[Update] Strategische reserve NS-materieel in Nuth

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Dubbele P
Berichten: 767
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:36
Locatie: Vlodrop [Vdp]

Re: Strategische reserve NS-materieel in Nuth

Bericht door Dubbele P »

Vanmiddag weer eens wezen kijken in Nuth. Nog geen twee maanden geleden werden daar een 12-tal ICK-rijtuigen gestald als strategische reserve. In die tijd is er veel gebeurd... Ik had de vele vernielingen voor een gedeelte al dagelijks vanuit de trein kunnen volgen, maar vandaag heb ik het geheel eens van dichtbij bekeken.

Waarschuwing: Deze beelden zijn voor treinliefhebbers eigenlijk niet geschikt! :(

Afbeelding
Alles zit nu onder de graffiti en het is echt zoeken naar een ruit die nog heel is...

Afbeelding

En dan hadden we natuurlijk nog de brand van 16 november 2008:
Afbeelding

Afbeelding
Twee stellen gingen volledig in vlammen op. Hier een uitgebrande 2e klas coupé.

Afbeelding
Zo ongeveer alles wat te slopen is, is reeds gesloopt... Ramen, sluitseinen en zelfs de kasten met elektrische aansluitingen zijn opengetrokken.

Van strategische reserve hoef je dus niet meer te spreken. Het is gewoon sloopmaterieel. Als je nog even wacht, zal het zelfs heel moeilijk worden om het materieel nog veilig via het spoor weg te krijgen... Ik denk dat de sloper in de Beatrixhaven van Maastricht er een karweitje bij heeft...

De volledige fotoreportage is hier te vinden op mijn site Verlaten Spoor.
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: [Update] Strategische reserve NS-materieel in Nuth

Bericht door Daan »

Triest... Valt me nog mee dat de zaak twee dagen geleden niet de lucht in is gegaan... :(
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: [Update] Strategische reserve NS-materieel in Nuth

Bericht door Stefan »

Ik kwam er vorige week nog voorbij, maar geen tijd meer gehad om er te gaan kijken. Vanaf een afstandje zag het er al erg genoeg uit eigenlijk.. :roll:
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: [Update] Strategische reserve NS-materieel in Nuth

Bericht door Caspar »

Ik vind dan ook dat ze die dingen nu zo snel mogelijk ook moeten slopen, dit is geen gezicht zo, en trekt alleen nog maar meer raar volk aan lijkt me.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15345
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: [Update] Strategische reserve NS-materieel in Nuth

Bericht door ODRAIL »

@ Dubbele P: Nico Spilt heeft vanaf zijn site (http://www.langsderails.nl/index2.html) een linkje naar deze reportage gemaakt.
Dubbele P
Berichten: 767
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:36
Locatie: Vlodrop [Vdp]

Re: [Update] Strategische reserve NS-materieel in Nuth

Bericht door Dubbele P »

Aha, altijd leuk zoiets! :D Had ik nog niet gezien!
Dubbele P
Berichten: 767
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:36
Locatie: Vlodrop [Vdp]

Re: [Update] Strategische reserve NS-materieel in Nuth

Bericht door Dubbele P »

Vandaag zijn de ICK-rijtuigen in Nuth weggehaald, af te leiden uit het feit dat ze er gistermiddag laat nog stonden. Nog wel aanwezig zijn de drie rijtuigen met brandschade/uitgebrande exemplaren, deze staan nu in het midden van het emplacement. Rond het verladingsspoor waar de rijtuigen stonden, ligt nu alles vol met glas van de ingegooide ruiten.
Ik hoopte op Somda meer informatie te vinden, maar daar bleek het weghalen nog niet gemeld te zijn. Iemand een idee waar de sleep naartoe is gegaan? Zou goed naar de Beatrixhaven in Maastricht kunnen zijn, maar wanneer ze richting het noorden zijn gegaan, moet het zeker mensen opgevallen zijn. :)
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: [Update] Strategische reserve NS-materieel in Nuth

Bericht door Marc »

Zo te zien heb je het laatste bericht van mij op Somda net niet meer gelezen :wink:. Om 14:23 kwam loc 1857 met enkele ICK-rijtuigen uit Nuth aan in Sittard. Achterop liep loc 703 mee, welke meegeholpen heeft met het rangeerwerk. Nummers van de rijtuigen waren onleesbaar, de ruiten waar sterren/gaten inzaten (en dat waren er nogal wat) waren met tape bij elkaar geplakt.
Dubbele P
Berichten: 767
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:36
Locatie: Vlodrop [Vdp]

Re: [Update] Strategische reserve NS-materieel in Nuth

Bericht door Dubbele P »

Had zo snel geen reactie verwacht in dat topic op Somda ;) Ik had het opvallende dingen topic nog doorgelezen, maar door de hele waslijst heb ik er waarschijnlijk overheen gekeken.

Dan zag ik gisteren toch goed dat er toen al enkele ramen voorzien waren van tape. Ik dacht dat dat wel niet zo zou zijn, maar men heeft dus blijkbaar al voorwerk gedaan.

Nu is natuurlijk alleen de vraag waar men uiteindelijk met de rijtuigen naartoe is gegaan... :)
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: [Update] Strategische reserve NS-materieel in Nuth

Bericht door Marc »

Vanmorgen om 06:40 stonden de ICK-rijtuigen in Maastricht, 's middags waren ze weer verdwenen.
Dubbele P
Berichten: 767
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:36
Locatie: Vlodrop [Vdp]

Re: [Update] Strategische reserve NS-materieel in Nuth

Bericht door Dubbele P »

Vanmorgen stonden de drie uitgebrande rijtuigen nog in Nuth, vanmiddag waren ook die weg. Er staat nu dus niets meer op emplacement Nuth.

Volgens Somda zou er ICK staan in Weert, nu wel met bewaking erbij. Ik ben vanmiddag even gaan kijken en er staan inderdaad een 9-tal ICK-rijtuigen in het midden van het emplacement tegen een stootjuk (Eindhovense zijde). Aan de rand van het emplacement stonden een paar BAM-keetjes/schuurtjes met een auto ernaast. Dat zal dan wel de bewaking zijn. Lijkt me wel een dure grap als die toch zo goed als afgeschreven dingen 24/7 bewaakt worden.

Ik had helaas geen camera bij me en die in mijn telefoon was niet opgewassen tegen het tegenlicht:

Afbeelding
(voor de visualisatie zullen we dan maar zeggen :P)
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: [Update] Strategische reserve NS-materieel in Nuth

Bericht door Caspar »

Dit zijn weer andere rijtuigen als die in Nuth?
Dubbele P
Berichten: 767
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:36
Locatie: Vlodrop [Vdp]

Re: [Update] Strategische reserve NS-materieel in Nuth

Bericht door Dubbele P »

Yep, dit zijn (nog) verse exemplaren ;) Zie hier voor de precieze nummers.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten