Groot nieuws van het Franse spoor: komende december krijgt de SNCF meer concurrentie op zijn spoor. Thello (dat voor 67% eigendom is van Trenitalia en voor 33% van Transdev), start dan naast zijn huidige nachttreinen tussen Parijs en Italië, zijn eerste dagtrein, op de route tussen Marseille, Nice en Milaan. Op deze route wordt deze slag de enige doorgaande trein, momenteel moet er namelijk altijd overgestapt worden op het grensstation Ventimiglia. De trein zal gebruik maken van Italiaanse rijtuigen, kaartjes gaan tussen de 30 en 70 euro kosten voor een enkeltje Marseille ‐ Milaan en tussen de 15 en
45 euro voor een enkeltje Nice ‐ Milaan. Met een reistijd van 7 uur en 20 minuten van Marseille naar Milaan is deze nieuwe trein zeker een uur sneller en vele malen goedkoper dan de huidige verbindingen.
Bron
Meer concurrentie voor de SNCF
Re: Meer concurrentie voor de SNCF
Zeer goed ontwikkeling inderdaad. Ik hoop ook straks op een Lyon-Torino verbinding. Nu stoppen de franse TER op Modane, en de Italiaans TER op Bardonecchia. Gelukkig zijn er goed bus alternatieven.
Re: Meer concurrentie voor de SNCF
Ik ben benieuwd, wat iDBus van SCNF met de busverbinding tussen Marseile - Nice - Milaan gaat doen.Z2N schreef:De trein zal gebruik maken van Italiaanse rijtuigen, kaartjes gaan tussen de 30 en 70 euro kosten voor een enkeltje Marseille ‐ Milaan en tussen de 15 en 45 euro voor een enkeltje Nice ‐ Milaan. Met een reistijd van 7 uur en 20 minuten van Marseille naar Milaan is deze nieuwe trein zeker een uur sneller en vele malen goedkoper dan de huidige verbindingen.
Een ticket tussen Marseille en Milaan kost €35 (reistijd 10 uur) en tussen Nice en Milaan €25 (reistijd 6,5 uur).
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 67 gasten