe buslijnen - punt 3 ook nieuwe bus route's.
Meer kan ik ook niet zeggen, dit is wat ik allemaal heb gehoord van mijn vader en collega van me vader waar ik op facebook mee bevriend ben en die vertelde mij het zelfde.
P.S - ja de nieuwe airco in de Citaro's is voor de passagiers :pos: *bus*
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
De Citea stadsbussen zijn 3 deurs. Verder heb ik begrepen dat TCR een zwik nieuwe bussen aan moet schaffen omdat hun ook ritten gaan rijden. Maar dat zien wij in December wel.
Laatst gewijzigd door Michael op zo 05 okt 2014, 19:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
[muggenzift-modus]Ik neem aan dat je bedoelt "dat zie WIJ in december wel". Als TCR het tegen die tijd wel ziet, dan doen ze iets niet goed. [/muggenzift-modus]
🍉
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Ik maakte ook een typfout inderdaad. Ik bedoelde we in plaats van ze. Zal het even aanpassen.
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Michael schreef:De Citea stadsbussen zijn 3 deurs. Verder heb ik begrepen dat TCR een zwik nieuwe bussen aan moet schaffen omdat hun ook ritten gaan rijden. Maar dat zien wij in December wel.
De Citea stadsbussen voor Den Bosch zijn 2 deurs !!
Dat vertelde een Arriva chauffeur mij gisteren op de facebook chat.
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 73 gasten