OVer je reiservaringen in oktober 2014

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2014

Bericht door Daniel »

In Amersfoort stond vanmorgen de complete stationshal blank. Zo te zien aan waar de boel nog afgezet was en het meeste water lag was er een lek bij de toiletten of bij het drinkwaterpunt wat daarnaast staat.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Hageneis
Berichten: 229
Lid geworden op: di 09 aug 2011, 16:39

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2014

Bericht door Hageneis »

Het komt op mij over dat haubtbahnhof en VIRM ongeoorloofd/onverantwoord gedrag van NS-personeel aan het toedekken zijn. Dus nu word ik erg nieuwsgierig naar welke regel er precies overtreden zou zijn en waarom dat hier niet gemeld zou mogen worden. Er zou dan toch immers de veiligheid van honderden passagiers in het geding zijn?
Etienne
Donateur
Berichten: 7941
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2014

Bericht door Etienne »

Gisteren had ik de t12550 vanaf Zwolle naar Rotterdam, maar net voor Amersfoort kwam de mededeling dat bij Den Dolder een aanrijding had plaatsgevonden. De HC stuurde de reizigers naar de t1552, met het advies in Hilversum over te stappen. Deze losse VIRM zat echter binnen no-time vol, ik nam daarom lijn 52 maar naar Utrecht CS en kon vervolgens in Utrecht meteen instappen in de t301754 die met +11 uit Utrecht vertrok.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8666
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2014

Bericht door Milco »

Ik zag in Almere vanochtend twee gelede stads-Citaro's, waaronder de 9136, met aan beide zijkanten van het achterste gedeelte een grote witte sticker met een (voor mij) onduidelijk logo erop.

Verder stonden we met lijn 3 eerst enkele minuten stil bij de halte Staatsliedenwijk. Bij lijn 7 voor ons werd gecontroleerd of iedereen betaald had. Wij werden niet gecontroleerd, maar moesten wel wachten...
Even later met lijn 159 moesten we bij Stadhuisplein wachten, met bus 9136 voor ons, omdat we om een of andere reden de tunnel niet in mochten rijden. Na zo'n vijf minuten wachten mochten we uiteindelijk toch de tunnel in. Enkele verkeerslichten werkten niet en het "inrijlicht" aan het begin van de tunnel toonde een rood kruis, dus ik vermoed dat dat het probleem was.
Laatst gewijzigd door Milco op ma 06 okt 2014, 10:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2014

Bericht door Suus »

@Milco: Die stickers zijn hoogstwaarschijnlijk van het 95-jarig jubileum van KLM. Ze hadden gisteren een open dag in een Hangar op Schiphol-Oost en daarvoor reed er een pendeldienst met een groot aantal gelede Citaro's en nog enkele andere bussen. Alle voertuigen waren voorzien van KLM 95-stickers, ik was al benieuwd of ze er allemaal afgehaald zouden worden gisteren ;-)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8666
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2014

Bericht door Milco »

Oké, vandaar. Ik zag de stickers wel, maar het logo was te ver weg voor mij om te zien.
Ik zal het in de gaten houden hoe lang ze ermee blijven rondrijden. :lol:
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12818
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2014

Bericht door Hainje »

Daniel schreef:In Amersfoort stond vanmorgen de complete stationshal blank. Zo te zien aan waar de boel nog afgezet was en het meeste water lag was er een lek bij de toiletten of bij het drinkwaterpunt wat daarnaast staat.
Ja sorry, ik moest vanmorgen heel erg nodig plassen. :@
🍉
waldo79
Berichten: 7634
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2014

Bericht door waldo79 »

Etienne schreef:Gisteren had ik de t12550 vanaf Zwolle naar Rotterdam, maar net voor Amersfoort kwam de mededeling dat bij Den Dolder een aanrijding had plaatsgevonden. De HC stuurde de reizigers naar de t1552, met het advies in Hilversum over te stappen.
Een half uurtje eerder stond ik in Amf op de s5600 naar Ut te wachten. De omroep dat een aanrijding had plaatsgevonden kwam precies op het moment dat s5800 zijn hielen lichtte richting Hfd. Alternatief was de t1550, die het met een karige ICM3 kon doen. De overstappers uit de t552 konden nog mee en de hele meute ging eruit in Hvs om een bestorming te doen op de arme t5751 :lol: Met +25 in Ut aangekomen.
VIRM
Berichten: 7602
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2014

Bericht door VIRM »

Vanochtend had ik de s3300 vanuit Zaandam om 09:32. Vlak na Sloterdijk bleef deze op de Hemboog wachten, omdat er volgens de machinist nog een vertraagde ICD voormoest. Na Lelylaan stonden we ook nog even stil in de bocht, en in de Schipholtunnel remden we ineens ook erg hard af. na wat stilstaan ging het toen stapvoets verder. Uiteindelijk met +7 of +8 aangekomen op Schiphol, waardoor ik kon fluiten naar mijn aansluiting op de s700. Dus dat werd de daaropvolgende Sprinter van 10:04, zodat ik op iedere stoeptegel kon stoppen tussen Schiphol en Den Haag Centraal. Gelukkig had ik nog genoeg tijd om op mijn afspraak te komen,. :)

Zo te zien zijn ze op Den Haag Centraal aardig ver met de verbouwing. Alleen wat een gekluns met de blindegeleidelijnen, die overal en nergens scheeflopen en onnodig veel hoekjes/richtingsveranderingen hebben!

Daarnaast nog leuk om te zien dat ik vandaag in twee treinen zat (een tussen Den Haag Centraal en Amsterdam RAI, en een s3000 tussen Amsterdam Centraal en Zaandam) waar de HC's in een omroeperige bui waren. :) In de s3000 riep de HC zelfs in zeer goed Engels de overstapmogelijkheid naar Schiphol om. :)
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2014

Bericht door Geert »

VIRM schreef:Zo te zien zijn ze op Den Haag Centraal aardig ver met de verbouwing. Alleen wat een gekluns met de blindegeleidelijnen, die overal en nergens scheeflopen en onnodig veel hoekjes/richtingsveranderingen hebben!
Is het zo erg? Ik begrijp uit de projectcommunicatie dat er juist veel aandacht is voor de blindengeleidelijnen. De schoonzus van de uitvoerder is ook blind geloof ik. Beetje jammer dan als de boel er scheef bij ligt :)
huibe
Berichten: 1250
Lid geworden op: di 29 sep 2009, 15:54

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2014

Bericht door huibe »

De t2668 staat nu met 20 minuten vertraging op Delft. Oom agent voerde iemand geboeid af.
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
VIRM
Berichten: 7602
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2014

Bericht door VIRM »

Ik heb ook zoiets begrepen, inderdaad, dat er een familiale connectie ergens blind is. Maar het idee achter een gegeleidelijnificeerde route is dat het ook zo min mogelijk van (loop)richting verandert.
Op de terugweg was ik even helemaal de weg kwijt, ondanks de geleidelijnen. Maar ik werd op een gegeven gespot door een lieve dame van de S&V, dus slechtziend zijn is ook niet altijd even nadelig. :mrgreen:
Beul van de blindegeleidelijn
sandertjo
Berichten: 181
Lid geworden op: do 11 sep 2014, 18:28

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2014

Bericht door sandertjo »

Afgelopen zaterdag 3x de rit lijn 90 gemaakt Utrecht <-> Rotterdam.
2 ritten eigenlijk niks bijzonders. Maar één rit sprong er toch wel tussen uit. Ik stapte om 16:43 in Utrecht in begroette de vriendelijke buschauffeur en maakte me klaar voor een rit van ruim 2 uur in een Ambassador. Om precies te zijn de 8052. Het viel me allereerst al op , dat de chauffeur geregeld stopte om alle mensen te tellen die in de bus Zaten om deze vervolgens in te vullen op het telformulier. Het was die dag nog redelijk weer en de airco was zeer aangenaam. Tot de chauffeur dacht dat het nog wel een tandje kouder kon. Wat ook gebeurde. Geloof me de bus leek op een gegeven moment wel een diepvries kist. Het begon wat te schemeren en de chauffeur drukte de lichten aan. Even later deed hij ze ook weer uit. Iedereen keek elkaar een beetje verbaast aan. Want een lichtje was welkom. Ik zat vrij vooraan, en hoorde van begin af aan al een piepsignaal voor bij de chauffeur vandaan komen. Het leek er op, dat er een storing was. Maar de chauffeur ondernam geen actie. Wat merkwaardig is, want het was geen fijn geluid. Ook was ik vergeten te zeggen dat hij het waarschijnlijk belangrijk vond dat iedereen duidelijk de halte omroep hoorde. Deze stond voluit aan. Zeer vervelend. Zonder verdere problemen behalve dat opviel dat de chauffeur tergend langzaam reed kwamen we aan bij kinderdijk. Ik opende een app om voor de gein te kijken hoeveel minuten de bus te laat was. Dat bleken al 11 minuten te zijn. De geheel rit praatte de chauffeur een beetje in zichzelf wat duidelijk door heel de bus te horen was. Om het verhaal niet veel langer te maken. Presteerde de chauffeur het om 20 minuten!!! Te laat op zijn eindbestemming zuidplein te komen. Kort om, een bijzondere rit met een wel heel bijzondere buschauffeur. Iemand enig idee? Of iemand weet welke chauffeur ik misschien bedoel? Hij was al vrij oud.Maar dat zegt niet direct iets natuurlijk.
koekje
Berichten: 481
Lid geworden op: za 28 mei 2011, 22:33

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2014

Bericht door koekje »

sandertjo schreef:Ik zat vrij vooraan, en hoorde van begin af aan al een piepsignaal voor bij de chauffeur vandaan komen. Het leek er op, dat er een storing was. Maar de chauffeur ondernam geen actie. Wat merkwaardig is, want het was geen fijn geluid. Ook was ik vergeten te zeggen dat hij het waarschijnlijk belangrijk vond dat iedereen duidelijk de halte omroep hoorde. Deze stond voluit aan. Zeer vervelend. Zonder verdere problemen behalve dat opviel dat de chauffeur tergend langzaam reed kwamen we aan bij kinderdijk. Ik opende een app om voor de gein te kijken hoeveel minuten de bus te laat was. Dat bleken al 11 minuten te zijn.
Goede kans dat de AdBlue op was. Hij wilde wel sneller maar kon het niet :P
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2014

Bericht door Stefan »

AdBlue hebben wij niet in onze Euro 3 hokken hoor. :mrgreen:

En overigens: Ik was niet de chauffeur in ieder geval. :lol: Was sowieso een collega bij mij van de stalling, maar geen idee wie.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2014

Bericht door Gekko123 »

Vandaag mag de t1758 het doen met een solo ICM4. Dat leverde al een propvolle trein op tussen Amersfoort en Utrecht. Maar ook tussen Utrecht en Gouda was dit duidelijk aan de korte kant.
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2014

Bericht door Freek »

Een collega van Koekje had gisteren wel een opmerkelijke actie. Ik (en alle andere reizigers) moesten via de achterdeur instappen. Geen idee waarom, de bus was bijna zitvol het was dus niet dat het gangpad vol stond. Uiteindelijk stond ik nog bij de streep naast de chauffeur die het begin van de zone markeert waar wel gestaan mag worden. Deuren waren bovendien niet kapot wat ik kon wel via de voordeur uitstappen.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2014

Bericht door Aking »

Ik spotte ongeveer een uurtje geleden op Rotterdam Stadion een DDAR met "Materieel niet inzetbaar" stickers, het spul leek richting t zuiden te gaan. Geen flauw idee wat daar de bedoeling van was...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2014

Bericht door Suus »

Dat is DDM-1 en daar worden proeven mee gedaan.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2014

Bericht door Freek »

De s3600 met vertrek 18.10 is opgeheven in Arnhem ivm te grote vertraging. Toch kKwam het materieel met +25 door Zutphen kachelen richting Deventer. Kan dat dan niet met reizigers denk ik dan?
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2014

Bericht door Aking »

Nee want dan krijg je nog weer een paar minuten extra vertraging, en daarbij reizigers met aansluitingen die in de soep lopen en GTBV gaan claimen enzo (want een afgeschafte trein was niet vertraagd toch?)


Ik was trouwens vandaag voor de 2e keer in een week getuige van het scenario dat er op het moment van fluiten/sluiten nog een groepje van 3 mensen aan komt rennen, waarbij de eerste door de open deuren naar binnen springt, de 2e nog net tussen de deuren door kan glippen/de deuren tegen kan houden en de 3e op de volgende trein mag wachten :')

Gezellig, zo met zn drieën op stap :lol:
Michael
Berichten: 11760
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2014

Bericht door Michael »

Vanochtend rond 7:45 kwam ik op station Breda. Daar zag ik 2 stammen ICR aan elkaar gekoppeld staan. De achterste was kapot gegaan tussen Tilburg en Breda en ik vermoed dat hij naar Roosendaal werd gesleept. Was wel een apart gezicht om 2 stammen ICR aan elkaar te zien. Had het nog nooit eerder gezien.
benza

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2014

Bericht door benza »

13% treinen in de spits te laat op Zaandam Kogerveld, en dat met 2 treinen per uur per richting :(

http://www.dichtbij.nl/zaanstreek/regio ... =Telegraaf

En als de trein opgeheven is, stop de 4 intercitys Hoorn-Amsterdam toch ook niet op het station. Ik vind het toch jammer dat het spits intercity s14500 ook niet overal stop, of ten minste in Zaandam en Purmerend.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2014

Bericht door Suus »

Vanaf vandaag ben ik weer een tijdje een treinforens, of, zoals ik het vroeger altijd noemde, een forel. :P Ik pendel tussen de schitterende stations van Diemen Zuid en Hoofddorp, of zoals je het ook kan noemen, van regen naar drup :')

Vanochtend zat ik in treinstel m2402 in de t5720. Een van de speakers in dit treinstel was duidelijk opgeblazen, het geluid van de omroep kwam er vervormd en knisperend uit. Daarnaast liep de trein een beetje vertraging op door de treinenpolonaise op de Zuidtak.

Vanmiddag was trein t5763 vijf minuten te laat maar ik was dat ook, dus was ik juist weer precies op tijd om hem te halen. Op de rest van de zuidtak konden we door de treinenpolonaise en de grote reizigersvraag de vertraging amper inlopen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2014

Bericht door Suus »

Vanochtend reed er als extraatje nog een ERMTS-proeftrein vanaf de Watergraafsmeer naar de Utrechtlijn midden in de ochtendspits voorbij op Diemen Zuid. Verder met de trein geen last gehad van de treinenpolonaise op de Zuidtak, maar op de westtak ging het minder goed vanochtend, want de Thalys naar Parijs die om 8:18 vertrekt op Amsterdam Centraal kwam ruim tien minuten te laat Hoofddorp voorbij.

Vanmiddag had t4365 een vertraging van 8 minuten bij aankomst in Hoofddorp. Dit keer had de trein echter totaal geen last van de treinenpolonaise op de Zuidtak en zo waren er nog maar 4 minuten vertraging over in Diemen Zuid.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten