Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Jasper073
Berichten: 794
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Jasper073 »

De Gelede man's zijn idd prima top bussen, daar kan ik me helemaal bij aan sluiten.
Jah bij veel amba's is dat rem probleem weg hoor ik van veel mensen maar volgens mij niet bij alle.
Maar Citea zal daar toch niet veel last van hebben ??? bedoel zijn nieuwe bussen en toch anders dan de amba's toch?
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
Jasper073
Berichten: 794
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Jasper073 »

Afbeelding

Citaro's zijn er klaar voor om in Tilburg te rijden :D
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
buschauffeur
Berichten: 196
Lid geworden op: za 28 jun 2014, 00:06

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door buschauffeur »

Jasper073 schreef:Zou kunnen, maar wat wel 100% vast staat is dat de Citaro's gewoon verhuizen naar Tilburg.
Bij ons mogen ze niet meer rijden wat er is verteld bij de Arriva Info-dag in Den Bosch paar dagen terug.
Waarom mogen ze bij jullie niet meer rijden en in Tilburg wel? Haha, ik denk inderdaad dat 2 Reeshof wel zal blijven bestaan. Ik zie het al helemaal voor me. Kapot dimlicht of lijkt dat maar zo door de foto?
Jasper073
Berichten: 794
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Jasper073 »

Qua dan dimlicht lijkt maar zo op foto excuus.
Foto is beetje vanuit foute hoek gemaakt door goede kennis/Chauffeur.
Geen idee waarom ze in Den Bosch weg moeten, ik weet alleen van me vader en zijn collega/kennis van mij en paar
andere Arriva chauffeurs dat in Den Bosch 2 deurs stadsbussen komen net als de streek en dat de nieuwe stadsbussen VDL Citea's zijn en dat alle bus lijnen anders worden in Den Bosch. Dus geen 63 Rosmalen maar Lijn 3 Rosmalen via Hintham en dat ie dan door rijd als Lijn 13 naar de Groote Wielen zulke dingen heb ik allemaal gehoord.
En de Citaro's krijgen nu allemaal airco en voor de chauffeurs gloednieuwe stoelen.
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 20:40

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Frans F »

Jasper073 schreef:Geen idee waarom ze in Den Bosch weg moeten,
Waarschijnlijk weer de bekende capsones van de Provincie (zelf noemen ze dat uitstraling). Omdat de Provincie zelf in Den Bosch zit moet daar altijd het nieuwste van het nieuwste komen. De eerste elektrische bussen moesten daarom ook perse in Den Bosch rijden, het eerste DRIS-paneel moest ook perse in Den Bosch komen bij een nauwelijks gebruikte halte bij het Provinciehuis. Op andere gebieden het zelfde laken en pak.
Jasper073
Berichten: 794
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Jasper073 »

Ja ik ben het wel met je eens qua de Provincie bestuur.
Ik hoorde van mensen binnen Arriva dat onze nieuwe stadsbussen ook maar 2 deurs zijn en niet 3.
En ik weet nog goed dat het provincie daar op tegen was omdat Arriva paar Amba's op stad had rijden
en nu vinden ze het allemaal goed. En die elektrische bus die op Transferium lijn 80 reed was ook in mijn ogen
weg gegooid geld. Die oplaat halte's in het wegdek bij de parkeerplaats en de Parade ook allemaal zonde.
Ik zelf snap dat Provincie bestuur soms niet. Zelfs totaal busreclame mag niet eens ook z'n onzin.
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
Jasper073
Berichten: 794
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Jasper073 »

http://www.bd.nl/regio/den-bosch-en-omg ... -1.4562964

Hier stukje van de krant BrabantsDagblad.nl
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 20:40

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Frans F »

Jasper073 schreef:En die elektrische bus die op Transferium lijn 80 reed was ook in mijn ogen weg gegooid geld.
Enig idee waar dat ding gebleven is?
Hij heeft volgens mij nauwelijks ooit een reiziger vervoert.
Jasper073
Berichten: 794
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Jasper073 »

Laatste keer dat ik iets over die bus hoorde stond ie bij een boederij op een oplader.
Hij heeft paar keer in dienst gereden en na dat kleine brandje heeft ie nog 1x gereden en toen
zag ik foto's op internet dat ie vaak bij van die bijeenkomsten stond over schoon en elektrisch rijden.
En sinds dien niets meer over die bus gehoord of gezien.
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Raymond »

Jasper073 schreef:
Hainje schreef:Worden daar special bussen voor aangeschaft door het ingehuurde bedrijf? Dus dat bijvoorbeeld Sabeh met bussen in de provinciale huisstijl gaat rijden?

Dan denk ik eerder Zwaaluw Reizen die heeft al oude Citaro's en VDL Ambassadors in de huisstijl van de Provincie :)
Of de oude BBA bussen nu van Veolia TCR in Brabant kleur.
Chauffeurs van Zwaluw Reizen hoorde ik gisteren dat ze een hoop vervoer gaan verliezen. De scholierenlijnen die ze nu rijden rond Gorinchem rijden ze in ieder geval niet meer. De 120/121 kwamen ook in het verhaal voor, maar ving het te laat op om te horen wie dat gaat doen.
CamilleKreemers
Berichten: 4382
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door CamilleKreemers »

Arriva gaat dat dan intern rijden?
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door fogeltje »

Jasper073 schreef:Zelfs totaal busreclame mag niet eens ook z'n onzin.
Een verbod op totaalreclame is prima. Dat geeft een uniforme uitstraling van je wagenpark. Bij Breng mag ook geen reclame op de bus. Vroeger in Novio-tijden had je daar echt wildgroei en was bijna geen bus meer hetzelfde. Bij Hermes valt het gelukkig nog mee, er rijdt wel wat met reclame, maar niet veel.
"Een touringcar is geen bus"
Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 20:40

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Frans F »

CamilleKreemers schreef:Arriva gaat dat dan intern rijden?
Of Juijn, die komen nu ook al in Gorinchem met hun scholierenlijnen.
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Mr-W »

fogeltje schreef:
Jasper073 schreef:Zelfs totaal busreclame mag niet eens ook z'n onzin.
Een verbod op totaalreclame is prima. Dat geeft een uniforme uitstraling van je wagenpark. Bij Breng mag ook geen reclame op de bus. Vroeger in Novio-tijden had je daar echt wildgroei en was bijna geen bus meer hetzelfde. Bij Hermes valt het gelukkig nog mee, er rijdt wel wat met reclame, maar niet veel.
Geen Reclame leidt wel tot een hogere DRU-prijs,in het licht van bezuinigingen had ik liever gezien dat er net zoals het SRE een percentage wordt gehanteerd.
Frans F schreef:
CamilleKreemers schreef:Arriva gaat dat dan intern rijden?
Of Juijn, die komen nu ook al in Gorinchem met hun scholierenlijnen.
Extra ritten voor Juijn lijkt me een goede optie.
Weet niet of Arriva een stalling heeft in Gorinchem,anders zouden ze lijn 120 en evt 121 zelf met de stadsbusjes van Oss kunnen rijden.
huibe
Berichten: 1250
Lid geworden op: di 29 sep 2009, 15:54

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door huibe »

Vanuit de stalling in Schelluinen gaan diverse Brabantse lijnen gereden worden.
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Hainje »

Dat is van een toerboer? Of van Arriva zelf?
Weet je toevallig misschien ook al welke lijnen?
🍉
buschauffeur
Berichten: 196
Lid geworden op: za 28 jun 2014, 00:06

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door buschauffeur »

Jasper073 schreef:Geen idee waarom ze in Den Bosch weg moeten, ik weet alleen van me vader en zijn collega/kennis van mij en paar andere Arriva chauffeurs dat in Den Bosch 2 deurs stadsbussen komen net als de streek en dat de nieuwe stadsbussen VDL Citea's zijn en dat alle bus lijnen anders worden in Den Bosch. Dus geen 63 Rosmalen maar Lijn 3 Rosmalen via Hintham en dat ie dan door rijd als Lijn 13 naar de Groote Wielen zulke dingen heb ik allemaal gehoord.
En de Citaro's krijgen nu allemaal airco en voor de chauffeurs gloednieuwe stoelen.
Maar zijn het wel nog echt verschillende bussen voor stad en streek? Ja, misschien wel goed, lijn 3. 63 is ook wel erg veel. ;-) Maar 13? Dat is niks voor bijgelovige passagiers en chauffeurs. ;-) Is dat dan airco voor de passagiers? Want chauffeursairco zat er al in neem ik aan? En luchtgeveerde stoelen ja. Dat had ik al gezien. Wat wel al één van de voordelen was van de Citaro ten op zichte van de Tilburgse 7700, is dat je bij de Citaro's zowel voor als achter twee raampjes kunt openmaken. Bij de 7700 kan dit alleen achter en dan heb je veel minder wind. Maar airco voor de passagiers werkt natuurlijk nog beter als het echt warm is.
buschauffeur
Berichten: 196
Lid geworden op: za 28 jun 2014, 00:06

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door buschauffeur »

Frans F schreef:Waarschijnlijk weer de bekende capsones van de Provincie (zelf noemen ze dat uitstraling). Omdat de Provincie zelf in Den Bosch zit moet daar altijd het nieuwste van het nieuwste komen. De eerste elektrische bussen moesten daarom ook perse in Den Bosch rijden, het eerste DRIS-paneel moest ook perse in Den Bosch komen bij een nauwelijks gebruikte halte bij het Provinciehuis. Op andere gebieden het zelfde laken en pak.
Daar lijkt het inderdaad op. Strikt genomen hadden de Citaro's dus ook in Den Bosch kunnen blijven? Ik denk wel dat Den Bosch veel meer toeristen trekt dan Tilburg. Misschien dat dat ook een rol speelt. In Tilburg heb je denk ik wel weer meer studenten, maar die hoeven blijkbaar niet in een mooie nieuwe bus te zitten. ;-) Maar dan zou de Goed bezig BUS ook een Citea moeten worden. Dat is nu nog altijd een Citaro. ;-) Kijk maar op de homepage van http://www.goedbezigbus.nl.
buschauffeur
Berichten: 196
Lid geworden op: za 28 jun 2014, 00:06

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door buschauffeur »

Jasper073 schreef:http://www.bd.nl/regio/den-bosch-en-omg ... -1.4562964

Hier stukje van de krant BrabantsDagblad.nl
Op de site van VDL (http://www.vdlbuscoach.com) staat een artikel dat volgens mij net iets uitgebreider is dan de andere die ik er tot nu toe over heb gelezen. Ik kreeg het alleen niet direct gelinkt.
huibe
Berichten: 1250
Lid geworden op: di 29 sep 2009, 15:54

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door huibe »

Hainje schreef:Dat is van een toerboer? Of van Arriva zelf?
Weet je toevallig misschien ook al welke lijnen?
Arriva zelf. Iig de 402 en waarschijnlijk ook de lijnen 120/121.
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Jasper073
Berichten: 794
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Jasper073 »

buschauffeur schreef:
Jasper073 schreef:Geen idee waarom ze in Den Bosch weg moeten, ik weet alleen van me vader en zijn collega/kennis van mij en paar andere Arriva chauffeurs dat in Den Bosch 2 deurs stadsbussen komen net als de streek en dat de nieuwe stadsbussen VDL Citea's zijn en dat alle bus lijnen anders worden in Den Bosch. Dus geen 63 Rosmalen maar Lijn 3 Rosmalen via Hintham en dat ie dan door rijd als Lijn 13 naar de Groote Wielen zulke dingen heb ik allemaal gehoord.
En de Citaro's krijgen nu allemaal airco en voor de chauffeurs gloednieuwe stoelen.
Maar zijn het wel nog echt verschillende bussen voor stad en streek? Ja, misschien wel goed, lijn 3. 63 is ook wel erg veel. ;-) Maar 13? Dat is niks voor bijgelovige passagiers en chauffeurs. ;-) Is dat dan airco voor de passagiers? Want chauffeursairco zat er al in neem ik aan? En luchtgeveerde stoelen ja. Dat had ik al gezien. Wat wel al één van de voordelen was van de Citaro ten op zichte van de Tilburgse 7700, is dat je bij de Citaro's zowel voor als achter twee raampjes kunt openmaken. Bij de 7700 kan dit alleen achter en dan heb je veel minder wind. Maar airco voor de passagiers werkt natuurlijk nog beter als het echt warm is.
Ik heb totaal geen idee of de stad en streek bussen verschillende zijn of dat ze alle twee Citea's worden.
Hoorde wel van me vader dat er misschien nog paar Amba's zullen blijven maar ook dat is niet zeker.
Wat wel 100% zeker is zijn 3 dingen. punt 1 Nieuwe stadsbussen "2 deurs" en Citaro's naar Tilburg - punt 2 allemaal nieuwe buslijnen - punt 3 ook nieuwe bus route's.
Meer kan ik ook niet zeggen, dit is wat ik allemaal heb gehoord van mijn vader en collega van me vader waar ik op facebook mee bevriend ben en die vertelde mij het zelfde.

P.S - ja de nieuwe airco in de Citaro's is voor de passagiers :pos: *bus*
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Michael »

De Citea stadsbussen zijn 3 deurs. Verder heb ik begrepen dat TCR een zwik nieuwe bussen aan moet schaffen omdat hun ook ritten gaan rijden. Maar dat zien wij in December wel.
Laatst gewijzigd door Michael op zo 05 okt 2014, 19:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Hainje »

[muggenzift-modus]Ik neem aan dat je bedoelt "dat zie WIJ in december wel". Als TCR het tegen die tijd wel ziet, dan doen ze iets niet goed. :P [/muggenzift-modus]
🍉
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Michael »

Ik maakte ook een typfout inderdaad. Ik bedoelde we in plaats van ze. Zal het even aanpassen.
Jasper073
Berichten: 794
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Jasper073 »

Michael schreef:De Citea stadsbussen zijn 3 deurs. Verder heb ik begrepen dat TCR een zwik nieuwe bussen aan moet schaffen omdat hun ook ritten gaan rijden. Maar dat zien wij in December wel.

De Citea stadsbussen voor Den Bosch zijn 2 deurs !!
Dat vertelde een Arriva chauffeur mij gisteren op de facebook chat.
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten